Jong Ajax moet veertien (!) man missen: 'Ongelukkige timing? Kun je wel stellen'

    Jong Ajax moet veertien (!) man missen: 'Ongelukkige timing? Kun je wel stellen'

    maandag 15 oktober 2018 om 20:31

    Jong Ajax-trainer Michael Reiziger ondervindt veel hinder van de interlandperiode. De Amsterdamse beloften moeten liefst veertien spelers missen voor de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tegen Jong PSV van maandagavond.

    "Een ongelukkige timing? Dat kun je wel stellen, ja", lacht Reiziger op Sportpark De Herdgang voor de camera's van FOX Sports. "Natuurlijk wil je je sterkste spelers gebruiken. Die heb je niet, maar dat maakt niet uit. Wij staan bekend om onze geode jeugdopleiding, dus dan stel je andere spelers op."

    De voormalig rechtsback heeft dan ook vertrouwen in zijn extra verjongde beloftenelftal. "Quinten Timber start. Als je Ajax een beetje volgt, ken je hem wel. En we hebben op de bank een aantal jongens die nog niet bekend zijn bij het grote publiek, maar wel bij ons. Brian Brobbey bijvoorbeeld, maar ook Kenneth Taylor. In principe zijn er genoeg talenten bij Ajax, ook al zijn er een heleboel niet."

    Plaats een reactie

    Vowtar +5317
    maandag 15 oktober 2018 om 20:34
    Want bij Jong PSV spelen geen internationals..?

    Natuurlijk is het belachelijk dat de KKD speelt tijdens de interlandperiode, maar in dit geval heeft Ajax niks om over te klagen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15153
    maandag 15 oktober 2018 om 20:36
    Gelukkig spelen ze tegen elkaar waardoor echte teams hier geen voordeel uit halen.
    Vind ik leuk
    NvC +4387
    maandag 15 oktober 2018 om 20:37
    Heeft de KNVB ook zo geregeld. Vh weekend was het ook J AZ tegen J Utrecht.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6222
    maandag 15 oktober 2018 om 20:41
    Gelukkig spelen ze allemaal tegen elkaar...
    Vind ik leuk
    Vowtar +5317
    maandag 15 oktober 2018 om 20:41
    Ja en gisteren speelden Sparta en Twente op de vaste ED-tijden op zondag. De KNVB heeft er blijkbaar wél over nagedacht. Dan is het blijkbaar geen foutje dat er gewoon gespeeld wordt in de interlandperiode.
    Vind ik leuk
    NvC +4387
    maandag 15 oktober 2018 om 20:43
    Klopt doen ze ook bewust. Belachelijk.
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:51
    Wel lekker makkelijk om de KNVB de schuld te geven als de clubs het zelf hebben besloten.
    Vind ik leuk
    NvC +4387
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:45
    Niet iedere huidige KKD club heeft mee beslist. Jong teams hebben geen stemrecht, Sparta, Roda en Twente waren toen geen KKD clubs en zijn nu tegen. Emmen, De Graafschap en Fortuna die het prima vonden hebben er geen last van en NEC en MVV stemde tegen. Zo zijn er nu 9 clubs die niet hebben gestemd of tegen zijn. Die andere 11 die toch nooit een international rond hebben lopen hebben dit geforceerd op de sterkere teams.
    Vind ik leuk
    Thobar +4381
    maandag 15 oktober 2018 om 22:46
    Dus hebben we met een non-item te maken.
    Vind ik leuk
    HanV +4374
    maandag 15 oktober 2018 om 20:59
    Ideaal zou zijn als ze dat voortaan altijd deden, tegen andere jong-teams spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15153
    maandag 15 oktober 2018 om 21:13
    Dat zou inderdaad ideaal zijn, misschien moet er een competitie gestart worden voor beloftenteams.
    Vind ik leuk
    HanV +4374
    maandag 15 oktober 2018 om 21:46
    Het voordeel van de huidige beloftencompetitie is dat ze niet niet moeilijk doen over spelers die nog wat spelritme moeten opdoen. Laatst gespeelde wedstrijd jong Feyenoord - jong NAC 1-0 door Jorgensen. Een ander voordeel is dat er daar sowieso veel eredivisie-spelers mee schijnen te doen, namelijk de wissels. Dan zouden die 4 jong-teams nog tegen eredivisiespelers spelen ook in plaats van tegen KeukenKampioenDivisie-spelers. En het is spannender dan de KeukenKampioenDivisie. Daar hebben ze maar 3 teams aan kop, daar zijn er maar liefst 7 met evenveel punten, eentje onder Heracles.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30293
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:06
    Het nadeel is dat je in de beloftencompetitie 0 weerstand hebt, omdat je vooral voetbalt tegen spelers die ook niet goed genoeg zijn voor een eerste team.
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:52
    En dat is dus ook zo.
    Vorige interlandperiode waren ook de jong elftallen tegen elkaar.
    Bij de KNVB wordt best nog wel eens nagedacht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:53
    om ze geen kampioen te laten worden! AJAX blijft de enige jong team die dat geflikt heef!!!!
    Vind ik leuk
    Degier +466
    maandag 15 oktober 2018 om 20:59
    Precies. Gaat toch nergens om. Ze doe goed beschouwd voor spek en bonen mee, want ze kunnen niet promoveren.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5857
    maandag 15 oktober 2018 om 21:38
    Ze doen mee zodat de talenten van de grootste clubs van NL zo snel mogelijk in het eerste kunnen voetballen. Omdat de drempel en de stap tussen Jong en het eerste steeds kleiner wordt hierdoor.
    Hopelijk gaan daardoor steeds minder spelers op jonge leeftijd naar het buitenland maar pakken ze hun kans hier.
    Het klinkt hard maar de KKD is er niet voor clubs als MVV en Almere, het is in het grootste belang van NL dat onze echte talenten zo snel mogelijk weerstand krijgen (en dus niet andere jeugdspelers) zodat de stap naar het eerste steeds makkelijk wordt....
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    maandag 15 oktober 2018 om 22:26
    Vroeger werden die jeugdspelers door ere en eerste divisie teams gehuurd als ze talent erin zagen. Em de mindere deden de beloftencompetitie. Bereik je hetzelfde zonder de competitie te beinvloeden.
    Vind ik leuk
    Bertus +5789
    dinsdag 16 oktober 2018 om 06:56
    Dat willen de grote clubs liever niet omdat ze dan niet de opleiding krijgen zoals de clubs het vaak willen. Bovendien kunnen ze dan niet met de A selectie meetrainen
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:11
    Volgens mij gaat de opleiding op een bepaald moment over in persoonlijke ontwikkeling. En die kunnen ze bij een lager geklasseerde eredivisie of Kkd ook ontwikkelen. De echte talenten zitten op jongere leeftijd al bij het 1e en mindere goden(merendeel) bij kleinere clubs. Hierdoor worden de kleinere clubs gevoed door landelijk talent. En zullen die sterker worden. De jeugd die nu bij de kleinere clubs doorbreekt is over het algemeen hetgeen door de grotere clubs niet is afgeroomd.
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    maandag 15 oktober 2018 om 23:07
    Blijkbaar weinig voetbal verstand als je zegt dat de kkd er niet is voor oa Mvv.. En de jonge spelers vertrekken niet omdat het gat te groot is tussen 1e en jong maar omdat ze in het buitenland meer geld kunnen verdienen en ook hun zaakwaarnemers.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5857
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:42
    Tuurlijk zullen er altijd spelers alsnog gaan vanwege het geld (je houdt ze echt niet allemaal opeens tegen, dat zeg ik ook niet) maar hoe meer de spelers de kans groter zien worden dat ze sneller in het 1ste spelen, hoe moeilijker die keuze wordt om te blijven of gaan.
    Waarom denk je dat Bazoer naar Ajax kwam? Niet omdat hij dat een betere club vond dan PSV, nee omdat de kans groter was dat hij het 1ste zou spelen. Bergwijn blijft nog een jaar bij PSV maar Kluivert ging weg. Allemaal verschillende keuzes maar beetje bij beetje zal dat veranderen.
    Niet voor niks dat Feyenoord nu zo ver achterloopt en dat ze alsnog heel graag een Jong team in de KKD zouden willen. Daar hebben ze echt de boot gemist.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19859
    maandag 15 oktober 2018 om 20:36
    We klagen dan ook niet!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21519
    maandag 15 oktober 2018 om 20:37
    Hij klaagt toch niet? Hij geeft alleen aan dat hij er veel moet missen en dat ie gewoon anderen opstelt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    035 +5860
    maandag 15 oktober 2018 om 20:41
    Precies!!
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 21:00
    Dit. Maar zo’n gefrustreerde Vowtar heeft staat bovenaan. Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    maandag 15 oktober 2018 om 20:46
    Gelukkig klaagt ajax er ook niet over. De verslaggever vraagt reiziger om zijn mening en hij doet het tegenovergestelde van klagen.
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:53
    Zo gaat het meestal.
    Maar dat maakt de ophef niet minder.
    Vind ik leuk
    mazu +2071
    maandag 15 oktober 2018 om 20:57
    Eruit met die nepteams, ze horen niet in de eerste divisie en klagen is helemaal not done! Is nog erger dan kunstgras!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13167
    maandag 15 oktober 2018 om 22:01
    En welke 4 clubs gaan hun vervangen dan?
    Snap best dat ze het niet leuk vinden bij andere clubs, maar uiteindelijk zijn de beloftenteams de grote redding geweest van die hele mickey mouse competitie.
    Met 16 clubs inplaats van 20 worden er veel minder wedstrijden gespeeld en dus zijn er ook minder inkomsten. Daarnaast was het ook de bedoeling om die hele competitie niet meer uit te zenden op TV, maar vanwege het feit dat er beloftenteams in kwamen is er toch besloten om dat wel te doen en ook dat levert de clubs een hoop geld op.
    Voetbal is commercieel en draait allemaal om geld, als de TV inkomsten waren verdwenen en er maar 16 clubs waren dan zouden er waarschijnlijk nog meer clubs naar de klote zijn gegaan.
    Dus die beloftenteams zijn niet alleen maar negatief geweest, maar dat vergeten sommige fans hier.
    Trek eerst maar eens die kunstgrasvelden eruit, die hebben niks te zoeken in het betaalde voetbal en is in principe gewoon competitievervalsing.
    Voor clubs als PSV en Ajax is het niet noodzakelijk dat er beloftenteams meedoen, we redden het anders ook wel, maar voor de meeste clubs uit die competitie is het hun redding geweest en was het misschien zelfs de enige oplossing.
    Vind ik leuk
    mazu +2071
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:11
    Allemaal gelul over die tv gelden. Het levert de eerste divisie clubs sowieso al haast niets op. Alsof de kijker zit te wachten op die wedstrijden van de nepteams.
    Vind ik leuk
    Sportvogel +172
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:24
    Haast niks. Maar wel genoeg om mee te nemen in de begroting
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    maandag 15 oktober 2018 om 23:04
    Dan maar helemaal geen TV gelden meer voor de rest?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13167
    maandag 15 oktober 2018 om 21:37
    Wie hoor je hier klagen dan?
    Er ontbreken gewoon 14 spelers, noem dat maar “niks”. Ze hebben echt wel een goede reden om te klagen, maar inplaats daarvan zegt Reiziger gewoon dat het niet uitmaakt want Ajax heeft een goede jeugdopleiding en dus genoeg vervangers.
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1010
    maandag 15 oktober 2018 om 23:15
    dat noemt men ,, vast indekken"
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14437
    maandag 15 oktober 2018 om 23:21
    Psv miste maar 3 spelers, dat geeft meteen ook het verschil van de opleiding aan.
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    dinsdag 16 oktober 2018 om 05:03
    Misschien dringt het niet helemaal tot je door. Het gaat om 14! spelers. Dat is dus een volledig elftal plus nog eens 3 spelers. En dan zeggen dat Ajax niets te klagen heeft???? Gaat helemaal nergens over. Henk Fraser heeft het al over competitievervalsing als hij er 3 mist.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 15 oktober 2018 om 20:37
    Zo'n ramp is dat niet. Beloftenteams doen eigenlijk een beetje mee voor spek en bonen
    Vind ik leuk
    Peter12345 +215
    maandag 15 oktober 2018 om 20:47
    Klopt, dus in dit geval maakt het niet veel uit aangezien ze tegen elkaar spelen.
    Maar wanneer een van de Jong teams met minder goede spelers tegen een ander team uit de KKD moet spelen (en dat gebeurt ook) dan is het wel oneerlijk.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13167
    maandag 15 oktober 2018 om 21:39
    Zeker, en dan nog krijgt een beloftenteam het voor elkaar om kampioen te worden.
    Je kan je afvragen waar de rest dan eigenlijk voor mee doet?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:37
    Snap best dat het lastig is .
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2365
    maandag 15 oktober 2018 om 20:38
    maakt ook niets uit dat is maar een elftal voor opleiding
    Vind ik leuk
    035 +5860
    maandag 15 oktober 2018 om 20:43
    Natuurlijk maakt het wat uit. Hij wil toch ook graag het hoogst haalbare?
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2365
    maandag 15 oktober 2018 om 20:52
    eerste of laatste worden is van nul belang dit team moet 3 spelers klaar stomen voor het eerste de rest van het team is handel en van minder belang
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    maandag 15 oktober 2018 om 20:48
    Zucht. Alsof PSV niemand mist....
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    maandag 15 oktober 2018 om 20:52
    Klaagt hij dan?
    Vind ik leuk
    Peter12345 +215
    maandag 15 oktober 2018 om 20:53
    Zegt '3-0' dat dan?
    Hij vindt het alleen een nutteloos bericht denk ik
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 21:01
    Beetje zoals jouw 2 berichten. Nutteloos
    Vind ik leuk
    035 +5860
    maandag 15 oktober 2018 om 21:13
    Ik mis PSV niet. 😀😂
    Vind ik leuk
    Blindsy +12442
    maandag 15 oktober 2018 om 20:51
    Ik begin nu wel beter te begrijpen waarom Ajax overal de talenten weghaalt. Ze komen er anders gewoon te kort! 😉
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:17
    Overmars kan ook gewoon 16 slechte talenten kopen. Dan hoeven ze ook niet naar Zeist.
    Vind ik leuk
    markie +877
    maandag 15 oktober 2018 om 20:59
    Competitie vervalsing! Had gewoon uitgesteld moeten worden ;-)
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    maandag 15 oktober 2018 om 21:07
    We hebben zoveel goede talenten dus alleen maar goed dat andere ook hun minuten maken ..
    Vind ik leuk
    markie +877
    maandag 15 oktober 2018 om 21:09
    Serieus? Jong Psv laten spelen op kunstgras?

    Laat ze dan even hun mond houden over elke club die op kunstgras speelt
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    maandag 15 oktober 2018 om 21:13
    Als je je even verdiept had, had je geweten dat dat kunstgras weggaat...
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:15
    Vorig jaar meer als als 50 spelers gebruikt (hoezo competitievervalsing?). Nu 14 spelers missen, hou je minimaal nog 36 over. Je kan er 11 opstellen. Komt dat wel goed met 25 wisselspelers?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    HanV +4374
    maandag 15 oktober 2018 om 21:24
    Nee, sinds 2016 mogen er maar 12 wisselspelers op het wedstrijdformulier, daarvoor waren het er maar 7.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:15
    Iets met spek en bonen, en een beetje ransig vlees.
    Vind ik leuk
    alaaf +1265
    maandag 15 oktober 2018 om 21:24
    Lekkerrr, de macht van PSV duurt voort
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    maandag 15 oktober 2018 om 21:35
    Ondanks dat het 2-1 voor psv staat is Jong (B) Ajax "Heer en Meester".
    Gezien de kansen had het al 2-8 moeten staan.
    Vind ik leuk
    alaaf +1265
    maandag 15 oktober 2018 om 21:55
    Haha, PSV is gewoon beter en dat kun je niet hebben 🤣
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    maandag 15 oktober 2018 om 21:57
    Zo aan je reactie te zien heb je de wedstrijd niet gezien.
    Vind ik leuk
    alaaf +1265
    maandag 15 oktober 2018 om 21:57
    Dat idee had ik bij jou
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    maandag 15 oktober 2018 om 21:58
    Hoeveel keer heeft Ajax op de lat geschoten?
    Vind ik leuk
    alaaf +1265
    maandag 15 oktober 2018 om 21:58
    Slechte spitsen dus
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    maandag 15 oktober 2018 om 22:00
    Alsof PSV niemand mistte.
    Vind ik leuk
    Ari as +240
    maandag 15 oktober 2018 om 22:14
    Veertien!!!!! Overdrijven is ook een vak. Maar dat hoort ook bij die club. En de pers pikt dat maar al te graag op.
    Lekker janken daar.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    maandag 15 oktober 2018 om 22:18
    Wanneer was de timing dan wel goed geweest? Ik denk dat PSV nog het team is dat na Ajax het meeste last ondervindt van de interlandperiode.. dus is juist fijn dat uitgerekend nu PSV de tegenstander was..
    Vind ik leuk
    Janste +167
    maandag 15 oktober 2018 om 22:56
    En hoe toevallig dat vde jong teams tegen elkaar spelen nu. Opdidemietere die jong teams. Misschien leuk voor die clubs zelf, maar vde rest vd clubs en supporters zitten er echt niet op te wachten
    Vind ik leuk
    FACT +2392
    maandag 15 oktober 2018 om 23:25
    Welke 14?

    Ben zéér benieuwd.....

    Je kunt er toch maar écht 11 opstellen, of is het gehele jonge elftal van Ajax, inclusief de halve reservebank ineens international?!

    Hou toch op man....
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    maandag 15 oktober 2018 om 23:38
    Ja dat noemt men indekken!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:57
    ja en die elf van AJAX waren toevallig naar de KNVB! ajax speelden met 9 invallers !
    Vind ik leuk
    Lampenpit +833
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:17
    Klasse reactie van reiziger. Gewoon niet zeiken en roeien met de riemen die je hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:52
    zou psv in een complot zitten met de KNVB?? 14 spelers miste Ajax!
    Vind ik leuk
    Peast22. +99
    dinsdag 16 oktober 2018 om 05:41
     'En we hebben op de bank een aantal jongens die nog niet bekend zijn bij het grote publiek'........ VP, twee fouten in één zin!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:22
    En dan nog maar nipt verliezen. Goed gedaan Michael
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:01
    het beste is dat Ajax ( een zaken man )een club op koop ( Telstar of Almere ) en daar allen beste trainer.s en jong Ajax spelers stalt kunnen ze nog kampioen worden ook en Europa in gaan!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:03
    gelijkspel was terechter geweest, maar helaas voor ajax was het geluk niet aan hun zijde
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws