AZ stunt en stelt voormalig Ajax-directeur aan als operationeel directeur

AZ stunt en stelt voormalig Ajax-directeur aan als operationeel directeur

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 17:16di 16-10-2018 om 17:16

AZ heeft Michael Kinsbergen aangesteld als de nieuwe operationeel directeur. De bestuurder begint woensdag aan de klus in Alkmaar. Tussen november 2012 en juni 2015 was Kinsbergen actief als algemeen directeur bij Ajax.

Dat meldt De Telegraaf. Bij AZ wordt Kinsbergen gezien als de ideale man om de club een stap verder te helpen. Zo gaat Kinsbergen onder meer aan de gang met de ontwikkeling van het AFAS-stadion, sinds april 2017 volledig in handen van de club, en moet hij zijn bijdrage leveren aan een structureel hogere omzet bij AZ.

Kinsbergen kende een goeie periode bij Ajax. De Amsterdammers werden in die periode twee keer landskampioen en met Ziggo als nieuwe hoofdsponsor kwam Ajax er financieel beter voor te staan dan ooit. "Een van mijn hoofddoelstellingen was de begroting van Ajax sluitend te krijgen en dan bedoel ik een begroting zonder Champions League-inkomsten", zei Kinsbergen volgens De Telegraaf op zijn laatste werkdag in Amsterdam. "Dat we dit binnen drie jaar hebben kunnen bereiken, daar ben ik echt trots op. Zeker omdat we ook de investeringen in de jeugdopleiding hebben laten toenemen."

Update 17.16 uur: AZ heeft het nieuws inmiddels officieel bevestigd. "Michael stond bovenaan ons lijstje", stelt AZ’s algemeen directeur Robert Eenhoorn. 'Wij waren dan ook blij dat hij ervoor open stond toen we hem polsten. Hij heeft met zijn achtergrond veel ervaring in huis, onder meer opgedaan in de voetbalwereld. Michael gaat ons met zijn expertise helpen om als club te kunnen blijven groeien. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het realiseren van de ontwikkelingsplannen van het AFAS Stadion."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

El Cazador +8072
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:15
Goede move van AZ
Vind ik leuk
Patje41 +954
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:19
en waarom is dat een stunt?
Vind ik leuk
Rodajc +17359
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:19
Stunt? Wat heeft hij de afgelopen 3 jaar dan gedaan?
Vind ik leuk
Voebtal +7512
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:25
Vooral potjes gekeken van roda.
Vind ik leuk
Rodajc +17359
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:43
Zie je wel prima hoe het niet moet natuurlijk.
Vind ik leuk
Leeuw +6227
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:29
Woordje stunt moest erbij, anders leest niemand dit artikeltje. :(
Vind ik leuk
Hesses +1074
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:51
T woordje 'stunt' was overbodig aangezien er al Ajax ik de titel staat dat is voor 3/4 van die lui al genoeg om te klikken bij gebrek aan de laatste scheet van de ligt of frenkie
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:30
goede zet van Az!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:30
Wat een blaaskaak gedoe allemaal !!! Als nu iemand alle verhalen van de heer Kinsbergen verteld hoe het echt is gegaan valt hij direct door de mand. Pffff 2 beentjes op de grond. Hier gaat AZ volledig de mist in en is gaat in zee met een bak bravour. Dom dom dom...
Vind ik leuk
pos +8986
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:35
Vertel die verhalen dan ? We willen ze graag horen.
Vind ik leuk
3Bier +11548
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:36
Anders vertel jij het even...
Vind ik leuk
ronnie1100 +1092
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:58
Jaloers?
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1114
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38
Heb altijd heel goede verhalen gehoord over deze man. Hij schijnt,in die roerige tijd voor ajax,de enige geweest te zijn die "presteerde"( als je het over de directie en RVC hebt!) Lijkt me dus echt een goede zet van AZ...
Vind ik leuk
zoroman30 +105
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38
Goede transfer !
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:44
Nou toch nog terecht gekomen bij een mooie club.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:44
Mooi gedaan van mijn cluppie.
Vind ik leuk
plein19 +2513
dinsdag 16 oktober 2018 om 17:51
Knap gedaan door AZ. Hij had echt langer bij Ajax moeten blijven
Vind ik leuk
rexxo +5739
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:03
Goede zet van AZ, die heeft een hoop goede dingen gedaan bij Ajax.
Helaas gedwongen vertrokken door die kneus van een Hans Wijers.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:06
Nu komt alles goed .???????
Vind ik leuk
johnaz +31
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:08
altijd maar dat arrogante gezeik van die 020ers tis nooit goed of deugt niet maakt het nu uit wie waar gewerkt heeft tijd zal het leren wie weet gaat er een wereld voor hem open .bij een gezellige club in nholland pfff
Vind ik leuk
WilcoS64 +2310
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:26
Wat is hier precies de stunt? Kinsbergen heeft wel meer functies gehad. Als je een oud-Ajacied weet te strikken is dat een stunt?
Vind ik leuk
De Hout +1856
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:54
Welkom in Alkmaar en bij de mooiste van Nederland, Michael. Zet ‘m op!
Vind ik leuk
Mari +10732
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:55
AZ is heel goed bezig.
Ze gaan zich nestelen in de top 3
Vind ik leuk
Degier +825
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:16
AZ stunt en stelt Kinsbergen aan. Nu heb ik het hele artikel gelezen, maar ik zie alleen het verhaal over Kinsbergen. Wat is dan de stunt?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2556
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:23
Sterke zet van AZ om beetje bij beetje feyenoord in te halen en zich te vestigen als definitieve nummer 3 van Nederland, het is vrij rustig bij AZ en er zit een goede directie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:31
Klinkt als de beste aankoop van deze zomer voor AZ
Vind ik leuk
mchollie +3462
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:39
Bestuurlijk is AZ heel goed bezig, nu nog de technische uitvoering. De spelers worden alleen maar slechtet, spelsystemen op de trainingen voortreffelijk maar in de wedstrijden om het echie kunnen ze het niet meer.
Vind ik leuk
rinirat +3015
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:01
Als je stappen wil maken moet je beginnen met de trainer.
Vind ik leuk
Busk +1404
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:35
Precies!
Vind ik leuk
Marco S +6555
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:15
Bijzonder sterke actie vanuit AZ. Ze weten altijd top bestuurders aan zich te verbinden. Gerbrands is buitencategorie, Eenhoorn is gewoon top en Kinsbergen is geweldig succesvol geweest bij Ajax. De coach van flappie. Het enige wat je hem kn verwijten is dat hij na 3 jaar geen goede algemeen directeur voor Ajax heeft opgeleid maar commercieel heeft hij het verschil gemaakt voor Ajax. Veruit de beste in tegenstelling tot flappie en boer overmars. Az chapeau
Vind ik leuk
Busk +1404
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:44
Nou ik weet het niet.
Met uitzondering van van Gaal ben ik helemaal niet kapot van dat volk uit de hoofdstad wat in Alkmaar neerstrijkt.

Meestal komen ze alleen hun zakken vullen.

Ik hoor al jaren dat AZ stappen wil maken , maar het voetbal wordt er niet beter op.
Dat hinnikende paard van van den Brom is notabene de langst zittende trainer bij AZ.
Technisch beleid : klote. Waardeloze aankopen, alleen maar investeren in ventjes onder de jeugdpuisten, die wegwaaien bij een scheet.

Doe daar eens wat aan.
In plaats van een een "stunt" , die inhoud dat e.o.a. bobo uit dat pestgat een dikbetaalde baan voorgeschoteld krijgt.
Je had beter een paar verdedigers kunnen aantrekken in plaats van dat slappe zootje achterin (Van Rhijn e.d.)
Vind ik leuk
nefertiti +538
woensdag 17 oktober 2018 om 08:47
nou brom er nog uit dan kan het nog wat worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws