De Ligt na één helft gewisseld: 'Heeft onze trainer blijkbaar zo ver gekregen'

    De Ligt na één helft gewisseld: 'Heeft onze trainer blijkbaar zo ver gekregen'

    woensdag 17 oktober 2018 om 07:58

    Voor Matthijs de Ligt zat de oefenwedstrijd tegen België er na één helft al op. De centrale verdediger vermoedt dat Ajax-trainer Erik ten Hag hier niet ontevreden over zal zijn.

    Ten Hag deed voorafgaand aan de interlandbreak een oproep aan de bondscoaches om voorzichtig met zijn spelers om te gaan. Ajax heeft de komende weken immers een pittig programma met wedstrijden tegen Feyenoord en Benfica. "De club heeft natuurlijk ook zijn verplichtingen. Schijnbaar heeft onze trainer het zo ver gekregen dat ik een helft mocht spelen", glimlacht De Ligt in gesprek met Voetbal International. "Ik heb volgens mij de meeste minuten gemaakt van alle internationals. Dus Ten Hag hoopte dat de bondscoach voorzichtig zou zijn. Dat is met anderhalve wedstrijd wel gelukt."

    De Ligt had echter liever de negentig minuten volgemaakt in Brussel. "Dat is logisch. Maar je kunt moeilijk tegen een trainer zeggen: nee, ik blijf erin. Ik heb gewoon rustig op het bankje gezeten en het team aangemoedigd." De centrale verdediger staat ruim voor zijn twintigste verjaardag al op elf interlands, maar wil zichzelf nog niet betitelen als onmisbare Oranje-kracht. "Dat word je pas als je over een hele lange periode constant gepresteerd hebt. Daar moet ik nog naartoe."

    Plaats een reactie

    Foden +4688
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:02
    Speelde goed. En ook fijn dat Koeman denkt aan de clubs.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4496
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:36
    Serieus .., ik vond hem wederom matig. Bij een corner je hoofd omlaag doen waardoor België een gigantische kans krijgt is ook niet handig.
    De hele verdediging was de eerste helft zeer onzeker.
    Vind ik leuk
    Foden +4688
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:42
    Dat was De Vrij bij die corner
    Vind ik leuk
    Castromann +7289
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:48
    Vond de ligt ook niet goed .
    Net als de eerste helft tegen Duitsland.
    Regende kansen voor de belgen.
    De 2e helft zonder de ligt hebben de belgen nauwelijks n kans gehad.
    Verder n prima talent de ligt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7776
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:56
    Ik vond hem in de tweede helft beter inderdaad.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:56
    2e helft belgie geen hazard geen lukaku etc? (is nogal een verschil)

    1we wedstrijd zorgde bergwijn voor de problemen achterin waardoor de ligt het moest oplossen??

    Bergwijn goede voetballer, in nl elftal tot nu toe slechte verdediger.

    Vind ik leuk
    Deck010 +7776
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:08
    Heb je wel gekeken? Tweede helft was ook zonder de Ligt.(is nog al een verschil)
    Vind ik leuk
    VanGoal +704
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:46
    Bedoel je dumfries?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19870
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:28
    Haha....2e helft zonder Mertens, Lukaku en Eden Hazard......dan zijn of worden de kansen voor België sowieso een stuk minder.

    Heeft niks met de afwezigheid van de Ligt te maken, Castro.😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    Dat 't kansen regende komt misschien omdat België de nr1 is op de fifa ranglijst. De eerste 15 minuten was België weergaloos. Dat heeft toch niks met de Ligt te maken? Hij stond in die fase prima te verdedigen.
    Vind ik leuk
    Wim Horst +82
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:43
    echt dom gelul
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:02
    wel apart dat hij bij Ajax aanvoerder is ipv Blind maar dat Koeman dan besluit om Blind aanvoerder te maken bij Oranje
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:03
    Ja, begreep ik ook niet. De ligt is meer een aanvoerder dan blind imo.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:09
    ja in mijn ogen ook , Blind heeft ook zelf aangegeven dat ie zichzelf niet als leider ziet
    ik vind Blind overigens wel goed spelen op het middenveld , dat is een veel betere positie voor hem als achterin
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:14
    Nou achterin zijn zo veel betere spelers dat hij daar niet zou mogen spelen. Ik ben zelf niet zo'n fan van blind, imo een net niet voetballer maar voor nu ok. Denk dat wijnaldum, rosario, de jong, roon, vd beek en vilhena beter.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4713
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27
    Rosario blonk nou ook niet echt uit gisteren. Maar Blind is veel meer een slimme voetballer dan een ballenpakker als de Roon/Vilhena. De Jong/Wijnaldum zijn niet te vergelijken want dat zijn geen verdedigende middenvelders.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:32
    Vind de Jong op 6 de beste optie hoor... lekker laten staan wordt alleen maar beter!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:41
    Dus je wil een niet verdedigende verdedigende middenvelder neerzetten omdat hij slim is. Ik mis je even.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4713
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:50
    Een verbindingsspeler noem je dat. Het is allemaal niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:04
    Bij de goal van belgie zie je wat ik mis bij blind, hij laat zijn speler lopen en komt daar veel te laat achter, vervolgens staat hij lucht te dekken en verbaast rond te kijken. De goal is niet zijn fout maar hij voert zijn taak niet uit.

    Imo is er met deze spelers geen ruimte voor blind. Je hebt 3 plekken en 5 betere spelers.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:37
    Die goal was gewoon pure klasse van België man. Oranje deed niet zoveel fout maar Mertens schoot 'm echt fantastisch in. Er stonden nog 3 man bij de paal. Wat wil je dan? Dat ze de bal uit de kruising koppen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:43
    Zoals ik al zei, het is niet zijn fout maar je ziet daar mooi dat hij het net niet heeft op bepalende momenten. Heeft niks met ajax te maken maar met deze speler. Er zijn meer spelers die gewoon niet in de basis horen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:50
    Dit was gewoon een moment dat België liet zien dat ze de nr1 van de wereld zijn, hier kan je gewoon niks aan doen dit was een klasse goal van de Belgen. Net zoals de bondscoach ook al zei.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:19
    Dat zeg ik ook al, maar toch is het belangrijk om wel bij je man te blijven en je taken uit te voeren. Om die reden zie ik liever roon.
    Vind ik leuk
    chitor +0
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:48
    die goal is niet de fout van Blind maar van Dumpfries. Als je goed terug spoelt naar het moment van de aanval dekte Blind een andere speler. Dumfries kwam veel te veel naar binnen en vergat zijn man Mertens, vervolgens bij de afgeslagen bal komt die te laat bij Mertens. Het is enorm irritant hoe mensen vaak Blind de schuld geven van goals/momenten terwijl het niet zijn schuld is...gewoon kwestie van goed opletten en niet zo haten/bashen op Blind als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:11
    Probeer eerst even te lezen, ik zeg LETTERLIJK dat de goal niet de fout is van blind. Als je mijn reactie gelezen hebt kan je misschien inhoudelijk reageren ipv heel boos roepen dat de hele wereld tegen ajax en/of blind is. Een nieuwe calimero als je zo door gaat
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:11
    En hoe bedoel je verbinding? Box to box? Dat is Strootman of Vilhena. Opbouwend zijn de jong en wijnaldum beter. Gini staat bij liverpool op 5... ik snap je echt niet helemaal
    Vind ik leuk
    chitor +0
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
    gini staat niet op 5 (linksback) hij heeft rugnummer 5, dat is wat anders. Hij staat gewoon op het middenveld bij Liverpool
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:16
    Sorry voor mijn typefout, helaas een klein scherm en grote vingers. Laat ik mij er niet nogmaals aan branden, hij speelt bij liverpool regelmatig als controlerende middenvelder
    Vind ik leuk
    Wim Horst +82
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:47
    rosario hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:30
    Maar altijd zoeken zoeken zoeken en dan toch maar de bal terug of breed...
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:09
    De Oranje en internationale ervaring zal daarin de grote doorslag geven.

    Daarbij was De Ligt bij Ajax al aanvoerder voordat Blind er was.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:11
    ja maar Blind heeft zelf in een interview aangegeven dat ie geen leider is , en de Ligt laat al sinds dat ie aanvoerder is zien , dat hij wel een leider en een uitstekende aanvoerder is
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:15
    Der zijn weinig personen die op tv durven te zeggen dat ze een leider zijn. Zo’n uitspraak neemt namelijk extra druk met zich mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:18
    dat is waar , maar je kunt zien dat de Ligt meer aanvoerder en leider is dan Blind vind ik persoonlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:38
    De ligt was al aanvoerder voor blind kwam en ten hag is tevreden erover zou weer een klap kunnen betekenen voor een speler als je de band weer bij een ander omdoet. Ernaast heeft blind wel zijn ervaring als international mee in dit geval.
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:18
    Ja maar... 😉

    Blind zei dat hij van nature geen leiderstype is maar wel groeit in die rol. Daarbij zegt hij dat de leider niet perse degene is die het meest wijst in het veld.

    Bij Oranje is Blind de gevestigde naam met ervaring. Koeman heeft daar blijkbaar een goed gevoel bij van binnenuit de groep en Blind vond het blijkbaar niet nodig hem op andere gedachten te brengen.

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:23
    ja dat zeg ik mijn eerste reactie , dat ik het dan apart vind dat Koeman hem aanvoerder maakt , terwijl ten Hag bij Ajax in de Ligt de aanvoerder ziet
    bij Ajax is Blind namelijk ook de gevestigde naam met ervaring , toch kiest ten Hag niet voor Blind als aanvoerder , zelf niet als reserve aanvoerder want dat is Tadic
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:53
    Nogmaals De Ligt was bij Ajax toch al aanvoerder vóórdat Blind kwam?

    En Tadic speelt niet bij Oranje, anders was hij gisteren mogelijk al aanvoerder geweest...

    Zoals hij dat ook was bij Servië.

    Bij een vertrek van De Ligt wordt het weer anders en zul je zien dat Blind ook hoog in de pikorde staat voor het aanvoerderschap bij Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:58
    ik zal het nog een keer uitleggen
    ik vind het apart dat Koeman wel voor Blind kiest als aanvoerder , terwijl er bij Ajax 2 in pikorde boven hem staan
    en als Blind een betere aanvoerder was geweest dan de Ligt , dan had ten Hag Blind echt wel aanvoerder gemaakt
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:10
    Moet ik het dan ook nog een keer uitleggen?

    De hiërarchie bij Ajax was en is anders dan bij Oranje. Blind heeft 58 interlands gespeeld en staat daardoor hoog in de pikorde. Was ook al eens eerder aanvoerder van Oranje. De Ligt komt net kijken.

    Bij Ajax is dat anders. De Ligt was daar al de aanvoerder en dat werd door een ieder ook al zo gezien. Hij was daar al bepalend vóór Blind kwam.

    Dat Tadic bij Ajax boven Blind in deze pikorde staat is daarbij totaal niet relevant. Dit is het nationale team. Zonder Tadic. Met een eigen hiërarchie. Blind is bij Oranje de man met de ervaring. Zo moeilijk is het allemaal niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:41
    zo moeilijk is het wel
    iedere Nederlander ziet dat Blind totaal geen aanvoerder is , Blind moet zelfs heel blij zijn dat ie mee mag doen bij Oranje , want zo goed is ie niet
    achterin hebben we betere dan Blind , en op het middenveld ook , dus dan is het apart dat Koeman Blind boven de Ligt verkiest , terwijl zelfs een blinde ziet dat de Ligt meer leidinggevende capaciteiten heeft als Blind
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:17
    Man man man wat een frustratie.

    Koeman is toch ook een Nederlander of niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:25
    ja maar ten Hag die dagelijks met deze spelers werkt , ziet wel dat de Ligt meer leidinggevende cappaciteiten heeft dan Blind
    en lekker volwassen als iemand het niet met je eens is om hem dan gefrustreerd te noemen
    maar schijnbaar mag je hier geen eigen mening hebben , vooral als het over Ajax spelers gaat
    want die zijn allemaal heilig en perfect , en zijn overal goed in
    Blind is de perfecte aanvoerder voor Oranje , en ten Hag zit er helemaal langs bij Ajax om de Ligt aanvoerder te maken
    ben je gelukkig nu ik gezegd heb wat je graag wil horen ???
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:42
    Man, lees je vorige reactie even terug. De frustratie druipt er vanaf. Ongeacht clubvoorkeur. Want ik zeg nergens dat Blind de perfecte aanvoerder is. En voor zover ik weet is De Ligt ook gewoon een Ajacied, dus je vergelijkt hier twee mannen van dezelfde club.

    Het is te grappig dat Koeman het ene moment een trainer is die de juiste keuzes maakt, ook met het selecteren en opstellen van talent.

    Maar steeds komt het Blind verhaal weer terug. En dan ook nog op zo’n manier waar de frustratie vanaf druipt.

    Blind maakt nogal wat los, zoveel is wel duidelijk.

    Helemaal het voorbeeld van Ten Hag is daarbij grappig. Hij handhaaft gewoon zijn aanvoerder van vorig jaar. Niets raars aan als die jongen dat goed oppakt. Maar omdat Ten Hag hem dagelijks meemaakt heeft hij recht van spreken voor wat betreft Blind en spreekt hij zich daarbij blijkbaar ook uit over hem met zijn keuze voor aanvoerders.

    Echter als Ten Hag hem als CV opstelt is hij, ondanks dat hij dagelijks met hem werkt, een bijna idioot. 🤣
    Vind ik leuk
    elijah +1573
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:10
    Koeman benoemde op eind maart Van Dijk als de nieuwe aanvoerder van het Nederlands Elftal. En hij benoemde Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman en Daley Blind tot zijn reservecaptains.

    Mattijs de Ligt was half maart benoemd als voorlopig aanvoerder van Ajax omdat Veltman geblesseerd was.

    Idd ben ik het dus met 2cents eens: Oranje en internationale ervaring is de grote doorslag
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:13
    ja dat klopt allemaal wel , maar Blind heeft zelf aangegeven dat ie zichzelf geen leider vind , en daarbij laat de Ligt wekelijks zijn dat hij wel een leider in het veld is , en dat ie een uitstekende aanvoerder is
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:13
    Puur op basis van ervaring. Maar lang zal het niet duren voordat de ligt eraan voorbij gaat qua aanvoerder zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +5065
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:21
    Omdat Blind de hele wedstrijd speelde en vooraf vast stond De Ligt alleen de eerste helft.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:25
    ja een andere reden zou ik niet kunnen verzinnen
    mij maakt het overigens geen fuck uit wie er aanvoerder is , maar ik vond het apart dat een trainer bij Ajax , die dagelijks met deze jongens werkt , voor de Ligt kiest , en dat Koeman dan voor Blind kiest
    Vind ik leuk
    James655 +901
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:44
    Inderdaad. Is dit haantjesgedrag ( ik maak hier de dienst uit ) of ligt er een filosofie aan ten grondslag? De niet-Ajax supporters vinden dit natuurlijk prachtig, kolfje naar hun hand, maar Ajax zelf moet zich hier gewoon niet in laten kennen. Koeman doet wat hij het beste vindt en Ten Hag heeft zijn redenen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:02
    Die laatste zin geeft aan dat hij reëler is dan vp en 80% van de lezers 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:04
    LOL, je was me net voor 😉
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2752
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:08
    Jep sorry. Het is absoluut een toptalent maar heeft te weinig tegenstand. Dit in tegenstelling tot v dijk en de vrij
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:03
    Die laatste zin toont het type realisme dat wij op dit forum ook goed kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:11
    De Ligt en ook De Jong klinken extreem realistisch in relatie tot de bijna hysterie die er rondom hen en oa hier op VP heerst.

    Maar dat deden ze altijd al hè. Ook bijvoorbeeld toen De Ligt zijn foutjes maakte tijdens zijn debuut en hier over elkaar heen werd gevallen om hem te slachten.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:35
    Heb je gelijk. Maar ja, het gaat dikwijls helemaal niet over feitelijke prestaties maar over een bar slechte interpretatie van het woord 'humor' of het overdrukventiel dat ineens open moet, en daarna blokkeert.
    Vind ik leuk
    2cents +56789
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:43
    Hoe De Ligt hier werd aangepakt had niets met humor te maken hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:44
    Vandaar 'bar slechte interpretatie'...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:04
    Beste Nederlandse verdediger.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:05
    Wordt tijd dat Koeman meer Ajax supporters gaat opstellen. De Ligt heeft aangetoond tot de wereldtop behoort. Deze gast is zelfs nog beter dan Ramos. Nederland gaat Spanje helemaal inmaken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:13
    Want NL moet tegen Spanje binnenkort of?
    Vind ik leuk
    Degraaf +17685
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:14
    Als we nu ook al Ajax supporters moeten gaan opstellen, glijden we nog verder af ;-) Piet
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:17
    Dit is dan de nieuwe record international!
    Vind ik leuk
    Knowitall +238
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:39
    Nette realistische jongen die ook goed uit zijn woorden komt en weet waar hij staat. Wat dat betreft zou hij goed bij PSV passen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Denk je nu echt dat Koeman naar ten Hag luistert? Ten Hag is niet te verstaan. Koeman houdt rekening met zijn belangrijke spelers en dat komt niet omdat ten Hag dat wil.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1742
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
    De ligt wilde zien hoe het was tegen Lukaku. Lukaku kwam er niet aan te pas.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:46
    Heel Positief voor Ajax, want winnen tegen Benfica en de kans op overwinteren in cl is dan wel een stuk groter
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws