Real Madrid voelt niks voor controversieel voorstel: 'Beïnvloedt de gelijkheid'

Real Madrid voelt niks voor controversieel voorstel: 'Beïnvloedt de gelijkheid'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 12:50wo 17-10-2018 om 12:50

Real Madrid heeft een formele brief gestuurd waarin het zich verzet tegen de plannen van La Liga om wedstrijden in de Verenigde Staten te laten spelen. De Spaanse competitie wilde de wedstrijd tussen Girona en Barcelona in het Hard Rock Stadium in Miami laten spelen.

Real Madrid-voorzitter Florentino Pérez geeft aan dat het spelen van wedstrijden in de Verenigde Staten 'de integriteit en gelijkheid van de concurrentie' in het gevaar brengt. 'Eerst en vooral willen we verklaren dat Real Madrid nooit op de hoogte werd gesteld dat La Liga wedstrijden in de VS wilde laten spelen', citeert Football Espana uit de brief van de Real-voorzitter. 'Ook heeft Real Madrid geen toestemming gegeven, gezien het feit dat de wedstrijd van invloed is op een competitie waaraan wij deelnemen.'

'We mogen niet vergeten dat de nationale competitie een competitie is waaraan twintig teams deelnemen, niet twee, en dat het van fundamenteel belang is dat elk team twee keer speelt, thuis en uit in elk stadion', aldus Pérez. 'Het spelen van een wedstrijd in het Hard Rock-stadion in Miami beïnvloedt de integriteit en gelijkheid van de concurrentie.'

Poll

Zijn jullie het eens met Pérez?

(789 stemmen)

Plaats een reactie

Gearry +1283
woensdag 17 oktober 2018 om 12:56
Zou La Liga dan ook korting geven op de seizoenkaart die je gekocht hebt als je club in de VS speelt?
Vind ik leuk
RtdDub +13437
woensdag 17 oktober 2018 om 12:59
Girona supporters zouden gratis over kunnen vliegen, werd er geopperd.
Hoe ze dat willen doen met een gemiddelde van bijna 11000 weet ik ook niet.
Vind ik leuk
Gearry +1283
woensdag 17 oktober 2018 om 13:03
Mja, als ze dat voor zowel de thuis- als uitsupporters zouden doen, incl verblijf uiteraard, dan zou ik het misschien nog niet eens zo erg vinden. Op kosten van La Liga een weekendje weg. :p
Maar het idee blijft absurd idd.
Vind ik leuk
RtdDub +13437
woensdag 17 oktober 2018 om 13:07
Miami klinkt wel aardig maar de volgende keer biedt Khabarovsk het meest.

Vind ik leuk
AllAdIn +20743
woensdag 17 oktober 2018 om 12:56
Echt een belachelijk idee, maar helaas regeert het geld.
Vind ik leuk
RtdDub +13437
woensdag 17 oktober 2018 om 13:00
Nou... daar hebben we het. De dag waarmee ik het punt voor punt eens ben met die mafklapper van een Floretino Perez.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
woensdag 17 oktober 2018 om 13:02
Zie je het al voor je Ajax - PSV of PSV - Ajax in het New York. Leuk voor die Amerikanen maar niet leuk voor de seizoenkaarthouders. Die zie ik niet even 500 euro neertellen voor een ticket. laten we normaal doen en de competitie in eigen land afwerken. Het moet niet gekker worden in deze dwaze voetbalwereld.
Vind ik leuk
RtdDub +13437
woensdag 17 oktober 2018 om 13:26
Ik ben bang dat het voor die New Yorkers ook niet leuk gaat zijn.
Nederlandse ploegen zegt ze helemaal niks daar.

En eerlijk gezegd, je moet dat als club ook niet willen.
Zat laatst West ham - Man Utd via Amerikaanse stream te kijken en zitten ze dat vanuit Amerika in een "fan village" uit te zenden en te analiseren. Dat is echt heel erg.

Kon meteen 3 maten kleinere schoenen gaan kopen want mijn tenen staan permanent krom nu.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 13:27]
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6847
woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
Bij ons zal dat niet gebeuren. Te weinig bekendheid. In het buitenland kennen ze alleen Ajax van de Nederlandse ploegen.
Vind ik leuk
Leozao +6086
woensdag 17 oktober 2018 om 14:03
Hier in Spanje spelen en een hologram wedstrijd in de VS! Alles is daar toch nep, hebben ze niet door.
Vind ik leuk
Mari +10674
woensdag 17 oktober 2018 om 14:08
Toch is het zo gek nog niet:het verplaatsen van wedstrijden
Er zijn bijvoorbeeld in Nederland figuren (raadsleden/burgemeesters) die toeschouwers van andere clubs ongewenst achten of zelf wedstrijden verbieden.
Breng in kaart welke idiote raadsleden het eerste willen en welke burgemeesters het tweede doen, en verplaats met ingang van volgend seizoen de wedstrijden naar bijvoorbeeld Loppersum (niet negatief bedoeld).
Vind ik leuk
SvL +369
woensdag 17 oktober 2018 om 14:15
Ben het wel eens met die Perez(voor het eerst).
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 15:41
Wedstrijden in de VS spelen was juist een harstikke goed idee van La Liga. Dat moeten ze hopelijk doorzetten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws