The Sun geeft knotsgekke draai aan Frenkie-mania: 'Ajax wil ruildeal met Gündogan'

    The Sun geeft knotsgekke draai aan Frenkie-mania: 'Ajax wil ruildeal met Gündogan'

    woensdag 17 oktober 2018 om 08:35

    Het staat er echt, in een bericht in de Britse boulevardkrant The Sun: Ajax is bereid om mee te werken aan een transfer van Frenkie de Jong naar Manchester City - op voorwaarde dat Ilkay Gündogan de omgekeerde weg naar Amsterdam bewandelt. 

    Man City en manager Pep Guardiola zijn volgens The Sun al ruim een jaar geïnteresseerd in de 21-jarige De Jong. Scouts van de Premier League-kampioen zijn meerdere keren naar de Johan Cruijff Arena afgereisd om de middenvelder in levende lijve aan het werk te zien. 

    Ajax is - zoals inmiddels bekend - niet happig om De Jong te laten vertrekken, maar The Sun gelooft dat City met Gündogan een unieke troef in handen heeft. De leiding van Ajax zou groot bewonderaar zijn van de Duitse spelverdeler. Mocht de 27-jarige Duitser betrokken kunnen worden in een deal, dan zou dat een eventuele transfer van De Jong naar het Etihad Stadium bevorderen.

    The Sun heeft zowaar een bron gevonden die het knotsgekke gerucht onderschrijft. "Ajax wil De Jong niet verkopen, maar Man City heeft inmiddels begrepen dat er iets mogelijk is bij een goede aanbieding. Er hebben al gesprekken plaatsgevonden tussen de twee partijen. Ajax wil Ilkay graag hebben. De kans is echter klein dat zo'n deal ook daadwerkelijk van de grond komt."

    Gündogan speelt sinds 2016 voor The Citizens. Hij heeft een contract tot medio 2020 en verdient naar verluidt een slordige 150.000 euro per week. De Jong, die een prijskaartje heeft van circa 80 miljoen euro, staat ook op de verlanglijstjes van FC Barcelona en Paris Saint-Germain. 

    Poll

    Is Man City de ideale club voor De Jong?

    (7960 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +2966
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:42
    Gaat niet gebeuren, Frenkie is veel beter
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:57
    Hahahhahaa sarcasme, maar ik moest wel lachen om dit bericht. Wie heeft deze onzin verzonnen?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:28
    Hahahah ja dit is nu het meest onnozele bericht van de dag.. Gundogan die naar de Eredivisie komt.. hoorden dat Barca Messi wou inzetten voor een ruil deal met Lozano
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:17
    150 000 per week... dat is 7,8 miljoen per jaar. Laat die maar lekker in Engeland spelen, Ajax moet niet mee gaan doen aan die gekte
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
    Als dit ooit zou gaan gebeuren dan zal hij ongeveer 2 mil in moeten leveren en blijft city er nog 2 ofzo betalen en zal Ajax er tussen de 3 en 4 betalen...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:52
    Of bij zijn transfer een tekenbonus van een paar miljoen geven en dan een "lager" salaris.
    Vind ik leuk
    Degier +471
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Zodra je ziet dat het bericht van the Sun is, kun je stoppen met lezen.
    Vergelijkbaar met de Kiekeboe hier qua nieuwswaarde.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:38
    We gaan toch geen Duitse internationaal de fijne kneepjes van het vak leren.

    Attentie, knipoog-alarm
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3059
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:33
    Het is 'The Sun'

    En door......
    Vind ik leuk
    Swout +787
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:56

    De jong een prijskaartje van circa 80m is toch niet meer serieus te nemen..

    voor 200m mogen ze hem hebben!
    Vind ik leuk
    mexicano +755
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Ja en Ajax neemt vast even dat salaris van Gündogan over, hoe bedenken ze het zeg.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12009
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    Kan makkelijk, poen zat
    Vind ik leuk
    mexicano +755
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
    Denk dat met 150.000 per week ook de financiën van Ajax het op termijn zwaar krijgen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8206
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:56
    Plus dat de rest van je selectie ook meer zal gaan vragen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9449
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
    Tenzij ze met Man City afspreken dat ze nog een deel van Gundogans salaris doorbetalen maar zover kan de gemiddelde persoon hier niet nadenken blijkbaar, het is ook veel makkelijker om lekker radicaal te reageren en een discussie op gang te brengen.

    Overigens denk ik ook niet dat Gundogan naar Ajax komt maar dat is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:55
    Is wel heel vergezocht natuurlijk, zoiets komt normaal alleen voor bij ruildeals. Maar laten we eerlijk zijn, was dit ook niet de eerste reactie van iedereen toen de eerste tadic verhalen in de wereld
    Kwamen? Ik kijk nergens meer van op.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:24
    Dat is niet helemaal waar komt vaker voor. Als een club een speler wil verkopen maar de speler zijn salaris wil behouden stelt hij deze eis and gaat hij niet. Rooney goed voorbeeld kreeg zn salaris doorbetaald van man united.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:30
    Zie Gundogan toch wel als een betere voetballer en als een grotere naam in de voetballerij dan Tadic..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:27
    Eens. Maar nogmaals: ik kijk inmiddels nergens meer van op.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:30
    Dat is alleen zo als de club van een speler af wil. City wil niet van hem af en al zouden ze dat wel willen zijn er genoeg clubs die een hoge transfersom neer zullen leggen en zijn salaris.

    Bovendien maakt het ook totaal geen sense want De Jong zou voor 6 gehaald worden en Gundogan speelt op 8.
    Vind ik leuk
    Gearry +720
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:44
    Als je 80M vangt voor Frenkie, dan kan je 150k per week best een tijdje volhouden.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1211
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:28
    Maar als ruildeal krijg je die 80M niet
    Vind ik leuk
    Gearry +720
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:50
    Ook als je er maar 20M voor krijgt kan je het nog wel een tijdje volhouden. Neem niet aan dat Frenkie gratis de overstap maakt in dit scenario, anders moet je het sowieso niet doen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2879
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:36
    Nee dat gaat ajax niet redden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:15
    Het gaat gebeuren, MC betaalt slechts 80 miljoen voor Frenkie en betaalt het salaris van Gündogan gedurende zijn Ajax-periode.
    Vind ik leuk
    Strijp +13647
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Buiten dat Gündogan een aanwinst zou zijn, 150.000 euro per week is een beetje gortig.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2502
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Tijd voor een Frenkie bericht
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    The sun.... zien het wel heel zonnig
    Vind ik leuk
    Rodajc +15225
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    Zal Gündogan ook echt graag willen... qua competitie, salaris én niveau achteruit? Dan gaat ie liever terug naar Dortmund denk ik toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:04
    Ben ik niet met jou eens wat betreft het niveau. Natuurlijk is de Premier league vele malen (fysiek vooral) sterker dan de Nederlandse maar ik denk, gelet ook op de wijze hoe men in Engeland met ontzag over Ajax spreekt en schrijft, dat Ajax voor Gündogan zeker een optie is.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1211
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:29
    Ja man van de derby days tegen Man U en voetballen tegen Chelsea en Liverpool, naar FC Emmen uit, zou ik ook doen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:02
    Wisten Van Persie en Tadic niet dat zij tegen mindere clubs gingen spelen ? Toch kwamen beiden naar Nederland toe.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1211
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:36
    Veeeel minder dan Alderweireld, Toby kan naar Europese grootmachten
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    Hier moeten gezonde bomen voor sneuvelen om dit soort onzin af te kunnen drukken ? Wat een verspilling.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:45
    Overmars heeft geld zat, en wil toch graag het Duitsland van NL worden.
    Dezelfde ideeen van Erdogan, zo een beetje. Dan kan hij wel met Gundogan op de foto.

    Onzin? Welnee, dat lijkt maar zo.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10823
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:47
    Eerst je koffie Wim.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:48
    Bakkie nr 2 ... hehe.
    Vind ik leuk
    Mari +9523
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:48
    Onzin
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3582
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
    Het Frenkie bericht waarvan je wist dat ie zou komen...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:41
    Nee hoor zo gek had ik het niet bedacht:)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7072
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:51
    Kwestie van tijd voordat spelers van dit kaliber gewoon makkelijk haalbaar zijn voor voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Itsese +5116
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:57
    Eerst maar weer is kampioen worden lijkt me?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7072
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:09
    Komt allemaal goed.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
    Frenkie de Jong en Kevin de Bruyne samen in een team. Kan dat wel? Lopen die twee elkaar dan niet voor de voeten? Dit is een broodje aap verhaal van die o zo betrouwbare Engelse Sun. Gundogan naar Amsterdam? Nee hoor. Die gaat echt geen salaris vermindering aanvragen. Die krijgt 8 miljoen per jaar. City heeft wel interesse in de Ligt en heeft daar 80 miljoen voor over.

    Ik was al bang dat ik geen Frenkie berichten meer zou lezen maar gelukkig zijn ze er weer. De magistrale Frenkie verhalen.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:31
    Waarom zou dat niet kunnen als ze op verschillende posities spelen en verschillende rollen in het elftal hebben?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173029
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:53
    goh een frenkie gerucht......
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:59
    "Dat er iets mogelijk is bij een goede deal", ja dat lijkt me logisch haha
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:00
    Heeft VP The Sun overgenomen?
    Vind ik leuk
    ficusje +2219
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:05
    Van dat speculeren wordt je echt moe van,schrijf iets als defenitief is.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:18
    We weten allemaal dat ze het voor de clicks doen en het werkt blijkbaar. Kijk maar naar ons ;)
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3235
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:01
    Ja want Gundogan wilt ook naar AJAX...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:04
    Man man man, wordt steeds gekker die berichtgeving 😂. Gaat Man C dan zijn salaris gewoon doorbetalen. Net of hij wil inleveren of Ajax dat gaat ophoesten.

    Gewoon verkopen en weer investeren in een 2 eriksen 🤣

    ON: laten we voor het Nederlandse voetbal hopen dat het echt allemaal exceptioneel talent is. Een de ligt, de jong, bergwijn, rosario, dumpfries etc. zodat we België weer voorbij kunnen streven en weer is kunnen genieten van de ek's en wk's!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    frhoi +946
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:11
    welke clubs hebben we nog niet gehad eigenlijk? kan er gewoon niet eens een topic komen met alle Europese topclubs zitten achter de jong en de ligt aan. vind wel dat de jong sowieso nog een jaartje bij ajax moet blijven, de ligt naar Engeland zou wel kunnen, lekker veel uitdaging
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:15
    Dit slaat natuurlijk nergens op maar ik heb the sun nog nooit een iets betrouwbaar horen zeggen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21642
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
    Lachen met die Engelsen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5739
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:25
    Allemaal grote Onzin!
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    Gaat niet gebeuren,ik weet als geen anders waar mijn Frenkie naar toe wilt.
    Ik heb de redactie gevraagd een paar topic meer over mijn Frenkie te doen
    Anders word het te saai hier op het forum.Ik heb ook Hem gevraagd om eens een keer hier in dit forum te antwoorden, maar hij wil dat niet voorlopig doen.
    Dan maar afwachten mensen en fans van Frewnkie
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
    Misschien een idee om zo een soort deal te maken met Barca?
    Frankie de jong naar Barca en dan Rakitic in de deal betrekken?😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    Psv wilde ook wel meewerken aan een transfer van lozano naar Barcelona maar alleen als Messi dan naar in de ruil betrokken zou worden 😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:39
    Plus 25 miljoen, Lozano is natuurlijk wel een stukje beter dan Messi.
    Vind ik leuk
    Theoasv +11
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:52
    lozano ?
    wie is dat ?
    Vind ik leuk
    Echt? +3833
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:18
    Een kleine Mexicaan die alle Ajax verdedigers dol heeft gedraaid.
    Vind ik leuk
    Theoasv +11
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:00
    is dat die van psv....toen deed er toch geen verdediger mee ?
    Vind ik leuk
    kees ee +611
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:58
    . . hoezo, hebben ze bij city, gundogan dubbel ??
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9573
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:59
    Gaaaap
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:08
    Neem Frenkie voor gundogan en 55mil erbij. Plus City moet fatsoenlijk grasveld neerleggen voor elke Eredivisie club. Goeie deal????? We weten wel dat City dat kan doen
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5290
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:22
    En Gundogan wil ook echt naar Ajax hahaha .

    Een stap terug ok , maar 6 stappen terug is toch teveel van het goede .
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:55
    Lekker naar Barça gaan ga je weg met M.city. Ajax en Barça hebben samen een mooie historie met Nederlandse top spelers dat zie ik wel weer zitten met frenkie en nog een aantal jongens die er aan komen en er al zijn.laat guardiola maar terug gaan naar Barça en dan frenkie halen dat vind ik een veel beter plan.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:55
    Gelul, Gravenberch krijgt straks een rol in het eerste.
    Ajax zit met een overschot aan CM.
    Vind ik leuk
    markpark +1016
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:00
    Dit is zo'n onzin. Wat, Ilkay heeft er niks over te zeggen? Die jongen gaat echt no-way naar Nederland man. Onzin, onzin, onzin.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:19
    Ik ga maar stoppen met dit soort verhalen te lezen.
    Frenkie zal wel blijven tot het eind van het seizoen en dan zullen we het zien.
    P.S. Ik geloof er geen moer van dat Ajax is geinteresseerd is in Gundogan.
    Vind ik leuk
    Muscles +847
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:39
    Bladvulling en the Sun is het ergste hooligan blad
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:07
    Nee kan me niet voorstellen dat Frenkie zich thuis zou voelen bij City, die hebben een andere mentaliteit spelers. Geld zelfde als Juventus. Barcelona lijkt me idiaal voor hem, maar Frenkie is niet goedkoop meer
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:33
    Hoezo andere mentaliteit spelers? De mentaliteit spelers van City is meer als die van Barca vroeger dan Barca als Barca van vroeger.
    Pep heeft daarvoor gezorgd. Bovendien zie ik De Jong tig keer liever spelen en ontwikkelen onder Pep dan onder met alle respect Valverde.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:14
    je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    renemar +563
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:40
    Gaat niet gebeuren. Is ook niet nodig. Als Blind op 6 en Tadic op 8 gaan spelen heb je genoeg middenvelders. Je hebt daarnaast namelijk ook nog Eiting, Schöne, vd Beek en Gravenberch (die komt eraan). Mazraoui is eigenlijk ook middenvelder. Haal ik liever een goede RB (Kristensen komt tekort en Veltman zal wel verkassen). Proberen TFM terug te halen. Vertrekt De Ligt Alderweireld halen. En zijn vriend Vertonghen (is transfervrij). Heb je een ijzersterke verdediging en ook genoeg creativiteit op het middenveld. Gewoon een prima elftal.
    Goed investeren in vleugelspelers. Echte toppers. Wat het ook kost. Daar wringt de schoen.
    Er komt een vrachtwagen geld binnen dan mag er ook best veel geld geherinvesteerd worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:47
    Goede deal, 80 miljoen en gundogan ^^
    Vind ik leuk
    Jash +5
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:33
    Ruildeals zijn nu absoluut het beste voor Ajax. Hun spelers zijn veel waard maar hebben op de bank al genoeg geld liggen en zoeken juist nog meer kwaliteit.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2725
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:36
    Wie is dan de bron?????
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:45
    Barca!
    Vind ik leuk
    Gerro +6758
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:47
    Het word steeds gekker met de geruchte rondom Frenkie.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:14
    Zou toure niet realistischer zijn, ligt toch niet goed bij pep
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:25
    Die speelt tegenwoordig in Griekenland.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +325
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:17
    Niemand weet wat er gaat gebeuren, mischien gaat Frenkie wel bij Rkc Waalwijk of Fc Volendam ,ik noem maar wat clubs op,Voetballen, Ik denk eerlijk gezegd van niet maar álles is mogelijk in de voetballerij
    Vind ik leuk
    rexxo +1382
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:50
    Er zijn een paar stagiaires van Mundo Sportivo en al die andere kwaliteitskranten overgevlogen uit Spanje.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:12
    Frenkie is mijn wereld.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:54
    Blablabla 😂
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26689
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:16
    Zou Gundogan op zijn beurt wel naar Ajax willen?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:02
    Dat denk dus niemand
    Vind ik leuk