Van de Looi legt kritiek naast zich neer en kiest opnieuw voor 'oudere' spelers

    Van de Looi legt kritiek naast zich neer en kiest opnieuw voor 'oudere' spelers

    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:09

    Jong Oranje begint woensdagavond met 'oudere' spelers Indy Groothuizen, Kevin Diks, Bart Ramselaar en Richairo Zivkovic in de basis. Oranje kan zich niet meer kwalificeren voor het EK, maar toch laat Erwin van de Looi jongere spelers op de bank.

    Onder meer Willem van Hanegem uitte kritiek op Van de Looi, omdat hij koos voor spelers die de top toch niet meer zullen halen. "Wij zijn bewust gefaseerd aan het verjongen", zo luidde de reactie van Van de Looi. "Volgens mij is het goed om in een elftal een aantal spelers te hebben die voor Jong Oranje-begrippen veel ervaring hebben", stelde hij.

    Tegen Jong Oekraïne kiest Van de Looi opnieuw voor enkele oudere spelers, die bij de volgende kwalificatiereeks te oud zijn om opgeroepen te worden. Dat betekent dat jongere talenten als Ajacied Perr Schuurs en PSV'er Donyell Malen opnieuw op de bank beginnen.

    De vorige kwalificatiewedstrijd tegen Letland won Jong Oranje wel met 0-3, maar de ploeg van Van de Looi maakt geen kans meer op het EK van volgend jaar.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12757
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:14
    Vraag me af hoe ze bij de KNVB ooit op Vd Looi zijn gekomen.. Humorloze middelmatige trainer..
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:20
    Hij is ook helemaal niet eigenwijs.
    Vind ik leuk
    Hyena +30001
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:36
    Middelmatig is een understatement, die man kan er niks van.
    Vind ik leuk
    Pazienza +149
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:14
    Wat heeft deze man überhaupt gepresteerd om coach van jong oranje te zijn?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3496
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:15
    Van der Looi en Art Langeler. Dat scoort bij die talenten.
    Vind ik leuk
    Ale +4765
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:16
    Gevalletje pieter baarn...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:22
    Baarn? Serieus? 😂
    Vind ik leuk
    Ale +4765
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:55
    Hahaja. Is nieuw he;)
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +237
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:18
    Echt een gemiste kans om jongere talenten geen kans te geven, zeker nu kwalificatie niet eens meer haalbaar is. Gelukkig vindt Zivkovic zelf ook dat hij er nog bij hoort ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:20
    Lijkt wel of ie het nu expres zo gaat doen. Maar hopen dat Jong Oranje nog Loon naar werken krijgt
    Vind ik leuk
    heur es +721
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:21
    Ze hebben liever ervaring dan kwaliteit !
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17817
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:21
    Zelfs nu Jong zich niet meer kan plaatsen houdt hij nog vast aan ''oudjes'', wat snapt vd Looij niet aan de woorden Jong Oranje?

    Lijkt mij dat je nu al gaat bouwen aan een team waarvan je de spelers in de toekomst kan gebruiken.

    Snel wegwezen, dit lijkt nergens op.
    Vind ik leuk
    Itsese +4999
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:39
    Nog erger.... volgende kwalificatie reeks, zijn de oudjes te oud?!?! En dan heb je Schuurs en Malen op de bank 😅
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17817
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:57
    Ja dat ook, je hebt helemaal niks aan deze ''oudjes''.
    Hier moet de directie van de KNVB eigenlijk ook ingrijpen... hahaha
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:21
    Ligt aan mij.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 18:22]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:22
    Ja joh, waarom zou je als je toch al uitgeschakeld bent niet al vast spelers met toekomst opstellen...
    Vind ik leuk
    rexxo +1307
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:26
    Ga er maar vanuit dat Jong Oranje onder deze eigenwijze nitwit 0 eindtoernooien gaat halen. Heeft iemand deze man ooit een keer zien lachen?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:31
    Van der Klooi. Hoe lang duurt het nog eer de KNVB deze kluns ontslaat.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:32
    Na streppel het grootste tactische onbenul vd wereld! En absoluut ongeschikt om met jonge talenten om te gaan
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:17
    Streppel is best prima
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:18
    Dan ben ik toch benieuwd voor welke club jij bent? Vermoed niet van heerenveen of willem II
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:20
    PSV, bij Willem2 ging het toch best goed toen. Heeft een beetje sjachie uiterlijk maar kwam bij mij toch goed over.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:25
    Ik ga al meer dan 30 jaar bij Willem II maar dit is in al die tijd het grootse tactische onbenul wat ik gezien heb. Ook nog een onruststoker binnen de organisatie, zeker als hij zijn zin niet krijgt. Wat hij natuurlijk wel goed zag was dat robert braber natuurlijk altijd de voorkeur moet krijgen boven frenkie de jong....

    Op TV komt hij best goed over dus ik snap dat hij bij sommige goed overkwam.

    Maar schijn bedriegt dus echt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:29
    Je hebt het van dichtbij meegemaakt, ik niet, dus hij heeft het inderdaad goed weten te verbloemen. En ja, natuurlijk kies je Braber voor de Jong...😳
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:21
    Daar moet je wel eerlijk bij vertellen dat Frenkie toen 17 was en net zijn eerste profcontract bij Willem II had. Frenkie begon bij mij pas echt indruk te maken toen hij zich in Jong Oranje staande (als enige) tegen Jong Spanje. Had jij hem toen al op de radar?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    Ja allicht had ik hem toen al op de radar! Al jaren! Was het grootste talent dat wij misschien ooit wel in de jeugdopleiding hebben gehad. Zat ook in vertegenwoordige elftallen van oranje. Je moezy wel blind en doof zijn wilde hij bij een tilburger niey op de radar staan
    Vind ik leuk
    Villarreal +123
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:33
    Weer zo'n trainer die denkt dat het om hem gaat, als de KNVB ballen heeft schoppen ze hem eruit.
    Vind ik leuk
    rexxo +1307
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:10
    Dan ook meteen degene die hem die job gaf wieberen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:39
    De KNVB kan toch zelf via Youtube, met 2 cameraatjes verslag doen van de wedstrijd van jong Oranje.

    De grootste flauwekul zenden ze uit tegenwoordig, maar dit niet.

    Zo promoot je jezelf toch niet?
    Vind ik leuk
    HanV +4373
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:46
    Zou je daar toestemming van de UEFA, het is hun toernooi, voor moeten hebben?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:20
    Dat zal best, maar dan nog.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:15
    Dat hij Malen niet laat spelen ipv Zivkovic snap ik helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17817
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:19
    Zivkovic heeft al één keer gescoord dit seizoen.. ;-D
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:30
    Onbegrijpelijk dit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws