FC Twente stuurt MVV-fans terug naar huis: 'Iedereen wist van de afspraken'

    FC Twente stuurt MVV-fans terug naar huis: 'Iedereen wist van de afspraken'

    maandag 15 oktober 2018 om 12:43

    Veel ophef zondag bij de fans van MVV, vlak voor het uitduel met FC Twente. Na een lange busreis vanuit Maastricht werden drie bussen naar huis gestuurd omdat fans gedronken bleken te hebben. De burgemeester van Enschede werd op social media de gebeten hond. 

    "Vooraf waren afspraken gemaakt en één daarvan was dat op de heenweg geen alcohol gedronken mocht worden", laat een woordvoerder van de gemeente Enschede weten aan RTV OostBlijkbaar is dat sinds enige tijd een 'standaardprocedure'. De fans van MVV waren echter niet op de hoogte van de afspraak. Een aantal van hem had wél gedronken - en werden bij een controle voor aanvang van de wedstrijd in de Grolsch Veste teruggestuurd.

    De gemeente Enschede heeft geen begrip voor de onstane commotie. "De afspraken zijn door FC Twente afgestemd met MVV zoals dat gebruikelijk is in de Keuken Kampioen Divisie. Iedereen wist er dus van."

    Door de controles van de bussen, misten fans de openingsfase van de wedstrijd. "Als uit de controle blijkt dat supporters alcohol gedronken hadden, is dat vragen om moeilijkheden. Als iedereen nuchter was geweest, hadden de bussen gewoon door kunnen rijden en was iedereen op tijd geweest."

    MVV won zondag met 1-0 in Enschede. Anthony van den Hurk tekende na de pauze voor de winnende treffer. 

    Plaats een reactie

    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 12:43
    Was zeker geen Grolsch
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9450
    maandag 15 oktober 2018 om 13:12
    Nee drinken mag niet vooraf maar je dood snuiven mag wel in vak p dat mag weer wel .
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    maandag 15 oktober 2018 om 13:30
    Dood snuiven?
    Zoveel geluk zullen we toch niet hebben.
    😉
    Vind ik leuk
    Hyena +29642
    maandag 15 oktober 2018 om 15:51
    Je stadion de Grolsch Veste noemen en dan zo'n strikt bierbeleid voeren, stelletje ontzettende hypocrieten zijn het daar in Enschede.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:09
    Gebeurd bij jullie clubje net zo goed!
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 22:26
    Als Feyenoorder


    Pak je plek de Kuip is toch wel effe erger. De gunpowder wordt daar als vitamine poeder door leraren naar binnen gewerkt op nationale tv.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9450
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:14
    Niks is erger dan fan te zijn van een hypocriet achterbaks fan te zijn van een club als Fc oplichters club Twente.
    Aangezien deze drama wat de supporters van Mvv moesten mee maken zegt al genoeg.
    Nog nooit heeft een club dit in de eredivisie of in de keuken kampioen divisie dit mee gemaakt.
    En is schandalig dat een club in zulke financiële nood nog met dit soort eisen komt sneu volk .
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 15 oktober 2018 om 13:50
    Het was Bavaria bier.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14638
    maandag 15 oktober 2018 om 13:53
    Sinds wanneer drinken Limburgers Bavaria? Wij hebben wel wat beters gelukkig.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 15 oktober 2018 om 13:57
    Mijn kennis over Limburgs bier komt kennelijk te kort!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14638
    maandag 15 oktober 2018 om 13:59
    Hertog Jan, Brand, Alfa en Gulpener, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 15 oktober 2018 om 14:03
    Volgens mij geldt ook hier: De Éérste de Beste of zit ik ook hier naast?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14638
    maandag 15 oktober 2018 om 15:17
    Daar ben ik het ook helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11393
    maandag 15 oktober 2018 om 14:09
    Hertog Jan, het beste Nederlandse bier.
    Vind ik leuk
    GoMax33 +155
    maandag 15 oktober 2018 om 12:45
    Vroeger kon je nog trots zijn op je land. Mensen van andere landen complimenteerden ons altijd met onze progressieve samenleving, waar vrijheid hoog in het vaandel stond. Op vandaag lijkt het meer op Noord Korea, met hun rook- en alcoholverboden. Blijf links stemmen, mensen!
    Vind ik leuk
    Gearry +606
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Meeste verboden zijn juist van de laatste jaren en, je raadt het al, de laatste jaren hebben we een rechtse regering.
    Vind ik leuk
    marcelvt +308
    maandag 15 oktober 2018 om 13:21
    sterker nog: er is nooit een linkse regering geweest, er zijn wel een paar regeringen geweest waaraan ook linkse partijen hebben deelgenomen maar veel linkser dan centrum-links is het echt nooit geworden. Was het maar waar.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2000
    maandag 15 oktober 2018 om 13:29
    Dit is een plaatselije verordening dus een op papier rechtse regering die linkse besluiten neemt heeft hier niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    maandag 15 oktober 2018 om 13:44
    Dit is gemeentepolitiek, de burgemeester is van D'66. Na een lokale partij ook de grootste partij daar.
    Vind ik leuk
    isnake +2421
    maandag 15 oktober 2018 om 14:47
    En D'66 is een rechtse partij...
    Op sommige zaken nog rechtser dan VVD
    Vind ik leuk
    Hast57 +2000
    maandag 15 oktober 2018 om 22:52
    En in andere zaken nog linker dan Groen Links. Het is maar net waar de macht te halen is.Alles voor het pluche.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5519
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Nou dan kruip je toch gewoon weer terug in je hunebed ?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:16
    terug naar school... Hunebedden staan in Drente en niet in Limburg...
    Als je wilt reageren dan graag niet van die hele domme opmerkingen..
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    maandag 15 oktober 2018 om 13:29
    En officieel één in Groningen.
    Vind ik leuk
    Baszabas +637
    maandag 15 oktober 2018 om 14:40
    Man man man er lopen meer idioten rond dan dat er vast zitten en willen dan ook nog een mening verkondigen. Nog te dom om te poepen. Zelfde als supporters van clubs voorbij Utrecht Duitsers te noemen. Zo sneu en tegelijk ook zo dom. Waar gaat dat heen met deze wereld en ten tweede: Waarom geeft VP hen de ruimte dit soort opmerkingen te maken.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 15 oktober 2018 om 13:55
    JanTa: Als je woorden tekort komt grijpt je toch gewoon naar het gezegde over Hunebedden die in deze rubriek te pas en te onpas wordt gebruikt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5519
    maandag 15 oktober 2018 om 14:16
    Nee dat slappe rechts geleuter daar word je wijzer van. Stadions zijn geen openbare ruimtes dus kan men daar een stadionverbod afkondigen en dat is niet aan de overheid zoals dat wel het geval is bij cafés en restaurants maar word overgelaten aan de stadioneigenaren. Ik wil als niet roker geen paffer achter mij, naast mij en of voor mij hebben. Dat rookverbod is er al jaren in de J.C. Arena en daar word streng op gecontroleerd en heb nog niemand daar horen klagen. Rechts loopt al jaren achter de feiten aan omdat voortschrijdend inzicht een onbekend begrip voor hen is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 15 oktober 2018 om 14:34
    Nu we het toch over slap geleuter hebben...……………………….
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 15:24
    En rokers willen niet naar dat slappe gezever luisteren van een naief ingedoctrineerd burgerschaapje zoals jij..

    Afgeven op roken, maar je staat wel elke week, of elke dag zeker, met je motor te ronken in de file op de A10 zeker?
    2 minuten in die file staan zou al schadelijker voor je zijn als je dr wat van inademt, als dat je 3 pakjes zware shag oprookt per dag.

    Hier is een ander toevallig feitje voor je:

    Het is om-en-nabij 40 jaar geleden dat men het toepassen van Asbest heeft verboden...
    Incubatietijd van Asbest in een menselijk lichaam is ongeveer 40 jaar...

    Waarom denk je dat de overheid juist NU ineens zo hard hamert op roken, en dat dat kanker veroorzaakt?
    "Eigenlijk best gek hé"
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5519
    maandag 15 oktober 2018 om 15:30
    Ik kom naar het stadion om naar een potje voetbal te kijken en niet om naar een rookgordijn te kijken van iemand met een slechte sigarettenadem.
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 15:50
    En hoe kom je in dat stadion? In een hermetisch afgesloten zuurstoftent?
    'slechte sigarettenadem'... Wat doe je dan? Zit je de hele middag met je dikke neus in een ander zijn gaffel te sniffelen ofzo?

    Als jij een beetje op die wedstrijd let, dan zal het je niet eens opvallen als de andere 54.999 mensen in de Arena zitten te paffen: Je zit in die wedstrijd.

    Nee, je bent gewoon een 'schijn-intellectueel', die nu als een heel dom burgerschaapje zit te blaten wat de staat graag wil dat je denkt.

    Goed van je!
    Anders betaal ook nog even een beetje meer belasting!
    "Dat is zo goed voor de economie!"...

    Stem je ook VVD toevallig? :P
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:16
    Ach joh lekker lange zijde gaan zitten, heb je nergens last van! Wij roken gewoon en nooit problemen mee gehad. Gare rookbeleid in de Arena, onzin allemaal.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Helemaal met je eens.. Maar onze rechtse regering maakt er ook een potje van..
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 15:39
    Links/Rechts, beiden zijn corrupt...

    Zolang er geen beter inzicht komt over wát er gebeurt in die wandelgangen, en wat voor financiële transacties er zich afspelen.
    Daarnaast als er bv gene 'afkoelperiode' komt, met een onderzoekscomissie die eens gaat uitzoeken of de erebaantjes van bobo's als;
    Hans Hoogervorst
    JP Balkenende
    Wouter Bos
    Diederik Samsom
    ...
    ..
    .
    Eigenlijk wel fatsoenlijk zijn verkregen, en niet als beloning voor het doorlobbyen van een k*twetje ten behoeve ván...

    Ik meende laatst iets te lezen waarin werd onderzocht hoe oud-minister van VGZ, Hans Hoogervorst, dus nu, het uitstekend doet, n.a.v de door hem ingevoerde Zorgwet in 2002.
    Hoogervorst zit al láng niet meer in de politiek, maar schijnt allerlei 'nevenfuncties te hebben' in de MEDISCHE sector!

    Iets van bestuurslidje hier, erelidje daar, commissie-bobo zus of zo...

    Neem JP Balkenende; Invoerder van 'de Balkenende-norm': minister verdient nooit meer dan iets over een ton per jaar..

    Balkenende staat voor 500k per jaar op papier bij Ernst en Young... Hoezo f*cking hypocriet!

    'Stoute'Wouter Bos, most op de laatste snik nog opstappen ivm 2 miljard ongeoorloofde staatssteun aan de ING, weet je nog?
    Stoute Wouter is nu CEO van de ABN Amro.(toevallig zijn, via een klein netwerkje, de ABN en de IGN, van dezelfde groot-eigenaar: Die is dus zo blij dat Wouter zijn Bank heeft gered, dat Wouter nu mag zakkevullen bij 1 van zijn andere banken?)

    Diede-RUK Samsom: Gaat de politieke geschiedenis in, als de eerste PVDA man, die de partij bijna om zep heeft geholpen. Van een grote/stabiele regeringspartij/oppositieleider, gedegradeerd tot het lachertje van de 2e kamer, en geslonken tot een splinterfractie.. Maar als beloning voor deze prestatie mag Diederikje naar Noord Holland om daar adviseur te spelen bij een recyclingbedrijf oid.. ook voor 250k per jaar had ik meegekregen...

    'Eigenlijk best gek he?"
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    maandag 15 oktober 2018 om 16:25
    Het zijn bijna allemaal zakkenvullers inderdaad, old boys club..
    Ik ken ze maar al te goed..
    Vind ik leuk
    Wijndalum +553
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Links... niks voor mij. Freedom!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26590
    maandag 15 oktober 2018 om 13:23
    Ik ben weliswaar politiek rechts georienteerd, maar dit is natuurlijk een potje slap gelul van onze Gomax33. Links of rechts heeft geen 's werelds verschil van inzicht rondom rook- en alcoholbeleid.

    Als dit gewoon bekend was bij MVV, dan hadden we dit duidelijk moeten doorgeven aan de fans. De vraag is ook hoe beschonken de supporters al waren... we waren er niet bij. Ik vind dat een pilsje overigens prima moet kunnen onderweg naar een leuke voetbalpot.

    Gelukkig voor die supporters hebben ze gewonnen van Twente. Voelt wellicht als een soort van revanche
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 15:55
    Voor hoever ik weet is met het 'bier-beleid' op heenreizen, altijd nog de standaard dat men iets van 2 trays in de bus heeft: 48 blikjes, uitgaand van 2 blikjes per (bierdrinkend)persoon.

    Met wat 'truukjes etc', kan een individu dit opvoeren naar 3 of 4 blikjes, maar daar blijft het wel bij.

    En in het stukje stond wel, dat p dinsdags pas is aangegeven dat het een verplichte buscombi werd, met bier-regels..
    Toen waren de kaarten dus al verkocht. Dat is wel misleidend...
    Vind ik leuk
    marcelvt +308
    maandag 15 oktober 2018 om 13:20
    dus het is links als je wangedrag door alcoholgebruik wil voorkomen? Ja, het klopt dat sommige mensen die links zeggen te zijn hartstikke dictatoriaal en conservatief zijn zoals in Noord Korea maar het is dan ook niet heel gek dat Trump verliefd is op Kim (zoals hij zelf meermalen heeft gezegd). Het is echter heel raar dat je van progressief en links een tegenstelling maakt. Dan heb je er echt heel weinig van begrepen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:53
    Sorry, verkeerd!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    isnake +2421
    maandag 15 oktober 2018 om 14:48
    Volgens mij reageert hij juist op een stelling van een ander.
    Moet je daar op reageren en niet op de reacties op de eerste post.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:01
    Je hebt gelijk, lees het nu nog eens en las het totaal verkeerd. Aangepast!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 15 oktober 2018 om 13:46
    Ik mag graag zo hard mogelijk tegen Links aantrappen maar het is meer een teken van de tijd dan ene rechts\links verhaal door alles wat maar enigszins een aanpak verdient maar gewoon de typhus te belasten of maar gewoon helemaal te verbieden als de schatkist er toch niet wijzer van wordt.
    Maar ja, wat verwacht je ook van "politici" die dat werk niet doen als roeping maar puur als carrière?

    Neem nou dat nieuwe D'66 snotneusje.......



    Vind ik leuk
    isnake +2421
    maandag 15 oktober 2018 om 14:46
    Dit is de meest domme reactie die ik ooit gehoord heb.
    Het zijn vooral de rechtse mensen die met allerlei verboden komen... Die dan ook vooral voor anderen gelden.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    maandag 15 oktober 2018 om 12:45
    De drooglegging van Enschede. Geen wonder dat het daar zo stil is.
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    maandag 15 oktober 2018 om 14:15
    Een drooglegging is best raar, volgens dit onderzoek van Hypercube.

    https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-supporters-drinken-het-meeste-bier-heracles-volgt-op-tweede-plaats~a85d881d/
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    maandag 15 oktober 2018 om 12:45
    Wat een raar gedoe.. Hier in Groningen kun je gewoon bier kopen in het stadion..
    Vind ik leuk
    ErikAjax +478
    maandag 15 oktober 2018 om 12:51
    daar zit dan ook geen hond in het stadion.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    maandag 15 oktober 2018 om 12:53
    Haha, nee het voetbal is ook niet om aan te zien.. Dus gaan ze meteen de kroeg in.. :)
    Vind ik leuk
    MR - +113
    maandag 15 oktober 2018 om 13:06
    Groningers zijn nuchtere mensen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    maandag 15 oktober 2018 om 13:17
    Ja, maar hier wordt wel het meest gezopen van Nederland..
    Was laatst een onderzoek.. Maar meestal zijn er geen incidenten..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:22
    Nou dat denk ik niet. In West-Friesland( Noord-holland) wordt het meest gezopen van Nederland.
    Vind ik leuk
    MR - +113
    maandag 15 oktober 2018 om 13:31
    Als je drinkt komt je karakter naar boven, dus dan helpt het als je van nature wat rustiger bent
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 15 oktober 2018 om 14:24
    Af en toe stapt er iemand op een hark maar dat is het dan ook wel bij jullie.
    Vind ik leuk
    Baszabas +637
    maandag 15 oktober 2018 om 12:46
    Naar aanleiding van de ongeregeldheden tijdens Fc Utrecht - MVV hebben de supporters zich van hun slechtste kant laten zien. Vind je het dan gek dat er een vergrootglas op je gaat liggen. Hoe dom kan je zijn. En dan nu doen alsof je van niets wist.
    Vind ik leuk
    Gearry +606
    maandag 15 oktober 2018 om 12:49
    Zeg dan niet dat het gebruikelijk is in de KKD, maar zeg gewoon dat het ligt aan de MVV-supporters.
    Vind ik leuk
    HansVites +4892
    maandag 15 oktober 2018 om 14:20
    Het ligt aan de MVV supporters die kunnen zich niet normaal gedragen tijdens uit wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Gearry +606
    maandag 15 oktober 2018 om 14:21
    Wij hebben anders nooit moeite met ze.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    maandag 15 oktober 2018 om 15:59
    Dan gewoon de mensen aanpakken die zich misdragen ipv iedereen over 1 kam scheren. Lijkt mij.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 13:24
    Vergrootglas, dom zijn, van niks weten...het zijn wel dé termen die bij FC Twente passen..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:30
    Gewoon een statement willen maken. Is aardig gelukt volgens mij. Supportertje pesten zijn we in NL goed in. Nog ff en die laatste paar uit-supporters die nog mee gaan zien de lol er ook niet meer van in.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Moeten ze bij Feyenoord ook doen maar dan in een iets andere vorm. van Bronckhorst erbij dan rechtstreeks 3 punten naar de thuisspelende ploeg.
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    maandag 15 oktober 2018 om 12:47
    Dat er afspraken gemaakt worden en niet worden nageleefd... tja daar kan je over zeuren "bij wie de fout ligt"... maar ik ben verbaasd te lezen in de tweet dat er mensen moesten blazen?!!?

    Mag dit wettelijk gezien überhaupt?! ik weet dat je als voetganger deelnemer bent aan het verkeer dus je in wezen niet mag drinken als je een rondje gaat wandelen (je ene biertje daargelaten) maar als je met een bus komt, wordt gedropt op de parkeerplaats van het stadion waar je moet zijn.... wtf mensen, dat mag toch niet zomaar?! (ik vraag mij oprecht af of dit mag, niet in de spreekwoordelijke zin) ... wie het weet mag het zeggen!
    Vind ik leuk
    Gearry +606
    maandag 15 oktober 2018 om 12:50
    Zal vast wel een APV tegenaan gegooid zijn, waardoor het opeens wel mag. Blijft heel vreemd idd.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5039
    maandag 15 oktober 2018 om 13:06
    Mag zolang jij er mee in stemt, Maar stem je er niet mee in kom je het stadion niet in. Kiezen of delen dus.
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    maandag 15 oktober 2018 om 13:24
    dat is dus een rare constructie, je hebt in wezen dan nog steeds geen keus.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5039
    maandag 15 oktober 2018 om 13:35
    Welkom in Nederland !
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    maandag 15 oktober 2018 om 16:00
    Echt ongelooflijk....
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 17:05
    Mensen laten zich ook te makkelijk individueel in een hokje plaatsen. Zelfs voetbalfans komen niet meer voor elkaar op?

    JE zit met 50 man in die bus, en je wil naar Twente-MVV.. 'Hoezo wordt er besloten dat er bussen teruggestuurd worden'.

    Als je met 50 man tegen die chauffeur zegt dat ie het beste naar Enschede kan doorrijden,... tja..

    Ook een stukje 'sluw risico-indicatie uitbuiten'.

    Zeg gewoon tegen die dienders: 'Wat denk je wat er gebeurt met deze 3 bussen als je ze terugstuurd?"

    maar nee, er wordt éventjes gedreigd met het CJIB en iedereen blaat makjes amen...

    Gewoon een civiele zaak starten tégen de Burgemeester van Enschede, voor het wijzigen van reeds gemaakte(betaalde kaarten?) afspraken, en het duperen van vele supporters op die manier.
    Laat em die 150 man iig hun geld maar teruggeven.
    Die mensen hebben een kaart gekocht in de wetenschap dat het een redelijk soepele uit-regeling zou zijn. Op de laatste snik heeft deze burgemeester nog even 12 kleuren stront in zijn broek gescheten, en is hiermee gekomen.

    Overdreven, en doorgegeneraliseerde aannames..

    We praten over een voetbalwedstrijd, en men stelt zich aan alsof kern-leden van de IS en Al Qaida op bezoek komen.... of wacht nee..

    De voetbalfan moet tig keer gefouilleerd worden, en preventief gediscrimineerd als een soort 'unter-mensch', ...

    En savonds zie je weer een stukje op TV dat men 5 of 6 radicale islamieten aan het schaduwen is, 1 of meer zitten zelfs haatdragende leuzen in te doctrineren etc, maar 'ze kunnen nog niks doen zolang die mensen nog niks misdaan hebben'.

    Hoezo mag een voetbalfan, op alle fronten in zijn of haar vrijheid beperkt en tegengewerkt worden, maar iemand die zich duidelijk bezig houdt met échte terreurpraktijken, moeten ze het op aan laten komen en kunnen ze niks preventiefs doen?

    Dat is niet alleen zwaar incompetent handelen, dat is gewoon pure discriminatie.

    Discriminatie van de Nederlanders, welteverstaan, tov buitenlandse etnische/radicale minderheden.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    maandag 15 oktober 2018 om 19:01
    Omdat het niet aan een ras gehangen kan worden, ziet men dit niet als recisme/discriminatie. En dan is het kennelijk oke.

    Verder heb ik niks aan je verhaal toe te voegen. Behalve dat ik het roerend met je eens ben!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:48
    Wat een onzin zeg. Alsof alcohol de enige boosdoener is omtrent vandalisme in stadions. Leeghoofden zijn nu eenmaal leeghoofden met of Zonder drank.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    maandag 15 oktober 2018 om 12:52
    Een pilletje hier of daar wil ook nog wel eens wat losmaken ;-)
    Vind ik leuk
    remakil +5921
    maandag 15 oktober 2018 om 13:11
    Een pilletje zou velen goed doen, zelfen mensen gezien die op xtc volledig uit hun dag gaan. Je moet eerder denken aan de snuivers, die ellende veroorzaken.

    Verder kunnen ze lullen wat ze willen. Maar met drank op wordt de boel al snel schreeuweriger en stoerder...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:49
    Als het een afspraak is dan is het duidelijk toch?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    maandag 15 oktober 2018 om 12:51
    Het is allemaal een beetje flauw toch? Al die beperkingen bij het voetbal.. criminelen worden beter behandeld. Bovendien zitten er in de ED over het algemeen meer uitsupporters in een uitvak, waarvan het grootste deel van te voren drinkt.. prima toch?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:14
    Ja ik vind het ook prima maar als het duidelijk is afgesproken dan moet je je daar aan houden en niet gek opkijken als je dan wordt weg gestuurd. Die regel zijn er echt niet zomaar, helaas dat een kleine groep het verpest voor de rest maar spreek die dan aan en niet de burgemeester die van te voren iets heeft afgesproken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 17:09
    Ja, als voetbalfan een biertje drinken op de heenreis is ook een zware misdaad toch?

    Vergelijk dat eens met een gestoorde uit het PBC, die dan op verlof is, en 2 jonge meisjes verkracht en vermoord onder de noemer 'het was een droom die voor hem uitkwam'..

    "Arm kereltje toch? Die man is toch zo zielig en wordt niet begrepen!"

    Maar die voetbalhooligans! Ja daar moeten ze veel harder tegen optreden!

    T is puur een absurde doctrine om het volk maar verdeeld te houden...

    Je kent dat verhaaltje van eind-vorig seizoen nog wel toch met vv Aengwirden en Stanfries? (Marco D, moordenaar van...)

    Stanfries wou niet uitkomen tegen een moordenaar, dus besloot de KNVB dat Aengwirden dan automatisch promoveerde.
    Na deze beslissing heeft het bestuur ván Aengwirden alsnog met Marco D op tafel gezeten en hem gevraagd van de club af te gaan...

    Dát soort kutbeleidsvormen vind je alleen maar in Nederland.

    Maar je zou bijna denken idd; Je kunt beter als een half-gestoorde maar met een mes in het wilde weg steken, als dat je bv als voetbalfan een wedstrijd wil bezoeken :P
    Vind ik leuk
    frhoi +903
    maandag 15 oktober 2018 om 12:50
    Moeten blazen is ook wel echt heel erg zielig
    Vind ik leuk
    stratumseind +171146
    maandag 15 oktober 2018 om 12:55
    Wat een godvergeten kloteland is nederland geworden.
    Straks mag je er thuis niet eens meer een pilske drinken.
    Ik kom nie meer terug dat is zeker
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4038
    maandag 15 oktober 2018 om 13:09
    Wees maar blij dat je hier niet woont..
    Vind ik leuk
    HansVites +4892
    maandag 15 oktober 2018 om 14:22
    Je hebt groot gelijk Stratum Nederland is een kut land geworden met dank aan die fijne regering die we hebben.
    Vind ik leuk
    zwollie +7915
    maandag 15 oktober 2018 om 13:04
    Mogen ze ook wel controleren of de Twente supporters gesnoven hebben.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 15 oktober 2018 om 13:06
    Blijkbaar mag je in Enschede liever snuiven dan biertje doen.
    In Limburg drinken we liever. Beter gemoedelijk van de drank dan opgefokt van de coke. helaas denken de gemeente Enschede daar anders over.
    Vind ik leuk
    buenosje +969
    maandag 15 oktober 2018 om 13:41
    Wat gebeurde er in Utrecht dan? Gemoedelijk uitbreken in het uitvak?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:06
    LOL: blazen op weg naar de Grolsch veste
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:09
    voor straf werd Twente in gemaakt! terecht
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 15 oktober 2018 om 13:15
    Ik denk dat vele dat zeker zo gevoeld hebben in de bus terug.
    Maar dan krijg je spandoeken van iedereen tegen ons ! vraagt zich niemand in +kut zich af hoe dat zou komen ???
    roep je op deze manier vaak over jezelf af.
    Vorig jaar met Fortuna hetzelfde gehad tegen RKC en Jong Utrecht ( om vervolgens in leeg stadion ) te zitten. Bij RKC zaten 150 man van de eigen club en bij Utrecht 25 familieleden van de spelers en een verdwaalde dorpsgek.
    Het begint allemaal een beetje de spuigaten uit te lopen met dat soort acties. Thuis publiek mag gewoon strontzat zijn want die vormen geen probleem. Als je dan ballen hebt verbied je alcohol voor iedereen in het stadion maar in Nederland is iedereen goed in het wijzen naar anderen alvorens ze hand in eigen boezem steken.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    maandag 15 oktober 2018 om 13:14
    Tjonge jonge....waar blijft de tijd van de Jupiler League.
    Lijkt me sterk dat je toen ook niet mocht drinken ;-)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    maandag 15 oktober 2018 om 13:16
    Je mag nu wel met een keuzekastje op de nek het stadion inkomen of met een messenset ( als keuken toebehoren).
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +134
    maandag 15 oktober 2018 om 13:20
    Daar moet op gedronken worden hi ha ho
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 13:21
    Ordinair supportertje pesten. Enschede en FC Twente zijn dé schande van Nederland voetballand.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3957
    maandag 15 oktober 2018 om 14:18
    Fc Twente pestte die supporters niet, dat deed de gemeente.
    Die stuurde de bussen terug waarvan zij wisten dat dit kon gebeuren als men niet aan de regels hield.
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 15:30
    Wie zegt dat FC Twente de supporters pestte? Kenmerkend, een Tukker die het schandaal recht probeert te lullen. Wegwezen Kes!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3957
    maandag 15 oktober 2018 om 17:54
    Zoals ik het kon lezen zei jij dat (Ordinair supportertje pesten. Enschede en FC Twente ).
    Welk schandaal probeer ik recht te lullen?
    Kom dan met feiten ipv zo provocerend te reageren.
    Ik denk dat ik met een (klein) kind te maken heb.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:24
    man man man, om te janken dit weer.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    maandag 15 oktober 2018 om 13:33
    Wat een slecht kop van het artikel!!! Twente stuurt de supporters niet terug ! Dat doet de lokale 3 hoek
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26435
    maandag 15 oktober 2018 om 13:41
    'Lekker' bezig daar in Maastrich.. Laatst in Utrecht ging het ook al mis. Weinig van geleerd.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    maandag 15 oktober 2018 om 13:41
    twente had in de gaten dat ze gingen verliezen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23956
    maandag 15 oktober 2018 om 13:54
    Veel thuissupporters die naar hun tweewekelijkse wedstrijd gaan drinken tevoren een pilsje. Misschien nog niet als de wedstrijd al om 12:15 uur begint. Het is raar dat dan uitsupporters op drank worden gecontroleerd en de thuissupporters, waarvan er veel meer zullen zijn en dus een groter gevaar vormen, niet.
    De ellende van dat regeltje is dat het noodzakelijk werd door vandalisme en geweld van mensen die voetbal als reden hebben voor hun drinken en hun wangedrag.
    Indien de ‘blazers’ nog een toelaatbare hoeveelheid bloed in hun alcohol hebben, zal dat moeten resulteren in het toelaten tot een uitvak.
    Anderzijds, als er een bus vol dronken mensen naar een stadion komen, laat staam drie bussen vol, kan ik me de maatregel voorstellen. En een reisje Maastricht - Enschede is ver genoeg voor minimaal een kratje de man. Ik ben blij dat ik zonder drank ook kan genieten, vermoedelijk meer dan iemand met drank.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5546
    maandag 15 oktober 2018 om 14:07
    Waarom zou je mensen verbieden alcohol te drinken op de heenweg? Supporters worden nog strenger behandeld dan de gemiddelde pedofiel
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11393
    maandag 15 oktober 2018 om 14:12
    Geef mij de jaren tachtig en negentig maar, nu mag je niks meer. En als ze bier verkopen is dat van dat light evenementenbier, waar je dan bijna drie euro voor een bekertje mag betalen.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 15 oktober 2018 om 14:19
    Zijn wel veranderd dan die regels. Toch regelmatig een uitwedstrijd bezocht toen mijn clubje nog in de Juup zat. Nooit gehoord dat je niet mocht drinken. Hoe dan ook is het bullshit!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:24
    Hebben ze we 3 punten
    Vind ik leuk
    Emmenaar +646
    maandag 15 oktober 2018 om 14:26
    Nare club...
    Vind ik leuk
    BS +1127
    maandag 15 oktober 2018 om 14:34
    Wat een betutteling weer in Nederland, op de heenweg mag je alleen met een glaasje ranja zitten. Vind je het gek dat al die uitvakken leeg blijven, er is geen gezelligheid meer aan.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1894
    maandag 15 oktober 2018 om 14:52
    Hoop geklaag en politiek geouwehoer hierboven, maar de Nederlandse voetbalfan heeft nou niet echt een positieve reputatie. Dat er dan allerlei strenge regels verzonnen worden komt echt niet alleen omdat de politiek de fans lekker eens wilt gaan pesten.

    MVV-fans zijn al vaak genoeg negatief in het nieuws geweest. Geheid dat ze bijv. geen Sparta-bussen stilzetten voor blaastestjes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 15 oktober 2018 om 15:10
    Alsof daar geen hersenloze tussen zitten, nee, daar zijn het allemaal engeltjes.
    Vind ik leuk
    Patje024 +98
    maandag 15 oktober 2018 om 15:16
    Hahaha maar als agent op mensen in rammen mag wel word met de dag gekker daar is geen goed woord voor over
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 15:41
    'Mag niet gedronken worden op de heenreis was afgesproken'

    Met wie was dat afgesproken? Vast niet met de MVV-fans! Nee dit zijn weer een klein select groepje onbetrokkenen achter de schermen
    Vind ik leuk
    Sabau +90
    maandag 15 oktober 2018 om 15:55
    Ook zo streng voor je eigen publiek Twente??
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1128
    maandag 15 oktober 2018 om 21:02
    FC Twente is hier helemaal geen partij in. Het gaat om de driehoek burgemeester-politie-justitie die alle maatregelen heeft bepaald.

    Een driehoek die voor de Twentesupporters ook genoeg heeft verkloot (onzinnige Timing van inval bij de wedstrijd tegen PSV)

    Misschien eens tijd om niet alle verwijten per definitie aan Twente toe te rekenen?

    PS: oproep aan VP om de titel aan te passen in Burgemeester Enschede stuurt supporters terug.
    Vind ik leuk
    wil +1112
    maandag 15 oktober 2018 om 16:41
    Twente zegt dat MVV supporters zich aan de regels moeten houden. Alsof Twente dat jaren heeft gedaan. Hebben alle regels geschonden van het voetbal.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1128
    maandag 15 oktober 2018 om 21:03
    Waar zegt iemand uit de organisatie van FC Twente in dit artikel iets over MVV supporters?
    Vind ik leuk
    Farmer +12242
    maandag 15 oktober 2018 om 17:12
    Blaastest... pff nog even en men moet DNA-materiaal inleveren en een enkelbrace dragen wil met een voetbalstadion bezoeken...

    Even op de 'pasfotoregistratie'(Bordje hoog voor de borst houden, en nu graag even naar links kijken, dank u)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws