Euforie rond Nederlands elftal getemperd: 'Mazzel gehad'

Euforie rond Nederlands elftal getemperd: 'Mazzel gehad'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 08:24do 18-10-2018 om 08:24

Kees Kwakman tempert de euforie rond het Nederlands elftal. Het is volgens de inmiddels gestopte voetballer geen zekerheid dat er in de toekomst voortaan weer met grote cijfers gewonnen gaat worden van Duitsland. Ook tegen België werd er met een 1-1 gelijkspel een relatief goed resultaat geboekt.

"We moeten nu niet verwachten dat we even met 3-0 van Duitsland winnen zonder dat we een kans weggeven of zonder dat Duitsland beter is", zegt Kwakman bij FOX Sports. "Ik denk dat er bij vlagen realistisch gevoetbald is, dat Duitsland bij vlagen beter was en je mazzel hebt gehad. Die kans van Sané die er niet in ging. Dat je 3-0 wint van Duitsland.."

Kwakman merkt een verschil in tactiek. "Je zag het tegen België en Duitsland: ze gaven Nederland de bal. Je zult ook af en toe het initiatief moeten nemen en een plan moeten hebben als je tegen Frankrijk speelt. Die geven de tegenstander alleen maar de bal. Je moet ook een idee hebben als je bal hebt en dus het spel moet maken."

Bondscoach Ronald Koeman krijgt een compliment van Kwakman. "Nederland weet nu ook wat ze moeten doen als ze terugzakken. Ze durven de tegenstander de bal te geven. Dat vind ik echt een vooruitgang ten opzichte van de vorige keren, dat je altijd maar dominant moet zijn en positiespel moet spelen."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Bengelino +14619
donderdag 18 oktober 2018 om 08:26
Kees roept ook een hoop hoor dezer dagen
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26167
donderdag 18 oktober 2018 om 08:29
Keea heeft een punt maar zonder geluk vaart niemand wel.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:29
En toch vind ik het wel een realistische kijk zoals hij het verwoord....
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:58
En PSV speelt ook kut, maar staan wel bovenaan...
Vind ik leuk
Stom +724
donderdag 18 oktober 2018 om 09:44
Is ook een ploeg die zich zwel met als zonder bal comfortabel voelt. De tegenstander vastzetten en het spel maken of terugtrekken en op de counter spelen, ze kunnen en doen het beide. Vaak zelfs in dezelfde wedstrijd. Zou mooi zijn als NL dat ook lukt!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:48
En dat heeft met mijn reactie te maken??
Vind ik leuk
HanV +5694
donderdag 18 oktober 2018 om 09:42
Die ploegen geven Nederland de bal, snap ik niet. Balbezit laatste wedstrijden Nederland tegen Frankrijk 46,3, tegen Duitsland 40,5 en tegen België 45,9. Hij draait de zaken om.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
donderdag 18 oktober 2018 om 08:42
Ach, zo iemand doet ergens een interview en VP maakt er dan 3, 4 artikelen van...
Vind ik leuk
Youri99 +10832
donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
Het mooiste vind ik zijn theorie dat Frankrijk de tegenstander alleen maar de bal geeft dus dat Nederland dan maar het spel moet gaan maken... Juist, das nou net wat Frankrijk wil.

Wees eens eigenwijs en geef Frankrijk de bal ipv zij ons en trek ze uit hun comfort-zone. Maar naieve Kees verwacht dat we met een onervaren oranje in opbouw even Frankrijk onze wil op gaan leggen...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:29
Gelukkig worden de onderwerpen over het Nederlands elftal minder, een compliment aan VP.........;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:29
meer plek voor 1 van van Frenk de Jong ;)
Vind ik leuk
Blac-ca +613
donderdag 18 oktober 2018 om 08:33
Hij degelijk een punt,maar als iemand zo iwts zegt krijgt hij de wind van voren he.
Maar Kees heeft wel gelijk .
Vind ik leuk
GoMax33 +152
donderdag 18 oktober 2018 om 08:35
Kees Kwakman... Pfff... Krijgen we dadelijk ook de mening van Maikel Renfurm, Patrick Pothuizen, Prince Polley, Rene van Rijswijk, Folkert Velten en DIrk-Jan Derksen? Dat die gast een platform krijgt...
Vind ik leuk
3Bier +15576
donderdag 18 oktober 2018 om 08:55
Wat een geweldenaars waren dat!
Vooral Prince Polley!
Vind ik leuk
HanV +5694
donderdag 18 oktober 2018 om 09:48
Patrick Pothuizen zou eigenlijk dan Stefan Jansen of Maurice Graeff moeten zijn. Dan heb je tenminste allemaal aanvallers.
Vind ik leuk
Martinus69 +6305
donderdag 18 oktober 2018 om 09:38
Pfff?????

Waarom niet. Komen een stuk beter over dan een Heitinga om maar wat te noemen...
Vind ik leuk
Come on Utreg +30170
donderdag 18 oktober 2018 om 08:37
Kees Kwakman heeft veel te vertellen dezer dagen. Punt.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 08:37
Kees: NL heeft de laatste jaren vooral ook heeeel veel pech gehad. Mogen ze nu ook eens een beetje geluk hebben???
Vind ik leuk
Polly11 +4287
donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
Nou ja, pech gehad? Dat momentje Dost inderdaad, maar voor de rest was het toch echt de mentaliteit. O ja. En we hadden pech met Blind als bondscoach
Vind ik leuk
Ryan82 +1088
donderdag 18 oktober 2018 om 08:44
Vind het wel erg negatief, Klopt dat Duitsland en België Nederland heeft overklast in de eerste helft, maar we kwamen bij beide wedstrijden goed terug en waren daarna beter. Al dat negativiteit straalt over bij de jongens. We moeten juist nu hun met positiviteit steunen. Anders wordt het nooit wat met het Nederlands elftal. Ik denk dat Derksen en co de tendens neer hebben gezet om alleen maar te zeiken om alles wat je ziet. Als voorbeeld: stel je hebt een zoontje en je loopt langs de kant alleen maar te schreeuwen en te klagen.. Zal hij dan beter voetballen? Ik denk van niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:45]
Vind ik leuk
Krav +238
donderdag 18 oktober 2018 om 08:45
Wat een onzin. We geven die duitsers de bal niet. We krijgen hem zelf gewoon niet zo snel en houden hem zelf niet in de pleog zoals we gewend zijn. Maar dit was onder van basten ook niet altijd. Sterker nog... we counterden toen frankrijk en italie weg terwijl we helemaal weg werden gespeeld. Maar nu herinnert men alleen de goals van de talenten sneijder en robben en was het ineens het beste voetbal ooit. Hmmm
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:45]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:16
Kan me niet herinneren dat we tegen Italië weg werden gespeeld.
Vind ik leuk
045Brunssum +1116
donderdag 18 oktober 2018 om 08:53
Zie ik daar nu links boven een knakworst in beeld !!
Vind ik leuk
Cappie +7968
donderdag 18 oktober 2018 om 09:43
Ik hoop niet dat jouw knakworst er zo uit ziet...
Vind ik leuk
HanV +5694
donderdag 18 oktober 2018 om 10:06
Aantal toeschouwers in het Koning Boudewijn-stadion: 30.000 (volgens Sporza) en 1 knakworst.
Vind ik leuk
045Brunssum +1116
donderdag 18 oktober 2018 om 10:50
Lol
Vind ik leuk
Dani82 +3807
donderdag 18 oktober 2018 om 08:53
Kees kwakman... grappig om het woord mazzel uit zijn mond te horen. Als er iemand mazzel heeft gehad is het kees kwakman wel, dat hij ooit profvoetballer is geworden....
Nog nooit zo’n houte klaas op de velden zien rondlopen
Vind ik leuk
045Brunssum +1116
donderdag 18 oktober 2018 om 08:54
Kees een wereldkampioen speelt ook niet de sterren van de hemel.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
donderdag 18 oktober 2018 om 09:16
Ik denk ook dat oranje het zo moet spelen..tegenstander de bal geven en dan met de jong kijken of je de snelheid voorin kan benutten.

Er is teveel middelmaat om een sterke tegenstander kapot te spelen
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:20
Goed dat hij gestopt is.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:23
Helemaal mee eens. Er werd al weer gedaan alsof NL wel weer even mee ging doen om de prijzen. We hebben geen spits en als je zag wat voor kansen we tegen, met name, Duitsland weggaven
Vind ik leuk
Garinsha +5119
donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
De hele week hoor ik al ze hebben mazzel gehad.... ze hebben geluk gehad.. bla bla bla geef deze jongens gewoon de props voor hun instelling en het winnen en gelijk spelen van deze 2 wedstrijden.. het is geen oranje met "de grote 4".. maar hun heb ik nog slechtere wedstrijden zien spelen tegen belgie en duitsland in het verleden. Het is alsof men deze jongens niet gunt. Iedereen weet waar het nederlands elftal staat maar je mag het toch leuk vinden voor die jongens dat zij winnen en gelijk spelen. Niets meer niets minder.


Ps. Wat was er gebeurd als zij beide wedstrijden hadden verloren.. precies.. helemaal afgemaakt in de pers met ze kunnen er helemaal niets van! maar nu dat het anders is krijg je deze kul. Nederland, wat willen jullie nou?!?!
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:29]
Vind ik leuk
Cappie +7968
donderdag 18 oktober 2018 om 09:43
Volgens Kees bestaat voetbal uit de tegenstander de bal geven volgens mij.
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat een ploeg dat ook daadwerkelijk doet, de tegenstander gewoon de bal geven. Rare vent.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
donderdag 18 oktober 2018 om 09:59
Hier nog een Kees die zijn mening geeft over Duitsland: https://www.youtube.com/watch?v=a6K5L-wjNsQ
Vind ik leuk
DeNeutrale +286
donderdag 18 oktober 2018 om 10:29
Je kan ook de tegenstander de bal geven, maar wat als de tegenstander wel raad weet met de bal? Dan verliest Nederland dus geheid met 3 - 0 of 4 - 0. Overigens is het vaker voorgekomen dat een team met geluk wint; zoals België tegen Brazilië op het WK.
Vind ik leuk
rinirat +4165
donderdag 18 oktober 2018 om 11:13
Meneer als dit en als dat...
Zonder geluk vaar je niet..
Rensenbrink bal op de paal in Argentinie.
Nederland west Duitsland WK 74
Er zijn zoveel factoren
Wie is kwakman..
Vind ik leuk
Zot Joke +652
donderdag 18 oktober 2018 om 11:30
Dacht Kees dat we nu ineens de sterren van de hemel zouden spelen tegen dit soort tegenstanders? We zijn gevallen en staan langzaam weer op. Nu nog onze rug rechten en we zijn weer aanwezig op een eindtoernooi.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:08
Kees weer wat azijn gedronken
Vind ik leuk
wijnsmaakt +306
donderdag 18 oktober 2018 om 13:49
Het is voetballente maar ik heb nog geen zwaluw gezien. Dan is het de wederopstanding ......van wie? Nu gooit meneer Kwakzalver er ook nog een paar clichés tegenaan en maar denken dat we kunnen voetballen. We worden gewoon laatste in de poule dus degradatie en verder niks.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws