Hendriks kan weinig met bepaalde kritiek: Dat ze me dan hersenloos noemen, tja

    Hendriks kan weinig met bepaalde kritiek: "Dat ze me dan hersenloos noemen, tja"

    donderdag 18 oktober 2018 om 12:42

    Hélène Hendriks vindt het onzin dat er 'te weinig' vrouwen in het voetbalwereldje rondlopen. Dat zegt de verslaggeefster en presentatrice van FOX Sports en Veronica tegen Breda Vandaag.

    "Ik ben daar wel klaar mee", reageert Hendriks. "Ik vind namelijk helemaal niet dat er weinig vrouwen zijn. Ik ken er zo acht, maar niet allemaal zijn ze prominent aanwezig. Mensen die beweren dat er geen vrouwen zijn in de voetbalverslaggeving hebben gewoon niet goed genoeg onderzoek gedaan."

    "De verhouding in de voetbalverslaggeving is zoals in het stadion, daar zie je ook veel meer mannen dan vrouwen. Vrouwen zijn minder geïnteresseerd in voetbal. Dat merk ik ook aan de vragen die ik krijg van studenten om eens een dagje mee te lopen. Dat is in al die jaren een enkele keer een meisje geweest."

    Het BN'er-schap doet Hendriks weinig. "Ik kan niks met kritiek op wat ik aan heb. Als ik me daar iets van moet aantrekken, dan heb ik geen leven meer. Natuurlijk heb ik ook weleens een mindere dag en denk ik 'godsamme' als ik een reactie lees over een zogenaamde stomme vraag die ik heb gesteld. Alles wat ik doe is live, dan is niet alles raak. En je bent ook afhankelijk van wie er tegenover je staat. Dat ze me dan hersenloos noemen, tja."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    Foebele +54941
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
    Meer lekkere wijven in het voetbal AUB! Niks leukers dan een leuke, spontane meid tussen al die betweterige voetbal analisten die er ook nog eens heerlijk uitziet.

    Moet dus zeker wel inhoud hebben en zit er absoluut niet alleen voor het uiterlijk, maar goddomme tuurlijk dat we een lekker mokkel willen zien, als je al die analisten ziet dan moet dat toch enigszins gecompenseerd worden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:57
    Zo lang ze maar wel weten waar ze het over hebben maar dat niet heel geforceerd willen laten weten.

    Zat ooit eens een vrouwelijke coach (meen ik) als analist bij een programma en die zat daar zowat een college te geven over voetbal.
    Als er morgen gestopt wordt met analisten slaap ik gewoon lekker door 's nachts dus met van die college-gevers moet je bij mij al helemaal niet aankomen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    Tuurlijk, er moet wel inhoudelijk wat zinnigs uit komen, maar ik vind het ook niet perse nodig dat zo'n dame de technische analyses hoeft te doen, ze moet het gesprek leiden en de analisten uitdagen, zoals ook bijvoorbeeld die krullebol doet, hoe heet die gozer ook alweer.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:01
    Barend?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:38
    Barbara?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:25
    Ik had het meer over vrouwen in het algemeen, niet puur als presentatrice.
    Die Vera Pauw is al 100 jaar bondscoach overal geweest geloof ik.
    Denk dat die interessantere dingen te vertellen heeft dan een of andere oud-voetballer die gisteren is gestopt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:08
    Meneer Wijdbeens a.k.a. Jan Joost van Gangelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:05
    😂😂😂
    True.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:08
    Heb ik vaak met die Daphne Koster. Dat oreert ook maar raak. Hoeft van mij niet op tv, maar ja, dat heb ik met heel veel van die papagaaien die zich analisten noemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:35
    Elke analist die een mening heeft, heeft meteen honderduizend vijanden... wat vreemd is want daarvoor zitten ze daar.
    Mensen moeten snappen dat een mening geen aanval is maar een persoonlijke opvatting.
    Ik vind Daphne Koster prima, alleen iets teveel op Ajax gericht, maar daar hebben meer analisten last van.

    En Helène, ga zo door... schitter en blunder, maar wees jezelf.
    Dan val je al op tussen de papagaaien.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
    Ze mocht ook wel eens van mij afglijden...
    Vind ik leuk
    Arvin +4305
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:52
    Jammer man.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:01
    Niet zo serieus joh.....
    Vind ik leuk
    Arvin +4305
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:19
    Ik ken haar persoonlijk en heb met haar samengewerkt. Ze is ontzettend vakbekwaam en serieus over d'r werk. Dat iedereen dan alleen haar voorgevel of uiterlijk ziet vind ik gewoon kortzichtig en respectloos, alsof ze alleen daarom de baan heeft gekregen.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:27
    O.K................................

    Maar toch mocht ze alsnog wel eens van me afglijden...

    maar dat had ook gemogen als ze bij de Mac Donalds achter de balie stond... ( wellicht stelt dat je iets meer gerust...:-) )
    Vind ik leuk
    Arvin +4305
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:38
    Haha eerlijk is eerlijk. Hier moest ik om lachen.
    (al blijft het dezelfde opbjectivering, los van de baan, haha.)
    Vind ik leuk
    michelhx +3699
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:49
    Maar dat terzijde gelaten: Zou je d'r willen doen? Dat is de hamvraag!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27343
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:48
    Het mooiste ''product'' uit Brabant Helene Hendriks :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1048
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:50
    Product 🤦🏼‍♂️
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:51
    Puck Moonen?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21989
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:28
    Nee dat ben ik al :p
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1048
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:49
    Leuke vragen vanuit een andere hoek vaak, niets mis mee om naar haar te luisteren en kijken 😃
    Vind ik leuk
    Arvin +4305
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:51
    Wat ontzettend kortzichtig weer die reacties hierboven.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Sweater puppies.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:54
    Ben ik enige nu die deze mw onaantrekkelijk vind ? Sex appeal 0,0
    Vind ik leuk
    satesaus +901
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    Ik als 40-er vind haar er zeker niet verkeerd uitzien! Sex appeal 8 😚
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:00
    Nee hoor, enige leuke is dat ze een 3ling is.. 3 voor de prijs van 1 👀.
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:05
    Dat zeg je goed... je bent idd de enige... maar daar kan je natuurlijk niets aan doen dat jij een libido van 0,0 hebt 😜
    Vind ik leuk
    Op afstand +682
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:41
    Specsavers?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:21
    Ben verwend. Zo'n hollandse boerin is niks voor mij.
    Vind ik leuk
    satesaus +901
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:58
    Leuke dame, een sierraad als interviewster!
    Vind ik leuk
    Leonardus +103
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    Ik vind het toch raar vinden dat vrouwen over voetbal en dan met name tactiek praten alsof ze daar verstand van hebben. Zeker Hélène die hockey heeft gespeeld. Is hetzelfde als alcoholvrij bier.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:00
    haar inhoud wil ik weleens testen, op voorhand denk ik dat daar niets mis mee is. Maar zien/voelen is geloven, Heleen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:01
    Helene is een leuke vrouw en een prima presentatrice.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12788
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:02
    Wie noemt haar hersenloos dan ? Dat is ze totaal niet..
    Gewoon een goede vakvrouw die er toevallig ook nog heel goed uitziet..
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2036
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:12
    Ze ziet er leuk uit, kan wat spannender.
    Maar prima hoe ze haar werk doet verder.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:17
    Lage decolleté en/of doorkijk blouse, denk je daar aan?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2036
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:35
    Iets wat minder gewoontjes ben ik al tevreden mee, maar wat jij opsomt is ook prima natuurlijk
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:13
    Hélèentje, laat ze allemaal maar lullen over je wat ze willen maar je bent en blijft voor mij gewoon een ( op z,n Rotterdams gezegd, lekker wijf.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:15
    De dame naast haar zou wat mij betreft ook een verheerlijking van het voetbal verslag op kunnen leveren.. man, man man wat een lekker wijf is dat.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:28
    Anouk Hoogendijk
    Vind ik leuk
    Corse996 +1458
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:15
    Bos. Hout. Deur.

    Meer wil ik er niet over kwijt.
    Vind ik leuk
    heur es +721
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:20
    Hersenloos of niet, ik wil jou tussen de lakens, Mjammie !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31900
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:55
    En zij jou niet 😂
    Vind ik leuk
    Drobtine +2521
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:23
    Je bent een verademing 1000x beter dan die Jan-Jurk die is blijven zitten
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31900
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:54
    Leuk.wijfje. zie haar liever dan perez en heel die meut onbenullen.
    Vind ik leuk
    La Luz +594
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:52
    Mevr. Hendriks is een topper!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws