Tierende Mourinho moet vrezen: FA wil manager schorsen na scheldkanonnade

Tierende Mourinho moet vrezen: FA wil manager schorsen na scheldkanonnade

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 15:35di 16-10-2018 om 15:35

Jose Mourinho is op het matje geroepen door de Engelse voetbalbond (FA). De 55-jarige Portugees is aangeklaagd vanwege zijn grove taalgebruik na de last-minute overwinning van Manchester United op Newcastle United: 3-2.

De FA vindt dat Mourinho na de beladen wedstrijd zijn boekje te buiten ging. Zijn uitbarsting werd vastgelegd door de aanwezige camera's. De FA heeft een statement naar buiten gebracht waarin het stelt dat de Portugese coach zich 'ongepast heeft gedragen en beledigende taal' zou hebben gebruikt. De coach, die al in zwaar weer verkeert bij Manchester United, heeft van de FA te horen gekregen dat hij tot en met 19 oktober heeft om op de aanklacht te reageren.

De Portugees schold na de wedstrijd tegen Newcastle op 6 oktober in het Portugees. "Fodas filhos de puta", riep hij. Áls Mourinho wordt geschorst, dan mist hij de wedstrijd tegen zijn oude club Chelsea. Manchester United en Chelsea spelen komende zaterdag tegen elkaar op Stamford Bridge.

Mourinho beleeft vooralsnog een horrorseizoen met United. De voormalig topclub staat met dertien punten momenteel op de achtste positie in de Premier League. The Red Devils staan zeven punten achter de drie koplopers: Manchester City, Chelsea en Liverpool hebben twintig punten.

Poll

Moet United afscheid nemen van Mourinho?

(1671 stemmen)

Plaats een reactie

CalimerO94 +772
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:38
Als Man Utd hem vergeet te ontslaan, kan de bond altijd nog helpen door hem te schorsen. Prima samenwerking.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:39
Manchester is ook nog beter af met die mafkees op de tribune.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:39
Je moet als bond ook niet alles willen zien en bestraffen, zeker niet als het om zulke onbenulligheden gaat na een wedstrijd waar ontzettend veel spanning op stond; ik hoop i.i.g. dat hij er aankomend weekend bij is op Stamford Bridge. :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:41
Precies. Soms vergeten de bazen erboven dat het gewoon mensen zijn en blijven, zelfs Mourinho.

Niks aan de hand dus
Vind ik leuk
Farmer +15018
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:45
Bobo's moeten af en toe wel een beetje belangrijk lijken he?
Anders vergeet men wie de baas is :P

Net als die burgemeester van Enschede tov de MVV fans vant weekend.
Slaat nergens op, 150 M'strechtenaren onterecht gedupeerd, en de 'brave Burgervader die eventjes netjes zijn autoriteit liet gelden'.... wát een suffe l*l....Menig tukker zal zich schamen voor zo'n "straffe stropdas".
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:47
Even laten zien wie de baas is ja. Kan ik me ook zwaar aan irriteren. Nijhuis of Higler bijvoorbeeld. Bah
Vind ik leuk
Farmer +15018
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:54
Precies dát ja :P
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:43
Ben geen fan van Mourinho. Zelfs geen beetje. Maar hier heb je helemaal gelijk in. Ze viseren hem wel wat. Ze moeten ook niet overdrijven.
Vind ik leuk
Farmer +15018
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:42
En waar heeft hij dit gezegd dan?

In het interview ná de wedstrijd, op de 'live-opgenomen'-cameras'?

Of tijdens de wedstrijd, langs de zijlijn bij z'n Dugout?

In het laatste geval, zou ik zeggen; FA waar bemoei je je mee? Laat die man zijn werk doen, en als dat betekend dat hij zijn overbetaalde wijfjes-in-rooie-shirtjes, eens compleet verrot scheld, tja.. 'part of the job'.

Menig mens vraagt zich wel af waarom het Multi-Multi-miljoenen ensémble van Mourinho maar niet aan de loop komt.

Ik gok dat United met Mourinho eenzelfde scenario beleefd als Oranje, 4 jaar geleden, en Duitsland nu.

Maar vind het wel wat ver gaan zo. Camera's staan zo gericht op mensen dat ze dus niet eens in het portugees kunnen schelden op hun spelers, zonder dat ze betutteld worden?

Mourinho zat zijn overbetaalde diva's 'aan te sporen'. Die gasten krijgen tónnen per week betaald, en dan inhouden bij de wedstrijd? Die gasten zijn 'verplicht, aan hun salaris', om iig 125% te geven. Dus in die zin is het toch logisch dat Mourinho daar ziedend op loopt te foeteren, tieren, en verrotschelden?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:46
Na de wedstrijd toen hij naar de tunnel liep.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 15:47]
Vind ik leuk
Farmer +15018
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:57
Hmm. dus niet met ene journalist oid met een microfoon... Dit is gewoon 'er tussenuit gepakt'door een toevallige cameraman die een cursus liplezen heeft gevolgd, zeg maar?

Dan is het alsnog een bullshitverhaal van de FA, als je t mij vraagt.

Even de verschrikkelijke showdiva-Mourinho ter zijde:

De selectie van United verdiend, gemiddeld, een ruige.. 3 tón per WEEK, dus ergens toch hartstikke logisch dat de trainer zich dan groen, geel,blauw,paars, oranje, en elke andere dénbare kleur ergert als die gasten niet voor elkaar lopen?

Ik zie dit meer als een 'media-truukje' van de FA, om eventjes te laten zien dat de FA de baas is. 'Even autoritair optreden, en met een vinger wijzen'.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
dinsdag 16 oktober 2018 om 15:54
Hij mompelde het in zijn eentje vlak na de wedstrijd. Hij kijkt dan heel snel recht de camera in die vlak voor zijn smoel meefilmt, maar moet kunnen in mijn ogen. Plus in Portugal roepen we dit gewoon ook tijdens het ontbijt als een cornflake uit de kom valt terwijl je de melk erin giet.

Wil hem niet echt gelijk geven met zijn geouwehoer over een klopjacht, maar hij wordt wel iets te makkelijk gezocht nu.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 15:57]
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:05
Ontsla hem maar. Dat is makkelijker
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:24
Opsluiten deze gek. Staat er louter voor de poen!!
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:30
Hopelijk geeft Chelsea MO net dat laatste zetje over de drempel richting uitgang.

Zou extra mooi.
De kers op de taart zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:31
Ach ja.... die fantastische dappere FA. Als iemand al zo'n beetje op de grond ligt durven ze hem ook nog wel een schop te verkopen.

Pardew die een collega een "fucking old cunt" noemde kwam er af met "strongly worded letter"
Iets zegt me dat "fuckign old cunt" een iets grotere invloed heeft op de gevoelige oortjes van de keurige Engelse jeugd dan "fodas filha de putas" (dat je niet moet googlen op je werk overigens)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 16:41]
Vind ik leuk
Mari +13377
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:44
Mourinho wordt gezocht (en gevonden; in ieder geval is de stok gevonden)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:42
Mourinho zijn gedrag. Wat mot zijn vrouw denken of leeft ze in een cocon? Pff
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws