Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb

"Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb"

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 19:20ma 15-10-2018 om 19:20

Pep Guardiola is andermaal grenzeloos positief over Johan Cruijff. Onder Cruijff won Guardiola in 1992 de Champions League met FC Barcelona. De trainer van Manchester City heeft geweldige herinneringen aan die tijd. 

"Hij heeft ons allemaal geholpen om op een andere manier naar voetbal te kijken", begint Guardiola tegen onder meer The Mirror. "Het was alsof we elke dag naar school gingen. Elke ochtend deden we iets anders. We zouden gaan winnen en hij vertelde ons waarom."

"Hij maakte ons verliefd op het spelletje. Hij is de persoon die het voetbal het meest veranderd heeft. Het is geen toeval dat zoveel spelers die onder Cruijff gespeeld hebben nu coaches zijn", aldus de Spanjaard. "Cruijff is de belangrijkste man met wie ik ooit gewerkt heb, hij heeft mij de ogen geopend."

Barça pakte de Champions League in 1992 door een 1-0 overwinning op Sampdoria. De enige goal werd gemaakt door Ronald Koeman. 

Plaats een reactie

maandag 15 oktober 2018 om 19:24
Als het maar over Ajax gaat, of indirect. De rest is niet belangerijk.😂
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:26]
Vind ik leuk
Florian87 +12489
maandag 15 oktober 2018 om 19:26
Juist Griekse God!
Vind ik leuk
PoepWagen +2238
maandag 15 oktober 2018 om 19:30
Of Frenkie
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 15 oktober 2018 om 19:25
Guardiola is een vd weinige die het Cruyff-voetbal een modern jasje heeft kunnen geven. Toch vind ik zijn prestaties niet super knap.
Vind ik leuk
Aliassmits +347
maandag 15 oktober 2018 om 19:26
Ben het er mee eens. Maar dit word elke maand gepost?
Vind ik leuk
Emnu +8174
maandag 15 oktober 2018 om 19:27
Prachtige ode aan de grondlegger van het moderne voetbal.

Mooi hoe Pep altijd met t diepste respect over Cruijff praat 👍🏻
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1521
maandag 15 oktober 2018 om 19:30
Top trainer. Hij heeft de filosofie van Cruijf verder opgepakt
Vind ik leuk
pietprecies +12428
maandag 15 oktober 2018 om 19:35
Hij klinkt een beetje als Timor Steffens over MJ, ik heb met MJ gewerkt, respect my ass...
Vind ik leuk
Come on Utreg +30141
maandag 15 oktober 2018 om 19:36
Barca Dreams op Netflix is een bindende kijktip voor fans van Barca.
Vind ik leuk
M477Y +1530
maandag 15 oktober 2018 om 20:03
fans van het "oude" Barca dan wel! Bij het huidige Barca is weinig van de Cruijff filosofie over.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30141
maandag 15 oktober 2018 om 20:23
Precies. Ook Maradona, Ronaldinho, Messi krijgen speciale aandacht. Mooi ook om te zien dat naast Cruijff ook Michels, van Gaal, Koeman en Rijkaart deel uitmaken van de rijke historie. En de rivaliteit met Real gaat veel verder dan je je kan voorstellen. Genoten!
Vind ik leuk
Jozef +44983
maandag 15 oktober 2018 om 20:56
Je vergeet Neeskens. Die was mateloos populair in Barcelona indertijd.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30141
maandag 15 oktober 2018 om 21:03
Absoluut. In de documentaire kwam hij minder naar voren maar ook Neeskens heeft absoluut zijn waarde gehad bij Barca.
Vind ik leuk
Jozef +44983
maandag 15 oktober 2018 om 21:11
Kan me zijn afscheid bij Barcelona nog herinneren. Volgens mij na het winnen van de ECII. Een compleet Nou Camp dat hem hulde gaf en huilde om het vertrek van de huilende Neeskens, die net een geweldige pot op de mat had gelegd.

Na Cruijff mijn absolute voetbalheld uit mijn jongere jaren.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30141
maandag 15 oktober 2018 om 21:40
Die beelden heb ik weleens gezien. Dat was inderdaad schitterend!

Het is ongelofelijk hoeveel geweldige voetballers wij als klein land hebben voortgebracht.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 23:11
Ja precies. We mogen giga trots zijn op ons kleine landje. Gezegend met vele extreme talenten.
Vind ik leuk
Emnu +8174
maandag 15 oktober 2018 om 19:43
@VP:

Waarom , als ik op de Mirror-link klik, wordt ik doorgelinkt naar www.turksvoetbal.nl?
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:44
VP:

Deze pollepel is de pollepel WAARMEE ik het liefst in de pompoensoep roer.
Cruijff is de belangrijkste man MET WIE ik ooit gewerkt heb.

Hoe moeilijk is dat?
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:07
JC ‘83/84 , voor altijd in mijn hart
Vind ik leuk
Antikunstgras +14456
maandag 15 oktober 2018 om 20:14
JC behalve 83/84, voor altijd in mijn hart.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:02
Mooi zo die hiaat in uw kop
Vind ik leuk
Antikunstgras +14456
dinsdag 16 oktober 2018 om 00:24
Van hetzelfde
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 04:58
Ajakkes, ik vind jou eng
Vind ik leuk
CR.17 +314
maandag 15 oktober 2018 om 20:12
En in nederland werd cruijff als een seniele oude dwaas gezien die onderhand zn kop is dicht moest houden
Vind ik leuk
M477Y +1530
maandag 15 oktober 2018 om 20:14
volgens wie dan?
Vind ik leuk
CR.17 +314
maandag 15 oktober 2018 om 20:49
Op allerlei fora zag je steeds meer dat soort comments verschijnen. Nooit opgevallen?
Vind ik leuk
Jozef +44983
maandag 15 oktober 2018 om 21:18
Niet door mij.

De grootste voetballer die we ooit gehad hebben en die nooit overtroffen zal worden. Ook als trainer en analist grandioos.
Slechts dummies die een hekel aan hem hadden, omdat hij hun cluppie jarenlang terroriseerde met zijn fantastische talent, probeerden hem valselijk de grond in te boren omwille van zijn unieke talent en taalgebruik en zetten hem lelijk weg.

Het was vooral omdat ze hem niet snapten. Terwijl het altijd zo ontzettend duidelijk en raak was wat hij zei...
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:19]
Vind ik leuk
CR.17 +314
maandag 15 oktober 2018 om 21:53
Ben het roerend met je eens, maar ik beweerde ook niet dat jij hem een dwaas vond;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 04:40
Mooie woorden 🤙🏼
Vind ik leuk
Cookee +12918
maandag 15 oktober 2018 om 20:13
Mooi dat er iemand het gedachtengoed van Johan nog hooghoudt.
Jammer dat er geen Nederlander is die nog speelt volgens de normen van JC. Dat vind ik eigenlijk een schande.
Het land waar Johan opgroeide dat daar clubs met 5 man achter willen spelen.
Vind ik leuk
M477Y +1530
maandag 15 oktober 2018 om 20:17
Peter Bosz vond ik van wel. Rijkaard helaas gestopt. Maar inderdaad jammer. Er wordt weinig lef getoond. 6-5 is ook gewonnen ipv de nul willen houden en misschien doelpuntje maken
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 22:55
Idd, Peter Bosz.
Vind ik leuk
Cookee +12918
woensdag 17 oktober 2018 om 21:07
Zie hieronder.
Vind ik leuk
Cookee +12918
woensdag 17 oktober 2018 om 21:06
Mee eens. Bosz was op onderdelen van diep staan en druk zetten een kloon van Johan. Maar het genie van Johan dat hebben weinigen, je kan wel de ideeen hebben, maar dan bedenken tegenstanders daar iets op... en dan moet je Johan Cruyff zijn om daar iets op te vinden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 04:41
Goed gesproken !
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2311
maandag 15 oktober 2018 om 20:36
wel een baas deze trainer, ik heb die documentaire nog gekeken via internet all or nothing manchester city, 8 afleveringen naar kampioenschap. het kijken zeker waard!
Vind ik leuk
pico323 +7740
maandag 15 oktober 2018 om 22:31
Voor mij is Cruijff heilig, geweldige man trainer voetballer echtgenoot. En voetbal liefhebber. Als kleine jongen heb ik hem ooit de hand geschud.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 22:55
Geloof ik gelijk. Cruijff vernieuwt de harten en hoofden van mensen. Cruijff is De God hier op aarde, al is hij lichamelijk niet meer aanwezig.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
maandag 15 oktober 2018 om 23:04
Het is een interland periode, dus moet er "iets" geschreven worden.
Vind ik leuk
Gerro +9502
maandag 15 oktober 2018 om 23:25
Mooie woorden van Pep voor de man die voetbal ongekend veel gebracht heeft. Vele zouden de titels die zij zelf winnen aan zichzelf toewijzen maar Pep heeft de ballen om de credits aan zijn leermeester te geven.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
maandag 15 oktober 2018 om 23:33
Cruijff is in mijn ogen niet de beste aller tijden, maar wel de aller grootste.
Wat deze man heeft betekend voor de sport is gigantisch. Zijn hele leven stond in het teken van voetbal.
Individueel zijn spelers als Pele, Maradona, Messi en Ronaldo waarschijnlijk wel een stuk beter, maar Cruijff beschikte over een kwaliteit wat geen één andere speler beter kon en dat was dat hij een heel team goed liet voetballen.
De grootste en belangrijkste persoon die de voetbalwereld ooit heeft gekend, hij heeft het voetbal gevormd tot wat het vandaag de dag is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:08
Mede door zijn communicatie skills....hij verwoordde het als geen ander en iedereen snapte wattie bedoelde !
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
dinsdag 16 oktober 2018 om 00:18
Barca won de champions league niet in 1992....
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:07
Nee de Europa Cup heette t toen nog....kniesoor!
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:43
Ach ja, iedermensisanders he..
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:46
En PSV won ook niet de Eredivisie in 1992 zeker? Dat was natuurlijk de PTT Telecompetitie....
Onzin, het is gewoon dezelfde prijs met een andere naam.
De Europa Cup 2 en de UEFA cup zijn wel 2 totaal andere toernooien en prijzen geworden, maar de Europa League en de UEFA cup worden in principe wel weer als hetzelfde toernooi gezien.
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:51
Jij snapt t maximaal 👍 andere naam? Dus de opzet is precies het zelfde... Ga eens terug kijken en kom met een ander, slimmer antwoord... En btw, speelde in de europa cup 1 ook de nrs 4, 5 en 6 mee van een land? Nee dus, alleen de kampioen... Dus nee MAXIMAALAFCA... niet zo bijdehand doen dus
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:56]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15276
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
Was inderdaad alleen de kampioen en EC2 alleen de bekerwinnaars, maar alleen de opzet en de naam is veranderd, de prijs is nog steeds hetszelfde bij de CL ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05
En wat een goal was dat van 'onze' Koeman !!
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:59
Zucht... IedermensisECHTanders
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:17
Was t geen mooi goal dan ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws