Kraay jr. ziet ouderwetse buitenspeler opstaan: Het is wel een mannetje

    Kraay jr. ziet ouderwetse buitenspeler opstaan: "Het is wel een mannetje"

    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27

    Nederland heeft weer een ouderwetse buitenspeler, stelt Hans Kraay junior vast. De FOX Sports-analist werd dinsdagavond ingezet bij Jong Oranje-Jong Oekraïne en was aangenaam verrast door de twintigjarige aanvaller van Hertha BSC.

    Kraay junior zag Dilrosun constant zijn tegenstander opzoeken. "Ik zei tegen degene die de Piero maakt: ga maar kijken hoe vaak hij buitenom gaat. Hij houdt even in: hop, dan versnelt hij. Even inhouden en dan gaat hij weer. Schaartje en erlangs, vol overtuiging. Daarna geeft hij geen wereldvoorzetten, maar er staat ook geen Wim Kieft of Luuk de Jong in de spits."

    Dilrosun zat een paar maanden geleden nog op een dood spoor in de jeugdopleiding van Manchester City, maar is bij Hertha BSC volledig opgebloeid. "Het is wel een mannetje, maar laten we eerlijk zijn. We hebben niet met zijn allen gedacht: daar komt hij aan hoor. Leuk om positief verrast te worden."

    Poll

    Gaat Dilrosun ooit het grote Oranje halen?

    (859 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +2969
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:29
    Nu alleen nog even wachten tot onze nieuwe topspits is doorgebroken en dan doen we weer mee voor de prijzen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:33
    Jaa idd! Buitenspelers vliegen je om de oren maar een goed spitsie blijft voorlopig uit....
    Vind ik leuk
    meinema +1340
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    Depay kan dat prima invullen toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:48
    Jaa zeker! Dat wel, maar je ziet al die jonge gasten echt doorbreken nu en daar zit (nog) geen spits tussen zo bedoel ik het.
    Vind ik leuk
    meinema +1340
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:14
    Ja oke dat klopt! Gelukkig kan Depay nog wel jaar mee hoop ik en dus 6 jaar de tijd om een nieuwe spits te fabriceren. Je ziet het wel vaker dat er weinig echt goede spitsen zijn
    Vind ik leuk
    SanKev +817
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:11
    Zeker, alleen als een buitenspeler zoals Dilrosun blijkbaar wereldvoorzetten geeft kom je met Memphis toch wat kopkracht (lees lengte) te kort om ervan te kunnen profiteren.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4659
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:47
    Zirkzee komt eraan.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:13
    Klopt maar speelt nu bij jong bayern of zo toch? Als die nou wordt verhuurd aan een Bundesliga club en elke week speelt
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:30
    Een mannetje uitspelen en dan vervalt een heel deel van de taktiek. Dit zie ik heel graag!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:32
    Dilrosun was niet best gisteren. Veel kansen om zeep geholpen, hij werd ook gewisseld. Kluivert en Dilrosun gingen vaak voor eigen succes.
    Zivkovich deed het goed en Vlap.
    Vind ik leuk
    Adjab +971
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:53
    Maar die gaan het juist niet redden Wim die Zivkovic en Vlap
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:36
    Eerst maar eens een seizoen constant spelen. We hebben spelers zat op de flanken. Hij speelt nu aardig maar is nog jong. Hoe gaat deze jongen er mee om als hij een mindere periode heeft? Hansie heeft er wel kijk op
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:13
    Dan moet Dilrosun daar uren op trainen. Een goede voorz



    Dan moet Dilrosun urenlang op een goede voorzet trainen Het kan niet zo zijn dat de bal steeds achter het doel beland (Of in handen van de keeper).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws