Kompany ziet sterker Oranje: 'Misschien was dat de zwakte in de mindere jaren'

Kompany ziet sterker Oranje: 'Misschien was dat de zwakte in de mindere jaren'

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 14:37ma 15-10-2018 om 14:37

Vincent Kompany vindt dat het Nederlands elftal op de goede weg is. De aanvoerder van België, dat dinsdag in Brussel de tegenstander is van Oranje, zag tegen Duitsland een opofferingsgezind Oranje.

"Ze hebben spelers met genoeg talent die zichzelf ook opofferen voor de groep", analyseert de verdediger van Manchester City op de persconferentie, geciteerd door Sporza. "Misschien was dat de zwakte van Nederland in de mindere jaren. Nu blijkt dat er een ommekeer is geweest."

De 32-jarige Kompany werd zaterdagavond verrast door Oranje. "Het is een goede ploeg, die echt goed heeft gespeeld tegen Duitsland. Het resultaat was verrassend, maar de manier waarop misschien niet zozeer."

De Belgische aanvoerder kijkt uit naar de Derby der Lage Landen, die op dinsdag in Brussel wordt afgewerkt. "Er is rivaliteit. Een wedstrijd tegen Nederland is nooit echt vriendschappelijk. Ergens is dat ook goed, dan zit je dinsdag niet zomaar je tijd te verkwisten."

Plaats een reactie

Wijndalum +563
maandag 15 oktober 2018 om 14:39
We zijn en blijven jullie grote broer Vincent! Some things never change.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 15:06
Over een paar jaar staan we ook gewoon weer boven België. België heeft nu een geweldige lichting, maar het zijn allemaal geen jonkies. De Bruyne en Lukaku zijn nog relatief jong, maar verder zitten ze allemaal tegen de 30 aan en zijn er niet echt benoemenswaardige talenten aan de deur aan het kloppen.
Vind ik leuk
The Rock +1913
maandag 15 oktober 2018 om 15:37
Thielemans?
Vind ik leuk
Cptn PSV +153
maandag 15 oktober 2018 om 16:19
Eden Hazard is net zo oud als de Bruyne.
Vind ik leuk
Gavv +946
maandag 15 oktober 2018 om 17:19
Zelfde voor Meunier, Courtois, Thorgan Hazard, Carrasco etc.. Samen met Lukaku, De Bruyne, Hazard en talenten als Saelemaekers, Trossard, Tielemans etc.. die grote stappen vooruit aan het zetten zijn gaat België heus nog een goed team blijven de komende 2 toernooien.

Verder zie ik ook in Witsel, Alderweireld en Vertonghen spelers die ook op wat oudere leeftijd (gezien hun posities dat toelaten) nog enkele jaren top kunnen blijven.

Jammer dat er door sommige hier op een vorig artikel extreem belachelijk over gedaan werd dat ik dat zei als Belg.

[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 23:03
Hazard is nog maar 27 en het is ‘bewezen’ dat voetballers tussen 28 en 30 het beste zouden moeten zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:47
Ja dus nog een jaar of 2 en dan zal het bergafwaarts gaan. Net als tweederde van de Belgische selectie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:08
Eens.
Vind ik leuk
aaaaa1 +0
maandag 15 oktober 2018 om 14:56
aaaasd kut kut kut
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:56]
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 15:40
Stel de compagnie maar op we komen eraan .
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 16:35
Hopperdehop holland

En wil sierd de vos als commentaar
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 23:05
Op 70% winnen we morgen alsnog van België.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws