Oranje wekt verbazing in België: 'Meteen weer de gekte, het is overdreven'

    Oranje wekt verbazing in België: 'Meteen weer de gekte, het is overdreven'

    maandag 15 oktober 2018 om 07:28

    De historische zege van Oranje op Duitsland (3-0) zorgt ervoor dat half Nederland weer naast de schoenen gaat lopen. Dat conludeert men in België, waar Het Nieuwsblad een vernietigende analyse heeft gemaakt over de euforie bij de noorderburen.

    De Belgische krant is vol verbazing. 'Meteen weer de gekende Oranjegekte van het WK 2014. Alles was fantastisch, aan de kwalificatie voor het EK mocht al bijna niet meer worden getwijfeld en zelfs de nuchtere Koeman liet zich ontvallen dat van deze generatie de komende vier jaar - zijn contract loopt tot het WK 2022 - véél mocht worden verwacht', aldus Het Nieuwsblad. 'Het is overdreven.'

    Het systeem, de verdediging, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum, Memphis Depay en de debutanten worden geprezen. 'En toch, de euforie is overdreven. Vooreerst: Duitsland is nog maar een schim van de sterke Weltmeister van 2014. Het centrale duo De Ligt-Van Dijk verdedigde wel zeer rommelig. Na de rust werd Oranje zelfs helemaal naar achter geduwd en bleef de verdiende Duitse gelijkmaker alleen uit omdat de Duitsers alle kansen verknoeiden.'

    'Nederland voetbalde toen verre van fantastisch, commentator Frank Snoeks gilde zelfs: Koeman heeft nog véél werk. Toen was eigenlijk het enige positieve: er staat een team dat knokt', aldus Het Nieuwsblad. 'Een kwartier later was de kritiek helemaal weg. Na een perfecte counter, afgerond door Depay, een knal van Depay op de lat en een heerlijke soloactie van Wijnaldum. Waarop de gekende Oranjegekte in één keer weer toesloeg.'

    Komende dinsdag speelt het Nederlands elftal tegen de andere buurman: België. Met het vertrouwen zit het wel goed bij de zuiderburen. 'Ze mogen morgen al eens proberen om te wedijveren met de beste van de wereld.'

    Poll

    Is de euforie rond Oranje overdreven?

    (3906 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hoho +31
    maandag 15 oktober 2018 om 07:32
    Wat die Belg zegt klopt.
    Helemaal waar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:32]
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    maandag 15 oktober 2018 om 07:35
    Op 1 ding na.. dat we het mogen opnemen met de beste van de wereld
    Vind ik leuk
    tannat +14016
    maandag 15 oktober 2018 om 08:05
    Wie? Dit Duitsland? laat me niet lachen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    maandag 15 oktober 2018 om 08:14
    Laatste zin... België dus
    Vind ik leuk
    Vissie +43
    maandag 15 oktober 2018 om 07:32
    Eens
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:33
    De Belgen praten binnen kort wel anders , we zullen zien manneke .
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9544
    maandag 15 oktober 2018 om 07:34
    Die Belgen hebben ook een keer een goede generatie. Maar wie zijn de opvolgers van de huidige generatie?

    Tuurlijk, we moeten in Nederland nu niet overdrijven. Maar wat die Belgjes nu roepen (Oranje gekte) is vooral overdreven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:34]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 15 oktober 2018 om 08:06
    Ik denk dat er nog genoeg kritiek is op Oranje, maar dat neemt niet weg dat je blij mag zijn met de 3-0 op de Duitsers.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2897
    maandag 15 oktober 2018 om 08:07
    Er zullen best nieuwe talenten achter zitten.....ze spelen alleen niet in belgie maar in xe opleidingen in engand en frankrijk.....daarom zien we die nog niet.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9544
    maandag 15 oktober 2018 om 08:20
    Weet je dat zeker of een aanname? ;-)
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2897
    maandag 15 oktober 2018 om 21:48
    Meer een aanname....maar het gros van deze generatie heeft nooit in belgie gespeeld
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2674
    maandag 15 oktober 2018 om 08:24
    Ik kan niet op elke linie een naam noemen tbh.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:35
    Noem ze eens op dan? Overigens ook wel geinig dat ze praten over zichzelf als beste van de wereld. Dat wereldelftal dat al een aantal jaar achter elkaar niet bijster veel presteerd op wk’s en ek’s bedoeld die?
    Vind ik leuk
    Gavv +929
    maandag 15 oktober 2018 om 10:22
    Trossard, Tielemans, Castagne, Saelemakers, Denayer, Vanheusden etc.. Allemaal jonge spelers die mits de juiste keuzes allemaal tot uitstekende spelers kunnen uitgroeien. Net dat tikje minder als de huidige generatie, dat zeker. Maar dat is toch ook geen schande voor zo’n klein landje ? Samen met een De Bruyne, Hazard, Lukaku, Witsel, Alderweireld, Courtois, Meunier, Batshuayi etc.. die allemaal gerust nog 5 jaar meegaan gaat België gewoon een uitstekend team behouden hoor.

    Gaan we lichtjes terugzakken ? Ja. Gaan we zwaar terugzakken ? Absoluut niet, top 15 materiaal gaat deze ploeg nog lang kunnen blijven. En nogmaals, geen schande voor een klein landje als het onze.

    Daarbij, België niet gepresteer ? Doe eens effe normaal. Twee kwartfinales zijn ook niet niks, het EK had meer mogen zijn maar nu ook geen ramp. Op het WK in Brazilië was België nog een piepjong team zonder ervaring, dan is er uitgaan tegen, toen nog, een sterk Argentinië geen schande. En het afgelopen WK ? Amai als dat nog geen prestatie was. Op een haar na de finale gemist, veruit de meeste goals gemaakt, zowat heel de wereld zag België als zijn lievelingsploeg.. Maar nee, dat was voor niks zeker ?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:36
    Lukaku is eerder een Afrikaan, dan een Belg, en dan heb ik her nóg niet eens over de halve Fransen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9544
    maandag 15 oktober 2018 om 11:30
    Nee, dat heb je bij Nederland niet? Aké, Danjuma, Depay, etcetera...
    Vind ik leuk
    Gavv +929
    maandag 15 oktober 2018 om 14:52
    Wow sterk, ongeloofelijk dit. Een reactie die ten eerste hypocriet is en ten tweede een aanzet is tot discriminatie en wie weet zelfs een vleugje racisme. Sterk dat je dat in één zin geflikt krijgt.

    Nee hoor, echt waardeloos dit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:38
    Er is er iemand op zijn pikje getrapt hoor. Ja niks gepresteerd, als je praat over beste van de wereld en kijkt naar het materiaal, heb je dus niks gepresteerd. Brazilie was knap ( laten we eerlijk zijn, panama? Tunesie? Japan? ) dat gaan we een prestatie noemen? Het eerste de beste elftal met tegenstand gooide belgie ergelijk uit. Leuk lijstje met “ talenten”, maar uitstekende spelers vind ik nog al ver gezocht, dat zien we wel bij tielemans toch? HET talent, en gewoon een dramatisch 1e seizoen bij monaco, denayer die jongen is nou 23? Nergens een onuitwisbare indruk gemaakt tot nu toe. Trossard voetbalt nog lekker bij genk. Maae ze zijn maar ieeetsje minder dan huidige lichting. Maar goed, daar ging mijn korte reacit niet helemaal over. Het ging over dat beste van de wereld, wat niet te staven valt met de realiteit.
    Vind ik leuk
    Gavv +929
    maandag 15 oktober 2018 om 14:49
    Op men pikje getrapt ? Nee hoor.

    Voor de rest ga ik meteen stoppen met reageren want tis me al snel duidelijk dat dit een nutteloze discussie gaat worden hier.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:06
    voetbalprimeur.be
    Vind ik leuk
    Gavv +929
    maandag 15 oktober 2018 om 14:53
    Gastvriendelijk ben je wel.
    Vind ik leuk
    slaski +2288
    maandag 15 oktober 2018 om 07:34
    Belgen met een grote bek ? Geen porem. Snel afstraffen morgen.De beste van de wereld, maar zonder prijs. Lijken wel Ollanders.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    Steven77 +221
    maandag 15 oktober 2018 om 07:34
    Kut Belgen. Gigantisch overschat nationaal elftal. Heeft maar 1 echt goede speler en dat is Hazard. En dan zeggen ze wat over NL. Hoeveel WK finales hebben zij eigenlijk gespeeld?
    Vind ik leuk
    Jan1997 +120
    maandag 15 oktober 2018 om 07:40
    De Bruyne, Courtois, Lukaku. Daarnaast hebben ze gewoon een heel sterk team. Één van de beste van de wereld, individueel gezien.
    En dat ze niet in de finale hebben gestaan wil niets zeggen over deze selectie. Geen een speler van dit NL team heeft ook maar ergens in een finale gestaan.
    Vind ik leuk
    zomer +1208
    maandag 15 oktober 2018 om 07:46
    Volgens mij heeft Daley Blind in de finale gestaan in de finale van dde europaleage gestaan en zelfs gewonnen met MANU, of telt dat niet
    Vind ik leuk
    dekrijn +60
    maandag 15 oktober 2018 om 07:50
    Jawel hoor, wijnaldum in CL finale?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:09
    De Ligt en Blind in de Uefa Cup finale met respectievelijk Ajax en Man Utd.
    Wijnaldum en van Dijk in de Champions League finale.

    En verder: Cillessen in de finale van de Copa del Rey en de KNVB Bekerfinale. Zelfs Groeneveld heeft in de finale van de playoffs om promotie naar de eredivisie gestaan.
    Vind ik leuk
    Steven77 +221
    maandag 15 oktober 2018 om 08:28
    Lukaku wereldtop? Haha, nee man. Courtois, ja ach, ook hem vind ik wel meevallen. De Bruyne kan nog leuk ballen. Maar kom op gasten, kijk nou eens goed naar België en hun eindtoernooien. Ze hebben letterlijk 1 tegenstander van formaat verslagen: Brazilië. En hoe onterecht wonnen zij die? Werden ze kapot gespeeld. Verder enkel grote muilen. Wacht maar totdat deze generatie weer klaar is, dan staan ze weer waar ze historisch gezien horen: onderkant middenmoot Europa. Land van de mafchfixing
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    maandag 15 oktober 2018 om 09:06
    Wijnaldum en Van Dijk stonden gewoon in de C.L finale/
    Eerst je feiten checken voordat je domme dingen roept.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    maandag 15 oktober 2018 om 11:31
    Wijnaldum en vDijk CL finale met Liverpool.
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1602
    maandag 15 oktober 2018 om 08:53
    Jullie drie, en.... allemaal verloren!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    Beter drie verloren WK finales dan helemaal geen finales, een bronzen plak voelt toch lekkerder dan een hand vol met lucht.
    En één EK gewonnen.
    Vind ik leuk
    JaJaBijna +85
    maandag 15 oktober 2018 om 09:40
    Kon me nog herinneren met dit WK toen ze langs groepsfase waren, begonnen ze al te roepen we zijn WereldKampioen 😂😂😂 🙋🏽‍♂️🙋🏽‍♂️
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    Met deze generatie zouden ze het wel even doen..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:48
    pas op de belge gaan spelen matchfixing in coming
    Vind ik leuk
    Jan1997 +120
    maandag 15 oktober 2018 om 07:35
    Volgens mij mag je best blij zijn als je met 3-0 wint van je aartsrivaal, een historische zeg. En voor zover ik gehoord of gelezen heb denken we helemaal nog niet dat we er zijn. Dit zou ook wel heel kortzichtig zijn. Maar dat er een team stond met veel talent en die wilde werken voor elkaar mag natuurlijk wel geprezen worden.
    Dus zeker nog veel werk voor Koeman, maar wel iets om op verder te bouwen.
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    maandag 15 oktober 2018 om 07:35
    Ach, die Belgen zagen zichzelf afgelopen zomer ook het WK wel winnen. De pot verwijt de ketel......
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 15 oktober 2018 om 07:35
    We mogen gewoon niet blij zijn van hen, want dan vinden ze dat we arrogant zijn.

    Dat krantje is erger dan de Telegraaf bij ons. Geef het volk wat het graag hoort....
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    maandag 15 oktober 2018 om 07:45
    Het volk ? Klinkt zo populistisch :)
    Vind ik leuk
    Wilex +1259
    maandag 15 oktober 2018 om 07:52
    Belgen zijn nog grotere calimero`s dan Psvers, nou dan weet je het wel.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2741
    maandag 15 oktober 2018 om 08:05
    PSV wint volop prijzen. België nooit.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3135
    maandag 15 oktober 2018 om 13:49
    Ajax ook niet
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2547
    maandag 15 oktober 2018 om 07:36
    Het klopt helemaal maar waar de Belgen altijd liepen te janken dat we zo arrogant zijn, zijn zij het nu.
    En het achterbakse zijn ze nog niet verloren (kan ik uit ervaring zeggen)
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1602
    maandag 15 oktober 2018 om 08:55
    Zielig mannetje bent u.
    Vind ik leuk
    Nilsinno +217
    maandag 15 oktober 2018 om 07:37
    België mag naar zichzelf kijken met deze selectie die ze hebben haden ze allang een grote prijs moeten pakken
    Vind ik leuk
    Tienus +1106
    maandag 15 oktober 2018 om 07:39
    Ik had nu niet echt het idee dat we naast onze schoenen zijn gaan lopen. Bij een ieder is wel het besef dat het een prima overwinning was, maar dat er nog een hoop verbeterd moet worden. Mogen we even genieten van deze overwinning?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:10
    Die Belgen zouden vast en zeker, zijn gaan huilen, na een 3-0.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 07:39
    Heh heh eindelijk eens bronnen die de spijker op de kop slaan. Duitsland was heer en meester, met name in de tweede helft grote delen echter was dramatisch in de afwerking. Sane was niet te houden. Laten we Frenkie, ik ben zwak ziek en misselijk, de Jong meteen maar bombarderen als DE redden van het Nl's elftal. Daarbij komt dat we niet eens een normaal opgeleide spits hebben die ook maar enigzins consistent in zijn prestaties is.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    maandag 15 oktober 2018 om 10:32
    Komen genoeg goede spitsen aan met Zirkzee, Redan, Piroe. En misschien Lammers of Sierhuis al twijfel ik over beide. We komen straks als het een beetje meezit om in de goede spitsen.
    Vind ik leuk
    John M. +4773
    maandag 15 oktober 2018 om 07:40
    Dat zien ze heel goed in België. Ik zal er niet van opkijken als Oranje morgen dik onderuit gaat. De "schadefreude" zal dan groot zijn daar.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    maandag 15 oktober 2018 om 07:44
    100% met deze analyse. We lopen de polonaise maar Duitsland stelt niet veel meer voor.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    maandag 15 oktober 2018 om 07:44
    Hahaha wat een belachelijk stuk joh. Eerst schrijven dat de Nederlanders naast de schoenen lopen en vervolgens in laatste zin zeggen dat ze t mogen laten zien tegen de beste van de wereld. Nou, tegen Frankrijk hebben we al gespeeld sneue Belgen. Jullie zijn verre van de beste van de wereld. Niet zo naast jullie schoenen lopen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    John M. +4773
    maandag 15 oktober 2018 om 07:56
    Kijk even op de FIFA-ranking en neem dan je woorden terug.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    maandag 15 oktober 2018 om 08:03
    Pieker er niet over. Spanje en Frankrijk zijn momenteel sowieso veel beter dan België.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:19
    Polen en zwitserland staan in de top 10 XD kan je niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    Wijndalum +564
    maandag 15 oktober 2018 om 07:57
    Haha die Belgen... ga nu maar prijzen pakken, want zo’n generatie heb je nooit meer.
    Vind ik leuk
    Johnnie +721
    maandag 15 oktober 2018 om 07:59
    Hebben die Belgen natuurlijk helemaal gelijk in.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3135
    maandag 15 oktober 2018 om 07:59
    Ze hebben gelijk want we waren niet goed maar bovenal gelukkig.
    Met een beetje meer finesse hadden de duitsers er zo een paar in het netje kunnen leggen.
    We hebben razendsnelle buitenspelers en dat is een wapen.
    Overigens een wapen waar de Landskampioen in de pers al jaren voor afgemaakt wordt.
    Nu is het ineens "ons" spel.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    maandag 15 oktober 2018 om 08:41
    Scheelt wel of je zo tegen Duitsland en Frankrijk speelt of tegen Willem II, Heracles en Zwolle
    Vind ik leuk
    cornelisse +217
    maandag 15 oktober 2018 om 08:04
    Hebben ze wel een punt alleen moeten zij zich afvragen waarom ze met zo'n generatie niets winnen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:07
    En als Nederland weer niet meedoet aan een toernooi is de helft weer voor België, terwijl dit voorbeeld nummer ontelbaar is waaruit blijkt hoe de Belgen over de Nederlanders denken. Het overgrote merendeel heeft een hekel aan Nederland en het Nederlands voetbal. Ze hielden net nog geen straatfeesten toen wij ons niet kwalificeerden.

    Maar laat de Belgen maar vooral tegen D-landen voetballen en winnen, de eerste echte tegenstander en ze liggen er toch weer uit, en na deze generatie horen we ze weer 30 jaar niet meer.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:08
    Dat begrijp ik inderdaad nooit. Vanuit Nederland is er altijd veel meer haat aan Duitsland dan aan België, maar die Duitsers mogen ons veel meer dan de Belgen.
    Vind ik leuk
    John M. +4773
    maandag 15 oktober 2018 om 12:30
    Zowel de Duitsers als de Belgen mogen ons, wat voetbal betreft, niet omdat we te arrogant zijn. Nu ook weer, één potje winnen (met heel veel geluk) van een Duitsland uit vorm en we voelen ons al bijna wereldkampioen. Het gaat nu wel iets beter met Oranje maar het is nog lang niet genoeg om de Belgen te minachten.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:07
    Die Belg heeft groot gelijk, al proef ik wel de jaloezie, vanaf 300 km.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    maandag 15 oktober 2018 om 08:08
    Snoeks nemen wij allang niet meer serieus die kraamt zulke onzin uit . Er is enorm veel potentie aan goede spelers maar die Duitsers waren net niet scherp genoeg om de 1 1 te maken. Nog veel te doen maar de opbouw van nieuw team is stijgende.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:15
    Ik ergerde me hier ook een beetje aan. Maar de belgen kunnen er zelf ook wat van! En hoe ziet het belgisch eltal er over 5/6 jaar uit? Daar mag ook wel weer wat doorbreken.
    Vind ik leuk
    Procruijf +21
    maandag 15 oktober 2018 om 08:15
    Haha België de beste van de wereld?? Dan wordt je op een eindtoernooi niet uitgeschakeld door Wales en dan speel je zo een counter ploeg als Frankrijk kapot op een toernooi! Hadden de Belgen maar een klein beetje Nederlandse bluf in zich denk dat ze dan met dit team zeker 1 van de beste hadden kunnen worden. Maar nee nu zijn het allemaal goede spelers alleen zonder het echte geloof dat ze echt geschiedenis konden schrijven met dit team. Behalve het behalen van een 3de plaats op een wk hebben ze natuurlijk maar weinig gepresteerd met dit elftal.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1323
    maandag 15 oktober 2018 om 08:16
    Arrogantie van de belgen, jaren niks gepresteerd nu hebben ze een mooie generatie en grote muil van hier tot gundert
    Vind ik leuk
    Peterfc +1623
    maandag 15 oktober 2018 om 08:17
    België bestaat niet. Het team bestaat uit Walen en Vlamingen die elkaars taal nog niet willen spreken. Hazard kon destijds naar Ajax maar weigerde omdat hij geen Nederlands wil spreken.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3135
    maandag 15 oktober 2018 om 08:19
    slimme jongen die Waal
    Vind ik leuk
    Peterfc +1623
    maandag 15 oktober 2018 om 08:26
    De Vlamingen vinden de Walen niet erg slim en beschouwen Wallonië als een achterlijk gebied, op de been gehouden met het geld uit Vlaanderen.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3135
    maandag 15 oktober 2018 om 08:43
    Dat is het ook een beetje.
    Wallonië is financieel economisch een ramp en wordt al jaren door het rijke deel van België (Vlaanderen) gefinancierd.
    Saillant detail is dat de regering zetelt in Brussel (Wallonië)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1623
    maandag 15 oktober 2018 om 09:11
    Brussel is eigenlijk geen van beide. België bestaat uit drie gewesten waaronder het hoofdstedelijk gewest Brussel.
    Hopeloos verdeeld land.
    Na Ajax man Blind kan Koeman ( bij alle drie de topclubs gespeeld en gewerkt) waarschijnlijk wel een team smeden uit Ajax en PSV.
    Bij België gaat dat nooit lukken.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3135
    maandag 15 oktober 2018 om 09:30
    Dat zou hier op VP nooit lukken 😁
    Vind ik leuk
    Peterfc +1623
    maandag 15 oktober 2018 om 09:54
    Exact. Daarom zei ik het ook!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:13
    Het huidige belgie is gewoon een team hoor. In 2014 en 2016 was dat een ander verhaal maar het belgie van 2018 was dus echt wel een goed team.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1623
    maandag 15 oktober 2018 om 12:51
    België heeft een Spaanse coach, dat scheelt dan kan het overleg in het Engels. Een Belg is niet te vinden omdat die het nooit goed kan doen omdat of de Walen of de Vlamingen het oneens zijn met de keuzes.
    In Nederland heb je het eeuwige gezeur tussen PSV of Ajax fans. Koeman weet dat tot nu toe uitstekend te managen, itt Blind en Van Basten die vriendjespolitiek bedreven.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    maandag 15 oktober 2018 om 08:23
    Toch prachtig wat klagen en dan eindigen met zo’n afsluiting. Ik weet niet wat met dat volk gebeurd is maar wat blazen ze toch maar van de toren. Daarbij heb ik genoeg analisten, spelers en trainer horen zeggen dat er nog genoeg werk is. Die Belgen zoeken gewoon iets om uit de hoogte te kunnen doen. Ben er helemaal klaar mee. Hoop dat ze een pak op de broek krijgen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:24
    Noemde ons altijd arrogant he. En moet je ze nu zelf eens zien, nu ze eens één keer een goed teampje hebben. Hypocrieten zijn het.

    Wat een klein en afgunstig pisvolkje is het toch ook. Hun minderwaardigscomplex kennende zijn ze nu al jaloers op het team dat wij over vijf jaar hebben, wanneer de rode duifjes allang weer op ranglijst plek 70 staan. Want ze weten maar al te goed dat 't zo zal zijn.

    Ook willekeurige Belgen reageren op deze manier. Ze gunnen ons geen enkel plezier als er weer eens iets leuks gebeurt met Oranje. En daar stond half Nederland dan achter deze zomer. Triest!

    Nee, ik hoop echt dat we die laffe tering Belgen zelfs nu al in de pan gaan hakken. Beste van de wereld mijn reet. Enkel op die ranglijst, waar je bovenaan staat omdat je veel punten kreeg uit de ladingen met friendlies tegen de mondiale nummer 120 of lager. En aaaaltijd maar de makkelijkste groep loten, ook nu weer in de Nations League. Zo kunnen wij het ook. Dikke speknekken met hun overgewaardeerde
    Afrikaanse kutelftal!

    =-)
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    Mooi verwoord
    Vind ik leuk
    Realistfan +113
    maandag 15 oktober 2018 om 08:25
    Helemaal met de belgen eens, ook al hebben we van de duitsers gewonnen het was niet best hoor, de duitsers speelde onder hun nivo en we zijn er nog lang niet.
    Vind ik leuk
    Dybala +213
    maandag 15 oktober 2018 om 08:25
    België,het land dat nog nooit iets bereikt heeft.
    Nu ze de beste selectie ooit hebben is het nog niks.
    En ze zitten overal weer in de makkelijkste poule.ook nu weer bij de nations leaque
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:29
    Schijnbaar vergeten de Belgen dat Nederland een terugslag heeft gekregen en die weer opgevangen gaat worden met nieuwe spelers die om de haverklap ingepast gaan worden in weer een nieuwe lichting die de Belgen niet kunnen opbrengen !
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    maandag 15 oktober 2018 om 08:31
    Haha ze overschatten zichzelf op t WK ook. Ik heb het hele WK op de Belgische tv gevolgd, ze vonden zichzelf geweldig en deden niks fout terwijl ze zich met moeite staande hielden tegen Japan en Brazilië. De aanvalslinie was goed maar de defensie (op Courtois na) zo lek als een mandje, ze kregen zelfs tegen Tunesië 2 goals tegen. Daar hebben in België op tv alleen Nederlandse analisten een punt van gemaakt.

    Ik ben het ermee eens dat het hier in NL wat vroeg een feeststemming lijkt te worden maar de pot verwijt hier de ketel behoorlijk dat hij zwart ziet
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    maandag 15 oktober 2018 om 08:37
    En dan zeggen de Belgen dat we naast de schoenen lopen !! De besten van de wereld hahahaha ze hebben een leuk ploegje meer ook niet verder hebben ze een zeer zwakke verdediging die nog hooguit 2 jaar mee gaat en dan NL naast de schoen vinden lopen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:39
    België heeft een prima team met veel individuen. Romelu Lukaku is de enige die België keer op keer naar de overwinning helpt. Morgen een mooie overwinning op de Belgen. :)
    Vind ik leuk
    Korm +36693
    maandag 15 oktober 2018 om 08:41
    Nederland verwijten naast de schoenen te lopen maar wel over jezelf zeggen 'Ze mogen morgen al eens proberen om te wedijveren met de beste van de wereld.' Hahaha over een land dat afgelopen WK voor het eerst een halve finale wist te bereiken..
    Vind ik leuk
    Bas Bus +44
    maandag 15 oktober 2018 om 08:42
    Ze hebben helemaal gelijk.
    Al vind ik wel dat die Belgen tegenwoordig zelf ook hoog van de toren blazen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    maandag 15 oktober 2018 om 08:48
    Er komen er natuurlijk wel een paar aan....
    Zo goed zijn ook de belgen niet zonder een paar bepalende spelers..
    Ze staan 1 op de FiFa ranglijst maar hebben 0,0 gewonnen ..
    Hoezo overdreven... daar hoort Frankrijk te staan.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4696
    maandag 15 oktober 2018 om 08:50
    Dat zijn toch dezelfde Belgen met hun Gouden generatie zonder prijzen? Die zichzelf vooral heel goed vinden maar bij een beetje tegenstand zelf onderuit gaan?

    Oranje is nog nergens, tegen Duitsland kwam er veel geluk bij kijken. Volgens mij is de algemene tendens dat er nog een hoop beter moet. Maar ook dat er een stijgende lijn is. Met Koeman hebben we tenminste een trainer met autoriteit, ervaring en een plan. Dat is alvast een goed begin
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:53
    Het getuigt van weinig anders dan arrogantie dat men dit in België durft te schrijven. De afgelopen jaren was het inderdaad niet best gestemd met het Nederlandse voetbal, daar hoef je geen expert voor te zijn. Maar om enthousiastme rond een elftal met veel talentvolle jonge spelers de kop in te drukken en het meteen weer neerbuigend te omschrijven als oranjegekte is pure arrogantie. Als ze daar wat bescheidener en nederiger zijn in hun uitlatingen over hun eigen nationale elfal dan is dat hun goed recht, maar ga niet een ander land met andere manieren van beleven en vieren jouw manier van denken en interpeteren op proberen te leggen. Dat is (nogmaals) pure arrogantie. Hier zijn we gewoon blij dat na jaren van minuur rond het nationale elfal er eindelijk weer een frisse wind waait en er hoop is op een goede klassering voor het volgende eindtournooi. Laat ons lekker in onze waarde, dan doen wij dat ook met jullie.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 08:54
    En dan gaan ze hier natuurlijk los op de Belgen....

    Bewijs precies waarom de Belgen 100% gelijk hebben.
    Bijna heel het land staart zich weer scheel op 3-0 tegen Duitsland.
    Over het hoe maakt niemand zich meer druk.
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:52
    Bijna heel het land staart zich weer scheel op 3-0 tegen Duitsland.
    Over het hoe maakt niemand zich meer druk.

    Flauwekul.. Vrijwel iedereen weet wel dat het spel niet geweldig is!
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 10:58
    "Vrijwel iedereen weet wel dat het spel niet geweldig is!"

    Oh is dat zo???

    Niks van te merken hoor hier of in andere media....
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 13:40
    Geen idee wat jij leest maar ik lees overal kritiek.. Resultaat geweldig maar spel was niet super!

    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 13:48
    Ik lees maar sporadisch "kritiek".

    En wanneer er kritiek wordt gegeven, zoals hier door de belgen, worden ze erop aangevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:57
    Iedereen wil weer dat echte oranjegevoel. Laat ons toch.....jaloers dat zij dat gevoel nooit zullen kennen.
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    maandag 15 oktober 2018 om 08:59
    Zijn er hier nog mensen die de Belgen supporten bij een groot toernooi als Oranje niet mee doet? Misschien een clown zoals Premier Rutte die niet weet wat buitenspel is maar ik never nooit. Voor het geval men het nog niet wist. Die Belgen gunnen Nederland(sportief) helemaal niks.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:05
    Ze zijn gewoon eeuwig jaloers
    Vind ik leuk
    MN223 +1051
    maandag 15 oktober 2018 om 09:00
    Ik denk dat ze in België niet zoveel mogen zeggen over euforie na 2 half goede prestaties. Zijn zeker alweer vergeten dat ze afgelopen zomer wel even wereldkampioen gingen worden.

    Sneu volk.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    maandag 15 oktober 2018 om 09:02
    Ze maken zich dus druk om Nederland. Dat past niet bij een nummer 1 van de wereld. Op papier zal Belgie deze wedstrijd winnen maar niets is zeker in het voetbal. Ik denk namelijk dat Belgie zo arrogant over Nederland denkt en daardoor wel eens de wedstrijd kan verliezen. Mocht Nederland verliezen dan is er niets zo veel aan de hand. Koeman bouwt aan een nieuw team en daar hoort verliezen ook bij.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:04
    Ze worden steeds arroganter daar🙈
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 10:04
    Ik vind dat Nederlanders arrogant zijn, als Nederlander. Ze hebben gelijk, je wint van de Duitsers en de Nederlanders zijn weer direct arrogant.

    Wij moeten nederig zijn, en afwachten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:51
    Hou op! Sinds wanneer is men arrogant. Men is blij met de uitslag maar we weten ook dat we er nog niet zijn!
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    maandag 15 oktober 2018 om 13:12
    We zijn af en toe overenthousiast dat mag toch?
    Net als het hele land Oranje kleurt bij een eindtoernooi, prachtig.
    Liever dit als dat achterbakse schijnheilige van over de grens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 13:52
    Alles mag, ik ben liever realistisch.

    Ik heb liever dat het land groengeel kleurt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:06
    Dat zal nooit gebeuren,weet je zelf ook wel :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11
    Helaas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:05
    We winnen als Nederland van de oud wereldkampioen,als je daar als land niet trots op mag zijn weet ik het niet meer. Alsof die belgen niet uit de hoogte deden na dat semi geslaagd wk van ze
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:12
    Trots mag je altijd zijn, uiteindelijk gaat het om de knikkers. Ik heb zoveel meegemaakt en vooral bij mijn eigen club. Euforisch mag, maar hou het rustig aan. Na een pot ben je er nog niet en Duitsland is niet weggespeeld. Het was een elftal wat ziek was.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    maandag 15 oktober 2018 om 09:08
    Kut Belgen!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:10
    Ach ja, die Belgen moeten toch ergens over schrijven om de aandacht af te leiden van een van de grootste corruptie schandalen in het voetbal ooit.

    Zoals meerdere vp'ers al hebben vermeld, de gouden generatie van de Belgen heeft de boot gemist qua winnen van een grote prijs, vanaf nu zal het gezien de gemiddelde leeftijd van hun grote spelers alleen maar minder worden (zie Nederland met de grote vier). Maar itt Nederland, zie ik in Belgie daar niet zo 1-2-3 een nieuwe fundering met grote talenten staan.

    Tel daarbij op dat het vele jaren zal duren voordat de Belgische competitie de klap van het schandaal, en de omvang daarvan, te boven is, en ik denk persoonlijk dat ze maar beter hun kaken op elkaar kunnen houden over andere landen....ZELFS al zouden ze morgen winnen.
    Vind ik leuk
    Henk020 +63
    maandag 15 oktober 2018 om 09:24
    Het mooie aan de hele situatie van Nederland de afgelopen vier jaar is dat België een vergelijkbare periode doorgaat alleen dan 180 graden gedraaid. We zitten beiden tussen twee perioden in... Nederland heeft doorgaans veel talent en kan, een uitzondering daargelaten, altijd wel een competitief elftal op de been brengen. Belgie daarentegen heeft daar normaliter veel meer problemen mee. Nu wordt hun gewoonlijke generatie eens afgewisseld met een top-lichting, maar ook hierna komt er een lange droogte bij onze zuiderburen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9486
    maandag 15 oktober 2018 om 09:36
    En gelijk hebben ze ! België zit wel bij de beste 4 ter wereld
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 10:03
    De Nederlanders denken dat ze er over 5 wedstrijden ook weer ongeveer staan.
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:51
    Maar presteren vrijwel niets en hebben steeds makkelijke lotingen!
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    maandag 15 oktober 2018 om 09:45
    Nederland: het glas is halfvol.
    Belgie: het glas is halfleeg.
    Conclusie: de waarheid ligt in het midden.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:53
    Ik haat belgie intens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 10:02
    Waarom?

    Haat is niet goed man.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:16
    Ik weet het, kan er niks aan doen. Ik snap die mensen ook niet die dan vinden dat we voor belgie moeten zijn als nederland er niet is, de belgen hebben ons nooit wat gegund.
    Vind ik leuk
    Oeb +96
    maandag 15 oktober 2018 om 09:54
    Vraag me toch serieus af hoeveel op deze site écht euforisch zijn over t vertoonde spel tegen Duitsland,denk niet zoveel. Uitslag was goed,spel matig. Hoop wel dat de grote Belgische bekjes morgen gesnoerd worden. Ben benieuwd wat er dan in de belgsiche kranten staat..als we dan net zo spelen als tegen duitsland ,en we winnen toevallig..dan is Nederland waarschijnlijk een gewèldig elftal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 10:01
    Ik denk dat je de topics van van de week heb gemist. Ze hebben gelijk, de Belgen. Je bent verplicht om de monden te snoeren. Die zullen gemotiveerd zijn tegen de Hollanders met de grote mondjes.
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:48
    Dat zijn ze zowiezo altijd. Minderwaardigheidscomplex
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:49
    Mensen zijn blij met een resultaat na magere jaren. Is dat echt een doodzonde?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 15 oktober 2018 om 09:59
    😂😂.......En toch hebben de Belgen gelijk. Nu ben je ook verplicht om de Belgen af te drogen. Hun denken nu, de Hollanders met de grote mond. Die zullen tot op 't bot zijn gemotiveerd.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:06
    Waarom niet zeer tevreden mogen en kunnen zijn op en over oranje ! Nog nooit in het beginne van het voetbal heeft nederland 3-0 van duitsland gewonnen. Wel ooit is 4-2 of 3-1, maar nog nooit met een team waar nog verbetering in zit. Met spelers die nog nooit met elkaar gespeeld hadden en vele voor het eerst in het oranje. Zal het niet eens gek vinden als het allermatigge belgie en later Frankrijk gewoon ook klop krijgen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    maandag 15 oktober 2018 om 10:06
    Amai ,die balgen willen olland dissen 🙀
    Vind ik leuk
    Couto76 +635
    maandag 15 oktober 2018 om 10:45
    Natuurlijk is Oranje nog geen top, maar we hebben in ieder geval weer een selectie met potentie en een selectie dat zich voor een eindronde moet kunnen plaatsen. Nee dan de Belgen, die worden pas overdreven. Wat hebben die nu helemaal gepresteerd dan???
    Vind ik leuk
    Basschot +2235
    maandag 15 oktober 2018 om 10:48
    Laat de Belgen maar naar hun eigen selectie kijken. Nog niets gewonnen met deze gouden generatie. Veel geluk elke keer met kwalificatie wanneer ze steeds tegen zwakke landen spelen. Ook op het WK met een groep met o.a. Tunesie en Panama! Daarna zeer zwak tegen Japan!, Dankzij de scheids langs Brazilie. Tegen Frankrijk onzichtbaar. Nu met de nations league in een groep met een Ijsland en Zwitserland. EK 2016 verloren ze van Wales!! WK 2014 was het ook niets. Argentinie was rijp voor de slacht maar ze waren machteloos..
    Nederland heeft een slechte periode (en ook weinig geluk gehad) maar we kunnen weer groeien.. Belgie heeft weinig echt groot talent na deze generatie!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:52
    Uitprinten en in de kleedkamer ophangen. Slachten die Belgen!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:54
    Net zo overdreven als het geloof van de Belgen in hun Rode Duivels, die nooit iets tastbaars winnen.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2055
    maandag 15 oktober 2018 om 11:06
    Uiteraard hadden de Duitsers een gelijkmaker verdiend, maar ja als je niet scoort!....

    Nederland heeft een resultaat geboekt en daar gaat het om. Laten we genieten van de overwinning, en het vertrouwen meenemen naar de toekomst.

    In plaats van zeuren dat het beter kon of anders moet! 3 punten tellen!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:15
    Ik heb m'n twijfels over België...
    Vind ik leuk
    Leonardus +95
    maandag 15 oktober 2018 om 11:25
    De beste van de wereld ben je als je het toernooi genaamd WK wint. En niet als je op basis van een raar puntensysteem op plek 1 staat. Vreemd dat onze bescheiden Belgjes dat als een prestatie ervaren.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:53
    het was een slechte wedstrijd van beide teams
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:07
    Belgie beste van de wereld op de ranking maar ja ....dat was Nederland ook in 2010 de nummer 1 en verloren toch echt de finale van Spanje.....Belgie heeft een "bronzen generatie" zo gaan ze de boeken in ....Vermaelen Vertonghen Kompany lopen op hun laatste benen.....Hazard De Bruyne Lukaku die 3 maken Belgie sterk....maar voor de rest met spelers als Boyata....Tielemans....Denayer....broertje Hazard en Jordan Lukaku.....tja....daar win je de oorlog niet mee ! Frankrijk is de beste van de wereld daarom werden ze ook wereldkampioen! Oranje heeft weer honger en is op de weg terug naar de top .....en euforie tja....er is weer hoop in de harten van de Oranje fans waar Belgie met hun "gouden" generatie hebben gepiekt met een 3e plek op het WK in Rusland....denk ik dat ze nu over hun hoogtepunt heen zijn.....Hazard en De Bruyne en Lukaku zijn de diamantjes maar die hebben wij na Robben Van Persie Sneijder ...straks ook weer bij Oranje met De Ligt , Frenkie De Jong en Memphis Depay ! Mijn prognose voor morgen een 2-2 gelijkspel!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    België is op dit moment beter dan Duitsland, word een spannende pot! Denk wel dat Nederland gaat winnen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:25
    Gewoon jaloers dat zij met deze generatie hun kans hebben laten liggen en dat nederland er nu weer aan komt
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    maandag 15 oktober 2018 om 13:37
    De Belgjes weten ook dat Oranje er weer aankomt! En ze beseffen dat de gouden generatie van Belgie steeds ouder aan het worden is..
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    maandag 15 oktober 2018 om 15:09
    Belgen zijn schijnheilig, je denkt dat je met aardige mensen te maken hebt en dan praten ze achter je rug om...
    Vind ik leuk
    jfidom +0
    maandag 15 oktober 2018 om 16:04
    Het had ook 0/3 kunnen zijn, veel werk nog aan dit jonge elftal
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    maandag 15 oktober 2018 om 16:36
    Och och, België heeft voor het eerst een betere lichting dan Nederland, en meteen dit soort krantenberichten.

    België zou eens goed in de spiegel moeten kijken na de blamages die -zij- hebben laten zien bij hun laatste eindrondes. Steeds enorm sterke selecties, steeds net-niet. Laten ze eerst hun eigen problemen oplossen voor ze naar NL kijken.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:44
    Ik heb in de media en tv ook veel kritiek op Oranje gelezen en gehoord. Dat de eerste 20 minuten ven het eerste part voor Duitsland was en ook een gedeelte van het tweede deel. Nederland heeft echter meer doelkansen gehad dan de Duitsers en ging er ook effectiever met om. Waar iedereen wel enthousiast over was zijn de inzet en het plezier die die jonge gasten ten toon spreiden. We hebben inderdaad veel talent maar moeten afwachten hoe dat zich laat ontwikkelen.


    Die Belgen moeten hun mond maar houden want die hebben jaren en jaren niets gepresteerd en Oranje wel. De god vergetelijke Kompany liet op TV met een grote glimlach zien dat Oranje er niet bij was. Ze zijn er lekker niet bij...….Hij was zeker vergeten hoe slecht de Belgen voorheen waren. De meeste Nederlanders hebben de Belgen terecht gesteund tijdens het WK maar gezien de reactie van Het Nieuwsblad is dat voor mij ook de laatste keer. Terwijl hun team ouder aan het worden is wij aan het verjongen zal er binnen een aantal jaren wel een kantelpunt komen dat Oranje weer beter is dan de Rode Duivels omdat er in Nederland meer talent rondloopt dan in Belgie. Uit de reactie van het Nieuwsblad blijkt ook dat er in Belgie nog steeds een Calimero gevoel is richting Nederland, houden zo is mijn motto. En verder wens ik ze veel plezier met hun corrupte voetballand.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:16
    Valse bescheidenheid. Dat is wat de Belgen zijn. Dat ze met heel veel mazzel en counter voetbal ver zijn gekomen (denk bv tegen Japan) hoor je niemand meer over. Ik zou als land collectief eens naar een psychiater gaan om dat achterbakse er uit te krijgen. Sta ergens voor man!
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    maandag 15 oktober 2018 om 18:13
    Vreselijke Belgen. Het enige land dat ik alles misgun is België. Natuurlijk hebben ze gelijk dat de gekte overdreven is, maar laten ze zich lekker druk maken over hun eigen ploeg. Ondanks alles hebben zij nog nooit in een WK-finale gestaan. Helaas voor hen was dit WK een uitgelezen kans om historie te schrijven. Die hebben ze aan zich voorbij laten gaan. De beste generatie ooit van België heeft slechts een derde plaats als hoogst bereikbare gehaald. Zij zijn over hun top. Vanaf nu wordt het alleen maar minder. Wij kunnen over acht jaar wereldkampioen worden. Tegen die tijd zit België tijdens het WK lekker thuis. Dan hebben wij het leedvermaak.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:18
    t gaat erom dat er weer hoop is na een lange periode van slecht voetbal Oranje, de rest van de euforie wordt door de labiele geesten van de media opgestookt
    Vind ik leuk
    mike29 +12
    maandag 15 oktober 2018 om 23:14
    Dit is ook weer typisch Nederland.. tegen frankrijk was het nog allemaal ...
    koeman maakte verkeerde keuzes, gini niet goed genoeg voor oranje en nu wint nederland van een duitsland niet invorm. Volgens velen is dit Nederland al wereldkampioen en was het WK van afgelopen heel slecht, maar wij deden niet mee.. hoe slecht waren wij dan? We moeten ook niet vergeten dit duitsland verloor van Zuid Korea, dus laten we niet te snel van stapel lopen 😉
    Vind ik leuk
    Realistfan +113
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:36
    Die belgen maken ons vanavond helemaal in, en dat verwacht ik echt dan zie je dat we er nog lang niet zijn. Zo goed was het allemaal niet tegen duitsland. We wonnen terwijl we niet eens goed waren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws