AZ stunt en stelt voormalig Ajax-directeur aan als operationeel directeur

    AZ stunt en stelt voormalig Ajax-directeur aan als operationeel directeur

    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:16

    AZ heeft Michael Kinsbergen aangesteld als de nieuwe operationeel directeur. De bestuurder begint woensdag aan de klus in Alkmaar. Tussen november 2012 en juni 2015 was Kinsbergen actief als algemeen directeur bij Ajax.

    Dat meldt De Telegraaf. Bij AZ wordt Kinsbergen gezien als de ideale man om de club een stap verder te helpen. Zo gaat Kinsbergen onder meer aan de gang met de ontwikkeling van het AFAS-stadion, sinds april 2017 volledig in handen van de club, en moet hij zijn bijdrage leveren aan een structureel hogere omzet bij AZ.

    Kinsbergen kende een goeie periode bij Ajax. De Amsterdammers werden in die periode twee keer landskampioen en met Ziggo als nieuwe hoofdsponsor kwam Ajax er financieel beter voor te staan dan ooit. "Een van mijn hoofddoelstellingen was de begroting van Ajax sluitend te krijgen en dan bedoel ik een begroting zonder Champions League-inkomsten", zei Kinsbergen volgens De Telegraaf op zijn laatste werkdag in Amsterdam. "Dat we dit binnen drie jaar hebben kunnen bereiken, daar ben ik echt trots op. Zeker omdat we ook de investeringen in de jeugdopleiding hebben laten toenemen."

    Update 17.16 uur: AZ heeft het nieuws inmiddels officieel bevestigd. "Michael stond bovenaan ons lijstje", stelt AZ’s algemeen directeur Robert Eenhoorn. 'Wij waren dan ook blij dat hij ervoor open stond toen we hem polsten. Hij heeft met zijn achtergrond veel ervaring in huis, onder meer opgedaan in de voetbalwereld. Michael gaat ons met zijn expertise helpen om als club te kunnen blijven groeien. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het realiseren van de ontwikkelingsplannen van het AFAS Stadion."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:11
    Nu nog winnen van een topploeg
    Vind ik leuk
    Stefan01 +118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:12
    Enige reactie die je snel kan bedenken om likes te krijgen? Zielig hoor
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5580
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
    Niet zeuren en ga strijden om die 3e plek
    Vind ik leuk
    Voebtal +7575
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
    Geef toe hij was grappig.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:17
    Beetje gefrustreerd?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:28
    Daar hebben we het eerste provocerende eikeltje!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:55
    het is triest.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:21
    Scheitziek word je ervan en 9 van de 10 keer zijn het van die pipo's die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien.
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:56
    Scheitziek
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1031
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    Poterverdikkie
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25
    Gelukkig los jij het constructief op
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:28
    Komt vanzelf
    Ajax word na dit seizoen helemaal leeg gekocht
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:30
    En nog steeds zijn wij de beste
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:34
    Jullie zijn inderdaad de beste
    Alleen jammer dat jullie de laatste 4 jaar geen kampioen zijn geworden
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:57
    Europees succes is belangrijker tegenwoordig, maar goed iedereen weet dat wij de komende 10 jaar kampioen gaan worden
    Vind ik leuk
    Groen +1547
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:03
    Wel jammer dat dat helemaal niet belangrijk is ;)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:43
    Alleen jammer dat dat wel belangrijk is, want daar krijg je aanzien mee. Het winnen van de Mickey Mouse competitie telt tegenwoordig niet meer
    Vind ik leuk
    Groen +1547
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:18
    Ik had het ook over de competitie... die wij volgens jou 10x op rij gaan winnen...
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:23
    Dan is het goed
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:05
    Welk Europees succes? Winst tegen een club die 5 jaar geleden nog amateurs waren en een puntje tegen een club die totaal niet draait?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:44
    Dat is meer Europees succes dan jullie ooit hebben geboekt. Dus ja Europees succes. En verder leiden wij de talenten op voor het Nederlandse elftal
    Vind ik leuk
    companen +1360
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:04
    Kleine clubje heeft afgelopen 15 jaar de meesten kwartfinales van de Nederlandse clubs in Europa gehaald. Heeft een kwart van de begroting van ajax.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:16
    Ach dom van mij, alleen jouw club levert talenten. Zit het een beetje lekker?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:16
    Johan Cruijff Arena stoeltje zit zeker lekker
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
    Ik had het over je rood/wit brilletje
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27
    Die heb jij toch ook?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Klopt, die van mij heeft alleen een realistisch zicht en een anti trol functie.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:46
    Dus die is van een paar niveautjes minder dan die van mij, is dat even toevallig zeg
    Vind ik leuk
    Degier +466
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:18
    Europees succes was toch in 1995? Zelfs Feyenoord had recenter nog Europees succes.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:46
    Europees en spelen en aanzien krijgen is ook succes. Daarom zijn onze talenten zo gewild en zo duur
    Vind ik leuk
    El Cazador +6786
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
    Goede move van AZ
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:19
    en waarom is dat een stunt?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14766
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:19
    Stunt? Wat heeft hij de afgelopen 3 jaar dan gedaan?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7575
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
    Vooral potjes gekeken van roda.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14766
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:43
    Zie je wel prima hoe het niet moet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6069
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:29
    Woordje stunt moest erbij, anders leest niemand dit artikeltje. :(
    Vind ik leuk
    Hesses +1048
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:51
    T woordje 'stunt' was overbodig aangezien er al Ajax ik de titel staat dat is voor 3/4 van die lui al genoeg om te klikken bij gebrek aan de laatste scheet van de ligt of frenkie
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:30
    goede zet van Az!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:30
    Wat een blaaskaak gedoe allemaal !!! Als nu iemand alle verhalen van de heer Kinsbergen verteld hoe het echt is gegaan valt hij direct door de mand. Pffff 2 beentjes op de grond. Hier gaat AZ volledig de mist in en is gaat in zee met een bak bravour. Dom dom dom...
    Vind ik leuk
    pos +8779
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:35
    Vertel die verhalen dan ? We willen ze graag horen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9734
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:36
    Anders vertel jij het even...
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:58
    Jaloers?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:23
    Binnen 3 jaar een sluitende, zonder cl inkomsten, begroting en een sponsor als ziggo binnen gehaald.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38
    Heb altijd heel goede verhalen gehoord over deze man. Hij schijnt,in die roerige tijd voor ajax,de enige geweest te zijn die "presteerde"( als je het over de directie en RVC hebt!) Lijkt me dus echt een goede zet van AZ...
    Vind ik leuk
    zoroman30 +81
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38
    Goede transfer !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31885
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:44
    Nou toch nog terecht gekomen bij een mooie club.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:44
    Mooi gedaan van mijn cluppie.
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:51
    Knap gedaan door AZ. Hij had echt langer bij Ajax moeten blijven
    Vind ik leuk
    rexxo +1307
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:03
    Goede zet van AZ, die heeft een hoop goede dingen gedaan bij Ajax.
    Helaas gedwongen vertrokken door die kneus van een Hans Wijers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:06
    Nu komt alles goed .???????
    Vind ik leuk
    johnaz +26
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:08
    altijd maar dat arrogante gezeik van die 020ers tis nooit goed of deugt niet maakt het nu uit wie waar gewerkt heeft tijd zal het leren wie weet gaat er een wereld voor hem open .bij een gezellige club in nholland pfff
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1582
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:26
    Wat is hier precies de stunt? Kinsbergen heeft wel meer functies gehad. Als je een oud-Ajacied weet te strikken is dat een stunt?
    Vind ik leuk
    De Hout +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:54
    Welkom in Alkmaar en bij de mooiste van Nederland, Michael. Zet ‘m op!
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:55
    AZ is heel goed bezig.
    Ze gaan zich nestelen in de top 3
    Vind ik leuk
    Degier +466
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:16
    AZ stunt en stelt Kinsbergen aan. Nu heb ik het hele artikel gelezen, maar ik zie alleen het verhaal over Kinsbergen. Wat is dan de stunt?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:23
    Sterke zet van AZ om beetje bij beetje feyenoord in te halen en zich te vestigen als definitieve nummer 3 van Nederland, het is vrij rustig bij AZ en er zit een goede directie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:31
    Klinkt als de beste aankoop van deze zomer voor AZ
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:39
    Bestuurlijk is AZ heel goed bezig, nu nog de technische uitvoering. De spelers worden alleen maar slechtet, spelsystemen op de trainingen voortreffelijk maar in de wedstrijden om het echie kunnen ze het niet meer.
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:01
    Als je stappen wil maken moet je beginnen met de trainer.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:35
    Precies!
    Vind ik leuk
    Marco S +4723
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:15
    Bijzonder sterke actie vanuit AZ. Ze weten altijd top bestuurders aan zich te verbinden. Gerbrands is buitencategorie, Eenhoorn is gewoon top en Kinsbergen is geweldig succesvol geweest bij Ajax. De coach van flappie. Het enige wat je hem kn verwijten is dat hij na 3 jaar geen goede algemeen directeur voor Ajax heeft opgeleid maar commercieel heeft hij het verschil gemaakt voor Ajax. Veruit de beste in tegenstelling tot flappie en boer overmars. Az chapeau
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:44
    Nou ik weet het niet.
    Met uitzondering van van Gaal ben ik helemaal niet kapot van dat volk uit de hoofdstad wat in Alkmaar neerstrijkt.

    Meestal komen ze alleen hun zakken vullen.

    Ik hoor al jaren dat AZ stappen wil maken , maar het voetbal wordt er niet beter op.
    Dat hinnikende paard van van den Brom is notabene de langst zittende trainer bij AZ.
    Technisch beleid : klote. Waardeloze aankopen, alleen maar investeren in ventjes onder de jeugdpuisten, die wegwaaien bij een scheet.

    Doe daar eens wat aan.
    In plaats van een een "stunt" , die inhoud dat e.o.a. bobo uit dat pestgat een dikbetaalde baan voorgeschoteld krijgt.
    Je had beter een paar verdedigers kunnen aantrekken in plaats van dat slappe zootje achterin (Van Rhijn e.d.)
    Vind ik leuk
    nefertiti +516
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:47
    nou brom er nog uit dan kan het nog wat worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws