De Ligt schrok tegen België: 'De eerste gedachte is: waar eindigt dit'

    De Ligt schrok tegen België: 'De eerste gedachte is: waar eindigt dit'

    woensdag 17 oktober 2018 om 11:52

    Matthijs de Ligt genoot dinsdagavond van het spelen tegen Romelu Lukaku. Volgens de centrale verdediger van Ajax had hij de sterke spits aardig onder controle en speelde Oranje naar behoren.

    "Ik kon aan de bak", erkent De Ligt voor de camera van het Algemeen Dagblad. "Het ging volgens mij wel goed. Ik denk dat hij weinig mogelijkheden heeft gehad om te scoren. We stonden als team compact. België kwam er de eerste twintig, vijfentwintig minuten een paar keer goed doorheen, maar ik denk dat het op het eind lastig werd."

    Toch was het even schrikken toen Dries Mertens al binnen vijf minuten scoorde. "De eerste gedachte is natuurlijk: waar eindigt dit? Maar direct na de aftrap gingen we volle bak en op zoek naar de gelijkmaker. En die kwam ook snel, volgens mij."

    Volgens De Ligt toonde Oranje tegen België aan sterk te zijn in de omschakeling. "Je merkt dat België misschien wat ongeduldiger wordt. Ze maken meer fouten en wij zijn gewoon dodelijk in de omschakeling. Dat zie je ook bij de 1-1. Hoe we er doorheen snijden is wel een kwaliteit van onze ploeg."

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 11:56
    De Ligt is gewoon wereld top. Best of the best.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21055
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:17
    Dat weet je nog niet. De Ligt zal dan wekelijks moeten presteren in een top competitie.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4914
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:25
    Het was de B-ploeg van België jongens... kom op!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:29
    Oranje speelde ook een B-elftal
    Vind ik leuk
    ErikAjax +479
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:31
    Lukaku is B team?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:49
    Zeker weten , net als Hazard, ordinaire B-garnituur hoor.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4851
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:09
    Werden die jongens niet allemaal gewisseld ?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:32
    Jaa klopt, Mertens Lukaku en Hazard alle drie gewisseld in de rust, net als de Ligt ook gewisseld in de rust.

    Dus ik snap heel de bovenstaande redenering niet want de Ligt heeft dus gewoon tegen De A-ploeg Aanval moeten spelen, als je het zo perse wil noemen en ging er zelf ook uit toen de zogenaamde "mindere " goden in de ploeg kwamen

    Vandaar;)
    Vind ik leuk
    Te ligt +279
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:33
    Voordat ze gewisseld werden hadden ze er natuurlijk al 5 inleggen...
    Vind ik leuk
    John M. +4803
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:46
    .....en Mertens mocht ook blij zijn dat hij een keertje mee mocht doen. Normaal mindere B-speler net zoals je zei over Hazard.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:49
    Die eerste reactie m.b.t. Hazard was behoorlijk sarcastisch.

    Mertens is inderdaad niet altijd basisspeler bij de Belgen maar heel vaak ook wel, dus zeker geen b- garnituur.

    Vind ik leuk
    John M. +4803
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:58
    Dat bedoel ik ook sarcastisch, net zoals jij met Hazard. Ik vind dat ook Mertens in de A-ploeg hoort.
    Vind ik leuk
    Mistered +327
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:31
    Dat viel wel mee.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:28
    Jeetje man, en maar nooit kunnen waarderen wat hij wel laat zien.

    Ik vind Frankrijk, duitsland en Belgie best wel top landen.
    De EL (finale) en CL (groepsfase) best wel top competities.
    Zelfs de Eredivisie is best wel een goede graadmeter.

    Gelukkig weten voetbalkenners bij Ajax, Oranje, Barca, Bayern enzo wel geoeg
    Vind ik leuk
    Bizzy +21055
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:30
    Rustaaag ik waarder de Ligt echt wel. Maar om nu te zeggen dat het een verdediger van wereldklasse is gaat wel ver. Wij Nederlanders zijn de grootste opportunisten die rondlopen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:39
    De Ligt is een verdediger van wereldklasse!

    We hebben trouwens een tweede (of eigenlijk eerste) in Virgil van Dijk.

    Alle andere Nederlandse verdedigers laten te wensen over.

    Volgens mij is dit niet opportunistisch, maar gewoon de eiten benoemen.

    Credits aan degene de ze toekomt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21055
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    Van Dijk heeft trouwens ook een tussenstap gemaakt. Iets wat de Ligt ook moet overwegen. Doodzonde als hij straks op de bank beland.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:12
    Ook daar ben ik het niet mee eens.

    Ik geloof in de Ligt zijn kwaliteiten, en een coach die dat ook doet durft de Ligt echt wel voor de Leeuwen te gooien (de Ligt is al voor de leeuwen gegooid). Dat gebeurde ook met virgil toen hij naar Liverpool ging, of met sanchez toen hij naar de spurs ging. leeftijd zegt mij niet zoeel in deze.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:23
    Welke bank? De jongen is nu al een van de besten laat staan over enkele jaren. Dat heet Kwaliteit ongeacht leeftijd.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:11
    De Vrij is ook een topverdediger alleen denk ik dat Van Dijk en de Ligt het perfecte koppel is met de Vrij als goede backup voor als één van de 2 hun dag niet heeft.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3141
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:13
    De Vrij is wereldtop, doet het al jaren erg goed in de top van Italie. De Ligt moet zich buiten NL nog bewijzen. Tegen Duitsland was hij absoluut niet goed genoeg voor de top! Gebrek aan ervaring zal dat zijn. Hij zal waarschijnlijk wel de top gaan halen, potentie is er.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:18
    De Ligt is 18 (ondertussen 19) en speelt de Vrij uit het Nederlandse elftal.

    Natturlijk zijn de Vrij en ook Ake top-verdedigers, maar het ging erom dat de Ligt zich eerst nog maar eens moest bewijzen. Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.

    De Ligt staat nu in ieder geval al hoger op het lijstje bij diverse Oranje coaches dan die andere twee verdedigers die ik noemde.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 13:19]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:38
    Duitsland topland? Lange tijd geweest absoluut maar ik ben niet echt onder de indruk meer van ze. Waar het aan ligt of door komt geen idee, maar wordt er niet echt warm meer van.
    Tijd voor Low om ergens anders aan zijn anus te gaan ruiken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:07
    Velen met jou denken zo .... 4 maanden geleden nog 1 van de grote favourieten voor het WK en nu is het helemal niks meer, notabene nagenoeg hetzelfde team en nauwelijks een speler boven de 30..
    Vind ik leuk
    Ale +4764
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:29
    Pffff wat moet die jongen nog meer doen? Blinkt uit in elke competitie inclusief het Nederlands elftal. Kom op zeg, erken nou maar gewoon dat ie top is! Met ontkennen zet je jezelf voor lul!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21055
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    Tot nu toe speelt de Ligt nog maar in eredivisie. Dat is dus de enige competitie waar we hem op kunnen beoordelen. Ik doe ff niet mee aan opportunisme.
    Vind ik leuk
    Ale +4764
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
    Oja tegen bayern munchen was ook op eredivisie niveau natuurlijk. Stom van mij dacht dat die club uit duitsland kwam.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    Aad300 +56
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:50
    + CL en voor het nederlands elftal, juist tegen topploegen laat hij vaak zien hoe goed hij wel niet is. In de meeste topcompetities is het ook niet zo dat je iedere weekend tegen een tegenstander van het niveau barca/real/juve/psg moet spelen.Ik ben ook geen fan van het te snel ophemelen van talenten, maar denk dat de ligt wel echt een uitzonderlijk talent is, de Mbappe onder de verderdedigers.
    Vind ik leuk
    Castromann +7393
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:57
    Eens.....de Ligt heeft heel veel potentie....maar vond hem bij vlagen wel schutteren de afgelopen 2 interlands. Tis dat bij Duitsland er geen afmaker in de spits stond anders sta je na 20 min met 0-3 achter.
    Maar goed die fouten zijn ook leermomenten...en daar wordt hij alleen maar beter van.
    Het enige minpuntje wat hij wel heeft is zijn startsnelheid....hij is best traag op de 1e meters.
    Maar door goede positionering kan hij dat goed verbloemen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:01
    Made in Brabant 👍🏻
    Vind ik leuk
    SanKev +829
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:56
    Haha ik denk dat hij niet alleen schrok. Goed herpakt gelukkig, had nog een winst in kunnen zitten ook in de tweede helft.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:57
    Gewoon het beste voetbalelftal aller tijden. In opbouw dan hè, dat wel. Zo bescheiden ben ik nog.

    We worden wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:59
    In 2022 al?
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:01
    volgend jaar al joh!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:18
    In november al
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:00
    Het is eindelijk weer een genot om naar Oranje te kijken.
    Wat een verademing in vergelijking tot de plaatsvervangende schaamte van de afgelopen 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Oeb +143
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:08
    vind genot toch wel groot woord,t mag nog wel n tandje sneller allemaal hoor. Resultaat halen we nu wel in ieder geval,nu nog met iets beter voetbal. Ben benieuwd waar we staan over n jaartje
    Vind ik leuk
    Voebtal +7605
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:09
    Ik geniet totaal niet van dit counter voetbal.
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:13
    Volgens mij speelde we op het EK in 2008 met Sneijder, Robben en van der Vaart tegen Italië en Frankrijk ook op de counter en dat was destijds toch echt wel een genot om naar te kijken. Vond je niet?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46483
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:15
    1-5 tegen Spanje was ook wel lekker om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7605
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:17
    Dat was alles op de aanval voetbal... Hij kun je dat counter voetbal noemen?? Van Basten is ook een aanvallend ingesteld persoon.
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:24
    Hahaha, anders kijk even de goals terug van toen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46483
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:14
    Jij genoot natuurlijk meer van het voetbal onder Danny blind.

    Lekker traag de bal rondtikken in favoriete Ajax driehoekjes waarbij de tegenstander alle tijd krijgt om zich te verschansen in bunkers, om vervolgens schande te spreken dat de tegenstander een bus parkeert in het doel.
    Die bus wordt geparkeerd omdat je zelf zo enorm traag bent (spelen op balbezit).

    Volgens mij is nog altijd het doel om te scoren. Die kans is het grootst als er ruimte ligt.
    Effectief voetbal heet zoiets.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7605
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:18
    Haha :) die wedstrijden heb ik uit mijn geheugen gewist. Maar serieus gisteren was toch oranje onwaardig? Ik heb het niet over de uitslag. Als je zag hoe mooi België in de eerste helft speelde..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46483
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:21
    Ik ben realist. Ik wil winnen en die kans is het grootst als je er ruimte ligt om aan te vallen. Die ruimte ligt er als je de bal afpakt van je tegenstander. Sommige mensen noemen dit counteren.

    Het doel van voetbal is geen balbezit. Het doel van voetbal is om 1 keer meer te scoren dan je tegenstander.

    Ik kan genieten van een tackle, de bal veroverd,, snel een splijtende pass naar voren waar je een Memphis 1 op 1 zet met de keeper.
    Da's echt genieten hoor!
    Zo effectief en doeltreffend vind ik smullen.

    Realist;
    Je kan hedendaags teams als een IJsland niet meer kapot spelen met driehoekjes. Die spelen met tig man achter de bal, dubbele dekking etc. Je komt er niet meer zo makkelijk doorheen met voetbal van de oude Hollandse school...je loopt eerder het risico dat je wordt weggecounterd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7605
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:58
    Beste realist. Ik ben een liefhebber. Ik wil na een wedstrijd het "wooow" gevoel hebben. Niet het gevoel dat ik 92 minuten nergens naar heb zitten kijken en in de 93e minuut mijn team een goaltje scoort. Ajax speelt op dit moment thuis elke tegenstander met snel aanvallend voetbal van de mat. Uit is het soms nog een beetje naïef hoewel Ajax dit seizoen in 17 officiele wedstrijd slechts 1x heeft verloren. En in de cl al 4 punten in 2 wedstrijdjes met heel aanvallend voetbal.

    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:33
    Inderdaad. Oranje onwaardig.

    Als Oranje op deze manier gaat spelen, dan zal ik daar absoluut niet van genieten en zeker minder vaak naar kijken.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12850
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:19
    Ik op zich ook niet, maar de resultaten zijn nu wel goed.. Het is even niet anders..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:30
    Ik ook niet. Ik vond het maar een armzalig Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:53
    Maar niet tegen België. Ik vond het een bar slechte wedstrijd met één uitblinker : Cillesen. Staat er altijd als het nodig is. Idd speelde De Ligt een mindere wedstrijd. Maar dat overkwam Cruyff ook wel eens ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:03
    De snelle omschakelingen en de veerkacht van dit Oranje zijn inderdaad erg positieve punten. Niet meer die eeuwige balletjes breed of tikkies terug onder Hiddink, Blind en Advocaat. Er straalt frisheid en de wil om te winnen van dit elftal.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7605
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:10
    Snelle omschakeling? Je bedoelt countervoetbal? Beetje zoals psv speelt. Niet mijn ding.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:24
    Toevallig Spanje vs Engeland gezien. Geweldige omschakeling Engeland. Snelheid, fysiek en dan het eindeloze getik van Spanje..was niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:26
    Dan zal jij helaas nooit tevreden zijn.
    Alleen in '74 presteerde Nederland met aanvallend voetbal.
    In '78 werd het al wat minder.
    In '88, de eerste en tot nu toe enige prijs, waren we ook niet volop in de aanval.
    De 2de en 3de plaats op de WK's van Africa en Brazilië was ook met countervoetbal.
    Nee, als nederland toen volop de aanval zou gaan blijft alleen de prestatie van '74 overeind met heel misschien die van '78. (2x 2de WK)
    En had Nederland nu niet van Duitsland gewonnen en nu gelijk tegen de Belgen gespeeld.
    Weet je nog toen onze Dickie het roer overnam uit tegen Frankrijk?
    Na de 1-0 zette hij alles op de aanval met als gevolg een 4-0 nederlaag.
    Dat vond jij zeker een wedstrijd naar jouw hart.
    Maar het was wel één van de redenen waarom wij op doelsaldo thuis konden blijven.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:31
    Mee eens. Het voetbal is gewoon totaal veranderd. Zo nu nog spelen is naïef en gedoemd te mislukken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:35
    Onzin! Dat bewijst Ajax wel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:39
    Nou alle lof voor Ajax hoor, maar bedoel je Ajax vanuit het verleden?
    In club verband kun of misschien kon je zoveel sterker zijn dat dit nog wel sporadisch lukte zoals Ajax in de jaren '70 en de laatste CL die ze wonnen, maar zelfs toen moesten ze wel eens op de counter.
    Was dat niet uit tegen Atletico? Na 1-1 thuis uit met 1-2 gewonnen op de counter.
    Maar nu zou Ajax dat ook niet meer kunnen als ze een prijs willen pakken.
    En dan bedoel ik internationaal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:53
    We hebben pas een leuke discussie over het 'Cruijff-systeem' gehad.

    Wat ik daarbij misschien niet heb aangegeven is, dat je daarvoor wel de kwaliteit in huis moet hebben.

    Als je tegen grotere tegenstanders speelt en dan met name uit, dan zul je ook in dat systeem teruggaan naar twee centrale verdedigers.

    Maar Ajax kan geen copunter-voetbal spelen. Dat gaat tegen hun genen in. Dan zullen ze altijd valen.

    Wat ik gisteren zag was zo on-Nederlands. Absoluut geen genot om naar te kijken en we hebben alleen mazzel gehad, omdat we toch wel een hele goede goelkeeper hebben. Ik vond het een ramp en het resultaat was pure mazzel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:17
    Aangezien we geen materiaal hebben om het "Cruijff systeem" te hanteren, zal dat ook geen prijzen geven.
    Het is het één of het ander.
    Kijk hoevaak Duitsland, Italië en Frankrijk wereld kampioen zijn geworden/geweest met "anti" voetbal of in iederegeval "voorzichtig" voetbal.
    Ook Spanje was wereldtop en pakte hun prijzen door controlerend voetbal.
    Echter hadden zij zoveel klasse in huis dat dit vaak op de helft van de tegenstander gebeurde.
    Je moet een systeem aanpassen aan de middelen die je hebt en niet andersom.
    Kijk, tegen bv een Andorra kun je vol op de aanval gaan en is leuker om te zien.
    Maar als je ziet dat Nederland met minder kwaliteit dan de tegenstanders toch goed partij geeft met dit systeem, ben ik tevreden.
    Portugal en Duitsland beide met 3-0 verslagen.
    Uit bij Italië en België een punt gehaald.
    Tegen Frankrijk en Engeland nipt met 1 goal verschil verloren.
    Klinkt toch anders dan die 4-0 oorwassing of tegen Bulgarije, een klein voetballand, met 2-0 onderuit gaan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:58
    Je begrijpt het niet, als je zegt dat Spanje met controlerend voetbal wint en daarmee eigenlijk suggereert dat ze vededigend spelen. Controlerend en verdedigend is niet hetzelfde. Verdedigend voetbal (counter voetbal) speelt Spanje dus niet. Juist Spanje speelde gedurende hun grootste successen vergelijkbaar voetbal als Nederland traditioneel doet.

    Ik ga niet helemaal weer uitleggen waar het systeem op is gebasseerd, maar ik heb ook uitgelegd dat het kwetsbaar is als het niet werkt. Vandaar uitslagen als PSV - Ajax 3 - 0 of Roma - Barca 3 - 0 bijvoorbeeld. En ja, als je de kwaliteit niet hebt, dan ga je verliezen, maar ook in het systeem dat Nederland nu speelt ga je dan verliezen en het in on-Nederlands.

    Het lijkt nu allemaal wel aardig en leuk dat systeem van Nederland, maar ik vind het allemaal maar billenknijpen. Uiteindelijk moet Cillissen Belgie van doelpunten afhouden en Duitsland heeft toch ook aardig wat kansen gehad. Het is juist de individuele klasse van sommige spelers die ervoor zorgen dat we deze wedstrijden winnen (dat is in mijn ogen niet de verdienste van het systeem, integendeel).

    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:50
    Wat heeft Ajax met nationale elftallen te maken?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2693
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    Cruijff-school
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:48
    Kortom, je moet spelen naar je mogelijkheden.

    Mijn voorkeur gaat uit naar de wijze waarop in 1974 werd gespeeld. Ook naar de kwaliteit van die gasten indertijd...
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:28
    Snelle omschakeling en countervoetbal is iets heel anders. Ik zal je de details besparen, maar als je het Dynamo Kiev van Lobanovski eind jaren '90 vergelijkt met hoe Nederland nu speelt, of zelfs PSV vorig jaar, dan zie je een duidelijk verschil.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2257
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:07
    Schijtbakken voetbal, bah geen bal aan om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18072
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:11
    Nu nog proberen de eerste 20 minuten te verbeteren zodat Oranje niet steeds achter feiten hoeft aan te lopen.
    Maar het ziet goed uit, de verbetering is duidelijk zichtbaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:32
    Hij moet zich eerst bewijzen in een topcompetitie hou op met dat gezeur en maar afwachten of die goed genoeg is donder op hij hoeft zich niet meer te bewijzen hij heeft al wat aardige spitsen tegen over zich gehad of jij hebt geen verstand van voetbal (BIZZY)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:53
    Koeman is top voor het nederlandselftal, hij heeft de keuze uit veel talenten en kiest de goede en ziet er positief uit voor aankomende EK en daarna WK,
    Vind ik leuk
    Dorzon +4424
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
    grappig dit van hem te horen. Als psv zo speelt is het luizen schijt voetbal, Nu in een ander shirtje is het opeens heel goed. Vreemd
    Vind ik leuk
    Robbie007 +561
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:14
    Wel typisch Nederland. 1 wedstrijd goed spelen tegen de Duitsers (een ploeg in diepe crisis) en 1 keer gelijk met het B elftal van Nederland tegen het B elltal van de Rode Duivels...en ze worden gelijk weer wereld kampioen hahaha. Straks is het weer troubles in het team met alfamanentjes en wordt het weer niets. Depay die weer gaat zweven, De Ligt die toch eerder Te Licht blijkt, scorende spitsen die ontbreken... dan staat de leeuw daar weer in zen hempie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:34
    Die 3-0 tegen Portugal telt ook wel, hoor.
    Zeker als je de resultaten tegen hen normaal gesproken in ogenschouw neemt.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:27
    Het grootste gevaar voor de Ligt is dat hij in Nederland wordt heilig verklaard !
    Vind ik leuk
    linkspoot +703
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:30
    België was sterker, omdat Oranje niet het initiatief nam. Ook zag ik dat bij Oranje makkelijk ballen verspeelde door vooral de bal slecht in te spelen of dat de andere spelers zich niet goed aanspeelbaar waren. Zo zag ik vd Beek een bal aan Dumfries geven, terwijl die niet eens door had. Misschien komt het door de zenuwen, maar ik weet dat een Frenkie de Jong daar schijt aan heeft en Oranje zeker beter zou laten spelen.

    Aan de andere kant, speelde de Bruyne niet, die is oh zo belangrijk is.
    Trouwens doelpunt van Mertens zie ik als een gelukje.

    Belgie blijft sterker met meer ervaring, maar Oranje is ze op de hielen hoor. Jammer dat het met Rosario niet zo liep, maar wat wordt het genieten als hij eenmaal draait.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:33
    "En die kwam ook snel, volgens mij."


    Kan je toch zien dat je het op het veld iets anders beleefd dan wanneer je op de bank zit te kijken.
    Zo snel kwam die namelijk ook weer niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:17
    Vet man
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:28
    Die bal ging er snoeihard in .Het mooie vond ik dat er drie Nederlanders het risico namen om die bal op hun kop te krijgen in plaats van te bukken.Ik zag tegen Engeland van dijk zich bij dat doelpunt nog omdraaien omdat die bang was voor het shot
    Vind ik leuk
    Krav +120
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:59
    Die blonde ajaxspeler.. ff zn naam kwijt.. speelde in balbezit matig. Maar veroverde veel ballen. Waaronder waar die goal uit kwam.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws