Hoofdsponsor NEC in diepe problemen: 'Volgende week worden knopen doorgehakt'

    Hoofdsponsor NEC in diepe problemen: 'Volgende week worden knopen doorgehakt'

    woensdag 17 oktober 2018 om 15:22

    Het is niet zeker of NEC nog geld krijgt van zijn shirtsponsor Energieflex. Op maandag kwam naar buiten dat het energiebedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en op de rand van de afgrond staat.

    Bewindvoerder Willem Jan van Andel laat aan de Gelderlander weten dat hij druk bezig is met het uitstel van betaling van Energieflex. "Volgende week worden de eerste knopen daarover doorgehakt", begint de bewindvoerder. "Eind oktober wordt dan duidelijk of NEC nog geld krijgt."

    Energieflex is pas sinds juni 2018 de shirtsponsor van NEC; de Nijmegenaren ontvangen hun sponsorgeld in termijnen. Een woordvoerder van de club laat weten dat de club niet openbaar maakt of Energieflex achterloopt met de betalingen in deze termijnen.

    NEC staat blijkbaar niet bovenaan de prioriteitenlijst van de schuldeisers. De 50.000 huishoudens waar Energieflex gas en elektriciteit aan levert, krijgen voorrang. "Er zijn een aantal schuldeisers die boven NEC gaan, maar daar kan ik nu nog niet meer over zeggen", aldus Van Andel. 

    Lees ook: Financiële ramp dreigt voor NEC: "Het nieuws sloeg bij ons in als een bom"

    Plaats een reactie

    woensdag 17 oktober 2018 om 15:29
    Zal toch jammer zijn, moet geregeld worden .
    Vind ik leuk
    Dorzon +4415
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:31
    dus boekhoorn mag weer gaan schuiven
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:26
    Marcel is een beetje klaar met NEC...
    Vind ik leuk
    companen +1361
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:18
    1% van zijn vermogen en we hebben weer 3 topclubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
    DOP cluppie.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:37
    Dat wordt een overstap momentje...eerst een bonus beloven,en nu failliet gaan...niet echt flex
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:41
    ‘Mooi verhaal dit👍🏻😄’
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:44
    Krijg je toch je EnergieFlex nieuws binnen! 😉
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +442
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:51
    Eey, een mede-Atléticofan... gezellig
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:53
    Nog iemand die verstand heeft van buitenlands voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:04
    Dus ik, als fan zijnde van b.v. Barcelona en Liverpool, heeft geen verstand van buitenlands voetbal?.......Geintjuuuu hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:34
    Wellicht in mindere maten dan😜
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +442
    donderdag 18 oktober 2018 om 06:30
    Ga je toevallig ook naar Dortmund uit?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:13
    Ja ik ga zeker! Zou zonde zijn als je die wedstrijd als Atléticofan niet gaat/kan. Wellicht meteen de mooiste uitwedstrijd van het seizoen!
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +442
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:51
    Zie ik je daar ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:42
    Wordt tijd dat dat soort gasten die besluiten effe tof een club te gaan sponsoren persoonlijk aansprakelijk worden gesteld.
    Het kan niet anders of de poen was in juni al zo goed als op maar Jofelnootje gaat gewoon effe een club shirtsponsoren.
    Je zal door zon lul op straat komen te staan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:42
    Begrijpelijk, als bedrijf kies je toch eerst voor je kernzaken. Wel apart zo’n verhaal, vooral dat het bedrijf pas sinds 2014 bestaat. Maar goed, Boekhoorn dicht de financiele gaten wel 😉 Komt goed, jammer voor de mensen die graag zeggen NEC topics ‘negeren’. 😉
    Vind ik leuk
    Sebasje +378
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:28
    Bedrijf kiest niet veel meer he. De bewindvoerder past de regelgeving toe en volgens mij krijgt salaris en pensioenafdracht etc. dan een zekere voorrang.
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:10
    Dan snap ik de bewindvoerder goed dat hij NEC lager op de prioriteitenlijst zet tov werknemers en klanten.
    Vind ik leuk
    SanKev +817
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:44
    Ingestapt als sponsor in Juni 2018 en in oktober 2018 diep in de problemen. Dat is 4 maanden. Iemand heeft daar niet al te beste inschattingen gemaakt
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:39
    Het artikel klopt dan ook niet helemaal. Ze zijn al sinds 2016 sponsor, maar hebben vorig seizoen tijdelijk een stap terug gedaan ivm de panda's. Dat ze vanaf dit seizoen weer hoofdsponsor waren zal te maken hebben met afspraken die voorafgaand aan vorig seizoen zijn gemaakt, toen ze er wellicht financieel wat beter voorstonden. Toch vind ik wel dat NEC wat beter moet opletten qua sponsors, ik ben Voorschotje nog niet vergeten.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:46
    Begreep dat als NEC niet snel nieuwe hoofdsponsor krijgt dit wel eens de ondergang van NEC kon zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:57
    Volgens de algemeen directeur van nec lopen ze geen gevaar. Neem aan dat dit op waarheid berust, aangezien je niet je eigen achterban wilt voorliegen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    NvC +4409
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:06
    👍 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:18
    Heel erg slecht nieuws voor N.E.C. Hopen op een passende oplossing.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:07
    Heb er een zwaar hoofd in! Energieflex gaat kopje onder en daardoor loopt NEC een deuk op. Dit is natuurlijk overmacht maar wel vreemd dat alles wat fout kan gaan ook fout gaat bij NEC.
    Die panda’s maar weer op het shirt of gaat NEC nóg meer bezuinigen?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:46
    1 of 2 Panda's terug sturen dat scheelt Boekhoorn ook zijn budget.
    Misschien kan hij met dat geld de gat(en)dichten van NEK.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:06
    Nieuwe paradepaardje van Boekhoorn: HEMA.
    Prima hoofdsponsor
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws