'Nieuwe rol' voor uitblinker Memphis bij Nederlands elftal: 'I guess so'

    'Nieuwe rol' voor uitblinker Memphis bij Nederlands elftal: 'I guess so'

    maandag 15 oktober 2018 om 12:10

    Memphis Depay lijkt bij Oranje steeds meer een teamspeler te worden. Dat merkt de spits van Olympique Lyon zelf ook. Zaterdagavond was Memphis één van de uitblinkers tegen Duitsland (3-0 zege). 

    "Ik denk dat ik er bij fases goed inzat. Maar er zijn altijd dingen die beter kunnen", zei Memphis in de mixed zone van de Johan Cruijff Arena tegen De Telegraaf. 

    Hij werkte zich tegen Die Mannschaft in het zweet. "Na Peru stond ik er ook zo bij, met aardig vermoeide benen. Toen bleek dat ik de meeste meters had gemaakt. Deze wedstrijd denk ik dat iedereen extra heeft gelopen."

    "Hoe we inzakten en elkaar steunden: dat hebben we nodig om zulke resultaten te boeken. Ik ben in staat te doen wat ik dit duel deed. Of dat een leidersrol is? I guess so."

    Dinsdagavond wacht in Brussel de clash met België. "Ik denk dat de Belgen op dit moment sterker zijn dan de Duitsers. Het wordt een heel andere wedstrijd."

    Plaats een reactie

    Vamos7 +4231
    maandag 15 oktober 2018 om 12:17
    Is goed bezig dat mag ook gezegd worden. Kwaliteiten heeft hij wel alleen liet hij dat niet altijd zien.
    Vind ik leuk
    Nashua +6913
    maandag 15 oktober 2018 om 12:20
    Vind/vond dat zijn mentaliteit altijd te wensen overlaat.
    Echter eergisteren heeft hij mij aangenaam verrast.

    Hoop dat hij deze lijn nu vast kan houden
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5085
    maandag 15 oktober 2018 om 12:38
    Speelt toch echt al ongeveer een jaar heel erg sterk.
    Vind ik leuk
    Nashua +6913
    maandag 15 oktober 2018 om 13:53
    Als je heel erg sterk bent zit je nooit op de bank
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 15 oktober 2018 om 14:01
    Sommige van die uitvinders vinden rouleren belangrijker dan vorm.
    Lyon heeft zo'n uitvinder.
    Vind ik leuk
    Nashua +6913
    maandag 15 oktober 2018 om 14:46
    Gauw weg daar dan
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:24
    Maar Depay speelt vaker wel dan niet en als hij op de bank zit word hij gebracht als het ruk loopt...maar Lyon heeft sws een goed team, het is al knap dat hij met fekir de beste zijn zo een beetje, beiden ander soort spelers ook
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 15 oktober 2018 om 16:47
    Maar als je het in je kop haalt om Depay er naast te gooien in een CL thuiswedstrijd tegen Donetsk, terwijl je al 3 onverwachte punten uit manchester hebt mee genomen, ben je een uitvinder.

    Vroeger bij de jeugd van een amateurclub stond je er om de beurt naast.
    Moet je niet doen in de CL
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:37
    Blijkbaar acht de OL coach zijn team zo goed, dat hij memphis rust kan geven voor de competitie, juist omdat ze al punten uit manchester hebben.....dat heet mannagen
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:46
    Dat moet je doen als je punten zat hebt, niet als je ze nog moet winnen.

    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    maandag 15 oktober 2018 om 12:20
    Men vond het heerlijk om Memphis afgelopen jaren af te zeiken. En ja, het is een apart figuur soms met z'n hoedjes en gebaartjes, maar hij werkt altijd hard voor een goed resultaat. Ik ben blij om te zien dat die jongen die van ver moest komen (jeugdperikelen) inmiddels beter dan ooit is. Hopelijk kan hij over 1-2 jaar nog een mooie stap maken naar een Europese topclub, hij heeft het echt nog steeds in zich denk ik.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    maandag 15 oktober 2018 om 12:17
    Held!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:30
    Een goede speler maar ik denk niet dat hij een spits van het niveau Van Basten / Bergkamp/ Nistelrooy wordt. Maar dat geeft ook niet want er lopen gewoon spelers rond om hem heen met scoringspotentie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:32]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12792
    maandag 15 oktober 2018 om 12:32
    Nee, is ook geen pure spits.. Maar hij vult het aardig in..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:39
    Spitsen van dat niveau zijn er zowiezo niet meer.....een spits als bergkamp zowiezo niet....
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:04
    In Nederland wordt de spitspositie ingenomen door veelal goedkope buitenlandse aanvallers. Hierdoor raakt de ontwikkeling van Nederlandse aanvallers achter. Had verwacht dat Sierhuis dit seizoen zou doorbreken maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:27
    Er zijn vooralsnog ook geen spitsen in het buitenland die kunnen wat Bergkamp deed....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12792
    maandag 15 oktober 2018 om 12:31
    Op dit moment onze beste aanvaller.. Je ziet dat hij goed in z'n vel zit..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:31
    Of men het (hier) leuk vindt of niet, maar Memphis was met afstand de beste speler van het NE afgelopen zaterdag. Daarnaast is Memphis al wedstrijden lang de beste en meest gevaarlijke aanvaller van het NE.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 15 oktober 2018 om 13:11
    Onbegrijpelijk dat die Promes iedere keer wordt opgeroepen. Dan nog liever Malen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:58
    Malen gaat een mooie toekomst tegemoet, maar op basis van een handvol invalbeurten is een selectie voor Oranje niet realistisch, noch terecht.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 15 oktober 2018 om 15:26
    Maar onze vriend Promes speelt helemaal niet meer.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1504
    maandag 15 oktober 2018 om 12:41
    Gewoon wereldklasse.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    maandag 15 oktober 2018 om 13:10
    Triest om te zien hoe het Duitse voetbal in 6 mnd tijd in verval is geraakt. Ook het huidige Bayern Munchen moet hoog nodig gereorganiseerd. Spelers als Memphis, Bergwijn en de Ligt zouden daar uitstekend passen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:30
    Vindt het zeker niet triest. Die gasten lachten zich kapot toen Oranje naar de klote ging, kan er geen medelijden mee hebben..
    Vind ik leuk
    derksen +8856
    maandag 15 oktober 2018 om 13:11
    Hoe bestaat het memphniks zo op hemelen door 1 redelijke wedstrijd in NL elftal
    Lyon bankzitter geworden
    Ja goeie spelers belanden altijd op de bank
    Een redelijk e wedstrijd gespeeld en dan weer dit
    Pfffff
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4231
    maandag 15 oktober 2018 om 13:14
    Wijnaldum kan er volgens jou ook niets van.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 15 oktober 2018 om 13:19
    Dus Zoet moet op de goal volgens jou ? aangezien de ander ook bankbittertje is ?
    Memphis speelt momenteel iets minder bij zijn club maar verkeerd al meer dan een jaar in uitstekende vorm. beter dan elke Nederlander die er op die positie zou kunnen spelen. En een Memphis in vorm is voor elk team van absolute meerwaarde.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:41
    Bankzitter geworden😂😂😂😂😂minder uitgaan van wat je hoort van anderen en plzz ga gewoon kijk3n en dan zie je dat hij wordt gespaard en niet bankie is, omdat hij tweede keus is
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:13
    Zonder je zouden we nergens zijn lekker Memphisje! :-)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 15 oktober 2018 om 13:17
    Als de Belgen sterker zijn wat geld schuiven. Zo worden ze in België groot !
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:27
    Nu mag hij het zo stellen was heel goed aanwezig voor nu zeg ik toch hij was top .
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    maandag 15 oktober 2018 om 13:55
    Ook tegen Belgie kan Nederland counteren, dus de uitslag zegt me dan niet veel, ik ben nu benieuwd of Nederland ook tegen kleintjes iets kan bewijzen. Ze waren zeer effectief, snel uitbreken en Duitsland leek op 70% te spelen.
    Ook triest dat Duitsland zoveel buitenlanders heeft dat ze bij Uth uitkomen voor in de spits. Dat komt ons bekend voor.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:00
    Duitsland speelde inderdaad op 70%. Maar niet omdat ze zichzelf wilden sparen. De rek is er daar volledig uit. Ze maken de fout die veel landen maken: na een succesvolle periode niet op tijd verjongen.

    Die 70% is het beste dat dit elftal al een tijdje te bieden heeft.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    maandag 15 oktober 2018 om 16:09
    Ik denk dat er heibel in de selectie is daar, want een aantal is niet vooruit te brangen, bijvoorbeeld Kroos. Tijdens het WK las ik dat ze 'snachts nog gewoon op soc media zaten of met gokken bezig waren... arreme Low.
    Straks is hij de l*l omdat de mannetjes geen zin hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:27
    Löw is zelf verantwoordelijk voor het selecteren en opstellen van diezelfde mannetjes. Daar heb ik geen medelijden mee. Hij heeft alle macht om keihard in te grijpen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:26
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:28
    Ik denk dat er over een jaar of 4 betere zijn dan Depay, die ook jonger zijn...maar goed om Depay op de bank te hebben...
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 15 oktober 2018 om 16:29
    Dat wordt inderdaad een heel andere wedstrijd! Reken er maar op dat de Belgen hun kansen wel afmaken en als Oranje zo teruggetrokken speelt als in de 2e helft tegen Duitsland kon het nog wel eens verrassend slecht aflopen ...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:25
    Dat zijn de Belgen niet. Tegen Zwitserland j.l. vrijdag was het echt énorm slecht. Over eerste helft zei Lukaku: zo kan je gewoon geen voetbal meer spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws