Update: Kleine ramp voltrekt zich: NEC moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

Update: Kleine ramp voltrekt zich: NEC moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 13:22di 23-10-2018 om 13:22

Problemen voor NEC: hoofdsponsor Energieflex verkeert in flinke financiële malaise. De rechtbank in Utrecht heeft het energiebedrijf voorlopig uitstel van betaling toegewezen, zo meldt onder meer de Gelderlander maandag. 

Inmiddels is een bewindvoerder aangesteld bij Energieflex, tevens rugsponsor van NAC, om de balans op te maken binnen het bedrijf. Voor NEC ontstaan er problemen als het bedrijf failliet gaat, maar het bestaan van de club komt niet direct in gevaar mocht dat gebeuren, laat de Nijmeegse club weten. "We moeten eerst in gesprek met de bewindvoerder die aangesteld is", zegt NEC-woordvoerder Sander Mijnhijmer. "Wij zijn tot die tijd in afwachting van wat er gaat gebeuren."

De commerciële afdeling van NEC gaat direct op zoek naar nieuwe sponsordeals, want openstaande betalingen aan de club mag Energieflex nu over het huidige seizoen gaan verdelen. "In het ergste geval gaat energieflex failliet. Dan moeten we op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor", aldus de zegsman van NEC.

"Het nieuws sloeg bij ons in als een bom", reageert algemeen directeur Wilco van Schaik. "We zijn compleet verrast, want we hadden samen een uniek en ambitieus plan ontwikkeld voor de club en de stad Nijmegen. We gaan nu in gesprek met de bewindvoerder over de toekomst en de kansen voor EnergieFlex en het hoofdsponsorschap van NEC."

Update 23/10 13.22: EnergieFlex is failliet, zo meldt ConsuWijzer dinsdag. De Nijmegenaren moeten dus op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Een curator gaat zich buigen over het faillissement van het energiebedrijf. Het is onduidelijk of NEC nog geld krijgt van EnergieFlex

Plaats een reactie

maandag 15 oktober 2018 om 18:31
Er zijn ook teveel energiebedrijven. Velen willen een paar dubbeltjes verdienen met energie.
Dat noemen ze marktwerking, maar de problemen zijn niet voor de regering.
Het zal wel een Chinese leverancier worden.
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 18:40
Hopelijk een met een flink zak geld. Lekker een opleidingscentrum openen in China 😉
Vind ik leuk
FCG1971 +4033
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:51
Marcel Boekhoorn zal de NEC-directie een mooie HEMA worst voorhouden en als ze toehappen heeft NEC het financieele gat weer gedicht.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:41
Ik denk dat NEC niks te kiezen heeft, en god op zn blote knieen mag danken, met zo'n supporter.
Vind ik leuk
FCG1971 +4033
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:43
Dat denk ik ook Wim. Ik heb van Nijmegenaren begrepen dat hij op het sterfbed van zijn vader heeft beloofd NEC te blijven helpen. Vader Boekhoorn was een groot NEC fan.
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
maandag 15 oktober 2018 om 18:33
Zonde. Nec is een mooie club beter blijven ze bestaan.
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 18:40
Is ook, dit is een domper maar lange na niet zo erg als hier weer wordt gepresenteerd door de media.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 06:24
Zo’n vaart loopt het niet denk ik. Die Energie Flex zal ook niet de absolute hoofdprijs betalen om oo het shirtje te staan, dus als ze pakweg een half jaar inkomsten mislopen is dat balen maar geen regelrechte ramp.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 18:33
Die goede oude tijd, toen Bart de Graaff sponsor van NEC was met zijn BNN,hilarisch
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 18:35
Hier heb je afspraken voor. Komt goed :-)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:08
Afspraken voor? Hoe moet ik dat precies zien? Je weet dat die afspraken net zoveel waard zijn als wc papier op het moment dat er preferente schuldeisers zijn?
Vind ik leuk
JanTa48 +6736
maandag 15 oktober 2018 om 18:36
Toch minder flex dan dat ze promoten.
Vind ik leuk
Cookee +11797
maandag 15 oktober 2018 om 18:42
Nuon even bellen.
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 18:46
Verkeerde club 😉
Vind ik leuk
Cookee +11797
maandag 15 oktober 2018 om 18:49
Mogelijk heb je meer met NEC.
Ik weet er alles van. In Friesland is ook een groot deel van het Nuon-geld gebruikt om H'veen een stadion te geven.
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 18:54
Ja triest he.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:13
Het stadion is niet van Heerenveen zelf ze huren dat dus als een gemeente dat lekker wil betalen oke toch. Of wou jij zeggen dat jij je hypotheek ook niet leent?
Vind ik leuk
Cookee +11797
woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
Andere clubs kunnen niks kopen omdat het stadion hun om de nek hangt, de provincie gaf H'veen geld om het stadion te bouwen, zogenaamd omdat het ziekenhuis wilde uitbreiden.
Vind ik leuk
companen +1643
maandag 15 oktober 2018 om 18:52
Die zaten daar al niet al te best afgelopen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 18:44
Mister Burgers Zoo heeft vast nog wel een”nood” potje
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 06:27
Het is mister Ouwehands Dierenpark...
Mister Burgers Zoo komt uut Ernem.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05
Haha oeps! Ja ik heb meer met voetbal dan met panda’s maar bedankt voor de verbetering👍🏻
Vind ik leuk
Vinnie J +1992
maandag 15 oktober 2018 om 18:46
De clubs moeten zich afvragen of er nog wel een plekje is.
Vind ik leuk
Pimman +7752
maandag 15 oktober 2018 om 19:00
Dan weer Curaçao als shirtsponsor..was voorheen toch sponsor van NEC?
Vind ik leuk
G.Kopf +3211
maandag 15 oktober 2018 om 19:16
Als ze nog maar geld voor benzine hebben vrijdag.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 19:28
Is wat raak je je inkomsten kwijt en je gas wordt ook afgesloten ,????
Vind ik leuk
Ari as +389
maandag 15 oktober 2018 om 20:06
Ff Boekhoorn bellen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:52
Van Schaijk ligt te slapen, je zorgt bij dit soort deals dat je er een safety net onder bouwt als er wat mocht gebeuren dat je altijd je centen beurt. Amateurisme ten top dit. Dikke jongen uithangen en vervolgens niet aan je verplichtingen kunnem voldoen. Eigenlijk passen ze prima in de visie van een voetbalclub. Meer uitgeven dan dat er is.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:20
Zou jammer zijn! Wat mij betreft mag de derby weer terugkomen!
Vind ik leuk
NvC +6572
maandag 15 oktober 2018 om 21:29
Geen zorgen. 😉 De media heeft het weer groter gemaakt dan het is. Is en blijft het makkelijkste trucje om clicks te krijgen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:30
Zo gaat het vaak he.. beter gaan we beide door in de beker en loten we elkaar! Zou mooi zijn! 😏
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:32
Maar zullen die lui daar,het wel leuk vinden?
Ik betwijfeld het.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:33
Geen idee, ik zeg alleen hoe ik erover denk! 😁
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:39
Ja oke ik mis het ook wel.
Het mooiste blijft leed vermaak.
Vind ik leuk
Barry Engels +31950
maandag 15 oktober 2018 om 21:23
Lekker dan....
Vind ik leuk
Wouta80 +926
maandag 15 oktober 2018 om 21:44
Jammer, alles gaat naar de klote door wanbeleid.
Vind ik leuk
TheMariner +3756
maandag 15 oktober 2018 om 21:48
Utrecht is bijna ten onder gegaan toen sponsors Phanos en Midreth failliet gingen. Deze sponsors hadden zich voor meerdere jaren aan Utrecht verbonden en met de centen die daarmee gemoeid waren sloot Utrecht contracten met spelers. Sponsor failliet maar contracten liepen door. En de curatoren zorgen eerst voor de bank en de belastingdienst daarna voor de schuldeisers en dan is het geld op. Gelukkig sprong er een fan in de vorm van vSeumeren in om de gaten te dichten.
Vind ik leuk
JohnFe +345
maandag 15 oktober 2018 om 22:22
Het is voor N.A.C. ook wat, heeft net de AD zijn ontslag ingediend.


Maar gelukkig is hij er nog, we vinden wel een andere rug sponsor, zeker weten..
Vind ik leuk
Quareck +7247
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
Boekhoorn zal er wel Hema op plakken, iedereen blij
Vind ik leuk
Laliga +2502
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
Hema kom er maar in
Vind ik leuk
NvC +6572
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:31
HEMA erop en klaar.
Vind ik leuk
Zultkop +5965
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:26
Of de Hema worst
Necwurst
Vind ik leuk
Fritske01 +3955
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:36
even Twente bellen voor een tip.
Vind ik leuk
Deck010 +8324
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:01
Ik voel al een nieuwe sponsor aankomen: Hema ?
Boekhoorn blij, NEC blij.
Geen "energie" meer steken in dat EnergieFlex.
Vind ik leuk
Cookee +11797
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:37
Hoe kan een energie-leverancier nou failliet gaan, ze hebben gebruikers, ze hebben stroom wat ze kunnen kopen... bizar.

Nou Hema-worst kom er maar in... (niet verkeerd opvatten a.u.b.)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:42
Er circuleren al nieuwe shirts voor NEC op het web. Compleet met Hema logo en worst.

Mochten ze een uitglijder hebben en verliezen, dan spelen ze de volgende uitwedstrijd met een tompouce op hun shirt.
Vind ik leuk
wijnsmaakt +307
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:58
Hema op de voorkant en worst van achteren. De reet van de NEK spelers is toch een sjoelbak: keil de handel maar naar voren....
Vind ik leuk
Koekie1970 +3204
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:09
En daarnaast zal het me worst wezen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3204
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:57
Nou zal wel HEMA-worst worden.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +239
woensdag 24 oktober 2018 om 10:01
Denk dat die boekhorn zich beter met het bedrijf nec moet bezighouden, ook hier valt geld mee te verdienen! En zijn hart loopt over bij het woord NEC
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws