Rotterdamse lofzang op 'topper van de allergrootste orde' De Jong: 'Een grootheid'

Rotterdamse lofzang op 'topper van de allergrootste orde' De Jong: 'Een grootheid'

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 17:13ma 15-10-2018 om 17:13

Rob Jacobs, voormalig trainer van onder meer Feyenoord en Excelsior, vindt Frenkie de Jong 'een topper van de allergrootste orde'. Zaterdagavond genoot hij met volle teugen van het optreden van de Ajacied tijdens Nederland-Duitsland. 

Met De Jong als regisseur op het middenveld won Oranje met 3-0 in de Johan Cruijff Arena. "Het is jammer dat hij geblesseerd is geweest, want Frenkie de Jong is echt een topper van de allergrootste orde", aldus Jacobs - die maandag zijn 75e verjaardag vierde - voor de camera van RTV Rijnmond

"Jammer genoeg komt-ie bij die andere club vandaan, waar wij (Feyenoord, red.) over twee weken tegen spelen. Dit is zó'n grootheid! Met de bal aan de voet kijkt hij in de rondte, hij raakt hem nooit kwijt, hij wil de bal altijd vooruit spelen..."

Jacobs ziet dat heel Oranje profiteert van het spel van De Jong. "Iedereen moet meekomen, naar voren om afvallende ballen snel te veroveren. Hoe dichter bij elkaar, hoe makkelijker het dan wordt. Dat is ook het spel dat Ronald Koeman graag speelt."

Plaats een reactie

MagicMike +597
maandag 15 oktober 2018 om 17:16
Amen!!!
Vind ik leuk
FC Treurwilg +8464
maandag 15 oktober 2018 om 17:19
Het is voor Feyenoord te hopen dat zich snel talenten als De Jong, Rosario of Bergwijn aandienen, anders missen ze ook daar de boot. Kern van het nieuwe oranje bestaat met name uit PSV-ers en Ajacieden
Vind ik leuk
Leedz +7984
maandag 15 oktober 2018 om 18:50
Ik neem even de opstelling van afgelopen zaterdag..

Cillissen - Barca
Dumfries - PSV
de Ligt - Ajax
van Dijk - Liverpool
Blind - Ajax
Wijnaldum - Liverpool
de Jong - Ajax
de Roon - Atalanta
Babel - Besiktas
Memphis - Lyon
Bergwijn - PSV
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:28
Dat er nogsteeds mensen zijn die niet zien dat Frenkie de van de beste middenvelders ooit gaat worden! Wat een heerlijke voetballer!
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6235
maandag 15 oktober 2018 om 17:31
Daar kun je nu toch helemaal niets van zeggen? Laat hem het eerst maar een paar seizoenen onophoudelijk laten zien, daarna kun je pas komen met termen als '(een van) de beste' komen
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:38
Een pass, een dribbel of een bal aanname zegt al genoeg.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6235
maandag 15 oktober 2018 om 17:42
Een blessure ook
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:45
Ja dat zoud het enige zijn wat Frenkie in de weg kan zitten.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6235
maandag 15 oktober 2018 om 18:07
Daar doel ik ook op, vooral op jonge leeftijd kan dat funest zijn
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 03:26
Gedeeltelijk mee eens, maar topclubs betalen toch geen 80 miljoen voor iemand die nog niet aan die topclub toe is ? Ik heb meer vertrouwen in de mensen van die topclubs dan va n een niet Ajacied die ook even wil afkraken voor het afkraken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 03:28]
Vind ik leuk
DrDeef +2370
maandag 15 oktober 2018 om 18:12
Het is allemaal maar te hopen. Talent genoeg, maar 2 keer je kruisband scheuren en je balt lekker als voormalig toptalent in Oezbekistan of bij Telstar ofzo. Hij heeft alles om het te halen maar die stellig overtuiging kun je nooit hebben helaas. Strootman ( qua niveau natuurlijk wel minder) was een paar jaar terug ook een betere speler voordat z'n knie helemaal stuk was.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:35
Tja, blessures kunnen een hoop verpesten. Maar wat ook belangrijk is : hoe zit h eet in het koppie ? En dat zit bij beide wel goed. Er is vroeger een speler geweest die het in zich had om beter te worden dan Cruijff. Helaas zat het in z'n koppie niet goed : Sjoerd Ruiter, Na Cruyff het grootste NL talent ooit. Maar ik denk dat dit voor de meesten hier te lang geleden is ;-) zoek maar op YT.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 17:44]
Vind ik leuk
DrDeef +2370
woensdag 17 oktober 2018 om 18:29
Docu van gezien. Die is helemaal kapot gegaan door die vergelijking. Helemaal omdat ie t zelfde pad bewandelde, toen was de vergelijking helemaal snel gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 02:01
Moet je je voorstellen hoe erg het voor die jongen geweest zou zijn als toen VP al bestond ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 18:39
Die mensen heb je toch. Dat komt door niveau van onze Micky Mouse competitie.😉
6jr terug hebben we Siem de Jong uitgezwaaid als de allerbeste op Nederlandse velden. 2jr terug Davy Klaassen idem dito. Sorry maar dan worden mensen wat sceptisch bij de nieuwe verlosser.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:29
Siem en Davy zijn toch niet zo benoemd als jij nu zegt ?
Davy werd altijd een nuttige speler genoemd. Harde werker maar toch niet wereldtop ? Ik kan me niet herinneren dat dat ooit door iemand gezegd is.
Vind ik leuk
Degier +2046
maandag 15 oktober 2018 om 20:44
Laten we maar rustig afwachten. We hebben in het verleden wel meer namen van toptalenten voorbij zien komen, die nu niet eens meer in de voorselectie van het Nederlands elftal zitten.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
maandag 15 oktober 2018 om 17:46
Die Jacobs heeft er kijk op.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 15 oktober 2018 om 17:49
Het valt me op dat 'haat 'groter is van Rotterdam naar Amsterdam dan andersom ,wij doen nooit moeilijk om de naam feyenoord of Rotterdam te zeggen , das meer iets voor buiten Amsterdam . We zijn relaxed en tolerant .
Vind ik leuk
oostkust +768
maandag 15 oktober 2018 om 17:51
geen woord Frans
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 17:54
Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken .......


❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
Vind ik leuk
Pazienza +201
maandag 15 oktober 2018 om 18:50
kan ik alvast een voorschot krijgen?
Vind ik leuk
wattenstaafje +23977
maandag 15 oktober 2018 om 19:26
Flikker op
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 02:00
Of verliezen!
Vind ik leuk
Vak-T +1940
maandag 15 oktober 2018 om 18:14
Er gaan geruchten dat Frenkie geboren is een stal in Arkel, en dat Ten Hag een van de wijzen uit het oosten is.........
Vind ik leuk
Mama +432
maandag 15 oktober 2018 om 18:47
Hij zal het wel niet lezen, maar toch. Rob,gefeliciteerd !
Vind ik leuk
Pazienza +201
maandag 15 oktober 2018 om 18:49
Zelfs ik als ajacied wordt helemaaaal moe van die berichten over Frenkie. Laat die gast toch gewoon lekker ballen zijn kontje is al door iedereen schoongelikt. Minder praten, meer voetballen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:15
Toch grappig dat er veel mensen zijn die de Jong matig vonden zaterdag. Sommige beweerde zelfs dat hij de tegenstander uitlokte.... de jaloezie spat er van af.
Vind ik leuk
Harry.f +415
dinsdag 16 oktober 2018 om 01:46
En voor iedere feyenoord fan doet het pijn en dan vooral omdat hij zich aanbood op Varkenoord waar ze hem niet konden overtuigen en naar Willem2 ging. Wat een afgang!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 03:31
Weten jullie wat ookeen leuke statistiek is: hoeveel successen hebben PSV te danken aan ex-ajaciden. Zo slecht dat Ajax, maar hun spelers willen we wel graag hebben. Moet natuurlijk wel goedkoop : Viergever , hahaha
Uit het verleden is ook een aardig rijtje te maken.Andersom kan ik zo gauw niemand bedenken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 03:33]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws