Einde carrière voor twee scheidsrechters door matchfixing-schandaal in België

Einde carrière voor twee scheidsrechters door matchfixing-schandaal in België

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 21:26wo 17-10-2018 om 21:26

Bart Vertenten en Sébastien Delferière, twee hoofdrolspelers in het Belgische onderzoek naar fraude en matchfixing, zullen nooit meer een wedstrijd fluiten. Dat laat bondsvoorzitter Gerard Linard woensdag weten aan RTL.

Vertenten en Delferière werden vorige week meegenomen voor verhoor in het kader van mogelijke matchfixing in het Belgische voetbal. De twee scheidsrechters, die ook internationale wedstrijden floten, hebben banden met zaakwaarnemer Dejan Veljkovic en worden beschouwd als verdachten in het onderzoek.

Hun schuld is nog niet bewezen, maar Linard stelt dat Vertenten en Delferière nooit meer op een voetbalveld zullen staan. "We gaan natuurlijk het vermoeden van onschuld respecteren, maar één van de voorwaarden toen één van de betrokken scheidsrechters vrijkwam (Sébastien Delferière, red.), is dat hij geen contact meer mag hebben met de voetbalwereld. Met andere woorden: hij mag nooit meer een wedstrijd fluiten."

Linard wil de twee arbiters ook beschermen. "We zullen zien hoe de juridische procedure afloopt. Maar ik denk niet dat we hen als mens en als scheidsrechter een dienst bewijzen door ze ooit nog op een voetbalveld toe te laten. Niet na alles wat er gebeurd is. Denk je echt dat er zo’n groot onderzoek werd ingesteld zonder dat er een gegronde reden was?"

Lees meer over:Jupiler Pro League

Plaats een reactie

Barry Engels +32343
woensdag 17 oktober 2018 om 21:29
Echt waar?
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
woensdag 17 oktober 2018 om 21:48
Wilde je zo graag 1e zijn dat je zomaar wat nutteloos roept?
Je lijkt Stratum wel. Best triest!
Vind ik leuk
Ron83 +623
woensdag 17 oktober 2018 om 22:09
Hoho wat zegt stratum dan nu niks toch?😕
Vind ik leuk
Streaker +3900
woensdag 17 oktober 2018 om 22:17
Ach de bijbelse Jona wil zijn net ingezakte balletjes even tonen, laat hem even lekker gaan. Beter op dit podia dan morgen bij de juffrouw.
Vind ik leuk
Mr bien +8949
woensdag 17 oktober 2018 om 22:38
Nu niks maar normaal probeert hij bovenaan te staan door de grootste onzin neer te kalken .
Een internet supporter zonder leven die hier al 8 jaar 24/7 aanwezig is.
Logisch dat zn vrouw hem het huis uit heeft getrapt.
Ook naar zijn kinderen kijkt hij niet om.
Dus wat Jonathan zegt is niks mis mee.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 22:20
Beter dan die achterlijke .
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 14:20
Levert jou in ieder geval veel likes op XD
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
Ja lekker gap!
Ben door het dolle heen...
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1413
woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
We gaan natuurljk het vermoeden van onschuld hanteren, maar denk je nou echt dat er zo een groot onderzoek wordt ingesteld zonder gegronde reden? Beetje tegenstrijdig dit.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:38
Er staat nergens dat ze vermoeden van onschuld 'hanteren' ze respecteren het wel
Vind ik leuk
Foebele +52756
woensdag 17 oktober 2018 om 21:41
De enige reden waarom hij dat erg zal vinden is, omdat er dan niet meer wekelijks een enveloppe in de bus ligt.
Vind ik leuk
barry m +605
woensdag 17 oktober 2018 om 23:33
Gaan die 2 scheitsrechters nu met pensioen, en krijgen ze nog een dik pak met geld?
Ik ben benieuwt wat ze met die 2 gaan doen.



[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 23:34]
Vind ik leuk
Orphen89 +3966
donderdag 18 oktober 2018 om 07:47
Bij zo'n schandaal word natuurlijk elke scheidsrechter die een kop koffie heeft gedronken met zo'n zaakwaarnemer als verdachte aangemerkt.
Misschien is die zaakwaarnemer wel gewoon het bed in gedoken met z'n zus.
Elke scheidsrechter die op een manier te linken valt word onderzocht en is verdachte. En zolang je verdachte bent in zo'n zaak mag je niks met voetbal doen, ook dat is logisch.
Als de zaak is afgewikkeld en ze zijn niet schuldig bevonden kunnen ze heus wel weer fluiten, of ze dat willen is een 2e natuurlijk maar ligt die beslissing niet bij henzelf dan?

Vind dit een beetje voorbarig allemaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws