Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb

    "Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb"

    maandag 15 oktober 2018 om 19:20

    Pep Guardiola is andermaal grenzeloos positief over Johan Cruijff. Onder Cruijff won Guardiola in 1992 de Champions League met FC Barcelona. De trainer van Manchester City heeft geweldige herinneringen aan die tijd. 

    "Hij heeft ons allemaal geholpen om op een andere manier naar voetbal te kijken", begint Guardiola tegen onder meer The Mirror. "Het was alsof we elke dag naar school gingen. Elke ochtend deden we iets anders. We zouden gaan winnen en hij vertelde ons waarom."

    "Hij maakte ons verliefd op het spelletje. Hij is de persoon die het voetbal het meest veranderd heeft. Het is geen toeval dat zoveel spelers die onder Cruijff gespeeld hebben nu coaches zijn", aldus de Spanjaard. "Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb, hij heeft mij de ogen geopend."

    Barça pakte de Champions League in 1992 door een 1-0 overwinning op Sampdoria. De enige goal werd gemaakt door Ronald Koeman. 

    Plaats een reactie

    maandag 15 oktober 2018 om 19:24
    Als het maar over Ajax gaat, of indirect. De rest is niet belangerijk.😂
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Florian87 +10977
    maandag 15 oktober 2018 om 19:26
    Juist Griekse God!
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1795
    maandag 15 oktober 2018 om 19:30
    Of Frenkie
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    maandag 15 oktober 2018 om 19:25
    Guardiola is een vd weinige die het Cruyff-voetbal een modern jasje heeft kunnen geven. Toch vind ik zijn prestaties niet super knap.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:29
    Vorig jaar was Guardiola zo superieur, dat het saai werd om naar te kijken.
    Het is ook nooit goed.
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    maandag 15 oktober 2018 om 19:34
    Haha misschien moet ik het anders zeggen. Ja knap wat hij heeft gedaan, maar hij heeft wel belachelijk veel geld uitgegeven. Doet hij dit met AZ of een Hoffenheim dan is het een wonder. Maar noch het is knap wat hij heeft bereikt.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:39
    Ik heb het idee, dat hij dat ook red. Al zal hij geen CL winnen dan, natuurlijk. Maar die spelers, gaan als team, dan wel veel beter spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15148
    maandag 15 oktober 2018 om 19:46
    3 jaar Bayern, geld uitgegeven; nog geen 200 miljoen. Dat noem ik niet direct belachelijk veel geld.
    Omdat ik toch bezig ben, 4 jaar Barca; 350 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    maandag 15 oktober 2018 om 19:53
    Klopt maar hij begon ook met een zieke ploeg. Bij City minder en daar wel wat centjes uitgegeven.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15148
    maandag 15 oktober 2018 om 19:59
    City smijt altijd met geld, daar hadden ze Pep niet voor nodig. Het lijstje van Pellegrini is nog een stuk imposanter.
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    maandag 15 oktober 2018 om 20:04
    En kwalitatief minder!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:47
    Bij barca kwam hij in een gespreid bedje, bij bayern ook en bij city hoefde hij alleen de poppetjes weer hetz3lfde neer te zetten, spelers had ie al....ik wil hem weleems een team als betis of southampton zien coachen....dat zou meer een uitdaging zijn
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:26
    Pep mag zo praten over de aller grootste aller tijden .
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    maandag 15 oktober 2018 om 21:19
    Inderdaad, het voelt goed dat er op deze manier over de grootste nederlander ooit gepraat wordt, zeker als je dat vergelijkt met andere 'helden' in het voetbal die om wat voor reden dan ook zijn afgegleden na hun actieve carriere
    Vind ik leuk
    Aliassmits +165
    maandag 15 oktober 2018 om 19:26
    Ben het er mee eens. Maar dit word elke maand gepost?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:30
    Er liggen standaard 20 berichtjes klaar bij VP, voor als ze het echt niet meer weten.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    maandag 15 oktober 2018 om 19:27
    Prachtige ode aan de grondlegger van het moderne voetbal.

    Mooi hoe Pep altijd met t diepste respect over Cruijff praat 👍🏻
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    maandag 15 oktober 2018 om 19:30
    Top trainer. Hij heeft de filosofie van Cruijf verder opgepakt
    Vind ik leuk
    pietprecies +6214
    maandag 15 oktober 2018 om 19:35
    Hij klinkt een beetje als Timor Steffens over MJ, ik heb met MJ gewerkt, respect my ass...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26551
    maandag 15 oktober 2018 om 19:36
    Barca Dreams op Netflix is een bindende kijktip voor fans van Barca.
    Vind ik leuk
    M477Y +1053
    maandag 15 oktober 2018 om 20:03
    fans van het "oude" Barca dan wel! Bij het huidige Barca is weinig van de Cruijff filosofie over.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26551
    maandag 15 oktober 2018 om 20:23
    Precies. Ook Maradona, Ronaldinho, Messi krijgen speciale aandacht. Mooi ook om te zien dat naast Cruijff ook Michels, van Gaal, Koeman en Rijkaart deel uitmaken van de rijke historie. En de rivaliteit met Real gaat veel verder dan je je kan voorstellen. Genoten!
    Vind ik leuk
    Jozef +38715
    maandag 15 oktober 2018 om 20:56
    Je vergeet Neeskens. Die was mateloos populair in Barcelona indertijd.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26551
    maandag 15 oktober 2018 om 21:03
    Absoluut. In de documentaire kwam hij minder naar voren maar ook Neeskens heeft absoluut zijn waarde gehad bij Barca.
    Vind ik leuk
    Jozef +38715
    maandag 15 oktober 2018 om 21:11
    Kan me zijn afscheid bij Barcelona nog herinneren. Volgens mij na het winnen van de ECII. Een compleet Nou Camp dat hem hulde gaf en huilde om het vertrek van de huilende Neeskens, die net een geweldige pot op de mat had gelegd.

    Na Cruijff mijn absolute voetbalheld uit mijn jongere jaren.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26551
    maandag 15 oktober 2018 om 21:40
    Die beelden heb ik weleens gezien. Dat was inderdaad schitterend!

    Het is ongelofelijk hoeveel geweldige voetballers wij als klein land hebben voortgebracht.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:11
    Ja precies. We mogen giga trots zijn op ons kleine landje. Gezegend met vele extreme talenten.
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    maandag 15 oktober 2018 om 19:43
    @VP:

    Waarom , als ik op de Mirror-link klik, wordt ik doorgelinkt naar www.turksvoetbal.nl?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:44
    VP:

    Deze pollepel is de pollepel WAARMEE ik het liefst in de pompoensoep roer.
    Cruijff is de belangrijkste man MET WIE ik ooit gewerkt heb.

    Hoe moeilijk is dat?
    Vind ik leuk
    alaaf +1255
    maandag 15 oktober 2018 om 19:45
    Wanneer komt Willy vd Kuylen?
    Vind ik leuk
    M477Y +1053
    maandag 15 oktober 2018 om 20:05
    na het kijken van de beelden van Cruijff of Frenkie
    Vind ik leuk
    alaaf +1255
    maandag 15 oktober 2018 om 20:12
    Dan komt Willy er beter uit he
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:07
    JC ‘83/84 , voor altijd in mijn hart
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12851
    maandag 15 oktober 2018 om 20:14
    JC behalve 83/84, voor altijd in mijn hart.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:02
    Mooi zo die hiaat in uw kop
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12851
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:24
    Van hetzelfde
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 04:58
    Ajakkes, ik vind jou eng
    Vind ik leuk
    CR.17 +220
    maandag 15 oktober 2018 om 20:12
    En in nederland werd cruijff als een seniele oude dwaas gezien die onderhand zn kop is dicht moest houden
    Vind ik leuk
    M477Y +1053
    maandag 15 oktober 2018 om 20:14
    volgens wie dan?
    Vind ik leuk
    CR.17 +220
    maandag 15 oktober 2018 om 20:49
    Op allerlei fora zag je steeds meer dat soort comments verschijnen. Nooit opgevallen?
    Vind ik leuk
    Jozef +38715
    maandag 15 oktober 2018 om 21:18
    Niet door mij.

    De grootste voetballer die we ooit gehad hebben en die nooit overtroffen zal worden. Ook als trainer en analist grandioos.
    Slechts dummies die een hekel aan hem hadden, omdat hij hun cluppie jarenlang terroriseerde met zijn fantastische talent, probeerden hem valselijk de grond in te boren omwille van zijn unieke talent en taalgebruik en zetten hem lelijk weg.

    Het was vooral omdat ze hem niet snapten. Terwijl het altijd zo ontzettend duidelijk en raak was wat hij zei...
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    CR.17 +220
    maandag 15 oktober 2018 om 21:53
    Ben het roerend met je eens, maar ik beweerde ook niet dat jij hem een dwaas vond;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 04:40
    Mooie woorden 🤙🏼
    Vind ik leuk
    Cookee +10888
    maandag 15 oktober 2018 om 20:13
    Mooi dat er iemand het gedachtengoed van Johan nog hooghoudt.
    Jammer dat er geen Nederlander is die nog speelt volgens de normen van JC. Dat vind ik eigenlijk een schande.
    Het land waar Johan opgroeide dat daar clubs met 5 man achter willen spelen.
    Vind ik leuk
    M477Y +1053
    maandag 15 oktober 2018 om 20:17
    Peter Bosz vond ik van wel. Rijkaard helaas gestopt. Maar inderdaad jammer. Er wordt weinig lef getoond. 6-5 is ook gewonnen ipv de nul willen houden en misschien doelpuntje maken
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 22:55
    Idd, Peter Bosz.
    Vind ik leuk
    Cookee +10888
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:07
    Zie hieronder.
    Vind ik leuk
    Cookee +10888
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:06
    Mee eens. Bosz was op onderdelen van diep staan en druk zetten een kloon van Johan. Maar het genie van Johan dat hebben weinigen, je kan wel de ideeen hebben, maar dan bedenken tegenstanders daar iets op... en dan moet je Johan Cruyff zijn om daar iets op te vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 04:41
    Goed gesproken !
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    maandag 15 oktober 2018 om 20:36
    wel een baas deze trainer, ik heb die documentaire nog gekeken via internet all or nothing manchester city, 8 afleveringen naar kampioenschap. het kijken zeker waard!
    Vind ik leuk
    pico323 +6054
    maandag 15 oktober 2018 om 22:31
    Voor mij is Cruijff heilig, geweldige man trainer voetballer echtgenoot. En voetbal liefhebber. Als kleine jongen heb ik hem ooit de hand geschud.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 22:55
    Geloof ik gelijk. Cruijff vernieuwt de harten en hoofden van mensen. Cruijff is De God hier op aarde, al is hij lichamelijk niet meer aanwezig.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6718
    maandag 15 oktober 2018 om 23:04
    Het is een interland periode, dus moet er "iets" geschreven worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +6715
    maandag 15 oktober 2018 om 23:25
    Mooie woorden van Pep voor de man die voetbal ongekend veel gebracht heeft. Vele zouden de titels die zij zelf winnen aan zichzelf toewijzen maar Pep heeft de ballen om de credits aan zijn leermeester te geven.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13154
    maandag 15 oktober 2018 om 23:33
    Cruijff is in mijn ogen niet de beste aller tijden, maar wel de aller grootste.
    Wat deze man heeft betekend voor de sport is gigantisch. Zijn hele leven stond in het teken van voetbal.
    Individueel zijn spelers als Pele, Maradona, Messi en Ronaldo waarschijnlijk wel een stuk beter, maar Cruijff beschikte over een kwaliteit wat geen één andere speler beter kon en dat was dat hij een heel team goed liet voetballen.
    De grootste en belangrijkste persoon die de voetbalwereld ooit heeft gekend, hij heeft het voetbal gevormd tot wat het vandaag de dag is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:08
    Mede door zijn communicatie skills....hij verwoordde het als geen ander en iedereen snapte wattie bedoelde !
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +275
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:18
    Barca won de champions league niet in 1992....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:07
    Nee de Europa Cup heette t toen nog....kniesoor!
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +275
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:43
    Ach ja, iedermensisanders he..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13154
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:46
    En PSV won ook niet de Eredivisie in 1992 zeker? Dat was natuurlijk de PTT Telecompetitie....
    Onzin, het is gewoon dezelfde prijs met een andere naam.
    De Europa Cup 2 en de UEFA cup zijn wel 2 totaal andere toernooien en prijzen geworden, maar de Europa League en de UEFA cup worden in principe wel weer als hetzelfde toernooi gezien.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +275
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:51
    Jij snapt t maximaal 👍 andere naam? Dus de opzet is precies het zelfde... Ga eens terug kijken en kom met een ander, slimmer antwoord... En btw, speelde in de europa cup 1 ook de nrs 4, 5 en 6 mee van een land? Nee dus, alleen de kampioen... Dus nee MAXIMAALAFCA... niet zo bijdehand doen dus
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13154
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
    Was inderdaad alleen de kampioen en EC2 alleen de bekerwinnaars, maar alleen de opzet en de naam is veranderd, de prijs is nog steeds hetszelfde bij de CL ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05
    En wat een goal was dat van 'onze' Koeman !!
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +275
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:59
    Zucht... IedermensisECHTanders
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:17
    Was t geen mooi goal dan ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws