Heerenveen ontvangt Ajax: Voor mij is dit het mooiste potje van het jaar

Heerenveen ontvangt Ajax: "Voor mij is dit het mooiste potje van het jaar"

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 15:58do 18-10-2018 om 15:58

Dave Bulthuis kijkt reikhalzend uit naar de volgende wedstrijd van sc Heerenveen. De Friezen ontvangen zaterdagavond Ajax in het Abe Lenstra Stadion. Het duel heeft een speciaal tintje voor Bulthuis.

"Voor mij is dit het mooiste potje van het jaar", vertelt Bulthuis aan Heerenveen TV. "Ik kom uit Amsterdam en mijn schoonvader werkt er. Natuurlijk weet iedereen dat Ajax in goeden doen is en een uitstekend team heeft, maar ik denk dat het alleen maar mooi is dat je de underdog bent in zo'n wedstrijd."

Heerenveen tankte voor de interlandperiode vertrouwen met een 0-5 zege bij De Graafschap. Bulthuis: "We hadden lang niet gewonnen, dus het was nodig. Het is een prettig gevoel als je zo overtuigend wint. Bij iedereen was er veel druk. Eindelijk hebben we ook eens de nul gehouden en dat werkt voor het team ook motiverend. Ik denk dat we met een goed gevoel naar Ajax gaan."

Poll

Wat wordt Heerenveen - Ajax?

(5051 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 16:05
Dat is geen koud kunstje voor Ajax bij de Friezen. Ik denk dat het wel lastig wordt. Ajax wint gewoon wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:06
15/16 graden zoals het nu lijkt.

Die laatste zin na je aanpassing had je wel weg kunnen laten. Die heeft je zojuist je geloofwaardigheid gekost.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
donderdag 18 oktober 2018 om 16:07
Dit wordt de wedstrijd van Lammers.....die maakt vlak voor tijd de winnende!!!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:27
Dat is te hopen. Het kan mij geen reet schelen hoe, als we maar winnen.
Vind ik leuk
pietprecies +9421
donderdag 18 oktober 2018 om 18:49
Je kan blijkbaar schrijven dus bij dezen:























Schrijf dat maar op je buik.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:07
Prima, doe ik even.
Zou dat wat helpen?
Vind ik leuk
pietprecies +9421
donderdag 18 oktober 2018 om 19:22
Wie weet, ergens in geloven is het halve werk ;-)
Vind ik leuk
Mari +10683
donderdag 18 oktober 2018 om 16:31
Wordt gewisseld.
Vind ik leuk
karnisse +319
donderdag 18 oktober 2018 om 16:54
Mocht je willen
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:55
Eerder de 1-4
Vind ik leuk
Reinier86 +1492
donderdag 18 oktober 2018 om 16:10
Ajax wint. 0-3
Vind ik leuk
Deck010 +8282
donderdag 18 oktober 2018 om 17:10
Wat zeg jij nou Reintje? Is dat wat je denkt, want ik mag hopen dat je iets anders hoopt.
Vind ik leuk
markie +1761
donderdag 18 oktober 2018 om 18:48
Daar hou ik je aan
Vind ik leuk
3-5-2 +1802
donderdag 18 oktober 2018 om 16:21
Voor 98% van de spelers van de Eredivisie zijn de wedstrijden tegen Ajax het hoogtepunt van het jaar...
Vind ik leuk
Voebtal +7526
donderdag 18 oktober 2018 om 16:05
"Ik denk dat we met een goed gevoel naar Ajax gaan."

Euhmm... Heerenveen speelt thuis.. dodo.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
donderdag 18 oktober 2018 om 16:08
Naar AJAX gaan... Niet naar Amsterdam... Ze spelen toch tegen AJAX.. dan leef je daar toch naar toe... dodo
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:11
Inderdaad. Hij woont niet in het Abe Lenstra.
Vind ik leuk
Voebtal +7526
donderdag 18 oktober 2018 om 16:16
Je ontvangt Ajax als je thuis speelt en gaat naar ze toe als je uit speelt.. Zeker nooit op voetbal gezeten?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:18
Hap hap..
Laat je niet zo makkelijk op de kast jagen.
Vind ik leuk
Voebtal +7526
donderdag 18 oktober 2018 om 16:20
Hahaha :)
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
donderdag 18 oktober 2018 om 16:24
Nee alleen op Voebtal!
Vind ik leuk
Deck010 +8282
donderdag 18 oktober 2018 om 17:11
Hé, wat jullie in het weekend doen hoeven wij niet te weten hoor.
Vind ik leuk
Voebtal +7526
donderdag 18 oktober 2018 om 16:15
Je ontvangt Ajax als je thuis speelt.. kom op uilskuiken.. dat weet jij ook wel.

Vind ik leuk
Ballotelli +3931
donderdag 18 oktober 2018 om 17:26
Zucht.. mensen zoals jou geef ik altijd maar gewoon gelijk!:) Dus komtie:

Je hebt gelijk ventje!
Vind ik leuk
Voebtal +7526
donderdag 18 oktober 2018 om 18:00
Heb je dat vaker?... Dan ga je uit... Neem je een lekker "wijf" mee naar huis... Blijkt het een kerel te zijn?
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:06
Ask your mommy!
Vind ik leuk
Voebtal +7526
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:40
I did... She told me your father likes it from behind while you're watching?
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:00
Je bent wel gefixeerd op homo's en alles wat er mee te maken heeft he.. Wil je iets via deze site vertellen wat je thuis niet durft? Wij zullen jou allemaal ondersteunen!

Knul, Kom Er UiT!
Vind ik leuk
Voebtal +7526
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:26
Heb je dat vaker? Dat je het verschil tussen een meisje en een jongetje niet ziet? Dat vinden wij niet raar.. dat vinden wij alleen maar je heeel bijzonder.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:50
Haha ow ow ow, wat wordt jij gepest zeg!
Vind ik leuk
Voebtal +7526
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:48
Hoe voelt dat nou? Dat we je door hebben.. :)
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:58
Je ouders zijn trots op je knulletje!
Vind ik leuk
Voebtal +7526
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17
Jouw ouders niet op jou..
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:06
Voetballes voor Ajax.
Noteer dat maar alvast.
Ik verwacht rond de 60e minuut witte vlaggetjes in het uitvak.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
donderdag 18 oktober 2018 om 16:09
Het is je gegund naamgenoot 😉
Vind ik leuk
markie +1761
donderdag 18 oktober 2018 om 18:49
Je bedoeld dat de vlag uit gaat?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:59
Jullie spelen thuis. Dus witte vlaggetjes op de thuis tribune
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:07
Vergist je niet in de Friezen ze zijn ijzig daar .
Vind ik leuk
Deck010 +8282
donderdag 18 oktober 2018 om 17:12
Dat is helaas dus in het voordeel van een koude club ;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:10
Hup Sam, hup Sam!!
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
donderdag 18 oktober 2018 om 16:11
Sammie bezorgd ons een onvergetelijke avond.....
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:15
Ajax moet tegen Heerenveen en Feyenoord, na deze twee wedstrijden is het kampioenschap beslist, durf ik serieus een flink bedrag op te zetten...
Vind ik leuk
Roffel1998 +1699
donderdag 18 oktober 2018 om 16:31
Je denkt serieus dat ze punten verspelen tegen Feyenoord thuis? 😂 Feyenoord thuis is al jaren een zekerheidje.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:53
Van de zes punten wint Ajax er zes. Mark my words...
Vind ik leuk
Roffel1998 +1699
donderdag 18 oktober 2018 om 19:11
Ik geloof ook wel dat ze ze beiden winnen. Alleen tegen Heerenveen gaat nog wat lastig worden denk ik
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:20
Dat denk ik dus ook...
Vind ik leuk
karnisse +319
donderdag 18 oktober 2018 om 16:55
Hopelijk word het net als vorige jaar een mooie 0-4 zegen voor ons
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:03
We wachten af...
Vind ik leuk
De Liefhebber +10384
donderdag 18 oktober 2018 om 17:38
PSV moet ook nog 2 x tegen Heerenveen en Feijenoord! En tegen Emmen. Die hebben gewonnen van Utrecht...
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
donderdag 18 oktober 2018 om 18:52
Ja klopt Emmen thuis wordt lastig......pffffff
Vind ik leuk
De Liefhebber +10384
donderdag 18 oktober 2018 om 19:09
Eindelijk een realistische PSV'ER.....eentje die de tegenstander niet onderschat....
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
donderdag 18 oktober 2018 om 19:30
Wij onderschatten niemand, wij blijven onverstoorbaar....
Vind ik leuk
De Liefhebber +10384
donderdag 18 oktober 2018 om 19:51
"Ja klopt Emmen thuis wordt lastig......pffffff "

Er beginnen er een paar Amsterdamse trekjes te krijgen....
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:02
ik zou snoepjes kopen van je zakgeld. Want hier geld opzetten is gegarandeerd verliezen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:15
De bookies geven mij gelijk en ik hou niet van snoepjes, wel van mossel...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
We zullen die Jan Olde Rukkerbink is een poepie laten ruiken!
Laten we hopen dat Hoëgh niet de corners mag nemen, legt zo de ballen neer bij de eerste paal.
Vind ik leuk
Deck010 +8282
donderdag 18 oktober 2018 om 17:20
Hoegh legt de bal tegenwoordig liever op de voorgevel van Bulthuis.
Vind ik leuk
1313 +2854
donderdag 18 oktober 2018 om 16:16
Normaal gesproken een lastige wedstrijd. Maar verwacht nu niet al teveel problemen voor Ajax. Heerenveen geeft teveel goals weg ook in de thuiswedstrijden. Denk wel dat het een leuke pot kan worden. Hoop dat Heerenveen erop klapt en wat tegenstand gaat bieden! Dat hebben de topclubs nodig in NL. Week in week uit op scherp worden gezet.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:20
We geven veel te veel weg maar we scoren dit seizoen ook erg makkelijk.
Ajax heeft dit seizoen slechts 1 goal meer gemaakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 16:33]
Vind ik leuk
1313 +2854
donderdag 18 oktober 2018 om 16:29
Dat is waar. Alle ingrediënten zijn er om er een mooie open wedstrijd van te maken. Ben benieuwd
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:34
Ik ook.
Ik zie net dat wij even veel hebben gescoord als NAC, Utrecht en Groningen bij elkaar.
En dat terwijl 2 van de 3 toch serieuze concurrenten voor ons zijn.
Vind ik leuk
1313 +2854
donderdag 18 oktober 2018 om 16:39
Nja normaal gesproken is Groningen een concurrent voor jullie. Dit jaar gaan ze er niet zomaar meer bovenop komen vrees ik.

Utrecht zie ik er wel nog bovenop komen ookal zijn die slecht begonnen, ze hebben toch een aardige selectie.
Vind ik leuk
karnisse +319
donderdag 18 oktober 2018 om 16:56
Opzich niet. Vorige jaar nog met 0-4 gewonnen
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:02
In Amsterdam werd het 2-0
Vind ik leuk
karnisse +319
donderdag 18 oktober 2018 om 17:28
Nope. 4-1
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:42
2-0 Amsterdam 1-4 in Rotterdam
Vind ik leuk
karnisse +319
donderdag 18 oktober 2018 om 18:11
Oh mijn fout. Ik dacht dat we het over de uitslagen tegen Heerenveen hadden
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 18:14
Haha ik dacht ajax- feyenoord :)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:27
Het wordt een spannend potje. Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn als er met iedereen een sfeeractie kan worden gehouden ter nagedachtenis van Nouri.

Deze speler ligt in ons hart en mag nooit worden vergeten!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:42
Pfff hou op man
Vind ik leuk
Mari +10683
donderdag 18 oktober 2018 om 16:27
" maar ik denk dat het alleen maar mooi is dat je de underdog bent in zo'n wedstrijd."
ik ben ervan overtuigd dat je tegen Ajax liever de upperdog bent dan de underdog.
(Het antoniem van underdog ken ik niet)
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 16:41
*favoriet.
Vind ik leuk
Mari +10683
donderdag 18 oktober 2018 om 17:05
ja,maar da's Nederlands.
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 18 oktober 2018 om 16:34
De wedstrijd tegen Ajax is voor IEDERE voetballer denk ik de leukste pot van het jaar... They all hate us and we love it !!
Vind ik leuk
Cookee +11791
donderdag 18 oktober 2018 om 16:36
Onder Keizer was Neres het goudhaantje, ze wisten zich geen raad met hem, zorg voor veel beweging, als er iets beweegt dan raakt H'veen in paniek.
Vind ik leuk
gerard.. +572
donderdag 18 oktober 2018 om 16:44
ha ha Dave de minste verdiger van de eredivisie. houten hark
Vind ik leuk
alaaf +1912
donderdag 18 oktober 2018 om 16:51
6-5 is een mooie uitslag
Vind ik leuk
stratumseind +185624
donderdag 18 oktober 2018 om 16:52
Gewoon 3 punten voor Heerenveen dave meer verlangt Nederland niet.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:02
De wens van de gedachten en dan met kerst Psv kampioen zijn, dream-on Stratum. Dat gaat hem echt niet worden. Mijn glazenbol zegt mij dat Emmen het jullie lastig gaat maken.
Vind ik leuk
stratumseind +185624
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:54
Ohh dat zou zo maar kunnen maar dan nog hoop ik op een driepunter voor psv en dit weekend 3 voor Heerenveen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 13:55]
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 18 oktober 2018 om 17:25
Jan Olde Riekerink gaat zijn oude club geen strobreed in de weg liggen. Duidelijke overwinning van Ajax met een hattrick van Kasper. (hij komt er weer aan!!)
Vind ik leuk
De Liefhebber +10384
donderdag 18 oktober 2018 om 17:42
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 17:42]
Vind ik leuk
Breezer4u +1832
donderdag 18 oktober 2018 om 18:32
Tja , de graafschap. Altijd lastig. Hebben we ervaring mee! Lol
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:58
Voor elke Nederlandse club is het bezoek van Ajax het hoogtepunt van de competitie.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:05
Deze wint ajax ook simpel.
Vind ik leuk
ForzaU +236
donderdag 18 oktober 2018 om 21:21
Ajax gaat dit makkelijk winnen, Heerenveen zal traditiegetrouw wel weer de rode loper uitrollen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 22:32
Ik kom uit Amsterdam en mijn schoonvader werkt er

Dit heeft Nico Dijkshoorn geschreven dat kan niet anders
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws