Goalgetter keert terug in Abe Lenstra Stadion: Sfeer was electric

    Goalgetter keert terug in Abe Lenstra Stadion: "Sfeer was electric"

    donderdag 18 oktober 2018 om 08:21

    Marcus Allbäck bewaart louter goede herinneringen aan zijn tijd bij sc Heerenveen. Tussen 2000 en 2002 scoorde de Zweed aan de lopende band in Friesland. Zaterdag keert hij voor even terug in het Abe Lenstra Stadion. Allback (45) is dan te gast bij de clash tussen Heerenveen en Ajax. 

    "Ik heb nergens zo’n goede band met de supporters gehad", blikt de oud-international terug in de Leeuwarder Courant. "De sfeer was electric. Bij elke wedstrijd was het Abe Lenstra-stadion bomvol. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik het erover heb. Mijn vader kwam om de twee weken over uit Zweden om me te kunnen zien spelen. Hij wist niet wat hij meemaakte."

    Toenmalig trainer Foppe de Haan stelde Allbäck aanvankelijk op als middenvelder. "Ik dacht toen: weet hij wel dat ik een spits ben? Maar het kwam goed. Foppe was veeleisend, maar daar hield ik van. Ik was zelf ook erg professioneel. Ik kwam altijd op tijd, nam mijn rust en at goed. Dat waardeerde hij. Foppe wist precies wat hij wilde."

    Allbäck maakte in twee seizoenen 25 competitiegoals voor Heerenveen. Hij verkaste in 2002 naar Aston Villa. 

    Poll

    Wat wordt Heerenveen-Ajax?

    (583 stemmen)

    Plaats een reactie

    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:40
    Lekker belangrijk. Ze kunnen iedereen terughalen...
    Wij hebben Frenkie de Jong!
    Vind ik leuk
    rexxo +1382
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:04
    Bedankt man voor je uitstekende bijdrage op dit topic.
    Heb je daar vannacht lang over moeten nadenken hoe je dit ging formuleren?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:13
    Nee eigenlijk niet gap.
    Werd wakker, opende mijn laptop om te gaan werken, keek nog even rond op Voetbalprimeur, kwam dit topic tegen en bedacht me dat de wereld zat te wachten op deze comment.
    Best spontaan eigenlijk!
    Vind ik leuk
    Old Star +7337
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:49
    Ga voortaan gewoon lekker werken 😉
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
    Hi Oude Ster!
    Ik ben social influencer en voetbalspelersmakelaar, dus dit is onderdeel van mijn werk.
    Vind ik leuk
    Old Star +7337
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:05
    Dat is een hele mond vol... je zou wel bij VP kunnen werken. Die zijn ook social influencer en gezien een heel aantal artikelen hebben die ook belangen in bepaalde spelers...
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:07
    Ik lever content aan veel voetbalsites.
    Helaas niet alleen maar over Frenkie ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:27
    Ik vond het een prima reactie.
    Het gaat je ook zo gemakkelijk af, jaloersmakend.
    De Spaanse kranten zullen het vast overnemen.
    Is er dus toch nieuws over Frenkie.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7567
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:07
    Ja, het is echt heel leuk als je altijd voor het nieuws uit kan lopen.
    Altijd een primeurtje en altijd de eerste roddels/feiten!
    Daarnaast schrijf ik verslagen overdag en rijd ik van maandag tot vrijdag elke avond langs meerdere trainingen om jeugd te bekijken en talent te zoeken. De weekenden zijn uiteraard overvol en gaan mijn team en ik van 8uur tot 18uur op pad om die nieuwe Frenkie De Jong te zoeken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:27
    Nou met het social beinvloeden van mensen doet Ajax prima werk, alleen als mensen dan spelers echt ontdekken dan kan dat ook tegenvallen. Ik weet niet of spelers daar zo blij mee zouden moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:23
    H'veen heeft Abe.
    En die kon alles, als hij er zin in had.
    Had hij geen zin, dan ging hij douchen.
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +306
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:40
    De beste man is al weer 45...... ik voel me opeens oud....
    Vind ik leuk
    tollie +874
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:45
    Mooie tijden waren dat
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1212
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
    Ja triest om te zien dat het bolwerk wat foppe en riemer gebouwd hadden, kapot gemaakt is tot een nietszeggende club die met de jaren op weg naar de Jupiler gaat.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:53
    Jupiler? Gaat Heerenveen dan in Belgie spelen?😉
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1212
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:57
    De Keuken Kampioen Divisie dan, vooruit.
    Vind ik leuk
    Hulsink +508
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:45
    Ja maar wij hebben GROLSCH!
    Vind ik leuk
    pietprecies +6417
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:03
    All-Back en dan toch in de spits belanden
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:28
    Marcus All be bäck
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:29
    Zlatan Grote Bek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws