Kraakheldere analyse Memphis: 'We kunnen niet meer terug. Mag niet meer minder'

Kraakheldere analyse Memphis: 'We kunnen niet meer terug. Mag niet meer minder'

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 23:25di 16-10-2018 om 23:25

Memphis Depay zegt dat het Nederlands elftal op het goede spoor zit op weg naar succes. Na de ruime overwinning op Duitsland is er een ding zeker: Oranje mag niet meer door de ondergrens zakken. 

Na de 3-0 zege op de Duitsers heerst er ineens een euforisch gevoel in Nederland. Een gevoel dat er muziek in het huidige Nederlands elftal zit. Memphis erkent dat. "We kunnen niet meer terug", zegt hij bij de NOS. "We zijn een weg ingeslagen. Vanaf nu moet het alleen maar beter."

"Het mag niet meer minder. Ook al spelen we een keer wat minder, dan kan dat gebeuren. Dan moeten we wel onze basisafspraken hebben zodat we altijd een zes spelen. Dan heb je altijd individuele klasse waardoor spelers het verschil kunnen maken."

Memphis was er vier jaar geleden ook bij, toen Oranje vriend en vijand verraste en de halve finale van het WK in Brazilië haalde. Daarna ging het faliekant mis.  Nederland plaatste zich twee keer op rij niet voor een eindtoernooi. Ook heerste er onrust op bestuurlijk niveau. Bovendien stonden er in vier jaar tijd maar liefst vijf bondscoaches voor de groep. Memphis maakte het allemaal mee. Nu gaat het duidelijk de goede kant op. "De sfeer is veranderd. Dat is logisch."

"Als het niet goed gaat, merk je dat aan alles. Dat merk je aan de media, in het land, maar ook in de groep. Er zitten nu veel nieuwe jongens bij. Het is tijd om andere spelers te zien opstaan. Je merkt dat het nu positief is. Als team zie ik echt dat we elkaar verdedigen. Als iemand een steek laat vallen, corrigeren we hem. Dat wordt geaccepteerd. Zo bouw je naar een team dat honderd procent op elkaar kan vertrouwen."

Eigen vorm
Dat Memphis zich bij Oranje ontpopt tot sterkhouder, is mede omdat hij goed in zijn vel zit. "Ik voel me goed. Ik ben super happy, ook buiten het veld en voel zeker het vertrouwen van de trainer. Voor iedere speler is het belangrijk dat hij ook buiten het veld blij is."

"Dat was met name in Engeland niet zo (bij Manchester United, red.). Dat kon je ook zien. Nu heb ik alles op een rijtje. Dat zie je terug in het veld. Het vertrouwen van de trainer, hij laat me staan. Hij weet dat ik dingen kan creëren. Het team zoekt me ook."

Plaats een reactie

dinsdag 16 oktober 2018 om 23:27
Wat een fantastische speler is Memphis toch!
Vind ik leuk
Mosquito +22427
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28
Hij heeft ze nu allemaal op een rijtje 😅😅
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:29
Haha zijn gedrag boeit mij vrij weinig wanneer zijn voeten doen spreken!
Vind ik leuk
Mosquito +22427
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
Dat zie je terug op het veld😀
Vind ik leuk
Bengelino +14630
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:29
Toch zou hij met die hoed op beter bespeelbaar zijn
Vind ik leuk
Het Brein +4904
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:32
Cillessen;- Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké;- F. De Jong, Wijnaldum, Rosario;- Bergwijn, Memphis, Groeneveld.

Voorlopig dit aanhouden a.u.b.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
Rosario? Met alle respect, maar vind ik echt nog niet goed genoeg voor Oranje. En ik denk dat ik toch voor Promes zou gaan ipv Groeneveld.
Vind ik leuk
Druiloor44 +380
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:54
Zoet/cillessen, dumfries, van dijk, de brij, van aanholt/ake, wijnaldum, dejong, propper/de roon, bergwijn, memphis, promes
Vind ik leuk
Korm +40099
woensdag 17 oktober 2018 om 07:53
Waar voetbalt de Brij?

deze post in natuurlijk niet serieus te nemen. Cillessen is in alles beter dan Zoet en de verdediger met de meeste potentie hoort ook basis te staan
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:54]
Vind ik leuk
Druiloor44 +380
woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
De verdediger met de meeste potentie moet spelen in het nationale elftal? T gaat erom hoe goed ze op dit moment zijn niet hoe goed ze over 2jaar misschien zijn... zoet en cillessen vindt ik geen groot verschil en ik zie gewoon liever zoet
Vind ik leuk
Korm +40099
woensdag 17 oktober 2018 om 09:18
De ligt staat er al! Dus basis. Dat je niet ziet dat er echt wel een verschil zit tussen Zoet en Cillessen zegt eigenlijk al genoeg...
Vind ik leuk
heur es +963
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:41
PL is een te hoog nivo voor jou !
Vind ik leuk
Sanders +4337
woensdag 17 oktober 2018 om 04:15
Voor jou ook
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:57
“Nu heb ik alles op een rijtje”

Nou...... hij heeft ze nog steeds niet allemaal op een rijtje, maar het is wel een geweldige voetballer.
Hij is momenteel wel de grote man bij Oranje, maar zegt dat iets over hem of zegt dat iets over de rest van Oranje?
Misschien is hij nu wel de beste die we hebben, maar ik zie geen echte leider in hem. De vorige generatie had zelfs meerdere leiders zoals Sneijder, Robben en vPersie. Maar ook jongens als Kuyt en vd Vaart konden deze rol op zich nemen.
Nu mis je wel zo’n type speler die op het veld de leiding neemt over dit vrij jonge en onervaren elftal met veel talentvolle spelers.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:13
Gewoon Aad de Mos hup die kleedkamer in , zullen ze zien wie er de baas is 😜
Vind ik leuk
Korm +40099
woensdag 17 oktober 2018 om 07:56
ik denk dat je met de Ligt en van Dijk 2 prima leiders heb
Vind ik leuk
Te ligt +304
woensdag 17 oktober 2018 om 14:54
Hoezo heeft ie ze niet allemaal op een rijtje nu dan?

Ik zie een volwassen geworden voetballer die z'n gangster act heeft laten vallen, ziet de pers niet meer als de vijand. Net als z'n interview gister. Spreekt duidelijk Nederlands, lacht en beantwoord alle vragen op een normale manier en met goede teksten... Speelt veel meer in dienst van het elftal, werkt zich de tering en is veel consistenter geworden en is inderdaad een dragende speler en hij lijkt me op het veld een voorbeeld voor de groeneveldjes en bergwijntjes. Met name z'n drive, uitstraling en doorzettingsvermogen... Hij heb ze aardig op een rijtje tegenwoordig dacht ik zo...
Vind ik leuk
Bocajuun +891
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:58
Deze vraag ga ik niet bevragen!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17989
woensdag 17 oktober 2018 om 00:01
Cillessen
Tete, De Ligt, Van Dijk, Aké;
F. De Jong, Blind, Wijnaldum, de Roon
Kluivert, Memphis
Vind ik leuk
Sde +97
woensdag 17 oktober 2018 om 00:34
Volgens mij ben jij voor Ajax.
Vind ik leuk
ay42 +1453
woensdag 17 oktober 2018 om 02:40
Hahaha ja nadat ik "tete" zag was het al duidelijk wat voor een opstelling het ging worden
Vind ik leuk
Korm +40099
woensdag 17 oktober 2018 om 07:56
hahaha dat gevoel kreeg ik ook
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
woensdag 17 oktober 2018 om 00:44
Kluivert?
Vind ik leuk
Het Brein +4904
woensdag 17 oktober 2018 om 01:05
Kluivertje lol
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
woensdag 17 oktober 2018 om 00:43
Memphis heeft aan iedereen laten zien dat hij mentaliteit heeft.. Na zo afgemaakt overal te worden, en dan zo je voeten laten spreken. Beter kan niet, wat een verhaal schrijft hij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws