'Nieuwe rol' voor uitblinker Memphis bij Nederlands elftal: 'I guess so'

'Nieuwe rol' voor uitblinker Memphis bij Nederlands elftal: 'I guess so'

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 12:10ma 15-10-2018 om 12:10

Memphis Depay lijkt bij Oranje steeds meer een teamspeler te worden. Dat merkt de spits van Olympique Lyon zelf ook. Zaterdagavond was Memphis één van de uitblinkers tegen Duitsland (3-0 zege). 

"Ik denk dat ik er bij fases goed inzat. Maar er zijn altijd dingen die beter kunnen", zei Memphis in de mixed zone van de Johan Cruijff Arena tegen De Telegraaf. 

Hij werkte zich tegen Die Mannschaft in het zweet. "Na Peru stond ik er ook zo bij, met aardig vermoeide benen. Toen bleek dat ik de meeste meters had gemaakt. Deze wedstrijd denk ik dat iedereen extra heeft gelopen."

"Hoe we inzakten en elkaar steunden: dat hebben we nodig om zulke resultaten te boeken. Ik ben in staat te doen wat ik dit duel deed. Of dat een leidersrol is? I guess so."

Dinsdagavond wacht in Brussel de clash met België. "Ik denk dat de Belgen op dit moment sterker zijn dan de Duitsers. Het wordt een heel andere wedstrijd."

Plaats een reactie

HierDieTitel +4817
maandag 15 oktober 2018 om 12:17
Held!
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 12:30
Een goede speler maar ik denk niet dat hij een spits van het niveau Van Basten / Bergkamp/ Nistelrooy wordt. Maar dat geeft ook niet want er lopen gewoon spelers rond om hem heen met scoringspotentie.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:32]
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
maandag 15 oktober 2018 om 12:32
Nee, is ook geen pure spits.. Maar hij vult het aardig in..
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:39
Spitsen van dat niveau zijn er zowiezo niet meer.....een spits als bergkamp zowiezo niet....
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 23:04
In Nederland wordt de spitspositie ingenomen door veelal goedkope buitenlandse aanvallers. Hierdoor raakt de ontwikkeling van Nederlandse aanvallers achter. Had verwacht dat Sierhuis dit seizoen zou doorbreken maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:27
Er zijn vooralsnog ook geen spitsen in het buitenland die kunnen wat Bergkamp deed....
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
maandag 15 oktober 2018 om 12:31
Op dit moment onze beste aanvaller.. Je ziet dat hij goed in z'n vel zit..
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 12:31
Of men het (hier) leuk vindt of niet, maar Memphis was met afstand de beste speler van het NE afgelopen zaterdag. Daarnaast is Memphis al wedstrijden lang de beste en meest gevaarlijke aanvaller van het NE.
Vind ik leuk
Bizzy +22842
maandag 15 oktober 2018 om 13:11
Onbegrijpelijk dat die Promes iedere keer wordt opgeroepen. Dan nog liever Malen.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
maandag 15 oktober 2018 om 12:41
Gewoon wereldklasse.
Vind ik leuk
Bizzy +22842
maandag 15 oktober 2018 om 13:10
Triest om te zien hoe het Duitse voetbal in 6 mnd tijd in verval is geraakt. Ook het huidige Bayern Munchen moet hoog nodig gereorganiseerd. Spelers als Memphis, Bergwijn en de Ligt zouden daar uitstekend passen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:30
Vindt het zeker niet triest. Die gasten lachten zich kapot toen Oranje naar de klote ging, kan er geen medelijden mee hebben..
Vind ik leuk
derksen +8896
maandag 15 oktober 2018 om 13:11
Hoe bestaat het memphniks zo op hemelen door 1 redelijke wedstrijd in NL elftal
Lyon bankzitter geworden
Ja goeie spelers belanden altijd op de bank
Een redelijk e wedstrijd gespeeld en dan weer dit
Pfffff
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 oktober 2018 om 13:19
Dus Zoet moet op de goal volgens jou ? aangezien de ander ook bankbittertje is ?
Memphis speelt momenteel iets minder bij zijn club maar verkeerd al meer dan een jaar in uitstekende vorm. beter dan elke Nederlander die er op die positie zou kunnen spelen. En een Memphis in vorm is voor elk team van absolute meerwaarde.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:41
Bankzitter geworden😂😂😂😂😂minder uitgaan van wat je hoort van anderen en plzz ga gewoon kijk3n en dan zie je dat hij wordt gespaard en niet bankie is, omdat hij tweede keus is
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 13:13
Zonder je zouden we nergens zijn lekker Memphisje! :-)
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 oktober 2018 om 13:17
Als de Belgen sterker zijn wat geld schuiven. Zo worden ze in België groot !
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 15 oktober 2018 om 13:55
Ook tegen Belgie kan Nederland counteren, dus de uitslag zegt me dan niet veel, ik ben nu benieuwd of Nederland ook tegen kleintjes iets kan bewijzen. Ze waren zeer effectief, snel uitbreken en Duitsland leek op 70% te spelen.
Ook triest dat Duitsland zoveel buitenlanders heeft dat ze bij Uth uitkomen voor in de spits. Dat komt ons bekend voor.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 16:28
Ik denk dat er over een jaar of 4 betere zijn dan Depay, die ook jonger zijn...maar goed om Depay op de bank te hebben...
Vind ik leuk
peewee +337
maandag 15 oktober 2018 om 16:29
Dat wordt inderdaad een heel andere wedstrijd! Reken er maar op dat de Belgen hun kansen wel afmaken en als Oranje zo teruggetrokken speelt als in de 2e helft tegen Duitsland kon het nog wel eens verrassend slecht aflopen ...
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 23:25
Dat zijn de Belgen niet. Tegen Zwitserland j.l. vrijdag was het echt énorm slecht. Over eerste helft zei Lukaku: zo kan je gewoon geen voetbal meer spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws