Laatste Oranje-zege op België: Een eeuwigheid geleden. Echt ongelofelijk

Laatste Oranje-zege op België: "Een eeuwigheid geleden. Echt ongelofelijk"

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 13:04di 16-10-2018 om 13:04

Voormalig Oranje-linksback Arthur Numan (foto) kan het bijna niet geloven: toen Nederland voor het laatst van België won, deed hij nog mee. Oranje boekte in september 1997 een 3-1 overwinning in de Derby der Lage Landen.

Sommige van de huidige generatie internationals waren toen nog niet eens geboren. "Dat is een eeuwigheid geleden. Echt ongelofelijk", reageert Numan in gesprek met De Telegraaf. Of Nederland dinsdagavond weer eens van België wint, durft de oud-PSV'er niet te zeggen. "In ieder geval is er na vier jaar droefenis weer vertrouwen in het Nederlands elftal. Aan de andere kant is dit Belgische team natuurlijk wel heel sterk", denkt Numan. "Alles zit erin. Snelheid, creativiteit, scorend vermogen, topverdedigers, noem maar op."

Numans oud-teamgenoot Marc Degryse denkt ook dat 'zijn' Rode Duivels een voorsprong hebben op Nederland. "We zijn niet voor niets de nummer één van de wereld. Het zit echt heel goed in elkaar bij ons", vindt de oud-spits. "Ik geloof in een goede toekomst voor Oranje, maar deze Rode Duivels hebben nog vijf, zes jaar voorsprong in hun ontwikkeling."

Degryse verwacht wel dat er betere tijden aankomen voor de mannen van Ronald Koeman. "De fase waarin Oranje nu zit, is te vergelijken met waar de Rode Duivels vijf, zes jaar geleden stonden. Je ziet dat er talent zit aan te komen, maar dat heeft wel tijd nodig om zich door te ontwikkelen."

Poll

Wat wordt België-Nederland?

(6546 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +38634
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:06
Het gaat vanavond 1-3 voor Nederland worden :)

Voor iedereen die er heen gaat of het op zijn LED tv gaat kijken, veel plezier en succes, ik besteed er mijn tijd niet aan :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 13:07]
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11
Met Frenkie etc. op de bank?
Vind ik leuk
Niels92 +38634
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:12
Zit onze Frenkie op de bank?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:13
Daar lijkt het niet op, maar zien we vanavond...

Sorry, my bad, ik verwarde jou even met iemand anders.
Diegene was ervan overtuigd dat Koeman Frenkie, en andere basisspelers rust zou geven...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
Arvin +7810
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:07
Is dat echt zo lang geleden? Tijd voor een driepunter dan.
Vind ik leuk
Gearry +1537
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:45
Laatste overwinning is idd zo lang geleden. Sindsdien hebben we 7 wedstrijden tegen ze gespeeld en 5x gelijk gespeeld. Dus op zich is het ook weer niet zo dramatisch.
Vind ik leuk
Arvin +7810
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:05
Maar toch, eens in de tien jaar mag je wel eens een potje winnen tegen die Belgen toch? 😂
Vind ik leuk
Gearry +1537
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:20
Wel vaker ook! :p
Vind ik leuk
Ruffio +25
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:49
En zeker eens in de 20 jaar :)
Vind ik leuk
RtdDub +13295
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:08
Lekkere belangrijke statistiek ook.
Gaat over 7 potjes waarvan 6 vriendschappelijk. 5x gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:10
Even uit je hoofd?
Vind ik leuk
RtdDub +13295
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:15
Altijd.

Om daarna maar even te checken:

https://uk.soccerway.com/matches/2018/10/16/world/friendlies/belgium/netherlands/2749918/head2head/

Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:16
Keurig, keurig..
Vind ik leuk
RtdDub +13295
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:18
Ik waag nogal eens een gokje op het voetbal.
De sites met statistieken heb ik dus altijd onder hand bereik.



Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:09
1997! Toen waren de meesten op dit forum nog niet geboren...
Vind ik leuk
Johnnie +874
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:10
Als het overgrote deel toen nog niet geboren was, vraag ik me af wat ik hier doe. Wist niet dat het een tiener site was :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:12
In 2007 ook nog niet als ik al die peurerachtige reacties voorbij zie komen wat betreft Ajax/PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:13
En NEC-vitesse
Vind ik leuk
Johnnie +874
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:10
Hadden we tegenwoordig nog maar spelers als een numan of Johan de Kock bijvoorbeeld. Gewoon no nonsens verdedigers met uitstraling, leiderschapskwaliteiten en een mentaliteit om u tegen te zeggen.

Wil niet zeggen dat ze beter waren dan de huidige verdedigers. Maar tegenwoordig zitten dit soort karaktervoetballers niet meer in de selecties. Maar ze zijn oh zo belangrijk.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:10
Dus als ik Numan goed begrijp.
Als wij dus nu van België winnen, tikken we over 5/6 jaar iedereen van de mat.
Dan zijn we dus nu al beter en over 5/6 jaar nog meer doorontwikkeld.

Man, wat hoop ik dat we vanavond winnen. Dan worden we in 2022 wereldkampioen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11
Het heeft wel niets met het onderwerp te maken maar Arthur Numan zou een tweeling broer kunnen zijn van wijlen David Bowie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:13
Waarom zou Nederland 5 jaar achterlopen op Belgie?
Volgens mij vergeet Numan te vermelden dat we nu Frenckie de Jong hebben?
Vind ik leuk
pos +9946
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:18
De huidige generatie van Belgie is inmiddels al weer redelijk over zijn hoogtepunt heen. Ik heb niet echt de indruk dat er veel talent achteraan komt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:27
Pff, Degryse die zegt dat Belgie nog 6 jaar voor ligt. Ze zijn beter, dat zeker. Maar 5/6 jaar voor liggen, nee dat niet. Dit Belgie is niet voor niets de nummer 1 op de wereld? Ook dat nemen ze nog serieus. Dit belgie is over 2 jaar voorbii, en dan komen de tijden wat ze gewend zijn, helemaal niks dus.
Vind ik leuk
NvC +9670
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:33
Mocht Nederland winnen dan wil ik het excuus van de Belgen wel horen. Ze vinden zichzelf wel heel wat op dit moment.
Vind ik leuk
Intel +1617
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:33
Ja hoe zou dat komen jullie lachen al jaren met ons . Ik vind persoonlijk dat ze nog heel braaf zijn als ge kijkt hoe jullie deden in het verleden . Ik had veel liever dat nl er bij was op het ek en Wk heb vroeger ook altijd naar jullie matchen gekeken eens wij naar huis waren was ik altijd voor nl toch liever een buurland dat dezelfde taal spreekt dan 1 of ander land waar ik niets van ken . En voetballend zijn wij ook de nr 1 vd wereld Frankrijk he3ft het Wk gewonnen met anti voetbal liever op deze manier 3de dan op de manier van Frankrijk 1ste .
Veel succes voor vanavond.
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
dinsdag 16 oktober 2018 om 13:58
We kunnen die Belgen wel hebben hoor..
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:30
Wij zíjn nummer 1 omdat we het regelmatigste hebbe gepresteerd over de hele lijn...of dat nu tegen grote of kleine ploegen is...doet niets af aan de regelmatigheid
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:56
Jullie hebben het idd goed gedaan. Het regelmatigst idd. Ik denk dat het vanavond een gelijkopgaande wedstrijd wordt.
Vind ik leuk
Rjc1980 +1185
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25
"Wedden dat" oranje wint? Whahahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:55
Numan, dat was nou een échte goeie linksback. Nooit zal ik hem vergeten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws