Nederlandse media over 'opgeleefd' Oranje: 'Je ziet echt waar Koeman heen wil'

    Nederlandse media over 'opgeleefd' Oranje: 'Je ziet echt waar Koeman heen wil'

    woensdag 17 oktober 2018 om 07:48

    Een aantrekkelijke eerste helft, een magere tweede helft en al met al een teleurstellende avond in Brussel - met name door de vele wissels en experimenten van bondscoaches Roberto Martinez en Ronald Koeman. Dat is de conclusie van diverse Nederlandse kranten na de 1-1 tussen België en Oranje op dinsdagavond. 

    'De 127e ontmoeting tussen de buren, een wedstrijd tussen de B-keus van beide landen, eindigde in een terecht gelijkspel', stelt De Telegraaf. 'In deze fase van het seizoen valt te begrijpen dat bondscoaches er in oefeninterlands rekening mee houden dat hun spelers zware internationale clubverplichtingen hebben en hen sparen waar het kan. Vandaar kwamen onder anderen Frenkie de Jong, Ryan Babel en Georginio Wijnaldum niet van de bank.'

    'Het hield wel in dat iedere toeschouwer, die na een leuke eerste helft aan een mooi vervolg dacht, bedrogen uitkwam. En de hooggespannen verwachtingen van de huidige lijstaanvoerder van de FIFA-ranking tegen een Nederlands elftal dat dit najaar serieuze tekenen van herstel toont, geen moment werden waargemaakt.'

    'In de tweede helft zakte het niveau in de 127e Derby steeds verder weg. Niet zo vreemd, omdat zowel Koeman als Martinez – Koemans voorganger bij Everton – zoveel wissels toepaste dat beide teams met de B-keus op het veld stonden.'

    Nieuw elan
    'Grrrrrrr! En weer brult De Hollandse Leeuw', kopt het Algemeen Dagblad. 'Het nieuwe Oranje van Koeman overleefde ook tegen deze toptegenstander. Natuurlijk, een volwaardige interland kon je het moeilijk noemen, daarvoor hadden beide landen veel te veel wisselingen in hun basisploeg. Na rust speelden de Belgen zonder vrijwel al hun grote namen, de ene wissel volgde tot vervelens toe op de andere.'

    'Maar toch: ook in deze wedstrijd zag je weer duidelijk terug waar Koeman naartoe wil met dit Oranje. Geen speelwijze volgens de aloude Hollandse school, maar een aanpak gestoeld op realisme, afgestemd ook op de beschikbare kwaliteit die nu voorhanden is.'

    'Ook in Brussel ging lang niet alles goed, maar wederom sloeg het Nederlands elftal zeker geen flater, tegen nota bene de nummer 1 op de FIFA-ranglijst. Daarmee werd het belangrijkste doel bereikt voor dit verder tamelijk overbodige oefenpotje: het nieuwe elan van Oranje na de overwinning op Duitsland in stand houden.'

    De Volkskrant zag een 'opgeleefd Oranje' aan het werk in Brussel. 'De Belgen namen op schitterende wijze een voorsprong, in de vijfde minuut, toen Hazard soleerde en zijn voorzet half zag weggekopt. Mertens haalde heerlijk uit.'

    'Misschien ging het iets te gemakkelijk voor de Belgen, die door alle successen wel een beetje last hebben van nonchalance. Zo halverwege de eerste helft was Oranje bekomen van de schrik en begon het voorzichtig de weg naar voren te zoeken, met een snel doelpunt als beloning.'

    'Wat de toekomst ook brengt voor het Nederlands elftal, met het herfstrapport mag Ronald Koeman best een uur luieren in het najaarszonnetje: net verloren van wereldkampioen Frankrijk, ruim gewonnen van rivaal Duitsland. En dinsdag, in zomers Brussel, een gelijkspelletje tegen de nummer één van de wereldranglijst België, derde op het WK.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Gaat Oranje zich plaatsen voor het EK 2020?

    (636 stemmen)

    Plaats een reactie

    Korm +36639
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:59
    Het is goed dat Oranje weer boven komt drijven want ik ben wel weer toe aan een eindtoernooi!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:00
    De verdediging staat in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2637
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:06
    Ja je zet je beste spelers op de bank omdat het er te veel zijn.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:07
    Ik citeer: ‘De Belgen die door alle successen last hebben van nonchalance’. Welke successen? De derde plaats van het afgelopen WK!! Ze hebben geweldige spelers maar een 3e plaats op een wk als een succes te beschouwen gaat mij wel erg ver. Daarvoor kwamen ze op een WK of EK nooit verder dan de kwartfinale!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:11
    Nr 1 op de FIFA lijst.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:17
    Wat is dan succesvol?
    Succes vol zijn is voor mij een prijs. Dus een WK of een EK winnen. Daar hebben ze het materiaal voor (voor gehad, want achterin raken ze op leeftijd dus moeten ze wel gaan doorselecteren) en is ze toch niet gelukt.
    En niet de nr. 1 op een ranglijst!!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:24
    De Belgen hebben de beste prestatie ooit neergezet, van hun land. De beste generatie.

    Belgie behoort tot de top 4 van de wereld op dit moment. Dus ik kan mij de nonchalance wel voorstellen. Daar had Oranje ook vaak last van.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:35
    Daarom de vraag, wat is succesvol? Daar zal iedereen andere gedachten bij hebben.

    Nonchalance is de valkuil van alles en idd hadden wij daar ook last van.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Succesvol is een woord om iets onderscheidends te creeeren.
    Ik ben goed. Wat zeg je dan?
    Waarom willen mensen een prijs winnen? Waarom willen mensen geen nr zijn?
    De mensen maken mensen bijzonder, maar het liefst zichzelf.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1040
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:16
    Mooi gesproken Wim en dat voor een Feyenoorder!! 😉
    Vind ik leuk
    zomer +1208
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:33
    Wat een flauwekul, je ziet helemaal niet waar Koeman heen wil.
    Je ziet gewoon dat er nu weer een mooie lichting aankomt, dat heeft niks met Koeman te maken. Het is ook niet dat we Duiitsland of Belgie van de mat hebben gespeeld. We geven mijns inziens nog te veel kansen weg en hebben in veel situaties ook gewoon mazzel gehad dat Duitsland en Belgie geen doelpunt maakte.
    Wel ben ik positief gestemd over de lichting, echter heeft de lichting niets met Koeman te maken, buiten het feit dat hij diegene is die ze opstelt.
    Daar mag hij de kredits voor hebben, echter zie ik nog niet aan het spel of opstelling waar Koeman heen wil.
    Eerst gaf die vorige week aan dat hij voor Blind alleen een positie als links back zag zitten, daar was ook duidelijk over gesproken, hij zag voor Blind geen positie als nr. 6 weggelegd, sterker nog voor de positie nr. 6 zag hij zelfs meer in Klaassen als in Blind. Maar in de wedstrijd tegen Duitsland werd gaande de wedstrijd niemand anders dan Blind op nr. 6 gepositioneerd. Sterker nog in de wedstrijd tegen Belgie werd Blind vanaf de aftrap meteen al op nr. 6 gepositioneerd. Beetje rare move als je eerst stelt dat je hem niet op die positie ziet. Neemt niet weg dat ik Blind daar wel het liefste zie voetballen. Maar dan zie ik nog niet waar Koeman heen wil.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:49
    Negatief aangelegd ?
    Daarom krijg jjj ook geen duimpje terwijl je wel alle moeite doet om een lang verhaal te typen.
    Vind ik leuk
    zomer +1208
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:02
    Nee hoor helemaal niet negatief aangelegd.
    Maar het gaat mij er om, dat er geschreven wordt dat men nu al ziet waar Koeman heen wil, nou en dat zie ik nog niet.
    Neemt niet weg dat ik blij ben met hoe het nu gaat. Ik zie wel talenten die zich lekker ontwikkelen, zoals:
    Bergwijn, Frenkie de Jong, De ligt, Dumfries, daarbij hoop ik dat Kluivert en Eiting zich nog positief gaan ontwikkelen.
    Ook was ik positief verrast over Groeneveld.
    Vind ik leuk
    thierryer +1661
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:36
    Ik zie ook waar Koeman heen wil: het EK
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:50
    Sowieso wereldkampioen in 2022! Eindelijk!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171185
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:57
    Straks in 3 dagen tijd frankrijk thuis en duitsland uit.....
    De euforie kan ook zo maar weer snel om slaan
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:57
    Ook na de wedstrijden tegen Duitsland en Belgie kunnen we constateren dat Cillissen veruit de beste Nederlandse keeper is.
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:09
    Het viel wel mee met hoe verzwakt de Belgen waren tegenover ons. 1e helft met de reguliere aanval en aan het eind brachten ze Carrasco en Meunier in waar wij spelers als Luuk de Jong en Bergwijn inzetten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    kees ee +597
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:14
    jammer dat de nederlandse pers een jaar of vier, NIX zag !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws