Ajax Vrouwen krijgt pak slaag en moet hopen op Champions League-wonder

Ajax Vrouwen krijgt pak slaag en moet hopen op Champions League-wonder

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 20:52wo 17-10-2018 om 20:52

Ajax Vrouwen heeft woensdagavond niet voor een stunt kunnen zorgen in de Champions League. Het oppermachtige Olympique Lyon was met 0-4 te sterk.

Ajax bereikte de achtste finales van de Champions League door een dubbele overwinning op Sparta Praag, maar kon die lijn woensdagavond niet doortrekken. Op De Toekomst was Lyon, dat de laatste drie seizoenen de Cup met de Grote Oren won, duidelijk een maatje te groot.

Amel Majri zette Lyon na twaalf minuten op voorsprong met een hard schot in de linkerhoek. Shanice van de Sanden was de aangever. Een kwartier later was het opnieuw raak. Een vrije trap van Selma Bacha was Ajax-doelvrouw Lize Kop te machtig: 0-2.

In de tweede helft ging Lyon nadrukkelijk op jacht naar meer goals - en die vielen ook. Nadat Vita van der Linden een Franse poging nog van de lijn wist te halen, sloegen Ada Hegerberg en Isobel Christiansen keihard toe: 0-4.

Door de nederlaag moet er een wonder gebeuren, wil Ajax zich nog plaatsen voor de kwartfinale van de Champions League. De Amsterdamse vrouwen zitten voor het eerst in de geschiedenis bij de laatste zestien. Over twee weken is de return in Frankrijk.

Plaats een reactie

McRobbos +1449
woensdag 17 oktober 2018 om 20:57
Bij die titel krijg ik toch een heel ander beeld 😏
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:58]
Vind ik leuk
Fissah14 +1377
woensdag 17 oktober 2018 om 21:56
Ja echt he, alsof ze in de laatste seconden een voorsprong weggegeven hebben ofzo.
Vind ik leuk
Counterattack +11552
woensdag 17 oktober 2018 om 22:44
Taalkundig correct: Ajax als zelfstandig naamwoord, dus enkelvoud. Als de vrouwen pak slaag zouden krijgen was het meervoud geweest (krijgen ipv krijgt), okay McRobbos, ontluisterend hè. :-)
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
woensdag 17 oktober 2018 om 21:00
Bij voetballende vrouwen heb ik een heel ander beeld.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:01
Gewoon pakkie gekregen en niet goed genoeg, shit happens.
Vind ik leuk
Niels92 +38634
woensdag 17 oktober 2018 om 21:03
De dames van Lyon staan niet voor niks bekend dat ze het sterkste dameselftal van Europa hebben :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 21:03]
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
woensdag 17 oktober 2018 om 21:20
Heb jij ook al verstand van?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:23
Heb je geen vrouwenvoetbalverstand voor nodig. Al jaren staat Lyon bekend om een van de sterkste vrouwenelftallen...
Vind ik leuk
benny-boys +2041
donderdag 18 oktober 2018 om 09:10
Ja als ze verliezen hebben ze altijd een grondige reden.
Ajax is altijd beter.
Vind ik leuk
Niels92 +38634
woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
De laatste 3 edities van de CL heeft Lyon gewonnen, ze zijn het Madrid bij het dames voetbal :)
Vind ik leuk
Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 21:04
De hype rond het vrouwen voetbal is er af, nu is het weer ouderwets vrouwenvoetbal!
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
Tja, voor de Nederlandse competitie kon Ajax een kampioensteam bij elkaar kopen. Maar om internationaal mee te kunnen draaien is meer nodig, blijkt maar weer.
Vind ik leuk
benny-boys +2041
donderdag 18 oktober 2018 om 09:11
KNVB en Scheidsrechters vragen om hulp dan?
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
woensdag 17 oktober 2018 om 21:18
Oh oh nu winnen de vrouwen ook al niet meer.
Vind ik leuk
FACT +2149
woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
Daar gaat/ging m'n euro bij de Toto......
Vind ik leuk
Realist1892 +1601
woensdag 17 oktober 2018 om 21:48
De laatste jaren kan je niet op Ajax bouwen.
Dat had je moeten weten.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:52
Wij zijn de beste alleen vandaag even niet 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1010
woensdag 17 oktober 2018 om 22:02
Heerlijk na afloop douchen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws