'Barça-trainer Valverde heeft twijfels over toekomst na wisseling van de wacht'

    'Barça-trainer Valverde heeft twijfels over toekomst na wisseling van de wacht'

    zondag 14 oktober 2018 om 21:15

    FC Barcelona-trainer Ernesto Valverde twijfelt of hij zijn aflopende contract moet verlengen, melden AS en Diario Sport. De 54-jarige Spanjaard zou zich niet voldoende gesteund voelen in Camp Nou.

    Valverde zag technisch directeur Robert Fernández, met wie hij een goede werkrelatie onderhield, afgelopen zomer vertrekken en opgevolgd worden door het duo Eric Abidal-Ramon Planes. Volgens beide Spaanse media is Valverde er niet zeker van dat zijn positie onomstreden is na die wisseling van de wacht. De trainer lijkt de gesprekken over een mogelijke contractverlenging dan ook over de jaarwisseling heen te willen tillen.

    Valverde heeft als trainer van onder meer Villarreal, Valencia en Athletic Bilbao een uitstekende reputatie opgebouwd, voordat hij ruim een jaar geleden in Catalonië neerstreek. In zijn eerste seizoen bij FC Barcelona boekte hij wisselende resultaten. De club kon weliswaar een landstitel en een Copa del Rey-winst bijschrijven, maar strandde al in de kwartfinale van de Champions League na een smadelijke 3-0 nederlaag tegen AS Roma.

    Poll

    Vind jij Valverde een goede trainer voor Barcelona?

    (1828 stemmen)

    Plaats een reactie

    power +5847
    zondag 14 oktober 2018 om 21:20
    Twijfel vind ik niet gek naar die ene wedstrijd tegen Roma. deze seizoen maak hij veel tactische fouten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:24]
    Vind ik leuk
    Bengelino +12009
    zondag 14 oktober 2018 om 21:24
    Drinkt hij veel thee?
    Vind ik leuk
    power +5847
    zondag 14 oktober 2018 om 21:25
    Ik denk te veel Spaanse wijn.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12009
    zondag 14 oktober 2018 om 21:26
    Haha snel veranderd 🤝
    Vind ik leuk
    power +5847
    zondag 14 oktober 2018 om 21:28
    Ja, maar misschien beetje te laat.
    Vind ik leuk
    Gearry +720
    zondag 14 oktober 2018 om 21:34
    .
    (sorry, reactie op verkeerde plek)
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:35]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:31
    Wat stond er
    Vind ik leuk
    Gearry +720
    zondag 14 oktober 2018 om 21:35
    Schijnbaar nog meer fouten dan er nu nog in staan.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12009
    zondag 14 oktober 2018 om 21:37
    Niet te herhalen, het was een SCHANDE
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:42
    Hahah ben nu wel heel nieuwschierig 😋
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:41
    “Deze seizoen” lekker bezig gozer!
    Vind ik leuk
    power +5847
    zondag 14 oktober 2018 om 21:53
    ja Precies.4 wedstrijden alleen maar punten verloren.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17710
    zondag 14 oktober 2018 om 23:27
    Nu je het toch over de Nederlandse taal hebt: "nieuwschierig" zoals jij het hierboven schrijft is anders ook verre van briljant ;-)
    Vind ik leuk
    pietprecies +6418
    maandag 15 oktober 2018 om 07:16
    Whollah
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:15
    Wie twijfelt er niet tegenwoordig
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2663
    maandag 15 oktober 2018 om 02:48
    Deze seizoen... 🙄😑
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14476
    maandag 15 oktober 2018 om 03:35
    Die seizoen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 04:20
    Je hoeft niet te twijfelen, doen wij ook niet...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:23
    Het is niet alleen de trainer, maar hij drijft wel steeds verder van het ‘Barca voetbal’ af. Het technisch beleid is ook al een aantal jaren dramatisch te noemen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    zondag 14 oktober 2018 om 21:23
    Zinkend schip, als Messi weg is dan is het helemaal klaar.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:25
    Zoals er nu gespeeld wordt zeker, alle ballen op Messi.
    Vind ik leuk
    Quim__ +58
    zondag 14 oktober 2018 om 21:29
    IK zie na valverde niet evht zozeer een trainer die beter gaat doen. Luis enrique moest nooit weggaan! Ook al doet hij het niet slecht vij spanje tot nu toe
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 14 oktober 2018 om 22:50
    Luis Enrique was zowaar tactisch nog zwakker. Vorig seizoen was hij in meeste wedstrijden tactisch best sterk. Er zijn redelijk wat wedstrijden gewonnen vorig seizoen in de tweede helft nadat eerste helft uitermate zwak was.
    Tegen Roma ging hij wel zwaar in de fout. Maar dat kan al eens gebeuren.
    Dit jaar keerde hij terug naar de 433 die Barcelona zo graag wil spelen.
    Maar ik heb het gevoel dat hij in conflict ligt met het bestuur. Dat hij sommige nieuwe spelers precies niet echt wil gebruiken.
    Voor zijn eerste seizoen vond ik hem niet zo slecht. Tweede moest wel beter. En dit jaar is hij al een paar keer in de fout gegaan. Tegen Valencia pas in minuut 84 wisselen terwijl je niet aan het winnen bent.
    En die onzin van hij roteert teveel, wel ja dat is onzin. Hij roteert zelfs niet voldoende.
    Hij roteert soms op de foute plaatsen. Dat is iets anders. Maar Vidal en Malcom spelen bijna niet tot helemaal niet.
    In verdediging is er enkel rotatie door schorsing of blessures. En op middenveld laat hij sommige spelers niet spelen en anderen die aan slechte wedstrijd bezig zijn laat hij staan.
    Ik ben fan van Rakitic maar paar wedstrijden geleden had hij het moeilijk. Vidal was die wedstrijd sterk. Toch haalde hij Vidal eraf en liet hij Rakitic staan. Dat lijken mij steken naar het bestuur.
    En hij voelt zich niet beschermd zegt hij? Wel dat blijkt ook in zijn gedrag. Lijkt mij bij momenten bevroren van schrik om een fout te maken. Waardoor hij er maakt.
    1 van 2 dingen moet gebeuren. OF hij zet zich erover OF hij geeft het op. Met beiden kan ik leven voor de moment. Hij moet voor mij absoluut nog niet weg. Maar het moet wel beteren.
    En als hij zou zeggen op einde dit seizoen vertrek ik dan kunnen we alvast op zoek naar een opvolger. Ik heb een idee. Maar dat gaat nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    Quim__ +58
    maandag 15 oktober 2018 om 07:15
    Dit is is wel waar!
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3018
    maandag 15 oktober 2018 om 11:49
    Wie zou jij willen?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 15:43
    Gerard Lopez, Pimienta of Abelardo. Heb vooral een boon voor die laatste.
    Vind ik leuk
    Riszh +257
    zondag 14 oktober 2018 om 21:32
    Jurgen Klopp moet naar Barca komen en een hardwerkende machine van deze team maken met attractief voetbal
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 14 oktober 2018 om 22:58
    Laat die maar weg. Ander en beter. Voor Barcelona kijk je ook beter naar ander mannen. Mannen die het instituut kennen. Na Valverde zal het zo iemand moeten worden. En Klopp. Daar ben ik niet weg van. En ook niet overtuigd van. Er zijn beter opties. Minder vanzelfsprekend maar toch.
    Vind ik leuk
    b-wared +25
    maandag 15 oktober 2018 om 12:29
    Ik denk dat Koeman ook wel laat zien dat Barca een gemiste kans had door hem niet aan te stellen. In DE perfecte trainer om een selectie te vernieuwen. En met de huidige selectie heb je veel jonge talenten, zeker als de Jong en of de Ligt komen. De nieuwe coach moet dus eenzelfde profiel hebben zoals Koeman, Frank de Boer, van Gaal? In Spanje en Engeland zitten genoeg goede trainers bij kleinere clubs. Marcelino van Valencia heeft het bij Villarreal altijd goed gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:44
    Het is niet alleen Roma tegen wie wij geluk hadden vorig jaar en daarom vond ik hem al sinds vorig jaar niet echt passen bij Barça. Er zijn meer dan genoeg wedstrijden waar Messi ons de puntjes heeft bezorgt of waar we met geluk bij wegkwamen (gebeurd nu weer ook). De clubs weten waar de zwakte ligt en profiteren nu nog veel meer van onze zwakte dan vorig jaar. We worden kapot gemaakt in counters en dan spelen we ook nog eens 1 op 1 achterin omdat de backs zo hoog staan. Pique kan dat gewoon niet aan en gaat nog meer fouten maken dan normaal. In de competitie hebben we al 9 tegendoelpunten en dat vind ik echt teveel. De keuze was tussen Valverde en Blanc wie Enrique zou opvolgen en ik had toen al gezegd dat ik liever Blanc had, vooral omdat die weet hoe die het achterin moet neerzetten. Ook slaan de wissels die Valverde brengt of de spelers die hij opstelt af en toe ook echt nergens op
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:45]
    Vind ik leuk
    power +5847
    zondag 14 oktober 2018 om 22:03
    Laat maar hopen dat Barca iets aan gaan doen, wij zijn nog niet in half seizoen bezig, nu al 9 punten verloren.

    Als hij zo doorgaat moeten wij zeker blij zijn als Barca 3 of 4 plek vasthoud.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 14 oktober 2018 om 23:38
    de tegenstand in Spanje staat ook nog niet op niveau. Barcelona staat op dat vlak zelfs verder. Enkel Sevilla staat boven ons. En die gaan daar ook niet blijven staan. Maar Atletico en Real staan achter ons. En Real heeft veel meer problemen. En het is nog maar midden oktober...
    Wij moeten nog niet top zijn . Al doet de wedstrijd op Wembley het beste geloven voor de toekomst. Want toen was de ploeg goed.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 14 oktober 2018 om 23:18
    Hoe het achterin neer te zetten... daarom dat Barcelona in het voorbije seizoen het minste aantal tegengoals had sinds ....
    Verdediging heeft hij redelijk goed neergezet. Het is al de rest.
    Eigenlijk draaide het vorig jaar best goed. Buiten het feit hij in een systeem speelde dat ze in Barcelona niet graag zien. Maar die ploeg was ook mss meer gevormd om 442 te spelen. Zo vlot gaat dat dit jaar ook nog niet. Al zijn er al schitterende wedstrijden geweest. Maar hij kan ook niet al te vaak met zijn ploeg spelen. Geblesseerden of geschorsten hebben dit voorlopig dit seizoen tegen gehouden.

    En zijn wissels slaan nergens op?
    Zijn opstelling?
    In welgeteld 1 wedstrijd maakte hij de fout door vidal eraf te halen en Rakitic te laten staan. Dat was fout. Rakitic was die wedstrijd zwak en Vidal was 1 van de sterkeren.
    Busquets laten rusten? Stond vorig seizoen vaak in het rood omdat hij alles moest spelen. Dus rotatie is daar net goed.
    Messi zat op de bank tegen Bilbao omdat paar dagen later ze op Wembley moesten spelen. Dus dat is ook te begrijpen.
    De wisselspelers die op het veld komen zijn bijna altijd de spelers die je nodig hebt of die moeten komen. Met 1 grote maar. Hij brengt ze soms te laat. Zoals tegen Valencia.
    Maar vorig seizoen zijn er makkelijk tien wedstrijden geweest die gewonnen werden in de tweede helft na een tactische ingreep. Dat kwam onder Enrique in zijn laatste jaar bijna nooit voor.
    Dus die praat dat is echt onzin. Dat is een eigen leven gaan leiden. Is zoals zeggen dat Zidane regelmatig niet gewettigde spelers laat spelen. Omdat dat ook een keer gebeurd is.
    Vorig seizoen maakte hij 2 fouten . Waarvan 1 grote.
    Dat is schitterend te noemen. Welke graadmeter je ook wil gebruiken.
    Dit seizoen moet het verbeteren. (Moet altijd beter) dit jaar heeft al paar fouten meer gemaakt. Hij zegt dat hij zich niet gesteund voelt? Wel zo gedraagt hij zich ook. Lijkt wel schrik te hebben om fouten te maken. Durft precies bij momenten geen beslissing te nemen. Dat moet veranderen. Anders heeft een toekomst geen zin meer.
    Als trainer is hij zeker goed genoeg. Als mens staat hij mss niet sterk genoeg in zijn schoenen.
    Nu mocht Valverde weggaan, dan zou ik Blanc wel overwegen. Al is mijn ideale optie iets verder van het spectrum. Less obvious. Maar beetje zoals Guardiola en Enrique. Want Enrique was ook weinig succesvol bij andere ploegen. Mijn idee gaat naar een exspeler. Die vorig jaar trainer was bij een kleinere ploeg. Hij had een bepaald idee maar dat idee was wat te hoog gegrepen voor die ploeg. Niet elke ploeg kan succesvol dominant spelen. (Ik weet ik heb de naam nog niet laten vallen, vorig jaar wel ;-) )
    Nu ik hoop op hem. Ik denk dat het zou kunnen werken. MAAR GAAT NOOIT GEBEUREN.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 02:31
    Ze spelen nu vaker meer een 433 dan de echte 442 die we vaak vorig jaar zagen. Vorig jaar stond het meer defensief ingesteld omdat je altijd rakitic en/of Busquets had die meehielp met de verdediging en dat was een van de grootste redenen dat er niet zo gemakkelijk gecounterd kon worden. Busquets was in een bloedvorm afgelopen jaar samen met Rakitic. Je moet niet vergeten hoe erg de middenvelders ons hadden geholpen afgelopen jaar. Ook moesten de backs vorig seizoen niet zo enorm veel naar voren gaan als dit seizoen. Natuurlijk blijft Alba altijd die meters maken, maar toen had je de linkshalf die zijn positie dan overnam. Zo werden de counters ook makkelijk tegengehouden. Nu gebeurd dat totaal niet en, zoals ik al zei, staat het achterin 1 op 1 bij elke counter. Dat kan onze defensie gewoon niet aan. We hadden vorig jaar veel geluk bij redelijk veel wedstrijden of herinner jij je alleen de mooie wedstrijden? Ben je vergeten hoe we eigenlijk niet verdiende door te gaan tegen celta in de beker? Of hoe er in de comp met moeite net werd gewonnen? Wat tegen Roma gebeurde, gebeurde al vaker in de comp/beker. Onder een hoge druk konden we helemaal niets meer. De vraag is waarom Valverde nog geen antwoord ervoor had, want dat is een fout die ik hem aanreken. Het is niet zo dat wat roma deed voor het eerst voorkomde bij ons. Die ploeg was zo gevormd om 442 te spelen? Totaal niet. Dembele kon helemaal niks uitvoeren op zijn rechtshalf positie, want hij moest echt drastisch wennen aan de loopvermogen die daarvoor nodig was. We moesten zelfs vaak spelen met rakitic op rechtshalf omdat hij die fantastische conditie heeft. De team pastte er totaal niet in, dit was zijn manier van spelen die hij wou uitvoeren

    Waar heb ik het over opstelling? Ik zeg de spelers die hik OPSTELT. Dus de wissels en de spelers die hij opstelt. Als jij vindt dat er maar een fout is gemaakt en dat met Vidal, dan kijk je niet naar de wedstrijden. Dus jij vindt het goed dat Arthur amper heeft gespeeld in het begin, dat Vermaelen een wedstrikd als linksback werd gezet, dat die zijn wissels telaat uitbrengt of de verkeerde erin brengt zoals bijvoorbeeld Rafinha. Of dat Munir voorrang krijgt boven Malcom? Ik heb het ook over de wissels die hij juist niet maakt. Laatste wedstrijd tegen Valencia bijvoorbeeld. En als je Alba rust wilt geven, waarom neem je Miranda dan niet mee? Die heeft ons in de voorbereiding aardig verrast en verdient dus ook een kans in de eerste.

    Rotatie is zeker goed en ik heb helemaal nergens gezegd dat ik boos was op de keus dat Messi niet speelde of dat Busquets af en toe rust krijgt. Waarom speelde die na Wembley met precies dezelfde opstelling? (Op Vermaelen na) Het was duidelijk te zien dat de spelers na 50 minuten kapot waren en de tempo ging ook flink omlaag. Waarom laat je dan Malcom niet spelen? Waarom werd bijvoorbeeld Denis er vanaf de 2de helft niet ingebracht? Er zijn zoveel dingen waar ik het niet mee eens ben en ik weet 100% zeker dat ik nu even een aantal zaken vergeet

    Als het klopt wat jij zegt, van dat hij bang is om fouten te maken, dan hoort hij toch niet een trainer te zijn. Je moet experimenteren en leren van je fouten, maar het leren van zijn fouten gedoe zie ik hem helaas nog niet doen. Als een trainer moet jij juist de juiste gevoel aan je spelers geven en altijd met een oplossing komen als iets fout gehad. Je weet zelf ook wel hoe hard Messi heeft ons gered afgelopen seizoen en dit seizoen. Tegen Bilboa liep het ook totaal niet en hij redde ons weer in de 2de helft toen die erin kwam. Spurs was ook een geweldige wedstrijd, maar zij waren totaal niet in vorm en herpakte zich de 2de helft een beetje en scoorde meteen 2x

    Tuurlijk, ik hou ervan om exspelers terug te zien bij de club. Ookal zijn het trainers met geen of weinig ervaring. Guardiola was natuurlijk altijd al een onwijs slimme man en had alleen Barca B gecoacht voordat die de trainer van het eerste werd. Het is prachtig om zijn carriere te zien. Van als speler tot aan de beste trainer.

    Wie heb jij op oog dan? Bedoel je Gabri? Die is momenteel ook trainer van een kleinere club en heeft zeker een verleden met ons. Ik denk en hoop ook dat Henry het nu goed gaat doen bij Monaco. Hij lijkt er de intelligentie wel voor te hebben en is een hele fatsoenlijke man
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    maandag 15 oktober 2018 om 03:45
    Waaw. Wat een bericht.

    Vermaelen op linksachter vind ik ook geen goed idee. Maar dat idee komt vanuit het bestuur nadat ze Digne weg gedaan hebben.
    Rafinha is geen foute keuze om in te brengen. Zalige speler. Zelfde met Denis. Al staat Rafinha hoger aangeschreven. Vind ik persoonlijk ook beter.
    Busquets had een slecht seizoen vorig jaar. Daarom dat ze net met 4 gingen spelen. Hij kreeg het niet belopen. En anders heeft hij dat probleem niet.
    De backs hebben altijd hoog gespeeld. Er was een periode met alves en Alba. Dat waren bijna flankaanvallers. Verschil is dat busquets aan het minderen is en pique teveel wedstrijden moet spelen omdat ze weinig vervangers hebben. Waar er dan ook schorsingen of blessures vallen en je zit al vast met hem.
    Munir voorrang op malcom vind ik bij momenten volledig terecht. Onderschatte speler. En kent het systeem en medespelers al.

    Dat Arthur niet speelde in het begin was een fitness probleem. Je vergeet dat die geblesseerd was. En maanden uit geweest is. Dus langere tijd uit. Weinig voorbereiding en gevolg weinig samenspel met de rest. We zijn nu oktober en hij heeft een basisplaats. Is dat zo vreemd? Nope.

    De stelling over rotatie en opstelling daar zeg jij niets van. Maarre jij bent niet de enige die hier spreekt he. Ik ga ook geen dertig berichten typen. Dus alle antwoorden in 1 bericht.
    Dacht al dat je het niet door had want de eerste zoveel regels die je schrijft is eigenlijk een herhaling van wat ik zei. En welke wissel maakte hij niet tegen Valencia die wel nodig was? Geen enkele. Hij deed ze. MAAR VEEL TE LAAT. Had ik ook al gezegd.

    Messi heeft ons er vorig jaar een paar keer doorgetrokken. Maar ook dat is een eigen leven gaan leiden. Barcelona verloor 2 wedstrijden vorig jaar. Zelfs als je de wedstrijden die messi je erdoor trekt er af haalt dan speelde je nog kampioen. Zo een straat voorsprong hadden ze. En Real Madrid had ook wedstrijden dat Ronaldo ze erdoor trok. Of griezmann bij Atletico. Elke ploeg heeft zo iemand. Maar dan nog in competitie slechts 1 verloren wedstrijd. Al waren dat er 5. Dan waren we nog kampioen.

    En ik zou niet naar wedstrijden kijken? Serieus??? Vidal was 1 van de weinige echte fouten die ik gezien heb. En de te late wissels.
    En dat van schrik hebben dat is mijn gevoel zeg ik. Mijn gedacht. Ik zeg nergens dat dat zo is. Het komt zo over voor mij.

    En hij rustte voor hij naar Wembley moest een aantal spelers. Waarom moet hij de ploeg na Wembley weer doorheen gooien?? Kunnen die spelers geen 2 wedstrijden aan op een week?
    Is het logisch om na een mogelijke referentiematch heel uw ploeg om te gooien? Of bouw je dan liever verder op wat je al hebt?
    Wat ook je beslissing is, een fout kan je dat niet noemen.

    En ja Tottenham scoorde 2 keer. En wat voor goals. Waaw (sarcasme)
    Barcelona had er ook nog 4 extra kunnen inleggen.
    Dus op verplaatsing met je beste verdediger in de lappenmand. Een vervanger die nog maar net bij Barcelona is en een tweede verdediger die best wel paar weken rust kan gebruiken. Met hoge flanken zoals je zei en dan kunnen ze nog maar met geluk 2 goals maken terwijl je zelf kans hebt op 6 goals. Ik zie het probleem niet hoor.

    En tegen Bilbao hebben we het heel vaak moeilijk. Net als tegen sociedad. Onder Valverde wonnen voor de eerste keer sinds lang in sociedad. En hij heeft dat ondertussen nog een keer extra gedaan. Als zijn naam Enrique was dan was hij een halve held geweest. Nu gaat het verhaaltje een eigen leven leiden.

    En ja de ploeg paste zich duidelijk meer aan tot 442 vorig seizoen. Busquets kon het niet belopen. Paulinho liep altijd naar voor als een valse negen bij wijze van spreken dus dan heb je de balans nodig. Dembele kon het niet belopen omdat het systeem gekozen is ONDANKS Dembele. Die was lang out dus moest oplossing komen. Andere rechterflanken waren veel verdedigender ingesteld. Semedo, Roberto, Vidal. En als Rakitic daar speelde liep hij geen flank af he. Dan zakte hij net in als Roberto of zo de flank afging.


    Nee niet Gabri. Zit in Zwitserland zeker nu he? En ook Henry niet :-) waar ik trouwens nog geen vertrouwen in heb. Heb nog geen enkele reden om aan te nemen dat hij capabel is om trainer te zijn. (Eerste trainer logischerwijs)
    Drie opties voor trainer. Pimienta mag van mij sowieso. Die doet het goed bij de jongeren. (Heel populair)
    Gerard Lopez zou ik een leuke vinden. Maar ik had vorig jaar voor Abelardo gegaan. En heb er nog steeds vertrouwen in.

    En dit seizoen zie ik ook nog goed komen. Al zal Messi in competitie niet alles spelen. Die wil zich toespitsen op de CL. Dat heeft hij ons toch beloofd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:01
    Wat een bericht idd, je hebt 11 alineas geschreven hahaha. Ik zal proberen op alles te reageren

    Hoezo komt het idee van het bestuur dat Vermaelen op linksachter moet? Jaa, ze hebben digne weggedaan, maar weet je nog dat we onze eigen jeugdopleiding hebben en dat we er momenteel 2 linksbacks hebben lopen. Miranda en cuccurella werden beide meegenomen in de voorbereiding en ze hebben tegen 'grote' clubs gespeeld. Miranda had laten zien dat die zich staande kan houden, dus waarom geven we onze eigen jeugd niet een keer weer de kans? Belachelijk om iemand als Vermaelen op links te zetten. Natuurlijk heeft die daar vaker gestaan, maar Mathieu ook. En je herinnert je vast nog wel wat voor drama hij was toen hij soms op linksback stond bij ons. Rafinha staat idd nu ook hoger aangeschreven, maar ik vind dat je met Denis een veel betere optie hebt. Rafinha heeft zich zeker verbeterd ten opzichte van een aantal jaar terug, maar met Denis heb je iemand met veel meer potentie. Met denis heb je iemand die prachtige combinaties aan gaat en die sluwe passen durft te geven. Zijn dribbel is natuurlijk ook goed alleen krijgt hij ook amper kansen

    Hoe bedoel je dat Busquets een slecht seizoen heeft gehad? Hij was van onkenbare waarde voor ons. Hij kon natuurlijk niet alles spelen, maar dat komt ook omdat die een tijdje wat last had van zijn dijbeen (als ik het goed herinner). Elke wedstrijd die hij wel speelt, loopt hij altijd als een van de meeste. Hij maakt zoveel kilometers per wedstrijd, ongelofelijk. Daarom vind ik rotatie goed, want Rakitic heeft ook een paar keer op zijn positie gestaan en hij deed het niet slecht. De backs hebben altijd idd hooggespeeld, dat zei ik ookal. Maar nu worden de ruimtes die achtergelaten geworden vaak niet dichtgelopen. Er word veels te gemakkelijk gecounterd. Pique moet teveel spelen omdat er geen vervanger is zeg je. Aan wie is die fout te danken? Ik weet niet of je de voorbereiding heb gezien, maar Marlon was echt geweldig toen voor ons. Ook bij sassulo heb ik 2/3 wedstrijden van hem gezien en hij speelde gewoon heel sterk. Valverde zei dat die mag vertrekken en dat is gewoon een domme keuze. Marlon heeft altijd al laten zien dat die potentie heeft en hij zou de perfecte vervanger zijn voor nu. Nu heb je alleen Pique en lenglet, omdat ook Vermaelen er 6 weken uitligt. Wederom ook geen slimme keuze

    Munir is zeker geen onderschatte speler en ik vind hem zelfs overschat. Brengt totaal niks bij en scoort alleen als die een bal voor de lege doel krijgt. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat de voorrang van Munir op Malcom terecht is. Dat kan gewoon niet. Malcom is altijd al een speler geweest die veel combinaties aangaat en tijdens de voorbereiding deed die het niet slecht in het 'systeem'. Malcom brengt zoveel meer dan Munir kan brengen. Enige reden dat Munir er nog is, is omdat er geen concrete belangstelling voor hem was

    Wanneer was Arthur voor ons een langere tijd geblesseerd? Zijn laatste echte blessure was toen hij nog bij Gremio speelde ongeveer in februari. In de voorbereiding speelde die voor ons en hij liet al zien wat voor enorme fysiek hij heeft. Hij had idd wat fitheidproblemen en volgens mij ook wat heimwee, maar dat betekent niet dat hij niet eens 45 minuten kan spelen. Hij kon zeker veel meer spelen in het begin, hij zat niet voor niets op de bank. Zijn minuten komen nu wel idd, maar dat konden er meer zijn. Hij heeft zeker wel een voorbereiding gehad. Speelde volgens mij zelfs elke wedstrijd van de voorbereiding als ik het me goed herinnerde. Niet alles, soms 45 minuten en dat kon ook in het begin van het seizoen

    Jaa, ze moeten 2 wedstrijden in een week aankunnen. Maar ben jij de wedstrijden in de weken ervoor vergeten? Dat speelt allemaal enorm mee in de fitheid van de spelers. Het is niet zo dat elke week een nieuwe week is en dat de spelers helemaal niks voelen van de week ervoor. De meeste speelde al 2 weken achterelkaar 2 wedstrijden in een week en toen kwam ook nog deze week erboven op met spurs en valencia (6 wedstrijden in 3 weken). Dus jaa, er moest gerouteerd worden. 100% vanaf de 2de helft dan al. Zoals ik al zei, tempo ging enorm omlaag en je vergroot je kans op nog meer blessures zo. Maar stel dan vooral niet de spelers op die een eerlijke kans verdienen. Dit was de perfecte wedstrijd ervoor geweest

    Hoezo zou het anders zijn als het Enrique is? Dat is totaal niet zo bij mij. Enrique werd juist met de jaar slechter bij ons en hij wist op een gegeven moment ook niet meer wat die moest doen. Niet te beginnen dat Enrique in zijn eerste jaar de beschikking had over Neymar, Suarez en Messi die alle 3 in een topvorm waren.Ook hadden we toen nog spelers als Xavi en Alves beschikbaar. Als Valverde Neymar nog tot zijn beschikking had, zou het waarschijnlijk ook nog beter gaan dan nu. Neymar is iemand die echt wedstrijden voor je beslist en zijn connectie met Messi was echt zo een genot om naar te kijken. Ook is het zo dat nu Neymar weg is, Alba veel meer de ruimtes in moet gaan en dat heeft hij zelf ook gezegd. Dat is ook een van de redenen dat er zoveel ruimte achter blijft

    Precies, zoals ik al zei, de middenvelders pakte toen de gat van de back op. Rakitic liep het gat die Roberto achter zich liet vaak dicht

    Het waren natuurlijk geen mooie doelpunten van spurs en dat zeg ik ook niet, her gaat meer om hoe gemakkelijk ze gevallen waren. En spurs mistte nog echt een aantal cruciale spelers. Barca kon er idd meer scoren en dat was ook dankzij Messi allemaal. Dat verhaal van messi is een eigen leven gaan leiden? Hoe kan je dit nou zeggen? Ik heb er echt geen woorden voor. Die ene wedstrijd die we verloren, wie deed er toen toevallig niet mee? Je ziet een enorme verschil als hij niet meespeelt en dat is altijd zo geweest. Je kan wel ronaldo en griezmann noemen, maar als jij denkt dat ze hetzelfde bijdrage leveren aan het team als messi, dan ben ik echt serieus teleurgesteld. Messi heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aan Barca geleverd. Ze hadden een grote voorsprong idd en aan wie is dat te danken? Wie beslistte bijna elke wedstrijd door zijn passjes of doelpunten? Je mag ronaldo en griezmann nier eens vergelijken. Ronaldo speelt bijna altijd een halfjaar slecht voordat die echt wakker wordt en maakt het spel totaal niet als Messi doet. Griezmann doet dat wel een klein beetje, maar zijn doelpunten komen niet eens dichtbij bij die van Messi. Messi creëert het spel en scoort ook nog eens enorm veel doelpunten. De 2 wedstrijden die hij niet meedeed, zag je al wat voor chaos het werd en hoe weinig kansen er werd gecreëerd. Zelfde geldt als bijvoorbeeld tegen Bilbao. Een hele hele grote verschil met en zonder Messi. De rol die Messi opzich heeft is enorm en dat vergeten mensen. Wij zijn juist diegene die dat niet moeten vergeten. Nooit maar dan ook nooit moet je zeggen dat het verhaal een eigen leven gaan is leiden. Voelt als een klap op het gezicht aan

    Oooo Abelardo ken ik nog idd van Gijon. Halilovic speelde onder hem hele goede wedstrijden, jammer dat zijn carriere nu in een doofpot is gegaan. Maar waar is Abelardo nu trainer dan van? Ik herinner me nog die persconferentie van hem waar die huilend zijn vertrek aankondigde en geen afkoopsom wou. Dat is wel groot gebaar. Maar ik zou dan eerder die assistent van Enrique tot eerste coach genoemd hebben die nu trainer van Celta is. Hij laat zijn ploeg echt mooi voetbal spelen en had ons bijna uit de beker geknikkerd. Hij lijkt mij dan een betere keus en heeft ook Enrique enorm geholpen in zijn jaren bij Barça

    Ik ken zijn belofte nog, ik was er toen bij. Maar hij heeft ook gezegd dat ze voor elke competitie gaan en ze allemaal even belangrijk vinden. Nog onlangs in een interview zei die dat ze hun focus niet op de cl zetten perse. Om goed te presteren in de cl, moeten ze goed presteren in de comp
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:06
    Busquets zijn jaar was echt zwakker.
    En dat van Messi blijf ik zwaar overdreven vinden. Natuurlijk is hij extreem belangrijk. Maar toch vind ik dat dat een eigen leven gaan leiden is.
    Die ene wedstrijd die we verliezen vorig jaar. Je kan zeggen dat dat is omdat Messi er niet op stond. Ik zeg dat dat was omdat Mina er wel op stond.
    Ik zou ook persoonlijk Miranda kansen geven. Maar bestuur wilde van een aantal spelers af. En die zijn niet vervangen. En Vermaelen kan volgens hun zowel centraal als op de flank uit de voeten. Voordeel is nu dat hij geblesseerd dus Miranda maakt mss wat meer kans nu.
    Ik blijf er bij dat Munir een onderschatte speler is. Kan zelfs onmogelijk overschat zijn. Ik ben 1 van de weinigen die hem publiekelijk hoog in schat. Munir is iets wat er voor de rest niet is. Malcom is zeer goed maar meer van het zelfde. Munir is onze Callejon.

    Abelardo zit nu bij Alaves geloof ik. Die assistent die je bedoelt is Unzué of zoiets. Maar die is nu niet meer bij Celta. Daar zit nu ne Mohammed.
    Unzue heb ik geen idee wat die tegenwoordig doet. Maar uit principe zou ik idd liever iemand als hem dan als bv Klopp.
    Abelardo tja dat kan ik moeilijk uitleggen. Het voelt gewoon juist aan. Alsof het zout is op de patatten. Hoort gewoon bijeen. Dat gevoel heb ik heel sterk met hem. Maar zover ik weet zijn Pimienta, Gerard lopez, Abelardo of unzue niet eens op de radar bij Barcelona. (Gebaseerd op de onderhandelingen voor ze naar Valverde gingen)

    Arthur was geblesseerd bij gremio. Klopt en is de rest van dat jaar niet 100 procent geweest. Heeft daar ook weerbotsen van gehad. Dat hij midden oktober een basisplaats heeft is daar toch een aanduiding van?
    Dat hij de ploeg na Wembley laat staan dat zou bijna elke trainer doen. Na een " Referentiewedstrijd." (Wat voor middenveld zeker zo is)
    Rafinha staat in mijn ogen verder als denis. En ik vind twee gelijkaardige spelers. Al kan rafinha meer posities aan. En zal de keuze vallen op wa voet da je nodig hebt.

    Neymar heb je een punt. Als Messi niet speelt of wat minder is dan trok neymar aan de kar. Of suarez.
    Nu suarez is nog steeds zeer goed, maar nu vooral in combinatie. Niet echt meer zelf ons over dode momenten tillen.
    Als Messi er nu niet is dan hebben de spelers moeite om het voortouw te nemen. Coutinho zou da moeten kunnen. Maar dan mag bv zoals die ene wedstrijd die we verloren de verdediging geen steken laten vallen.


    Ah ja nog een reden waarom dat van Messi een eigen leven gaan leiden is. Iedereen denkt dat Messi normaal is.
    Het is normaal wat die doet. Het is logisch dat hij zoveel kansen creëert of goals maakt. Als hij niet meedoet dan moet dat opgevangen worden door iemand anders. Zo werkt het niet. Niemand kan wat Messi kan.
    Het is niet dat we zonder Messi aan weinig kansen komen. MET Messi komen we aan méér kansen.
    Het lijkt alsof je zegt dat ik de prestaties van Messi beetje wegsteek. Integendeel. Maar ik plaats ze gewoon.
    Er zijn soms reacties te lezen dat Barcelona zonder Messi voor degradatie zou spelen... Dat is toch een voorbeeld van hoe dat een eigen leven is gaan leiden? En die vanzelfsprekendheid is niet enkel bij supporters. Ook in Barcelona is er soms die gelatenheid van "Messi lost het wel op. "

    Na verschillende lange berichten zit er nog weinig overzicht in. Hoop da het beetje duidelijk is. Op een klein scherm typen en elke twintig seconden terugscrollen. Dit is bijna werken :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 04:45
    Hahahaha dit is veel meer dan werken zelfs. Ik zal het proberen kort te houden


    Neee zeker, dat van dat we zonder Messi degradatievoetbal zouden spelen is sowieso bullshit. Maar dat we geen kampioen zouden worden afgelopen seizoen durf ik wel zeker te zeggen. Natuurlijk creëert Messi ongelofelijk veel kansen, maar zonder hem worden er amper kansen gecreëerd. Het is normaal dat er minder wordt gecreëerd zonder Messi, maar niet tot zo een laag niveau. Coutinho kan het team helaas nog niet volledig op sleeptouw nemen. Dembele al helemaal niet. Ze zijn er teveel gewend aan een man die het wel oplost zoals je al zegt. Daarom krijgrn we het enorm moeilijk zonder hem. Tegendoelpunten kan Messi natuurlijk niks aan doen, maar als die wel meedeed zou het spel veel anders zijn. Tegenstander zou niet hetzelfde kunnen spelen als die er wel bij is en daarom denk ik dat die ene verloren wedstrijd van afgelopen jaar wss niet zou gebeuren

    Volgens de bestuur kan Vermaelen vast ook op links, daarom hebben ze digne weggedaan. Maar als de bestuur bepaalt wie je opstelt, dan moet je toch direct weggaan als een coach. Ik weet niet of die zijn onvrede heeft laten blijken met de transfer van Digne, maar Vermaelen op linksback is gewoon een hele domme keuze en het lijkt mij niet dat de bestuur bepaalt of Vermaelen wel of niet gaat spelen. Sowieso krijgt de jeugd al geen kansen onder Valverde, alleen als we in de copa tegen een heel zwak team komen. Malcom is echt klasses beter dan Munir en kan veel meer brengen. Maar hoe moet die het laten zien als die geen kansen krijgt of straks maar weer 10 minuten mag spelen. Hij moet echt serieus een aantal wedstrijden op rij minimaal 45 minuten mogen spelen. Zelfde geldt ook voor Denis die een eerlijke kans moet krijgen. Maar nu ze Vidal hebben gehaald, is die kans nu nog kleiner gezien rafinha er ook nog is. Vind het zonde voor Denis, want hij kan het echt wel. Hij moest gewoon uitgeleend worden en naar een club gaan waar die weer minuten kan maken

    Raar dat ik dat nieuws over Carlos heb gemist. Als ze hem hebben ontslagen, hebben ze een domme keus gemaakt. Hij zou denk ik echt minimaal europa league hebben gehaald dit seizoen

    Jaa Marlon kwam terug van Nice en speelde in de voorbereiding gewoon heel sterk. Ook bij Nice heefy die niet echt weinig gespeeld. Hij heeft 26 wedstrijden daar gespeeld en bij Sassulo heeft die nu 6 van de 8 wedstrijden gespeeld. Dat is gewoon veel. We hadden onze rechtsbenige stabiele cv al, maar het draait tegenwoordig alleen maar om grote namen binnenhalen. Ze betalen straks liever die torenhoge salaris van Alderwereild dan dat ze Marlon behouden

    Busquets's gemis merk je inderdaad direct. Hij is zo enorm belangrijk voor ons. Niet alleen voor het verdedigen, maar ook voor het opbouwen en controleren van ons spel. Ik denk niet dat die afwezig was tegen Levante toen
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:44
    Over Munir kunnen we blijven doorpraten. Ik vind het een speler zoals we geen hebben. Malcom is een speler waar we er nog twee van hebben. Malcom in intrinsiek mss beter, maar Munir heeft iets wat je dan mist. (Loopt zoals Callejon) daar bedoel ik mee dat Malcom graag een actie maakt bal aan de voet. Munir maakt veel acties zonder bal. Hoe die loopt trekt hij een verdediging uit elkaar zonder bal. En hij scoort idd makkelijke goals maar hij heeft de neiging om op de juiste plaatsen te staan.
    Nu ik bedoel niet dat Munir een basisspeler is. Maar wel een profiel heeft dat ik in de kern wil. Net zoals ik graag nog een kopbalsterke spits in kern wil. Reserveopties in geval van.


    Busquets kan die laatste wedstrijd erbij geweest zijn. Probeer die te vergeten.

    Weinige kansen van denis is jammer. Een uitlening was niet mogelijk. Stond denis niet voor open.

    Ik geloof niet dat Alderweireld zal komen. En van onze niet EU spelers verkies ik sommige andere spelers.
    Dus ik begrijp het vertrek van Marlon wel. (Een beetje)
    Vind vooral jammer dat we op die positie geen jeugdspeler vinden die dat zou kunnen. (Al worden ze ook weggeplukt)
    En Vermaelen op linksachter was slecht. Maar zoveel slechter als Digne vond ik nu ook niet.

    En je hebt gelijk dat het lijkt alsof ze grote namen willen. Dat is dat *****bestuur.
    Een kleine pietluttige opmerking. Beetje ironisch bedoeld he; je merkt terecht op Waarom Alderweireld halen als je Marlon hebt? Goedkopere optie die de ploeg kent.

    Maar het Zelfde kan gezegd worden van malcom en Munir.
    (Nu ben ik meer akkoord met malcom want we moeten verjongen. Alderweireld past niet in die gedachtegang. )

    Zo een gesprekken moet eigenlijk tussen pot en pint. Met u zou ik da wel interessant vinden. :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:01
    Hahaha dit gaat inderdaad een tijdje door als we niet erover stoppen. Ieder zijn eigen mening natuurlijk over Munir. Maar Malcom is een speciale speler, vooral iemand die een wedstrijd kan beslissen. Maakt de acties, geeft de passjes en heeft een fantastisch schot. Ook heeft die laten zien dat die de loopacties heeft alleen krijgt die geen kansen om iets te laten zien. Zijn niveau gaat zakken als die de bank blijft warm houden. Ik blijf het zonde vinden hoe ze dit blijven doen met jonge spelers. Zoals Denis onder andere. Alcacer was ook iemand met veel potentie, maar ze haalde hem voor de bank en weinig speelminuten terwijl die maar 22 jaar was toen. Zijn niveau zakte ook weg. Nu doet die het weer goed bij Dortmund, hopelijk houdt die zijn vorm vast

    Dat kopsterke spits had ik ook graag gewild. Het zou echt een dodelijk wapen zijn in wedstrijden zoals toen tegen Roma. Het spel kan soms vastzitten en met zo een kopsterke speler kan je het openbreken. Ik had ook daarom liever dat bijvoorbeeld Jonas werd gehaald ipv Alcacer, omdat Jonas al toen redelijk op leeftijd was en zich al volledig had ontwikkeld. Een plek op de bank zou niet zo erg zijn bij hem als bij een 22 jarige spits met potentie. Ook is hij veel balvaster, kan goedkoppen en heeft een geweldig schot

    Jaa ik had Denis zijn interview ook gezien, ik bedoelde meer van dat ik hoopte dat die uitgeleend zou worden. Hij zegt alsnog dat die voor zijn kansen wilt gaan. Goede instelling, maar een domme keuze voor nu hahah. Veel kansen gaat die helaas niet krijgen. Bij villareal speelde die geweldig voor dat die kwam en hij had toen volgens mij 12 assists ofzo in een seizoen

    Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven laatste tijd door onze bestuur. Er kwamen een aantal berichten op verschillende media's dat Barca alderwereild wilt halen en ik zie ze het eerlijk gezegd helaas ook doen. Ze moeten inderdaad verjongen en iemand als alderwereild zou geen goede keuze zijn. Maar ik ben bang dat als ze een jonge speler halen, dat ze hem vervolgens ook weer weinig laten spelen en zich daardoor niet kan ontwikkelen.

    Identiteit van onze club is heel erg veranderd, want nu willen ze bijna alles kopen wat 2 benen heeft ipv naar de jeugd kijken. Ik zie daarom liever Laporta ook terugkeren omdat hij zorgde voor onze mooie identiteit vroeger. De nodige aankopen werden gedaan en er werd veel meer aandacht besteed aan de jeugd. Dat met Unicef nog op onze voorkant van de shirt. We zijn nu al volgens mij 3/4 toptalenten kwijt omdat ze geen goed gevoel meer kregen van de club

    Zo een gesprek zou inderdaad veel en veeeel gemakkelijker zijn in het echt. Mijn ogen doen pijn van het lezen op het telefoon hahaha
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:11
    Marlon heeft beloftevolle wedstrijden gespeeld. Maar sinds zijn vertrek speelde hij zowel bij Nice als bij sassuolo niet veel of niet super. En die Mina heeft nog niet veel laten zien in Engeland ook niet. Dus mss zijn die een klein beetje overhypet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:18
    Maar je hebt gelijk. Combinatie busquets en Rakitic is echt goed. Voor die balans. In combinatie echter met Paulinho vorig seizoen was er geen balans. Net hetzelfde met Roberto. En dan verdronk busquets mee op dat middenveld. Ik hoop dat nu met de doorbraak van Arthur dat dat probleem wat opgelost geraakt. Als busquets teveel moet dichtlopen dan verliest die scherpte op de juiste momenten. Een probleem dat hij vorig jaar had. En ja hij is van onkenbare waarde voor ons. Maar naar zijn normen was zijn jaar minder. MAAR zijn gemis op het veld is soms zelfs harder te merken dan de afwezigheid van Messi. (Was hij ook niet afwezig in die ene verlieswedstrijd ?)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    Arbee +2265
    zondag 14 oktober 2018 om 22:43
    Dit bericht verbaast mij toch wel. Je zou gezien de prestaties van Barcelona en het feit dat die grotendeels te wijten zijn aan tactische fouten van Valverde eerder verwachten dat de twijfels van de kant van Barcelona zouden komen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    zondag 14 oktober 2018 om 23:25
    Ik weet vanuit goede bron dat Valverde vanuit een deel van het bestuur nog steeds gesteund word. En dat een klein deel van het bestuur nooit helemaal achter Valverde stond. In het bestuur is echter een machtsstrijd bezig.
    Valverde is daar een beetje de dupe van.
    Tweede deel is dat supporters van voetbalploegen over de hele wereld erger en erger worden. Barcelona is een ploeg die onder controle staat van supporters dus daar hebben ze er nog meer last van. En het is erg soms. En de luidste mensen klagen altijd. En da wordt versterkt. Valverde kreeg vorig seizoen bij momenten veel te veel over zich heen. Vergelijk dat met andere trainers. Die krijgen soms voor veel mindere prestaties wel een hoop pluimen in hun gat.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1714
    zondag 14 oktober 2018 om 23:18
    Bedankt, tot ziens! Barça moet vernieuwen, verjongen en een team gaan smeden. Messi is geniaal, maar het houdt een keer op.
    Vind ik leuk
    plein19 +2343
    maandag 15 oktober 2018 om 01:51
    Ik vind de aankopen meer twijfelachtig dan de trainer
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 05:47
    Geen slechte coach maar ook geen hele goeie. Resultaat ok maar mooi voetbal kan ik t niet noemen. En steeds in de 84ste of 88ste minuut een speler wisselen wordt ik helemaal flauw van, helemaal als we voorstaan wisselt die de derde als t kan in de 92ste minuut nog, om tijd te winnen?!? Zo is Barça niet zo groot geworden met dat mietjes-gedrag....Daarmee moet je bij een kleine club zijn!
    Vind ik leuk
    Benniewies +976
    maandag 15 oktober 2018 om 06:32
    Ten Hag deed dat ook vorig seizoen.
    Nu doet hij het eerder
    Vind ik leuk
    Benniewies +976
    maandag 15 oktober 2018 om 06:30
    Stap op. Aan jou hebben we niks
    Vind ik leuk
    1+1= +16
    maandag 15 oktober 2018 om 07:39
    Valverde is een aardige trainer helaas blijft iedereen al het voetbal van nu rn in de tijd met Guardiola vergelijken.
    Barça is de laatste jaren achteruit gegaan qua spel en spelers.
    Het is omdat Messi er nog loopt anders is het toch wel middelmaat geworden
    Ze hebben de laatste jaren ook geen toppers meer aangetrokken
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:08
    Klopt (helaas) als een bus
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:58
    Coutinho geen topper?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:26
    Valverde is een prima coach maar niet voor Barcelona. Al winnen ze dit jaar de CL zal dat nog niet veranderen. Tactisch is hij ook niet heel sterk dat is wel gebleken, de keren dat Barcelona overtuigend won kwam dat door de kwaliteit van de selectie, en door 1 man Messi.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws