Zeven conclusies: één absolute uitblinker en Oranje heeft nieuw wapen

Zeven conclusies: één absolute uitblinker en Oranje heeft nieuw wapen

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 23:30di 16-10-2018 om 23:30

Het Nederlands elftal vervolgde de 3-0 overwinning op Duitsland met een puntendeling in en tegen België. VoetbalPrimeur trekt zeven conclusies na een avondje oefenen in Brussel.

Herhaling van het Duitsland-scenario
Net als tegen Duitsland had het Nederlands elftal even nodig om in de wedstrijd te komen. In het Koning Boudewijnstadion was het begin duidelijk voor de Rode Duivels. Na de vroege - en fraaie - treffer van Dries Mertens was het even vrezen voor een hele zware avond, maar gelukkig kwam België niet nog vaker tot scoren en kwam Nederland daarna beter in de wedstrijd. Nadat grote namen als Eden Hazard, Dries Mertens en Romelu Lukaku in de rust in de kleedkamer achterbleven was het kwaliteitsverschil niet zo groot meer.

Nieuw wapen
Tegen Duitsland maakte Oranje de 2-0 door toe te slaan in de tegenstoot na slordig balverlies van de Duitsers. Tegen België kwam de 1-1 zo ook tot stand. Na een slordige pass van Timothy Castagne veroverde Donny van de Beek de bal. Via Quincy Promes en Memphis Depay kwam de bal bij Arnaut Danjuma Groeneveld, die rustig bleef en voor 1-1 zorgde. Loeren op een fout van de tegenstander en er dan razendsnel uitkomen, lijkt een belangrijk wapen van dit Oranje.

Scorende basisdebutant
Tegen Duitsland mocht hij al invallen, in Brussel was voor Club Brugge-speler Arnaut Danjuma Groeneveld zelfs een basisplek weggelegd. Heel groots speelde de aanvaller niet, maar binnen het half uur tekende hij wel voor de enige Oranje-treffer van de avond. Op aangeven van Memphis Depay bleef Groeneveld heel rustig; balletje aannemen en binnen prikken. Niks mis mee!

Kwartet debutanten compleet
Ronald Koeman riep voor de interland tegen Duitsland en België vier debutanten op. Drie daarvan kwamen tegen Duitsland al in actie en tegen België was het kwartet debutanten compleet. In de tweede helft mocht Pablo Rosario zijn eerste minuten maken in het Nederlands elftal. Heel opvallend speelde de PSV'er niet, al was hij een kwartier voor tijd nog wel dicht bij een treffer: zijn kopbal ging helaas naast.

Wéér geen overwinning op België
De laatste overwinning op onze Zuiderburen dateert van ruim 21 jaar geleden! In Brussel lukte het woensdagavond opnieuw niet om de Rode Duivels te verslaan, al waren daar zeker de mogelijkheden voor. Zo raakte Quincy Promes in de eerste helft de paal en domineerde Oranje een groot deel van de tweede helft. Tot een overwinning kwam het helaas niet en dus blijft het wachten op een overwinning op de Rode Duivels.

Uitblinkende Memphis
Memphis Depay etaleerde in Brussel opnieuw zijn klasse. Hij zit duidelijk uitstekend in zijn vel. Hij speelde vrij, er ging constant dreiging van hem uit en Memphis was verantwoordelijk voor de assist op de 1-1. De aanvaller van Olympique Lyon lijkt zich meer en meer te ontpoppen tot de absolute sterspeler en smaakmaker van dit Nederlands elftal.

Nederland blijft tweede in Nations League
Zonder zelf in actie te zijn gekomen in de Nations League heeft Oranje de tweede plek in de groep behouden. Duitsland ging in Frankrijk met 2-1 onderuit en blijft steken op één punt. In november wachten de wedstrijden tegen Frankrijk (thuis) en Duitsland (uit). De achterstand op Frankrijk bedraagt vier punten, Oranje heeft wel een wedstrijd minder gespeeld.

(Jurgen van der Hoeven / VoetbalPrimeur)

Poll

Is Memphis de beste spits voor dit Oranje?

(8384 stemmen)

Plaats een reactie

Rectificatie +1179
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:34
Was conclusie 2 ook al niet een conclusie tegen duitsland.

Vallen we in herhaling vp!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:37
Wanneer valt VP niet in herhaling. ;p
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:38
Ik probeerde verast te doen is ook eens leuk voor die gasten!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:42
Ze lezen ons helemaal niet. Anders houden ze het niet vol.
Vind ik leuk
Korm +40083
woensdag 17 oktober 2018 om 08:02
en zouden de artikelen beter zijn als ze wel zouden lezen
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:41
theoretische kans
Vind ik leuk
Pietje2015 +17908
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:44
"Zeven conclusies: één absolute uitblinker"

Jasper Cillessen !!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:46
Vier conclusies was wel genoeg geweest. Weer niet gewonnen van België, Memphis uitblinker en Nederland blijft tweede in de poule... dat had mijn moeder me al meteen na het laatste fluitsignaal geappt.
Vind ik leuk
Gerro +9516
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
Deze wedstrijd was niet voor de nations leaqea dus dat was vooraf al bekend.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
Heus niet. Als Duitsland had gewonnen, stonden we nu laatste.
Vind ik leuk
Gerro +9516
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:53
Op een handje vol Duitsers na had niemand gerekend op een overwinning van de de Duitsers en alzo geschiede.
Vind ik leuk
Olfie +5779
woensdag 17 oktober 2018 om 06:31
en hoeveel hadden er gerekend op een 3 0 in het voordeel voor Nederland tegen Duitsland?
Vind ik leuk
RR12 +802
woensdag 17 oktober 2018 om 06:07
Dat zijn er 3
Vind ik leuk
Korm +40083
woensdag 17 oktober 2018 om 08:06
de 4de was dat het bedtijd was ;)
Vind ik leuk
Gerro +9516
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:49
Rosario was dicht bij een doelpunt zo staat er geschreven maar hij was ook bijna verantwoordelijk voor een doelpunt van de Belgen aan het begin can de tweede helft en wat hem was aan te rekenen. Als je als media het 1 noemt noem dan ook het andere.
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
woensdag 17 oktober 2018 om 00:30
Zo volgens mij gebeurd dat hier heel vaak bij bepaalde spelers.
In de hemel prijzen zijn ze hier goed in.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
Vond hem de slechtste teamplayer vanavond. Absolute egoist. Enkel voor eigen belang zoals hij vanavond speelde.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:25
Wie? Pierre van Hooijdonk?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 03:25
Gebruik nou eens je gezondverstand 👀🎩
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 03:25]
Vind ik leuk
Mr. O +1701
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
Ik vind Memphis ook wat fitter ogen dan bij man utd. Zien meer mensen dat?
Vind ik leuk
Smithsonian +45062
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:55
Nette resultaat.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:59
Werd op de Belgische tv ook gezegd Blind speelde op twee posities geweldig!
Al dat gezeur over hem vanaf minuut 1
Zeker geen complimenten nu?
Is het omdat hij voor Ajax speelt?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:04
Nederland moet rustig de toekomstige echte nummer 9 afwachten.
(Tot dan is Memphis een goede optie)

Je kan niet alles hebben, jongens als een Redan komen vrij snel.
De lichting u19 heeft veel potentie, verloren wel hun interland.
Daar zitten echt grote talenten tussen.
Vind ik leuk
Foebele +52756
woensdag 17 oktober 2018 om 00:18
Denk dat Malen misschien nog wel eens de toekomstige spits van Oranje kan gaan worden, is ook geen typische nummer 9 zoals Huntelaar en Luuk, maar dergelijke spelers worden tegenwoordig veel te weinig in stelling gebracht dus moet een meer voetballende spits zich staande zien te houden.

Depay vind ik voor nu zeker een prima optie, werkt inmiddels keihard iedere wedstrijd en brengt dreiging in de counters, het blijft alleen veel te vaak veel te matige wat hij in de laatste fase van de aanval doet, vaak na een goede actie verprutst hij het met een slechte voorzet of zo'n gaar hakje waarmee hij balverlies lijdt.

Prima speler hoor voor Oranje, maar geen wereldtop, gaat ie ook nooit worden vrees ik.
Vind ik leuk
Dongie +15
woensdag 17 oktober 2018 om 01:11
Valt het jullie ook niet op dat niet alleen bij Nederland, maar bij de grote Europese landen al een tijdje geen topspitsen meer voortgebracht worden? Wordt eens tijd dat er opvolgers komen van bijv. Lewandowski, Zlatan, v Persie, Torres, Klose, Benzema, etc.
Vind ik leuk
Foebele +52756
woensdag 17 oktober 2018 om 00:15
Kijk, hier doel ik dus op, die onzin dat we 1 uitblinker hebben en alles nu ineens zogenaamd allemaal om Depay draait en hij een ster is....

Schei nou eens uit, hij is subtop en de winst van deze interlandperiode is dat het steeds meer een team is met steeds meer een herkenbare speelwijze, ongeacht wie er ingepast wordt.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:23
Depay is echt de allerbeste wat een topper
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
woensdag 17 oktober 2018 om 00:40
Ik vind het geweldig dat Memphis mondjes snoert. Geniet ik echt van!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2316
woensdag 17 oktober 2018 om 00:41
depay baass
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:49
Nou nog even brutaal aan de fans laten zien dat we die fransen maar eventjes gaan oprollen

3-0

Dan de duitsers die worden verslagen door holland met

1-0

En zo eerste in de poule
Vind ik leuk
Marco S +6957
woensdag 17 oktober 2018 om 00:50
Resultaten zijn top maar ik vind het niet om aan te gluren helaas..
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:55
Toch vind ik t goed

Daarmee basta
Vind ik leuk
Andreh +1203
woensdag 17 oktober 2018 om 04:27
Echt dom gelul, één uitblinker. Oranje onder Koeman, tactisch ijzersterk, op de eerste 18 minuten na, zeer geconcentreerd. Koeman is voor mij de uitblinker, om eindelijk een selectie te creëren, die weer mee kan doen. Ook dat gelul over counter ploeg is belachelijk. Natuurlijk is Oranje zeer snel in de omschakeling, maar na die 20 minuten, de wedstrijd gecontroleerd, en konden de Belgen alleen maar toekijken.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 06:09
Altijd geweest
Vind ik leuk
Friend +393
woensdag 17 oktober 2018 om 06:42
Manchester United zal zich nog wel eens achter de oren krabben met het idee hebben we hem niet te vlug afgeschreven !
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 18:56
Was zn eigen schuld teveel met de media-hoedjes bezig
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:54
Memphis en Gilissen blinken uit. De rest moet nog HEEL VEEL LEREN.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:55]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws