Dumfries: 'Ik heb er helaas geen foto van, ik was alles kwijt. Doodzonde'

    Dumfries: 'Ik heb er helaas geen foto van, ik was alles kwijt. Doodzonde'

    maandag 15 oktober 2018 om 12:27

    Hard werken en áltijd geloof blijven houden in jezelf. Dat is volgens Denzel Dumfries (22) het geheim achter zijn succes. Zaterdagavond maakte de vleugelverdediger van PSV zijn debuut in Oranje. Weinig mensen hadden dat een paar jaar geleden durven te voorspellen. 

    "Geloof in jezelf houden, was het motto van mijn ouders. Ik ben laat doorgebroken. Bij sommige spelers gaat het snel, bij mij dus volgens plan. Iedereen volgt zijn eigen pad, in de eerste divisie kreeg ik speeltijd", vertelt Dumfries in gesprek met de Volkskrant. 

    "Ik heb geen fluwelen techniek, ik moet het hebben van mijn drive en fysieke kracht. In die zin ben ik een voorbeeld voor jonge talenten die evenmin technisch geschoold zijn. Met hard werken is alles mogelijk."

    Nog steeds schrijft de vleugelverdediger zijn doelen op in een schriftje. Eérst deed hij dat op de muren van zijn slaapkamer - tot zijn zusje de muren verfde. "Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken, ik was alles kwijt. Doodzonde, want het zijn toch herinneringen uit mijn jeugd."

    Dumfries kijkt nu al vooruit. "Al voor ik werd geselecteerd voor het Nederlands elftal had ik mijn doelen bijgesteld. Maar ik heb nooit aan iemand verteld wat er in mijn schriftje staat."

    Plaats een reactie

    pico323 +6049
    maandag 15 oktober 2018 om 12:30
    blijft het een matige verdediger vinden. zeker geen Nederlands elftal speler.
    Vind ik leuk
    Itsese +4998
    maandag 15 oktober 2018 om 12:31
    Ga maar lekker Volleybal kijken, misschien snap je daar wel wat van.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2299
    maandag 15 oktober 2018 om 14:07
    Ik vind Dumfries momenteel de beste optie op rechts, maar ben wel met Pico eens dat het niet echt een verdediger is met een fluwelen trap, spelinzicht en spelintelligentie. Maar kennelijk mag dat niet meer verteld worden hier omdat Dumfries heilig is voor de PSV-fans met oogkleppen op?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    maandag 15 oktober 2018 om 14:24
    Een verdediger moet verdedigen bal afpakken en inleveren. Daar hoef je geen fluwelen trap, spelinzicht of spelintelligentie voor te hebben anders waren het ook geen verdedigers geworden.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2299
    maandag 15 oktober 2018 om 17:22
    Geen spelinzicht nodig? Geen intelligentie nodig? Simpele ziel ben jij zeg. Problemen oplossen voor ze ontstaan, daar draait het om.
    Vind ik leuk
    Itsese +4998
    maandag 15 oktober 2018 om 19:03
    Iemand een simpele ziel noemen... Ik reageer op iemand die zegt: Dumfries is geen Nederlands elftal speler.. Daarna zeg jij, hij is de beste optie rechtsback van Nederland, maar je begrijpt hem wel? Wat wil je dan? Hadden we maar op elke positie een Messi/Modric/Marcelo en een De Gea...
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    pico323 +6049
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:55
    Je kunt ook niets anders verwachten van een PSV supporter.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:45
    Als PSV fan ben ik het er direct mee eens dat Dumfries geen gigant is en waarschijnlijk ook nooit zal worden. Maar er zijn hordes aan voetballers die met beperkte voetbaltechnische kwaliteiten een prachtige loopbaan hebben gehad. Met veel prijzen.

    Goede mentaliteit, hard werken en een ijzersterk geloof in wat je wél kunt, kan een speler (en de teams waarin hij speelt) ver brengen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:38
    Kijk naar een Dirk kuyt. Heeft op alle posities in oranje gestaan behalve op doel. Technisch niet hoogbegaafd maar qua inzet en mentaliteit een voorbeeld voor een ieder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    Itsese +4998
    maandag 15 oktober 2018 om 19:11
    we denken veelste gemakkelijk... Al onze jongens behalve Memphis, van Dijk, en Wijnaldum, zullen echt nog een super lange weg moeten afleggen, om echt top te worden..
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    maandag 15 oktober 2018 om 15:09
    Misschien ligt het dan aan mij, maar ik vind dat Dumfries juist een hele mooie voorzet heeft (ook die op Babel was vrijwel perfect). Daarnaast kan hij met zijn fysieke vermogens zijn gebrek aan spelintelligentie goed maskeren. Maar ik denk dat dit door veel wedstrijden op hoog niveau te spelen alleen maar beter wordt.

    Als je ziet hoe snel hij bij dit niveau heeft aangehaakt ben ik wel erg benieuwd waar hij over een jaar of 4 staat..
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2923
    maandag 15 oktober 2018 om 16:17
    jij zit op een verdediger te wachten die goed kan voetballen maar niet kan verdedigen a la vd Wiel enzo?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2299
    maandag 15 oktober 2018 om 17:33
    Leer eens lezen, knul.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:32
    Een verdediger met de kenmerken die jij opnoemt bestaat niet!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2299
    maandag 15 oktober 2018 om 17:33
    Wat een gelul. Van Dijk, De Ligt zijn al 2 voorbeelden.
    Vind ik leuk
    Itsese +4998
    maandag 15 oktober 2018 om 19:17
    2 backs:p noem ze op!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:33
    EDIT VP: reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Gearry +628
    maandag 15 oktober 2018 om 12:55
    Iets netter reageren is niet verboden hier hoor. Al schijnt het voor een hoop te moeilijk te zijn idd.
    Hij heeft gewoon gelijk als hij zegt dat het momenteel 1 van onze betere rechtsbacks is en daardoor gewoon terecht een speler is voor in de selectie van het Nederlands elftal. Verdedigend laat hij wel eens een steekje vallen idd, maar hij is nog jong dus daar kan nog genoeg aan verbeterd worden. Ook compenseert hij een hoop met zijn snelheid en door zijn drang naar voren.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +134
    maandag 15 oktober 2018 om 13:13
    Een keer een steekje laten vallen kan natuurlijk maar dat wilt nog niet zeggen dat je gelijk een matige verdediger en niet NED elftal waardig bent.?

    van Dijk aanvoerder liet zaterdag steekjes vallen
    de Ligt liet wat steekjes vallen wordt gezegd top talent
    F de Jong liet wat steekjes vallen wordt gezegd top talent

    En dat zijn ze ook allemaal maar dat heeft niet te betekenen als in het NED elftal speelt dat je geen foutjes mag maken.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1025
    maandag 15 oktober 2018 om 13:36
    Dumfries staat er gewoon terrecht heeft hij zaterdag bewezen.

    Moet ik toegeven had ik niet verwacht.
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    maandag 15 oktober 2018 om 13:51
    De commentator gaf Dumfries de schuld want de Ligt mag niemand iets negatiefs over zeggen, maar dat tikje van de Ligt naar Dumfries was een fout van de Ligt, die er wel meer maakte. Eerlijk is eerlijk De Ligt herstelde zich de 2e helft goed.
    Laten we gewoon spelers eerlijk beoordelen. Frenkie liep weer veel ruimtes dicht... eerlijk beoordelen, das gewoon slecht.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:07
    Met deze reactie heb je jezelf gediskwalificeerd omdat je,
    1. net als Pico323 je statements niet onderbouwd,
    2. er een persoonlijke belediging aan toevoegt waaruit ook nog eens je minachting voor Marokkanen en vrouwen spreekt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5059
    maandag 15 oktober 2018 om 12:37
    Speelde anders afgelopen wedstrijd ijzersterk.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:40
    Jij geeft dus niks om t ned elftal anders was je ook blij voor m en hij was n voorbeeld van doorzetten en had 2 assists .
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:55
    Matig, hij was 1 van de uitblinkers. Ok de samenwerking tussen de Ligt en hem is nog niet optimaal, maar naar mate ze meer met elkaar samen spelen wordt die rechterkant van NL echt top. Dus ga jij nou maar weer gauw met je blokkendoos spelen en proberen een toren te bouwen van 4 stenen. Gezien deze reactie zal je daar al best moeite mee hebben, denk ik zo!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4115
    maandag 15 oktober 2018 om 13:05
    Sukkel!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25240
    maandag 15 oktober 2018 om 13:17
    @ Pico :Als je zo goed op de been blijft tegen Duitsland en bij PSV wekelijks uitblinkt, dan mag jij het een matige verdediger noemen en dan gaan wij weer verder met voetbal kijken, goed ?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    pico323 +6049
    maandag 15 oktober 2018 om 14:10
    prima jongen dat mag jij zeggen als psv supporter
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25240
    maandag 15 oktober 2018 om 15:41
    Ik zeg het als voetballiefhebber. Sinds Tete , niet meer zo een bijter op die positie gezien. Met als meerwaarde...hij haalt wél de achterlijn.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1240
    maandag 15 oktober 2018 om 13:20
    picollo, dan heb jij geen verstand van Voetbal.
    Vind ik leuk
    pico323 +6049
    maandag 15 oktober 2018 om 14:13
    ik weet het totaal geen verstand van het spelletje. maar vele hier wel..
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 13:31
    Zoist pico. Is wel vaker wat kwijt. Afgelopen zaterdag nog, zijn tegenstander.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2923
    maandag 15 oktober 2018 om 16:15
    Noem er eens een die beter is volgens jou?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:30
    morgen zit hazardje in het broekzakje van dumfries wat een beest is dat
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    maandag 15 oktober 2018 om 12:34
    Eens. Heerlijk zo'n klerenkast met een no nonsense mentaliteit. Blijven gaan en in de duels onverbiddelijk.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12729
    maandag 15 oktober 2018 om 12:41
    Technisch matig, maar wel een beest.. Daar moet je ook een paar van hebben in je elftal..
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Wat is technisch matig?
    We hebben het over een rechtsback...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12729
    maandag 15 oktober 2018 om 12:49
    Meestal zijn de backs van tegenwoordig technische voetballertjes.. Hij minder, maar fysiek wel sterk en een enorme drive naar voren.. Helemaal prima..
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 12:53
    Ja en van die technische voetballertjes wordt dan weer gezegd dat ze lekker aanvallen maar niet kunnen verdedigen....

    Vandaar dus mijn vraag wat is technisch matig.
    Er moet gewoon genoeg basis techniek zijn om een bal aan te nemen, te passen en (tegenwoordig heel belangrijk) een goede voorzet te geven.

    Voor de rest is bij een back alles fysiek ingesteld (kracht en loopvermogen).
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12729
    maandag 15 oktober 2018 om 12:54
    Met je eens..
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +134
    maandag 15 oktober 2018 om 13:18
    Nu nog Angelino nationaliseren je hebt weer hele goede backs
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +134
    maandag 15 oktober 2018 om 13:16
    Dat geeft hij zelf ook aan
    Vind ik leuk
    PSVBertus +53
    maandag 15 oktober 2018 om 12:41
    En nu maar hopen dat het een vaste waarde blijft en volgende interlandperiodes ook geselecteerd wordt!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:42
    Ik weet nog steeds niet wat ik er nou van moet vinden

    Met zo'n hoofd en zo'n naam

    Hebben we nou echt niets beters?
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 12:48
    Niet iedereen heeft zo'n geweldige mooi hoofd als jij hebt natuurlijk....
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:59
    Rare opmerking
    Vind ik leuk
    cj_fey +4162
    maandag 15 oktober 2018 om 14:21
    Idd op het belachelijke af....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:51
    Tja sorry, hij ziet er gewoon er lomp en dom uit

    Kan er ook niets aan doen

    Niet een speler om trots op te zijn qua uitstraling

    Ik kan me niet voorstellen dat dat een blijvertje is in het Nederlands elftal
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:53
    Knap zonder verstand is ook knap lullig
    Vind ik leuk
    stratumseind +171450
    maandag 15 oktober 2018 om 12:54
    Ik ga ervan uit dat de tripple met psv halen op 1 staat
    Vind ik leuk
    guusje +1183
    maandag 15 oktober 2018 om 13:19
    Leffe triple?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171450
    maandag 15 oktober 2018 om 13:49
    ok lekker
    Vind ik leuk
    cj_fey +4162
    maandag 15 oktober 2018 om 14:21
    Liever Westmalle 😏
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:37
    Komen nog meer momenten voor mij mag je in in basis .
    Je bent een aanwinst succes gozer.
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +232
    maandag 15 oktober 2018 om 13:53
    Ik vind de passie en de 'drive' die deze jongen laat zien in de wedstrijden een genot. Een wedstrijd begint ook met de absolute wil om te winnen. Dat zie ik onder andere terug bij Dumfries. Daarnaast is het een jonge speler en is het pas zijn eerste interland. Gebrek aan techniek kun je compenseren.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:39
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ....


    ❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    maandag 15 oktober 2018 om 15:55
    Dat Dumfries zelf zegt dat zijn techniek niet fantastisch is wil nog niet zeggen dat de gemiddelde koekwaus op deze site hem daarop mag beoordelen. Techniek op dat niveau is heel wat anders dan in jouw jeugdelftal of in de “bal-op-het-dak-divisie”. Dus laat dat “hij kan er niks van” maar achterwege, want hij is op iedere positie en in iedere oefenvorm beter dan jij.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:45
    Noemen we daaaaagboek
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws