'Koeman voert diverse wijzigingen door en gunt twee spelers basisdebuut'

'Koeman voert diverse wijzigingen door en gunt twee spelers basisdebuut'

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 06:48di 16-10-2018 om 06:48

Ronald Koeman moet – deels noodgedwongen -  enkele wijzigingen doorvoeren in zijn opstelling voor de oefeninterland tegen België. De bondscoach van het Nederlands elftal gunt twee spelers hun basisdebuut, vermoedt het Algemeen Dagblad.

Pablo Rosario maakt zelfs zijn eerste minuten in Oranje, nadat zaterdag in het Nations League-duel met Duitsland op het allerlaatste moment bleek dat hij geschorst was. Arnaut Groeneveld was in de Johan Cruijff Arena nog invaller, maar begint in Brussel in de basis. Samen met Quincy Promes neemt hij het stokje over van Ryan Babel en Steven Bergwijn als adjudanten van Memphis Depay.

Koeman gaf maandag op de persconferentie al aan dat het debuut voor Bergwijn tegen de Duitsers intensief was en dat hij mogelijk gespaard zou worden. Datzelfde geldt voor PSV-ploeggenoot Denzel Dumfries, waardoor Hans Hateboer tegen de Rode Duivels als rechtsback speelt. Stefan de Vrij neemt het plekje over van de geblesseerde aanvoerder Virgil van Dijk.

De vermoedelijke opstellingen volgens het AD

Oranje: Cillessen, Hateboer, De Ligt, De Vrij, Blind, Rosario, Wijnaldum, F. De Jong, Promes, Memphis, Groeneveld

België: Courtois, Alderweireld, Boyata, Kabasele, Castagne, Tielemans, Witsel, Chadli, Mertens, Lukaku, Hazard

Poll

Wint Nederland ook van België?

(6240 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 oktober 2018 om 06:57
Ja Ten Hag, bij Koeman is het Motto, "kindertjes die vragen worden overgeslagen" dus de Ligt en frenkie blijven gewoon staan
Vind ik leuk
Gutierres14 +1297
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:00
Zijn de besten hè, kan TH niks aan doen.
Vind ik leuk
Ehv-er +1323
dinsdag 16 oktober 2018 om 06:58
Dat zal Ten Hag niet leuk vinden! Ajacieden moeten spelen (en terecht) PSV-ers worden gespaard (zijn ook makkelijker vervangbaar)
Vind ik leuk
Roffel1998 +1721
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:02
Natuurlijk ik snap gewoon dat ze moeten spelen, maar je bent toch niet goed bij je pan als je iemand die net terug komt van een blessure, gelijk twee wedstrijden in 1 week laat spelen?

Wel netjes dat je zegt dat ze makkelijker te vervangen zijn, maar Bergwijn is nu wel gewoon de beste buitenspeler van het Nederlands elftal dus eigenlijk ook niet echt makkelijk vervangbaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:03]
Vind ik leuk
Gutierres14 +1297
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:23
Nauwelijks gezien tegen de Duitsers.
Vind ik leuk
Roffel1998 +1721
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:27
Ach, zie je reacties vaker. Eigenlijk nooit positief over een speler van PSV ofzo. T is nu t nl elftal dus clubvoorkeur maakt dan even niet uit, zijn de spelers die je land vertegenwoordigen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:39
Hebben we gezien tegen duitsland. Wat was de ligt slecht zeg, bracht dumfries de hele tijd in de problemen. Denk dat bayern afhaakt voor hem.
Vind ik leuk
Jordtt +1376
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:45
Haha ja ik denk dat Bayern ook afgehaakt is voor Boateng op basis van die wedstrijd ...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:45]
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5935
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:17
Wat zal jij gebaald hebben dat De Ligt in al die andere wedstrijden zo goed speelde hè?
Het was wennen met 2 nieuwe spelers als Dumfries en De Roon bij zich maar herstelde zich enigzins de 2de helft al speelde hij niet goed dat klopt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:26
Ik baal vooral dat hij niet dezelfde kwaliteit haalt als bij ajax.
Vind ik leuk
Wouta80 +926
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:59
Is ook goed voor de ontwikkeling, top dat ze beide weer spelen. En terecht. Had Dumfries ook weer graag gezien.
Vind ik leuk
AllAdIn +20843
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:02
Als dit echt de opstelling wordt, bewijst dat dat Koeman deze wedstrijd ook echt wil winnen.
Goed dat er weinig wisselingen zijn, het is natuurlijk geen Gibraltar waar je tegen speelt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:18
Of het slim is kun je je afvragen. Je hebt de Ligt en de jong hard nodig volgende week tegen benfica en de klasiekker. Het is een wedstrijd die niks bepalend is. Maar wel kans op een blessure. Ik snap dat je vastigheden wil creëren maar je kunt in deze wedstrijd ook andere jongens aanbod laten komen. Je hebt ze niets voor niets geselecteerd. En de Belgen nemen deze ook niet helemaal serieus.
Vind ik leuk
stratumseind +186612
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05
een echte b keus die van de belgen......
Vind ik leuk
WilcoS64 +2310
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:07
Bergwijn kan het weer niet aan, wat is dat voor een kneus?
Vind ik leuk
alaaf +1913
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:09
Hij gaat voor de titel 🤣🤣
Vind ik leuk
Korm +37997
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:18
Wie zegt dat dit bij bergwijn vandaan komt. Oranje gaat er goed mee om. En over kneuzen gesproken...
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:16
Hateboer...
Vind ik leuk
Het Brein +4532
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:36
Haha ja, Hansie! Dat wordt weer niks..
Vind ik leuk
corgan +39
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:41
Hans hateboer-Eden Hazard. Ben benieuwd
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:50
Hazard speelt niet. Zijn broertje wel.
Vind ik leuk
imho +1433
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:51
En die heet toevallig ook Hazard.....
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:47
Mooi dat psv ers rust krijgen want er komt een dubbel programma aan met competitie en CL
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:49
Neeee niet Promes. Dit gaat Belgie winnen. Promes is nog slechter dan een bejaarde voetballer. Wat ziet koeman in deze over het paard getilde voetballer waarbij geld de drijfveer is.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:00
Dus Nederland speelt met 4 wijzigingen en Belgie maar met 3. Hoezo B teams? Gisteren nog op VTM gehoord dat Hazard en Lukaku niet spelen. AD zit er een beetje naast of het grote zand gooien is begonnen en zien we het vanavond pas. Al die tumult voor een vriendschappelijk potje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:01
Ik zou er meer rust geven. Vooral Wijnaldum.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:15
Pfff, Blind weer links back, op het middenveld is hij echt super, speelde hij zijn beste wedstrijden voor ajax, manu en in 2014 in oranje, maar ergens, nadat hij een keer een 7 had gescoord als verdediger, is men gaan geloven dat hij verdediger is. Als verdediger scoort hij in 90% een matig tot onvoldoende.Waarom dan niet gewoon promes linksback..? Speelt hij waarschijnlijk nog dramatischer en wordt hij iig niet meer opgeroepen...zet spelers nou gewoon neer waar zij horen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
ajaksiet +658
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:17
Waardeloos dit! De PSV-ers geeft hij rust (en die moeten zich zeker nog waarmaken) en de Ligt, F. de Jong, die net terugkomen van een blessure laat hij volop spelen. Als ik ajax was zou ik ze terugroepen! Het is godver tegen een B-team van Belgie!!!
Vind ik leuk
3Bier +11548
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:00
Ben ik met je eens maar aan de andere kant is het voor hun ontwikkeling ook goed om tegen dit soort landen te spelen. Neem aan dat ze wel vroegtijdig naar de kant worden gehaald. Vooral Frenkie moet even rustig aan doen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:27
gun rosario zijn debuut, maar waarom word De Roon gepasseerd? was goed tegen Duitsland
Vind ik leuk
Dee79 +2453
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:36
Zo te zien zit er een drolletje dwars bij jasper.
Vind ik leuk
Pejuang +7
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:42
Ik denk in de vorm waar hazard nu in steekt.
Hij in zijn eentje het Nl elftal kan verslaan.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93273
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:47
2-1 voor de Belgen, ik voorspel veel Belgen op VP vanavond.


Ik ga zelf om 20:00, Brazilië - Argentinië kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:58
3 mooie wedstrijden dan is het de moeite waard om 02:00am op te staan 😊
Vind ik leuk
Midden-Noord +93273
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:04
Ja lekker man, “Luwak White Koffie” erbij. Kan je nu bij jou krijgen, lekker hoor.

Have a nice football day maat.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12180
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:44
Oh echt ? Denk jij nu echt dat dat laatste iemand interesseert ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:50
Met deze opstelling gaan ze verliezen
Vind ik leuk
Hesses +1074
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:07
K denk niet dat NL.gaat winnen....wel blij dat Dumfries eruit is gehaald...wat een slechte pot speelde hij tegen Deutschland...beter nog n poosje bij jong oranje.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:20
Ik denk dat Oranje best wel gewaagd is aan dit België. De Belgen hebben met Courtois en Hazard weliswaar twee spelers van de buitencategorie. Maar de rest van het elftal is gelijkwaardig zoniet minder dan het Nederlands elftal.Want van namen als Boyata, Kabasele en Castagne schrik ik niet.
Leuk dat Koeman Club Brugge-speler Groeneveld een basisplaats gunt in en tegen het land waarin hij actief is.
Verder verwacht ik heel wat van Rosario. Maar met De Jong op het middenveld blaakt Oranje van zelfvertrouwen. Ik zie ze niet zo snel meer afgaan als een gieter. Ik voorspel een nipte overwinning voor Oranje (0-1 of 1-2)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:37
Wordt gelijkspel
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:02
Van Dijk ga je wel echt missen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:35
Wat doet hij zo goed dan?
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
woensdag 17 oktober 2018 om 16:44
De teams waar hij in speelt krijgen zeer weinig doelpunten tegen.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:24
Hij loopt goed in de weg.
Voetballend is het matig allemaal.
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
woensdag 17 oktober 2018 om 18:46
Nee joh. Hij speelt uitstekend. Als hij iets minder nonchalant wordt is het echt wereldklasse.
Een beest is het. Geen enkele aanvaller speelt meer graag tegen hem.
Vind ik leuk
hantayo +1169
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:15
De beste verdediger weer op de bank. (Aké).
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:17
nu toch wel duidelijk dat Strootman verder niet meer in aanmerking komt voor een basis plaats ,laat hem voortaan lekker in Frankrijk blijven , mocht dit de opstelling zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws