'Manchester United-spelers zijn er klaar mee en delen bloopers van clubiconen'

    'Manchester United-spelers zijn er klaar mee en delen bloopers van clubiconen'

    donderdag 18 oktober 2018 om 12:26

    De spelers van Manchester United hebben het helemaal gehad met clublegendes als Paul Scholes, Gary Neville en Rio Ferdinand. Het trio laat - in hun ogen - geen kans onbenut om de selectie en manager José Mourinho te bekritiseren.

    Scholes is één van de meest uitgesproken criticasters van Manchester United en krijgt vaak bijval van Neville en Ferdinand. Dat is in het verkeerde keelgat geschoten bij een aantal sterren, meldt The Mirror. Onderling wisselen ze filmpjes uit met beelden van beslissende fouten die zijn gemaakt door de betreffende oud-spelers.

    De huidige selectie van United vindt de constante stroom van kritiek overtrokken en neemt 'wraak' met het delen van de bloopers. Het is voor de spelers het bewijs dat zelfs de grootste spelers uit de clubhistorie fouten maakten op het veld. Ook vinden ze de kritiek vaak te persoonlijk en dat United schade wordt berokkend.

    Manchester United is bezig aan een teleurstellend seizoenstart. De nummer acht van de Premier League kan zaterdag weer aan de bak: Chelsea is op Stamford Bridge de tegenstander.

    Plaats een reactie

    MedusAZ +2385
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:32
    Laat nou net deze oud-spelers de club groot hebben gemaakt en aan vrijwel alle successen hebben geholpen van de laatste 20 jaar. Die mensen hebben alle recht en reden om kritiek te hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:37
    Amen...
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1633
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:37
    Tot op zekere hoogte wel ja... soms heb ik ook wel het idee dat bijv. een Scholes wel erg graag zijn (negatieve) mening geeft...

    Toch jammer want wat was het een geweldige middenvelder...
    Vind ik leuk
    Arvin +4330
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:45
    Die mensen leven voor de club, hebben vrijwel hun hele leven daar gespeeld en zijn gewoon erg begaan met het huidige verval. Bovendien lijkt alle kritiek me terecht als je naar de stand en het spel kijkt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Na alles wat ik van (met name) Scholes heb ik gezien is dat hij gewoon zegt waar het op staat.
    Als je kijkt hoe Manchester het de laatste jaren laat afweten is kritiek gewoon op zijn plaats.
    Als je doelstelling kampioen worden is, dan kan je nu (en voorgaande jaren) toch niet tevreden zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:56
    Sluit ik mij helemaal bij aan. Daarnaast is Manchester de grootste club ter wereld (financieel gezien) en zijn zij aan hun stand verplicht om niet alleen kampioen van Engeland te worden met enige regelmaat maar ook de beste club ter wereld.

    Dat laatste gaat ze nog slechter af...
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:13
    "Grootste club ter wereld".

    Wat moeten we met zo'n typering, Ajax zegt dat ook van zichzelf, maar de resultaten zeggen iets anders, spelers bepalen wie de beste club is. Grootste club te zijn werkt alleen maar tegen je. City heeft de betere spelers en de betere trainer en dus ook beter management.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:28
    Financieel gezien is de club Manchester united qua totale waarde, de grootste ter wereld. De grootste wil nog niet meteen zeggen dat je de beste bent. De beste club is Real Madrid als je kijkt naar coefficienten ranking.
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:59
    Ja, en die ranglijst trekt succes-support.
    Zo van... laat ik maar Real kiezen want die winnen veel.
    Wie daar bovenaan staat, staat er nooit lang.
    Want dan word je de club waar iedereen van wil winnen. En als city de betere spelers heeft dan lukt dat niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:21
    En wat is er mis met succes supporters? Supporters die het spel voetbal mooi vinden. Zijn vaak supporter voor de club die het beste/mooiste speelt. Als dat ieder jaar weer een andere club is maakt dat toch niks uit. Gaat erom dat er mensen zijn die van het spel voetbal houden en niet per sé van één club.
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:45
    Succes-support dat werkt zolang er succes is.
    Ik persoonlijk heb meer met clubs waar de support ook blijft als er geen succes is. Want komt er dan ooit weer succes dan is de ontlading immens groot, denk aan Feijenoord die weer even de beste was.
    Mijn voorkeur heeft Cambuur. Maar op onderdelen geniet ik van PSV en van Feijenoord en van Ajax en ook Utrecht, AZ, Groningen, Vitesse, NAC.
    Toevallig allemaal echte clubs.
    Maar je hart kan maar voor eentje zijn toch?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:40
    Exact.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:16
    Toch moet je daar mee opletten, van die oud legendes die zich continu menen te moeten mengen in de zaken van hun club doen vaak meer kwaad dan goed. Hoe groot hun staat van dien ook was in hun tijden als speler.

    Dat terzijde ben ik het in deze wel gewoon met Scholes eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:35
    Je gaat toch ook niet je vader en moeders vuil was buiten hangen en dan zeggen daar heb ik recht op om kritiek te uiten.

    Volgens mijn geloof je niet in de hemel omdat je het alleen maar om de likes doet😆
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2385
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:03
    Rot toch op, lachwekkende zielepiet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32072
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:33
    Ach die spelers hebben meer bereikt dan heel di3 selectie bij elkaar, gevoellige....
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1202
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:34
    Kritiek op rijke autisten wordt niet getolereerd, verassend!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10072
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Snap alleen niet wat autisten hiermee te maken hebben, en waarom je hiermee autisten zo negatief moet weg zetten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:20
    Iedereen heeft tot op zekere hoogte autistische kenmerken toch?
    Voor mij is Autisten geen negatieve typering.
    Ik denk dat Roger Otten niet goed weet wat Autisme voor problemen kan opleveren voor mensen. Al levert het ons ook prachtige dingen op, want veel kunstenaars hebben er ook een tikje van.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    Autisten zijn 100x sympathieker dan die 25 in het veld bij Manchester...

    Beetje kansloze vergelijking, vind je niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:34
    Wellicht vermakelijk en de allergrootsten maken ook fouten, maar hopelijk beseffen ze tegelijkertijd dat ze zelf op nog geen 20% presteren van het niveau dat een legende als bijv. Scholes doorgaans haalde.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:42
    Heb jij Scholes, sinds hij gestopt is, ooit betrapt op 1 positieve uitspraak vwb United?

    Deze 3 hebben het echt altijd alleen maar over United en ik kan me voorstellen dat dat wel eens gaat vervelen.
    Het zijn echt 3 Sjakies. Alleen waar Sjaak nooit iets fouts ziet bij Ajax, zien die gasten echt nooit iets goed bij United.

    Roy Keane zeikt ze ook vaak genoeg af maar die doet dat zelfde ook bij andere clubs, landenteams, iedereen krijgt een beurt bij hem als het moet.
    Dat is een stuk makkelijker te accepteren.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
    Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om zoveel kritiek te krijgen, maar Scholes doet het wel omdat hij echt begaan is met de club en natuurlijk ook wel ziet dat het over het algemeen bij lange na niet goed genoeg is wat er de laatste jaren op de mat wordt gelegd.. Af en toen is hij ook wel eens wat positiever, maar in de regel niet en ik zal ook niet zeggen dat alles wat hij zegt hout snijdt, maar recht van spreken heeft hij zeker.

    Hij zou niets liever zien dan dat ze met goed voetbal mee zouden doen om het kampioenschap, maar kan ook niet tot een andere conclusie komen dan dat het spel (zwaar) ondermaats is en de titelkansen alweer zijn verkeken (voor zover die er waren).. En ja, daar is hij wat verbitterd over als legende van de club, dat snap ik nog wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:53
    Veel van die oud- spelers sporen gewoon niet. Scholes die gewoon nooit iets positiefs zegt.
    Carragher die gewoon een hooligan is die toevallig aardig tegen een bal kon trappen.
    Die neville die zich na dat valencia fiasco nog steeds serieus neemt.
    Geeft allemaal niet zo, maar ze krijgen zoveel air time.

    Hebben we in Nederland wel eens wat te zeiken over analisten.....
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:04
    Ja mee eens dat een munt twee kanten heeft. Manchester presteerd ondermaats, maar deze drie analisten zijn ook wel erg zeikerig hoor. Dat soort gevallen hebben we in Nederland ook rondlopen en nemen we ook niet al te serieus. (Ookal heeft een voetballer veel gepresteerd, wil nog niet zeggen dat he teen goede analist is)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:57
    Zo veel positiefs is er de afgelopen jaren nou eenmaal niet te melden. Ik heb liever een clubicoon die gewoon (terecht) kritisch is als het nergens op lijkt dan een Sjakie die er maar wat kansloos in om lult, tegenstanders afkraakt en naar scheidsrechters wijst.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:29
    Ik zit het hier niet voor Sjakie op te nemen, begrijp me goed.
    Neem hem als voorbeeld van focus op 1 club. Alleen waar Sjakie nooit iets fouts ziet van zijn club, is Scholes van de Waldorf en Stadler school.

    En natuurlijk is er de afgelopen jaren ook wel eens iets positiefs te melden geweest. Minder dan ze gehoopt hadden, minde dan het geld wat ze uit gegeven hebben had moeten opbrengen maar het is natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel geweest.
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
    Keane zei als speler al alles wat hem in de mond viel.
    Maar Scholes was de stille werknemer en nu komt alles eruit.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:35
    Scholes heeft ook wel positive dingen gemeld hoor, alleen die zijn er niet veel te melden nu.

    Ferdinand is 1 van de betere in zijn analyses net als een Keane.

    Neville is niet altijd even sterk maar nog kijk je naar het spel de resultaten en opmerkingen van de spelers en de vooral de trainer is de kritiek toch gewoon terecht.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:38
    Hij zal ongetwijfeld wel eens een keer wat positiefs gezegd hebben.
    Maar Scholes loopt al te pissebedden sinds hij de 1ste keer zijn schoen op zolder zette en ging daar vrolijk mee verder nadat ie dat de 2de keer deed. Dat is echt niet pas sinds Mourinho aan de gang.

    Typisch zo'n gast die er niet mee kan leven dat ie te oud werd voor het spelletje en hoe begrijpelijk dat ook is..... het is niet anders.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:52
    Als het onderbouwd is zoals bij hem toch 90 % het geval is is het toch goed.

    Als hij zegt dat hoe Pogba erbij loopt in het veld op momenten nooit geaccepteerd werdt toen hij speelde omdat niet belangrijker is dan het team en de club heeft hij toch gelijk.

    Kritieken die hij leverd en ik mee krijg is het gewoon terecht in de laatste jaren ook op Moyes en op Van Gaal leverde hij kritiek die onderbouwd was en ook terecht was in mijn ogen.

    Op het moment dat het vooral negatief is waar ligt dat dan aan misschien ook aan de spelers/trainers die al die kritieken krijgen en niet aan de gene die kritiek leverd.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:52
    https://www.sportskeeda.com/football/scholes-delighted-with-kagawa-van-persie-powell-and-buttner

    Is hij een keer positief, mislukken 3 van de 4 faliekant.

    Boeit me voor de rest niet zo veel.
    Punt is dat je dit soort dingen, wat de spelers nu doen, gaat krijgen als je echt altijd maar loop te zeiken. Er wordt bij voorbaat al gezegd "daar heb je die zeikerd weer".

    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:10
    Liever die zeikerd die het onderbouwd dan die spelers en trainers die met het ene excusses na het andere komen.

    Een aantal opmerking van Mourinho na kritiek:

    Weet je wel wat ik gewonnen heb.
    Spelers geven niet alles.
    Er is niet geinvesteerd £82mln
    Niet de juiste spelers gekregen
    Woodward werkt niet na behoren

    En ik zal er vast nog wel een paar vergeten zijn over scheidsrechters of het veld.

    Deze 'vedettes' moeten eens zorgen dat er nieuwe successen komen ipv die gene die er wel voor zorgde zo te behandelen.

    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:23
    Verbeter me maar als ik dit fout interpreteer hoor?
    Maar lijkt erop dat jij suggereert dat dit een gebrek aan inzet is.
    Ik denk meer dat de sfeer negatief is binnen de club en dan wordt dat een snelkookpan.
    Maar ik vind dat men moet luisteren naar Scholes en hem weerwoord moet geven op foute aannames en vooral met prestaties antwoorden.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:29
    Ik bedoel dat je ongetwijfeld wat filmpjes kunt vinden waarin Scholes fouten maakt, maar je altijd moet beseffen dat we het hier over een fenomenaal goede middenvelder hebben waar geen enkele speler van United qua prestaties ook maar bij in de buurt komt.. Scholes haalde over het algemeen namelijk wel een zeer hoog niveau en liet het ook qua inzet nooit afweten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:03
    Ja, maar Scholes had Beckham rechts naast zich en Gyggs links.
    Hij kon schoffelen en ook goed voetballen.
    Misschien is er geen juiste balans in het team.
    Maar ik zou ManUtd ook niet kiezen als ik meer opties had.
    Het is al jaren onrustig sinds Fergie ging.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:20
    Scholes liet juist ook een team om zich heen beter spelen, hij was in mijn ogen nog veel getalenteerder, beter en belangrijker dan Beckham en in mindere mate zelfs ook dan Giggs.. Zijn overzicht en passing is ongeëvenaard en daarnaast had hij ook nog een zeer goede techniek en schot van afstand.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2066
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:35
    Echte mannen met een sterk karakter zo te lezen..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:36
    Toch jammer dat die spelers helaas zo weinig zelf kritiek kennen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:37
    Blijkbaar heeft Zlatan toch een punt!!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23980
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:38
    Wat een flauwekul zeg. Iedereen maakt fouten, anders hadden ze ook nog nooit iets geleerd. Op je (oude) cluppie kankeren wordt daat tot topsport verheven, dat kan de club alleen maar geld gaan kosten. Nu hebben ze daar nog wel wat pegeltjes op de bank, zowel in het stadion als daarbuiten, dus kan het wel wat lijden. Spelers die tot hun dood hun club positief blijven steunen zijn er tegenwoordig niet veel, de meesten kunnen kiezen uit een stuk of tien clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:42
    Kritiek moet kunnen, en deze mannen hebben recht van spreken

    Maar ze zouden misschien ook meer kunnen proberen mee te denken over hoe het beter kan, dan spelers individueel af te branden

    Dat is erg makkelijk in deze situatie en helpt niemand ergens mee

    Maar het is ook wel erg slecht wat United heeft laten zien dit seizoen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:01
    Hele club is uiteen gevallen na het vertrek van Fergie.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:01
    Die oud-Spelers die wonnen nog eens `n prijs,
    maar de huidige spelers winnen niks (verkeerde Coach denk ik)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:04
    Hoop dat scholes en collega's Man U helpen met deze kinderachtige kritiek. Heb Fergason nooit zo horen klagen en die heeft recht van spreken. Als meneer Scholes het allemaal zo goed weet en kan dan neemt hij het trainerschap van Speciale one ( erg als je jezelf zo noemt ) vlug over.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:07
    Dure kinderopvang is dat United geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:14
    Toen die gasten er speelden was 't een genot vaak om naar UTD te kijken, nu kijk ik alleen als ik niet in slaap kan vallen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6758
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:23
    Ook grootheden maakte fouten maar ze hebben wel het recht er iets van te zeggen maar wat ik niet begrijp is dat ze Mourinho maar beperkt aanpakken. Deze had allang zijn ontslag dienen te krijgen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2721
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:40
    Waar kan ik die beelden vinden?

    Scholes is zo'n irritant mannetje en begrijpt zelf niet dat hij niet eens bij de beste Engelse spelers hoort. Bij de beste van de wereld mag hij niet eens aan de voetzolen ruiken.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:51
    Daar dachten o.a. Xavi, Zidane en C. Ronaldo, die uiterst lovend over de speler Paul Scholes zijn, heel anders over en als je hem hebt zien spelen, kun je ook niet tot een andere conclusie komen dan dat hij fenomenaal goed was.. Kennelijk behoor jij niet tot die gelukkigen of je bent totaal niet in staat om spelers op waarde te schatten.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2721
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:54
    Het is inderdaad 1 van die namen die me nooit was opgevallen, totdat hij verslag-gever of wat dan ook werd.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:58
    Ja dat kan, maar de mensen die United wat nauwkeuriger hebben gevolgd, waren het er bijna allemaal over eens dat hij een fantastische middenvelder was, of het nou tegenstanders, medespelers, managers of supporters waren.. Daar kon je gewoon niet omheen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2721
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:50
    Ik heb wel eens wat van hem op youtube gezien, en dat ziet er dan wel krachtig uit. Het valt mij dan wel op dat hij daarzo relatief weinig bekeken wordt en weinig commentaren scoort.

    Maargoed ik ben over het algemeen helemaal niet zo enthousast over Engelse voetbal spelers. Meestal zijn ze zwaar gehyped, maar waren internationaal nooit begeerd (op een uitzondering nagalaten).

    Hoe Scholes zich in de media uit over menig Man U speler/trainer vind ik zwaar beneden peil. Door het afzeiken van menig vedette loopt hij vaak buiten zijn schoenen. Daar heeft hij mijns inziens de staturs helemaal niet voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:22
    Als je uit bent op commentaren over Scholes van mensen die daadwerkelijk verstand van de materie hebben dan moet je dit maar eens lezen:

    http://iconicnumber7.wordpress.com/2011/08/04/a-paul-scholes-tribute-92-quotes/

    Dan zul je zien dat o.a. Zidane, Xavi, Henry, Vieira, Giggs, Bergkamp, Guardiola en Sir Alex Ferguson etc. laaiend enthousiast over hem zijn, lijkt me wat relevanter dan het aantal views op Youtube.

    Alleen de teksten van Zidane zouden al genoeg moeten zeggen:

    Zinedine Zidane: “There is no doubt for me that Paul Scholes is still in a class of his own. He’s almost untouchable in what he does. I never tire of watching him play. You rarely come across the complete footballer, but Scholes is as close to it as you can get. One of my regrets is that the opportunity to play alongside him never presented itself during my career."
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:48
    waar zijn die beelden dan, ben benieuwd, haha
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:52
    Vind dat lekker van die bloopers wel kinderachtig. Bewijs het dan in het veld dat ze ongelijk hebben, maar dat doen ze niet.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1096
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:41
    Wat een zieke club is dat toch zeg. Ik kan t stukje niet eens lezen. Hoe diep kun je zinken
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:54
    Dat trio heeft zich wel bewezen lijkt mij en hebben recht van spreken. Het huidige team heeft geen passie en klungelen maar wat aan met Mourinho.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:55
    Dat krijg je hè met die patat generatie van tegenwoordig dat zijn geen mannen meer maar kleine jongentjes,dat zulke kinderen zoveel veel centen vangen is onbegrijpelijk,zou juist andersom moeten zijn dat de kerels van vroeger 10 a 20 x zoveel verdienden.helaas we leven met kids hedendaags die denken mans te zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws