Update: Kleine ramp voltrekt zich: NEC moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

    Update: Kleine ramp voltrekt zich: NEC moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:22

    Problemen voor NEC: hoofdsponsor Energieflex verkeert in flinke financiële malaise. De rechtbank in Utrecht heeft het energiebedrijf voorlopig uitstel van betaling toegewezen, zo meldt onder meer de Gelderlander maandag. 

    Inmiddels is een bewindvoerder aangesteld bij Energieflex, tevens rugsponsor van NAC, om de balans op te maken binnen het bedrijf. Voor NEC ontstaan er problemen als het bedrijf failliet gaat, maar het bestaan van de club komt niet direct in gevaar mocht dat gebeuren, laat de Nijmeegse club weten. "We moeten eerst in gesprek met de bewindvoerder die aangesteld is", zegt NEC-woordvoerder Sander Mijnhijmer. "Wij zijn tot die tijd in afwachting van wat er gaat gebeuren."

    De commerciële afdeling van NEC gaat direct op zoek naar nieuwe sponsordeals, want openstaande betalingen aan de club mag Energieflex nu over het huidige seizoen gaan verdelen. "In het ergste geval gaat energieflex failliet. Dan moeten we op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor", aldus de zegsman van NEC.

    "Het nieuws sloeg bij ons in als een bom", reageert algemeen directeur Wilco van Schaik. "We zijn compleet verrast, want we hadden samen een uniek en ambitieus plan ontwikkeld voor de club en de stad Nijmegen. We gaan nu in gesprek met de bewindvoerder over de toekomst en de kansen voor EnergieFlex en het hoofdsponsorschap van NEC."

    Update 23/10 13.22: EnergieFlex is failliet, zo meldt ConsuWijzer dinsdag. De Nijmegenaren moeten dus op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Een curator gaat zich buigen over het faillissement van het energiebedrijf. Het is onduidelijk of NEC nog geld krijgt van EnergieFlex

    Plaats een reactie

    maandag 15 oktober 2018 om 18:31
    Er zijn ook teveel energiebedrijven. Velen willen een paar dubbeltjes verdienen met energie.
    Dat noemen ze marktwerking, maar de problemen zijn niet voor de regering.
    Het zal wel een Chinese leverancier worden.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 18:40
    Hopelijk een met een flink zak geld. Lekker een opleidingscentrum openen in China 😉
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2730
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:51
    Marcel Boekhoorn zal de NEC-directie een mooie HEMA worst voorhouden en als ze toehappen heeft NEC het financieele gat weer gedicht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:41
    Ik denk dat NEC niks te kiezen heeft, en god op zn blote knieen mag danken, met zo'n supporter.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2730
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:43
    Dat denk ik ook Wim. Ik heb van Nijmegenaren begrepen dat hij op het sterfbed van zijn vader heeft beloofd NEC te blijven helpen. Vader Boekhoorn was een groot NEC fan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    maandag 15 oktober 2018 om 18:33
    Zonde. Nec is een mooie club beter blijven ze bestaan.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 18:40
    Is ook, dit is een domper maar lange na niet zo erg als hier weer wordt gepresenteerd door de media.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 06:24
    Zo’n vaart loopt het niet denk ik. Die Energie Flex zal ook niet de absolute hoofdprijs betalen om oo het shirtje te staan, dus als ze pakweg een half jaar inkomsten mislopen is dat balen maar geen regelrechte ramp.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:33
    Die goede oude tijd, toen Bart de Graaff sponsor van NEC was met zijn BNN,hilarisch
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 18:35
    Hier heb je afspraken voor. Komt goed :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:08
    Afspraken voor? Hoe moet ik dat precies zien? Je weet dat die afspraken net zoveel waard zijn als wc papier op het moment dat er preferente schuldeisers zijn?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5622
    maandag 15 oktober 2018 om 18:36
    Toch minder flex dan dat ze promoten.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3363
    maandag 15 oktober 2018 om 19:05
    Is echt een kut bedrijf. Wij zitten er bij en kregen 636 terug. Dit konden ze administratief niet goed regelen dus moesten we maar inhouden op de maandelijks te betalen kosten. Dit gedaan en nu krijgen we iedere maand een aanmaning dat we nog maanden moeten betalen. Ik betaal nu ik dit weet geen kut meer want denk dat ik anders kan fluiten naar mijn jaarlijkse teruggaven :).
    Vind ik leuk
    Pur Sang +399
    maandag 15 oktober 2018 om 22:29
    Energieflex is natuurlijk ook geen bekende naam. Je kunt beter bij Aon, Essent of Eneco zitten.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3363
    maandag 15 oktober 2018 om 22:37
    Ja daar zijn wij nu ook achter gekomen😀😀
    Vind ik leuk
    Pur Sang +399
    maandag 15 oktober 2018 om 22:40
    Succes!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3363
    maandag 15 oktober 2018 om 22:51
    Bedankt!
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:06
    Probeer eens een groene energieleverancier
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:42
    Ze deden zich anders wel voor als 'groen'. Gecertificeerd, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:58
    Je moet opletten met bedrijven waarbij je steeds (veel) te hoog uitkomt met de jaarlijkse jaarafrekening (zoals de €636 van fcdb67) Dit soort bedrijven hebben een cash flow probleem en proberen bij de klanten zo veel mogelijk geld binnen te harken om de toko draaiende te houden. Terugbetalen is een zorg van later (of niet als je failliet gaat)
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:55
    Als je bij AON zit met je energie, dan heb je helemaal een probleem. Dan krijg je een verzekering i.p.v. elektriciteit
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 18:42
    Nuon even bellen.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 18:46
    Verkeerde club 😉
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 18:49
    Mogelijk heb je meer met NEC.
    Ik weet er alles van. In Friesland is ook een groot deel van het Nuon-geld gebruikt om H'veen een stadion te geven.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 18:54
    Ja triest he.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:13
    Het stadion is niet van Heerenveen zelf ze huren dat dus als een gemeente dat lekker wil betalen oke toch. Of wou jij zeggen dat jij je hypotheek ook niet leent?
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
    Andere clubs kunnen niks kopen omdat het stadion hun om de nek hangt, de provincie gaf H'veen geld om het stadion te bouwen, zogenaamd omdat het ziekenhuis wilde uitbreiden.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    maandag 15 oktober 2018 om 18:52
    Die zaten daar al niet al te best afgelopen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:44
    Mister Burgers Zoo heeft vast nog wel een”nood” potje
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 06:27
    Het is mister Ouwehands Dierenpark...
    Mister Burgers Zoo komt uut Ernem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05
    Haha oeps! Ja ik heb meer met voetbal dan met panda’s maar bedankt voor de verbetering👍🏻
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1594
    maandag 15 oktober 2018 om 18:46
    De clubs moeten zich afvragen of er nog wel een plekje is.
    Vind ik leuk
    Pimman +5063
    maandag 15 oktober 2018 om 19:00
    Dan weer Curaçao als shirtsponsor..was voorheen toch sponsor van NEC?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2035
    maandag 15 oktober 2018 om 19:16
    Als ze nog maar geld voor benzine hebben vrijdag.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 19:28
    Is wat raak je je inkomsten kwijt en je gas wordt ook afgesloten ,????
    Vind ik leuk
    Ari as +243
    maandag 15 oktober 2018 om 20:06
    Ff Boekhoorn bellen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:52
    Van Schaijk ligt te slapen, je zorgt bij dit soort deals dat je er een safety net onder bouwt als er wat mocht gebeuren dat je altijd je centen beurt. Amateurisme ten top dit. Dikke jongen uithangen en vervolgens niet aan je verplichtingen kunnem voldoen. Eigenlijk passen ze prima in de visie van een voetbalclub. Meer uitgeven dan dat er is.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:20
    Zou jammer zijn! Wat mij betreft mag de derby weer terugkomen!
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 15 oktober 2018 om 21:29
    Geen zorgen. 😉 De media heeft het weer groter gemaakt dan het is. Is en blijft het makkelijkste trucje om clicks te krijgen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:30
    Zo gaat het vaak he.. beter gaan we beide door in de beker en loten we elkaar! Zou mooi zijn! 😏
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:32
    Maar zullen die lui daar,het wel leuk vinden?
    Ik betwijfeld het.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:33
    Geen idee, ik zeg alleen hoe ik erover denk! 😁
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:39
    Ja oke ik mis het ook wel.
    Het mooiste blijft leed vermaak.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31292
    maandag 15 oktober 2018 om 21:23
    Lekker dan....
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 15 oktober 2018 om 21:44
    Jammer, alles gaat naar de klote door wanbeleid.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    maandag 15 oktober 2018 om 21:48
    Utrecht is bijna ten onder gegaan toen sponsors Phanos en Midreth failliet gingen. Deze sponsors hadden zich voor meerdere jaren aan Utrecht verbonden en met de centen die daarmee gemoeid waren sloot Utrecht contracten met spelers. Sponsor failliet maar contracten liepen door. En de curatoren zorgen eerst voor de bank en de belastingdienst daarna voor de schuldeisers en dan is het geld op. Gelukkig sprong er een fan in de vorm van vSeumeren in om de gaten te dichten.
    Vind ik leuk
    JohnFe +335
    maandag 15 oktober 2018 om 22:22
    Het is voor N.A.C. ook wat, heeft net de AD zijn ontslag ingediend.


    Maar gelukkig is hij er nog, we vinden wel een andere rug sponsor, zeker weten..
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 22:28
    Zoals gewoonlijk zal de Gemeente (politiek) wel weer bijspringen met gemeenschapsgeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:10
    Waß Sich Liebt Das Nec(k)t Sich 😎
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 00:10]
    Vind ik leuk
    Quareck +7174
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
    Boekhoorn zal er wel Hema op plakken, iedereen blij
    Vind ik leuk
    Laliga +2194
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
    Hema kom er maar in
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:31
    HEMA erop en klaar.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5426
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:26
    Of de Hema worst
    Necwurst
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3139
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:36
    even Twente bellen voor een tip.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:39
    Boekhoorn heeft net Hema gekocht dus vragen ze hem toch weer voor sponsering.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7776
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:01
    Ik voel al een nieuwe sponsor aankomen: Hema ?
    Boekhoorn blij, NEC blij.
    Geen "energie" meer steken in dat EnergieFlex.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:37
    Hoe kan een energie-leverancier nou failliet gaan, ze hebben gebruikers, ze hebben stroom wat ze kunnen kopen... bizar.

    Nou Hema-worst kom er maar in... (niet verkeerd opvatten a.u.b.)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:42
    Er circuleren al nieuwe shirts voor NEC op het web. Compleet met Hema logo en worst.

    Mochten ze een uitglijder hebben en verliezen, dan spelen ze de volgende uitwedstrijd met een tompouce op hun shirt.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +304
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:58
    Hema op de voorkant en worst van achteren. De reet van de NEK spelers is toch een sjoelbak: keil de handel maar naar voren....
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:09
    En daarnaast zal het me worst wezen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1191
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:57
    Nou zal wel HEMA-worst worden.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:01
    Denk dat die boekhorn zich beter met het bedrijf nec moet bezighouden, ook hier valt geld mee te verdienen! En zijn hart loopt over bij het woord NEC
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws