Blind: 'Er is niets mis mee, Frankrijk is daar wereldkampioen mee geworden'

    Blind: 'Er is niets mis mee, Frankrijk is daar wereldkampioen mee geworden'

    woensdag 17 oktober 2018 om 15:03

    Een iets andere tactiek en betere resultaten: Daley Blind is blij met de progressie die het Nederlands elftal de laatste tijd boekt. Zaterdag won Oranje met 3-0 van Duitsland, dinsdag werd het in België 1-1 tegen de nummer één van de FIFA-ranglijst. 

    Over de oefeninterland was Blind best tevreden. "Het was een wedstrijd met veel gezichten. We creëerden een paar kansen uit de counter, maar een compliment voor hoe we compact stonden", zei hij voor de camera van de NOS

    "Er is niets mis mee om dat af en toe te doen. Als het even niet lukt om hoog druk te zetten, bijvoorbeeld. Volgens mij is Frankrijk daar wereldkampioen mee geworden."

    "We mogen tevreden zijn, maar natuurlijk zijn er ook puntjes die we moeten bespreken. Met name de eerste 25 minuten, dan moeten we scherper zijn. Je komt de kleedkamer uit met het gevoel erop te gaan klappen, maar dat echt op het veld toepassen, daar moeten we nog aan werken."

    Lees ook: Waarom Groeneveld in de 'Babel-rol' geen succes was tegen België

    Poll

    Hoort Blind altijd in de basis bij Oranje?

    (522 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11992
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:12
    Ja want frankrijk heeft in principe geen goede spelers, alleen een goede tactiek
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:14
    het gaat om de intentie van het verhaal...
    Vind ik leuk
    Bengelino +11992
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:17
    oke mijn excuses
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:12
    Vreemd als PSV zo speelt noemen we het schijtbakken voetbal.
    Vind ik leuk
    Foden +4691
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:13
    Komt omdat het PSV is
    Vind ik leuk
    Wickie +279
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:48
    Klopt, en de tegenstander die dan altijd verliest begint te miepen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4169
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:41
    En de tegenstander die wint zegt ook: schijtbakkenvoetbal... Maar met bommeltje erbij wordt het aantrekkelijker voetbal..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:40
    Ik hou niet van voetbal maar die zit wel jouw reactie.........;-)
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:13
    hahaha precies, je moet gewoon voetballen naar de mogelijkheden.
    Daar is niks mis mee, wij willen altijd maar domineren maar daar win je geen klote mee :)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:54
    als het doel domineren is . dan staan ze op het laatst met 11 man voor het doel. en dan klagen ze weer dat ze de bus parkeren .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:17
    Duidelijk verhaal... lekker kort ook 🙈
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +332
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:16
    Dat heeft vermoedelijk met de club te maken, niet met het voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:16
    Het is toch ook gewoon schijtbakkenvoetbal! Gewoon Bosz hoofdtrainer maken en volgend de Cruijff-filosofie spelen. Ben ook wel benieuwd naar de combie Bosz/Jonk. Die zoud ik graag als bondscoaches willen zien.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:17
    Je moet voetballen naar de mogelijkheden die je heb. Nu hebben we geen team die kan domineren. Dus is dit een prima alternatief.
    Dat Bosz ophemelen is ook onnodig. Laat Koeman maar zitten, doet het prima
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:08
    We hebben nu echt wel een team dat kan domineren. Dit is gewoon afhankelijk van de tegenstander en het verloop van een wedstrijd. Nederland kan tegen iedereen gewoon domineren op misschien ongeveer 10 landen na!
    Vind ik leuk
    pietprecies +6135
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:18
    Ik ben zelf ook enthousiast over Bosz hoor maar je kan bijvoorbeeld van Ten Hag vinden wat je wilt maar die kan in elk geval meer dan 1 tactiek hanteren.. de tactiek van Bosz werkt als je altijd beter bent dan je tegenstander of dat op die manier kan zijn maar je zag bij Borussia dat die Duitse teams slim genoeg waren om daar iets tegen te vinden, dan houdt het al snel op.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:43
    Bosz weigert zich aan te passen dus daar ga je de oorlog niet mee winnen
    Vind ik leuk
    JoTaPe +873
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:21
    Met Bosz wonnen ze???
    Oh ja...niets, alleen complimenten.
    En het was Gert Jan fucking Verbeek die de term "schijtbakken voetbal" gebruikte....en hij won als trainer?? Oh juist, niets....
    Vind ik leuk
    Dorzon +4405
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:26
    volgens mij won hij de titel meest ontslagen trainer van de afgelopen 5 jaar.
    nu gaat hij proberen om aadje afkoopsom in te halen.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3134
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:42
    Kuist omdat Verbeek de term lanceerde moeten we hem als eerbetoon zien.
    Schijtbakken voetbal is dus voetballen om te winnen.
    Dank Gert-jan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:27
    En dan niks winnen. Wat maakt het nou uit hoe Nederland speelt? Eens in de 2 jaar support je ze voor een maand. Lekker in de zomer op het terras met een biertje erbij met vrienden.

    Laat ze dan maar gewoon lekker op resultaat spelen, heb je meer aan dan met prachtig voetbal na 3 wedstrijden klaar te zijn ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:19
    Het is toch ook schijtbakkenvoetbal dat PSV speelt? Dat is niet vreemd dus.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:25
    Hahaha totaal niet :)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:29
    Totaal niet vreemd zelfs!

    We zijn het eens! :-)
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:30
    maar we zijn er goed in joh!!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:35
    Ook daar zijn we het eens!
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:10
    Jouw bijdrages beginnen wel een beetje allemaal op elkaar te lijken rioolrat, zou gewoon copy/paste niet makkelijker zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:14
    Alsof jij zo origineel bent, bemoei jij je maar met jezelf.
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:16
    Zou raar zijn als iedereen zich op een forum alleen maar met zichzelf ging bemoeien.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:19
    Leer eerst eens lezen: ik zei: “ga jij ...” en niet “iedereen”.
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:28
    Oh voor mij gelden speciale regels🤔. Gek ratje😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:39
    Zucht ... tussen de regels lezen is niet je sterkste punt.

    Dan maar het duidelijke antwoord:
    Wat jij vindt of denkt interesseert me geen ene reet.
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:36
    Het is gewoon wit tussen de regels....

    Of probeer je nu een gezegde te gebruiken maar wist je niet meer hoe het gezegde ook al weer ging🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:41
    Ga d’r gewoon serieus op in, wat kan jou het bommen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:42
    Ik vind jou grappig 😂😂😂
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:24
    Het is ook geen mooi voetbal, al kunnen counters soms mooi zijn natuurlijk. Maar mij maakt het niks uit, bij het Nederlands elftal gaat het bij mij om resultaat. Zeker op een eindtoernooi.

    Of Blind erin hoort betwijfel ik als iedereen fit is vind ik niet (op dit moment) , vond Ake goed spelen LB en op het middenveld zijn betere spelers:
    Cillessen
    Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Ake
    F de Jong, De Roon, Wijnaldum
    Bergwijn, Depay, Babel

    zijn de mensen in vorm op dit moment (of er is gewoon geen betere optie).

    Daarbij doe je nog:
    Zoet, Bizot,
    De Vrij, V Anholt, Blind, Hateboer
    Propper, Rosario, VD Beek
    L de Jong, Groeneveld en Promes.

    Dan heb je ook nog:
    Vilhena, Strootman, Kluivert, Klaassen, Kongolo, Tete, Janmaat en Elia waar je uit kan kiezen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5326
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:00
    Als ik die namen zo zie vind ik de resultaten tegen Duitsland en Belgie echt heel knap. Hopelijk gaan onze talenten echt de top halen, zodat we weer een rol van betekenis kunnen gaan spelen.
    Vind ik leuk
    JSV +999
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:42
    @ Silkenborg: Als psv dat tegen Barca en Inter doet, noemt niemand het zo. Doe je het in de Nederlandse competitie (tegen elk ander team als Ajax) dan is die term terecht!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5326
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:01
    Das ongeveer ook mijn punt :)
    Vind ik leuk
    JSV +999
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:28
    Dan zijn wij het eens. ;)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5326
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:57
    Als psv zo tegen een veel sterkere tegenstander speelt zullen er niet veel mensen moeite mee hebben.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:53
    Ik wilde zelfde schrijven dus een like voor je ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:13
    Mag wel hopen dat we over een aantal jaar gewoon weer hoog druk gaan zetten en willen domineren! Daar zijn we groot mee geworden en we kunnen het Cruijff niet aandoen om opeens anders te spelen. Bosz bondscoach maken en weer gewoon ons spel spelen! Dat counter voetbal komt me nu al de strot uit! Ik wil gewoon kunnen genieten van het spel en dat gebeurde eigenlijk amper de afgelopen 2 westrijden.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:14
    Hahahaha schei toch uit, dat domineren is zo jaren 90!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:17
    Barcelona, City, Spurs, Ajax domineren ook gewoon nog en zeker de eerste 2 pakken er veel prijzen mee, dus wat een onzin! Ik zeg ook over een aantal jaar als we weer een geweldige ploeg hebben.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:20
    Die kwaliteit spelers hebben we nog niet. En wat is domineren. Vaak wordt PSV verweten dat het schijtbakken voetbal speelt maar men vergeet dat PSV vaak gewoon domineert in de wedstrijden. Ja soms heeft de tegenstander meer balbezit maar vooral op eigen helft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:30
    Inter had balbezit op de helft van PSV en dan heb je kans dat er een bal goed valt bij Inter.
    Tegen Duitsland is alles geoorloofd om te winnen maar wie zegt mij dat je meer kans hebt op een overwinning als je schijtbakken voetbal speelt? Dat geloof ik niet. Als je alleen maar achteruit loopt, krijgt zelfs Rijsburgse boys kansen.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:37
    Ja nu heb je ook over een club die wel veel beter is dan PSV, en ook nog eens in vorm
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:44
    Allebei waar, Inter was ijzersterk.
    Misschien moest PSV ook wel achteruit, dat kan hoor tegen dit Inter.
    Ik denk toch dat je beter zelf de bal kunt hebben en beter kunt proberen te voorkomen dat Icardi de bal niet krijgt in de 16 want dan ben je de sigaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:00
    Domineren is de bal hebben op de helft van de tegenstander en als je hem verliest zo snel mogelijk terug winnen.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:16
    Dat doe psv dus ✌🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:51
    Haha droom lekker verder! Als ik PSV kijk heeft de tegenstander vaak meer de bal en PSV speelt uit een goede organisatie en zetten pas druk bij de verdediging. Daarna proberen ze zo snel mogelijk te counteren als ze de bal hebben.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:52
    dan kijk jij geen PSV dit seizoen hahahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:56
    Alle wedstrijden gezien.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:04
    Dan verschillen wij van mening hoe psv speelt :)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4405
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:28
    psv domineert de competie, straatlengte voor op ajax, meeste doelpunten gemaakt minste tegen. En dat met schijtbakken voetbal. Kan ajax die nooit wat wint deze eeuw een voorbeeld aan nemen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:31
    Ben benieuwd of ajax ook domineert tegen Barca en City. Spurs is gewoon ruk. Je moet naar je mogelijkheid voetballen. Als je wilt domineren dan moet je ook alles winnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:55
    ADO en Juventus zijn pas ruk! Zegt wel wat dat in de finale van het WK de meeste spelers van Spurs waren.

    Ook gewoon zeggen dat een team ruk is en totaal geen onderbouwing.. Erg jammer...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:56
    Ik denk niet dat Cruyff zich nog druk maakt om de speelstijl van Oranje.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3968
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:27
    Jordi ook niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:53
    Ook niet.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +371
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:15
    Vond het overigens apart dat Blind aanvoerder was. Bij zijn club is dat namelijk niet (de Ligt). Ik kan me geen land herinneren waar dit ook zo is. Dat, 2 spelers uit hetzelfde team, de ene aanvoerder is bij zijn club en de ander bij de nationale ploeg. Weet iemand bij welk land dat ook gebeurd is?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Echt? +3546
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:13
    Bij Gibraltar en die pakken 6 punten in 2 wedstrijden
    Vind ik leuk
    Wazedde? +62
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:15
    Waarom geilt ieder artikel zo op de "Nummer één van de wereldranglijst"-status van België? Toen Nederland een tijd lang nummer één was was dat evengoed geen garantie tot geweldig voetbal.
    Niet dat Nederland slecht was, verre van, maar wij hadden er ook draken van wedstrijden tussenzitten.
    De nummer één van de wereld is Frankrijk, België is de nummer drie.
    Vind ik leuk
    Arvin +4279
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:19
    Omdat sportjournalistiek nou eenmaal draait om de synoniemen 😂.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:23
    Blind was gisteren weer in prima doen. Belgische pers was lovend over hem.

    Toonde zijn wedstrijdslimheid toen er om gevraagd werd.
    Vind ik leuk
    Leozao +4169
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:34
    Hij voldoet redelijk tot goed mits hij fysieke sterke medespelers rond hem heeft staan
    Vind ik leuk
    chicken +11346
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:28
    Is gewoon een goede slimme speler...maar geen verdediger.
    Vind ik leuk
    baboushka +1353
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:10
    Belgische pers lovend over Blind? Waar dan, niks van meegekregen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:25
    Tijdens en na de wedstrijd. Blind was 1 vd besten. En daar hadden ze gelijk in.
    Vind ik leuk
    Leozao +4169
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:29
    Domineren & Verliezen. Dat heb ik wat te vaak gehoord in NL
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:31
    Blind was tevreden ik mag hopen niet over zijn eigen spel .
    Van mij mag hij er uit .
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:31
    De 1e 25 minuten was Belgie gewoon sterker en kon Oranje niks terug doen. Daarna raakte Belgie een beetje moe en zakte terug.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:16
    Zo verdedigend spelen we niet eens..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:26
    Blind hoort altijd NIET in de basis.. Frankrijk is kampioen geworden omdat zij geen spelers als Blind die heel veel tekort komen opstellen..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:57
    Snap wat Blind bedoeld maar laten we eerlijk zijn je ziet nu al 100% verschil met een potje in de speeltuin en de nationsleague! Zou heel graag België op volle sterkte tegen Nederland op volle sterkte willen zien! Wedden dat je dan een hele andere wedstrijd had gehad!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws