'Ik denk dat er Keuken Kampioen Divisie-clubs zijn die meer betalen dan wij'

    'Ik denk dat er Keuken Kampioen Divisie-clubs zijn die meer betalen dan wij'

    zondag 14 oktober 2018 om 18:52

    Stan Valckx roeit bij VVV-Venlo met de riemen die hij heeft. In de jacht op spelers moet de technisch manager op een aantal dingen letten en bij De Tafel van Kees legt hij haarfijn uit hoe hij te werk gaat.

    "We werken met iedereen. In principe neem ik altijd de telefoon op. Het afgelopen half jaar ben ik heel vaak gebeld door onbekende zaakwaarnemers. Het aantal intermediairs is denk ik verdubbeld in Nederland, maar binnen Nederland is het aantal contractspelers juist minder geworden", zegt Valckx bij de talkshow op FOX Sports

    De technische man geeft iedereen de kans om spelers aan te bieden. "Dan ga je in onderhandeing. Als het realistisch is is het een goede ervaring. Ik geef van tevoren een indicatie van wat ze bij ons kunnen verdienen. Bij ons kunnen ze niet rijk worden, maar wel een goede tijd hebben." Valckx wil niet precies vertellen wat spelers bij VVV verdienen. "Daar laat ik me niet over uit, maar dat is onderkant Eredivisie. Ik denk dat er sommige Keuken Kampioen Divisie-clubs zijn die meer betalen dan wij."

    'Wij moeten overleven'
    Valckx kan het zich niet veroorloven om een speler langdurig vast te leggen. "Wij kijken vooral naar de korte termijn. We moeten overleven in de Eredivisie en als dat lukt, volgend jaar ook. VVV speelt nu voor het 21e seizoen in de Eredivisie, terwijl de Eredivisie pas bestaat sinds 1962 (in werkelijk is het 1956, red.). Gemiddeld is dat een op de drie jaar."

    "We kunnen geen lange contracten van twee of drie jaar aanbieden, want als het misgaat en we degraderen, dan ziet onze financiële huishouding er heel anders uit. We proberen het geld te investeren in de spelers die de basis versterken en daarna investeren we pas in de breedte. Daar zijn we in geslaagd. We hebben een iets betere en bredere selectie. Zo doen we dat al een paar jaar en met succes."

    Lees meer over:EredivisieVVV-Venlo

    Poll

    Past Valckx bij een grotere club dan VVV?

    (999 stemmen)

    Plaats een reactie

    Johnnie +717
    zondag 14 oktober 2018 om 18:55
    Valckx is toch echt een wonderdokter wat dat betreft. Die levert daar al een aantal jaren puiken werk
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    zondag 14 oktober 2018 om 19:03
    Is ook niet zo moeilijk met zo'n wereld ploeg.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11791
    zondag 14 oktober 2018 om 19:08
    Heh? Wat?
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    zondag 14 oktober 2018 om 19:10
    Wil jij mij nou vertellen dat pak hem beet psg een betere selectie heeft dan?
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1878
    zondag 14 oktober 2018 om 19:31
    Wat voor spul heb jij gebruikt? Wil ik ook wel is proberen
    Vind ik leuk
    Johnnie +717
    zondag 14 oktober 2018 om 19:34
    Van speed kun je psychotische symptomen krijgen, blijf er maar liever vanaf
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:46
    Zo'n TD baantje lijkt mij niks.

    Ik neem nooit de telefoon op. Dat is toch niet verplicht?
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    maandag 15 oktober 2018 om 07:53
    Ik moet een rood of groen rondje verschuiven naar een ander rondje. Als hint tonen ze het telefoonnummer of een tekst. Eigenlijk hoef je het rode rondje niet te gebruiken, gewoon even wachten.
    Er is ook een groen rondje, dat komt vaker voor, dat heb ik nooit geprobeerd te verslepen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:04
    Mag ik u wat vragen?
    Nou liever niet.
    Kun je mij helpen?
    Moet het echt?
    Ik wil u een aanbieding doen.
    Nee laat maar.

    Altijd vallen ze je lastig met dat aparaat. Laat mij.
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    maandag 15 oktober 2018 om 10:10
    Het was een tijdje weg, maar het callcenter bemand door Engelssprekenden belt weer. Meestal hoor je eerst niets, alsof ze een paar nummers tegelijk bellen en dan verbinden ze door met een medewerker als je iets zegt. Zo gauw ik het Engels hoor, kap ik het af, zeker als je geen naam of nummer ziet. Blijkbaar gaan er toch mensen op in, dat ze er mee door gaan. Ik verwacht dan dat het een Windows-medewerker zal zijn die mij wil waarschuwen om iets niet te doen en daarvoor iets te doen, wat niemand zou moeten willen doen. Maar zo ver heb ik het nooit aangehoord.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    zondag 14 oktober 2018 om 19:48
    Mooi beleid alleen wel jammer als je weet dat dit je top is.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9467
    zondag 14 oktober 2018 om 20:15
    Vroeger ging Stan stiekem naar de joy met Romario .
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:04
    Stiekem??? De halve selectie kwam daar! (:
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13071
    zondag 14 oktober 2018 om 21:07
    Achja er zijn ook tweede divisie clubs die meer betalen dan keuken kampioen divisie clubs, lekker bij één van de sponsoren op de loonlijst.
    Maar ik geloof best dat clubs als Twente, Sparta, Roda en NEC meer betalen, het zijn dan ook grotere clubs met een groter stadion en meer inkomsten.
    Vind ik leuk
    Janste +146
    maandag 15 oktober 2018 om 12:53
    Jij doet het gewoon erg knap met vvv. Stadion word langzaam uitgebreid en vernieuwd. Maar alles op z'n Venloos. Zutjes aan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws