Ajax-spits droomt: 'De winnende maken voor Ajax 1, er kan geen mooier gevoel zijn'

    Ajax-spits droomt: 'De winnende maken voor Ajax 1, er kan geen mooier gevoel zijn'

    donderdag 18 oktober 2018 om 13:56

    Kaj Sierhuis begon in de eerste thuiswedstrijd van Ajax dit seizoen in de basis. Na het teleurstellende resultaat tegen Heracles Almelo (1-1) kwam de spits er eigenlijk niet meer aan te pas. De spits hoopt op een nieuwe kans en wil dan graag zijn droom waarmaken.

    Debuteren voor Ajax was namelijk niet de echte droom van Sierhuis. Scoren is dat wel. "Recht voor de F-side. Dat zijn de dromen van een Ajaxspits", citeert Ajax Life de spits uit de oktoberuitgave van stadionglossy My Arena.

    Sierhuis fantaseert daar regelmatig over, zo erkent hij. "Dan denk ik dat ik het winnende doelpunt maak voor Ajax 1. Er kan gewoon bijna geen mooier gevoel zijn dan dat." In zijn dromen denkt Sierhuis ook wel eens aan de Klassieker, die zondag over een week op het programma staat. "Dat het 1-1 staat. Dat ik er dan in kom en vlak voor tijd de 2-1 maak. En dat het publiek dan gek wordt. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe dat voelt."

    Poll

    Gaat Sierhuis een vaste waarde worden bij Ajax?

    (1663 stemmen)

    Plaats een reactie

    Darter 876 +708
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:03
    Laten we hopen dat Ajax in de klassieker gewoon dik voorstaat!! En je dan mag invallen, en scoort.....

    Vind ik leuk
    Voebtal +7574
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:22
    Precies mijn gedachten.. vlak voor tijd nog 1-1 tegen Feyenoord Hahahahaha
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:04
    Sommige dromen zijn bedrog
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:06
    Dat zullen we volgend jaar wel zien neem ik aan...??

    Ik ga er vanuit dat Huntelaar na dit seizoen stopt... als Sierhuis dan geen 2e spits wordt lijkt het mij dat hij beter kan verkassen..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:09
    Ik hoop voor je dat hij beter is/wordt dan Cassierra.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:12
    Leeft hij nog dan?
    Veelal geblesseerd en kan alles behalve z’n stempel drukken in een team wat niet loopt.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:12
    Waarom denk je dat ze die naar Groningen stuurde en niet Kaj?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4051
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:18
    Miskoop dus.
    Terwijl het gros vorig seizoen nog schreeuwde dat hij een kans in het eerste moest hebben.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:29
    Zou zo kunnen.. Vorig jaar was er volgens mij wel een moment dat ze spitsen te kort hadden toch?
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:07
    tot nu toe vind ik het niks bijzonders van wat hij heeft laten zien in het eerste
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:57
    1 wedstrijd gespeeld😂
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:19
    en geen indruk achter gelaten :p
    Vind ik leuk
    Thobar +4374
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:28
    En het werd 1-1. Had dus de winnende kunnen maken maar deed het niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:08
    De bescheidenheid van deze speler... dat Siert hem!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3486
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:26
    Een paar quotes uit het huisblad van de supportersvereniging onder de titel 'voetbalprimeur' scharen....ja, het kan...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:04
    Jawel hoor, er zijn een hele hoop dingen mooier dan dat 🤣
    Vind ik leuk
    Cookee +10887
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:09
    Mooie speler voor WIllem II.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5628
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:23
    Viel me zwaar tegen de wedstrijden dat hij mocht spelen. Ik snap niet waarom menig ajacied zo verbaasd was dat hij zo weinig kansen kreeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:33
    Ik had stiekem gehoopt dat Sierhuis zich net als de Ligt en de Jong stormachtig zou ontwikkelen. Hij behoorde ook tot de Nouri-kliek die indruk maakte in de Keuken Kampioen Divisie.
    Maar met Huntelaar en Dolberg heeft hij (nog even) twee ijzersterke concurrenten in de punt. Toch zie ik de toekomst rooskleurig voor hem in. Hij is het type spits die zich aan elk niveau kan aanpassen. Hij is fysiek atletisch gebouwd, snel en leep voor het doel. Geef hem wat vlieguren in de Eredivisie en hij knalt ze van alle rangen en standen erin.
    Misschien dat hij in de toekomst een spitsenkoppel kan vormen met Depay in Oranje. Afijn, ik begin nu ook net als Kaj te dromen. Hij moet zich eerst nog in het eerste van Ajax spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:15
    Van Basten, Kieft en Bosman speelden al op hun 17e in het 1e.
    En nu zouden de opleidingen toch beter moeten zijn. Ruim 30 jaar later. Ik blijf dit een raar verhaal vinden. De talenten worden steeds ouder, voordat ze basisspeler worden. Terwijl ze op hun 22e weer naar het buitenland willen.
    Dan blijft er geen tijd meer over om in het 1e te spelen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9713
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:50
    Op andere posities breken genoeg talenten door bij de verschillende topclubs. Maar een spits opleiden blijkt toch wel erg lastig. Is gewoon een moeilijke positie.
    Vente bij Feyenoord, Sierhuis bij Ajax, Lammers bij PSV. Komen allemaal niet aan spelen toe. En de lichting daarachter loopt al te trappelen van ongeduld.
    Denk dat verhuren de enige oplossing is om die gasten een beetje te laten ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 18:22
    Of misschien als buitenspeler opstellen. Je kan pas een ere divisie speler worden, als je ere divisie speelt.
    Is mijn mening.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:50
    Zou als trainer hem zeker een kans geven, maar lijkt er niet op dat ten hag dat ook gaat doen
    Vind ik leuk
    Florian87 +10977
    vrijdag 19 oktober 2018 om 01:03
    Zijn droom gaat wel uitkomen!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2635
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:16
    Sierhuis moet minder dromen en meer trainen. Tot nu toe lijkt hij niet goed genoeg voor Ajax 1.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws