Lukkien kiest nu voor PSV in plaats van Ajax: 'Je maakt een inschatting'

    Lukkien kiest nu voor PSV in plaats van Ajax: 'Je maakt een inschatting'

    donderdag 18 oktober 2018 om 21:07

    Dick Lukkien vertelde aan het begin van het seizoen dat Ajax de beste ploeg van Nederland heeft. Daar is de trainer van FC Emmen na acht speelrondes op teruggekomen. PSV is in zijn ogen beter.

    "PSV en Ajax steken op dit moment met kop en schouders boven de rest uit én van die twee clubs is PSV de beste. Heel simpel. Dat bewijst de stand", vertelt Lukkien in koffieDick kijken, een rubriek van RTV Drenthe.

    Lukkien heeft inmiddels een andere mening. "Aan het begin van het seizoen maak je een inschatting en op basis van de specifieke kwaliteiten die Ajax heeft had ik het idee dat die club het meest compleet zou zijn", zegt Lukkien. Emmen trof Ajax op 25 augustus. De promovendus ging met 5-0 onderuit in de Johan Cruijff Arena.

    "Maar PSV maakt op mij een hele goede indruk. Het is een elftal met veel specifieke kwaliteiten, de spelers weten van elkaar wat ze doen en er wordt duidelijk volgens een visie gewerkt en dat zie je terug in de resultaten."

    Lukkien neemt het komende zaterdag met Emmen op tegen PSV. In het Philips Stadion wordt er om 18.30 uur afgetrapt. PSV is de koploper van de Eredivisie. Emmen is terug te vinden op de veertiende plaats.

    Poll

    Wie is er beter?

    (3724 stemmen)

    Plaats een reactie

    BRAM046 +281
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:08
    Verstandige man die Lukkien ! ;)
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:20
    We zullen het zien aan het einde van t seizoen, moge de beste winnen!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11674
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:32
    Om in underdog positie te manoeuvreren. Logisch en bij returns weer andersom praten, dynamisch..
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:47
    Hm... Emmen hoeft zich tegen PSV of Ajax niet echt in de underdog positie te manoeuvreren. Dat is een positie die ze van nature hebben ten opzichte van ongeveer 8 teams uit de ED hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:08
    Die heeft er verstand van.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4816
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:11
    PSV verplicht zich nu wel om een betere uitslag neer te zetten dan 5-0
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:13
    Waarom tegen jullie stopte we ook na de 3-0;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:23
    De return moet nog komen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:49
    Ajax gaat waarschijnlijk niet opdagen voor de return.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:20
    Nogmaals een pak op de broek dus, maar dit keer geen genade na de 3-0
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:57
    Als ajax de return wint staan ze nog steeds 2 punten achter
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:15
    Want Psv gaat niks meer verspelen en alles winnen? Jongen loop nou niet op de zaken voorruit nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1807
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:37
    Denk je dat Ajax niks meer gaat verspelen dan?
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
    En waar haal je dat nu weer uit mijn woorden dan, kan zijn dat ik een bril moet kopen hoor.

    Maar dat zie je mij nergens zeggen toch?😂
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1807
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:24
    Nee klopt. Maar zo als jij het vertel, lijkt het dat PSV toch wel punten verspeeld en Ajax niet. Zoals het er nu uitziet, sta PSV er gewoon heel goed voor. En als Ajax win van PSV,maar ze laten het liggen tegen de kleintjes. Dan loop Ajax alsnog achter de feiten aan.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:41
    Er is 1 groot verschil: Ajax moet winnen tegen PSV. Als het verschil 8 punten is, is dat met beide teams in deze vorm niet meer te achterhalen. En je hebt vorig jaar gezien toen Ajax moest.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:02
    Alsof dat er meer kwamen,was 1e helft beslist,niet overdrijven,heb je in Amsterdam zo'n grote mond?
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    vrijdag 19 oktober 2018 om 04:43
    Iedereen in Amsterdam heeft toch een grote mond.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2470
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:39
    Hoezo.. als ik jouw denkwijze volg is PSV beter dan Bayern München.. want PSV won met 3-0 van Ajax..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:46
    Jij snapt het niet! Hij bedoelt te zeggen dat psv helemaal niet met meer dan 5-0 moet winnen van emmen om beter dan ajax te zijn! Omdat PSV toch al met 3-0 gewonnen heeft van AJAX...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:49
    Wie is romero? Waar speelt die?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:51
    Romero speelt vooral in de sportschool, hij is eens in de 2 maanden te zien op het trainingsveld.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:57
    Jammer hé dat psv een groter talent heeft weten te strikken dan ajax.. frutstrerend hé
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:58
    Ajax strikt er geen, Ajax lijdt ze zelf op...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:21
    Psv ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:10
    Lijers
    Vind ik leuk
    Degier +467
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:12
    Met een lange ij nog wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    vrijdag 19 oktober 2018 om 04:44
    Wie dan ?
    Vind ik leuk
    Echt? +3708
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:07
    Nee, koopt ze van Willem II
    Vind ik leuk
    AVDV +718
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:37
    Lijden doen ze zeker! Prima verwoord makker.
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:45
    Zoals Frenky? hahahaha
    Vind ik leuk
    Gordito +548
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:04
    Frenkie, Tadic, Ziyech, Tagliafico, Onana, Schone.
    Allemaal zelf opgeleide sterkhouders van Ajax.
    Jij hebt clubkennis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:03
    zielig!!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:56
    Waar is bandé?
    Vind ik leuk
    Ron83 +306
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:23
    Die is nog in het verband(e)...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2470
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:09
    Kom je (hopelijk) vanzelf achter..
    Vind ik leuk
    Gordito +548
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:00
    Geduld. Als hij begint te spelen slaap jij nog onrustiger.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:50
    Jij snapt m ook niet Maxi. Hij zegt dat PSV bij Ajax al bij de 3-0 stopte, dus dat het daarom geen 5-0 hoeft te worden (oftewel dat PSV 'stopt' bij 3-0).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:56
    Het stoppen is als grapje bedoeld! Maar met de overwinning doelt jij erop dat ze toch al beter dam ajax zinn
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14447
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:52
    Doelt jij, dam, zinn.

    6 of 7 jaar oude kleuter?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:11
    Dat je alleen op mijn spelling reageert zegt al genoeg...Ik maak zoveel spellingsfouten omdat ik snel van deze onzin af wil en omdat je in een discussie met ajaciedjes alleen maar BS te horen krijgt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:31
    Dan is PSV toch niet beter dan Bayern Munchen, Bayern Munchen heeft wel eens met 8-0 van Ajax gewonnen. En dat was nog wel bij Ajax thuis
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:06
    En we hebben daarna nog een cl wedstrijd dus 3-0 is genoeg;)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:26
    We verplichten ons niets. Wij willen 3 punten. 5-0. 7-0. 1-0. Allemaal 3 punten. Elke wedstrijd is er 1 op zich. Wat Ajax tegen Emmen heeft uitgevroten interesseert ons geen ene male moer.
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:17
    Male moer ja? Sjongejonge wat een malle mafkees ben je ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 03:22
    Psv verplicht zich om te winnen, juist door die specifieke kwaliteiten maar als 1-0 het eindresultaat is tellen de 3 punten net zo hard,voor grote uitslagen en de meeste passes krijg je geen prijzen
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:11
    Het is leuk als Ajax zijnde, die individuen die flink wat geld opleveren. Het maakt je alleen geen kampioen, zoals het collectief bij PSV. En 5 jaar oprij geen titel in Amsterdam? Dat is vragen om onrust..
    Vind ik leuk
    jochempje +3227
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:56
    Is het seizoen al gespeeld dan?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:30
    Het seizoen niet, de strijdt misschien wel ;-)
    Vind ik leuk
    Boefje +295
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:09
    2009 tm 2014 vergeten als psv supporter
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:28
    Ik PSV supporter? Dat zal het wel zijn ja.. Wat heb je eraan die serie als je vervolgens een nog langere serie neer gaat zetten met niet kampioenschappen?

    En jij weet net zo goed als de rest van NL dat het in Amsterdam ineens onrustig kan worden als men jaar in jaar uit geen titel pakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:57
    Oeps dat klinkt wel heel verontrustend ja wanneer het onrustig word in amsterdam..breken er rellen uit dan? Aanslagen? Dan maar weer tweede zolang ajax maar een mooi seizoen draait
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5586
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:13
    Aanslagen? Op zijn minst toch ;-) Maar ik denk eerder blokkeerfriezen!

    Ik ben niet de gene die roept dat Ajax het Bayern van Nederland is/moet zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    Jozef +38748
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:33
    Hoho...

    Bayern is het Ajax van Duitsland.😁
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 07:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:06
    Heeft psv dat niet gehad 4 jaar op rij NIKS!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:14
    Dat hebben PSV en AJAX beide gehad! Maar het gaat om het heden en niet om het verleden. Psv is de voetbalhoofdstad van deze eeuw en ze staan er nu ook beter voor! Dus op dit moment heeft ajax geen recht van spreken
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:56
    Voetbal hoofdstad
    Whaha
    Sorry hoor maar dat jullie kampioen worden heeft gewoon heel vaak te maken met een giga dosis schijtmazzel
    Dat heeft vorig seizoen wel laten zien. Daar hebben jullie zo'n beetje alleen van Ajax thuis terecht (overigens) gewonnen maar voor de rest zwijnden jullie er bijna elke wedstrijd doorheen. En kom nou niet aan met kwaliteit enz
    Dit jaar vind ik jullie team een stuk beter dus woe weet worden jullie nu wel een keertje terecht kampioen maar ga niet aankomen met die onzi n want er is nog een hele lange weg te gaan voordat je ons voorbij bent hoor.
    En dat geluk houdt heus wel een keertje op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:58
    Slaat spijker op zijn kop!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:57
    Is lachen met jou maar eeuw is nog heeeel lang he.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:19
    Selectief geheugen rondom 040
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:32
    In 1988 werkte het bij PSV toch ook. Gullit verkocht en Lerby en Kieft gehaald. En vervolgens Europacup 1 gewonnen hoewel je beter kan zeggen gekregen. Want na 5 keer gelijk spelen, kwartfinale, halve finale en finale vind ik dat niet erg overtuigend. Maar goed, het geld hebben ze weer in spelers gestopt en vervolgens een cup opgehaald. Het is nog te vroeg in het seizoen om al een conclusie te trekken 5 punten is niet zoveel en kan dus in twee wedtrijden volledig weg zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 02:33]
    Vind ik leuk
    the champ +112
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:44
    Weet je wat ook zo raar is Ajax word geen kampioen, Maar haalt wel altijd het meeste geld op in Europa.
    En daar komt nog bij tot ook bijna altijd de duurste spelers na een of andere topclub in Europa gaan.
    Waar zit willems, en affelay?
    Vind ik leuk
    isnake +2432
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:32
    Het bewijs dus dat betere spelers niet altijd een beter team betekent. Uiteindelijk is voetbal toch een teamsport.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18902
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:12
    Als hij PSV nog beter vindt, dan maakt hij zich dus op voor weer een vette nederlaag😋
    Vind ik leuk
    James655 +901
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:25
    Precies. Hij dekt zich in en probeert Psv te paaien. Lafaard, doet het in zijn broek. Zou hij nu tegen Ajax moeten, had hij precies het tegenovergestelde verkondigd.

    "Het is een elftal met veel specifieke kwaliteiten, de spelers weten van elkaar wat ze doen en er wordt duidelijk volgens een visie gewerkt"

    En bij Ajax niet? Geen duidelijke visie? Je moet je schamen.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:45
    1. Lukkien zegt nergens dat Ajax niet volgens een duidelijke visie werkt. Die conclusie trek jij zelf.

    2. Al zou Lukkien van mening zijn dat Ajax zonder duidelijke visie werkt, dan heeft hij m.i. nog gelijk ook. Je kunt niet echt zeggen dat Ten Hag in de voorbereiding en in de eerste competitiewedstrijden zeker was van zijn zaak. Als voorbeeld: F. De Jong, Blind, vd Beek, Neres, Wober. Bij PSV staat het elftal al vanaf het begin en van Bommel is duidelijk in zijn speelwijze
    Vind ik leuk
    James655 +901
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:38
    1. Hij suggereert dit wel degelijk.
    2. Psv heeft deze situatie niet gehad, want er was geen keuze. Binnen de beschikbare spelers was voor Van Bommel snel duidelijk wie hij moest gebruiken. Ajax had meer keuze binnen de selectie.
    Ik moet je overigens nageven, dat Ten Hag met dat geklooi rond de centrale verdediging geen sterke indruk heeft gemaakt. Hier heb ik me ook geërgerd. Maar ik denk niet dat Lukkien daar op doelt.
    Wees eerlijk: hoe kun je zeggen dat Psv een goede indruk maakt (ten opzichte van Ajax, want dat bedoelt hij) als je met 5-0 aan je broek hebt gehad? Hoe veel beter verwacht je dan nog dat deze tegenstander kan zijn? Maar dat het duidelijk moge zijn: ieder zijn mening, met alle respect.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:57
    1. Hij suggereert het misschien. Wellicht heeft VP er een eigen draai aan gegeven. Om het goed te beoordelen moeten we het fragment denk ik zien bij die zender.

    2. Van Bommel heeft wel degelijk ingegrepen (vertrouwen in Pereiro, Rosario en Viergever. Je vergeet denk ik dat hij Ramselaar en Isimat heeft gepasseerd, terwijl dit vorig seizoen nog basisspelers waren. Daarnaast blijft miljoenenaankoop Guti nog altijd op de bank zitten, terwijl heel veel andere trainers al lang een speler geslachtofferd zouden hebben voor deze geweldige voetballer, die in 58 minuten eredivisie al flink heeft laten zien wat hij kan. Daarnaast kreeg PSV met meer vertrekkers te maken: Arias, van Ginkel, Brenet. Allemaal basisspelers. Ook nog Luckassen die regelmatig inviel, ging weg. Angelino en Dumfries zijn ook moeiteloos ingepast. PSV heeft meer wijzigingen ondergaan dan Ajax en dat met een trainer die voor het eerst een profclub coacht. Ajax daarentegen werkte vorig seizoen al met Ten Hag, er vertrokken op Kluivert na geen spelers (?) en er kwam kwaliteit binnen met Tadic en Blind (over de laatste verschillen de meningen bij veel mensen). Ten Hag wist al wat hij had en kon dus makkelijker zijn basiself rond krijgen dan dat Van Bommel dat kon. Toch is het hem niet gelukt, terwijl het toch niet zo heel moeilijk was. Ik denk dat jij en iedere andere ajacied het wel beter hadden ingevuld van begin af aan...

    En als Lukkien zegt dat PSV ten opzichte van Ajax een betere indruk maakt, dan heeft hij gelijk toch? PSV had slechts 1 helft nodig om de topper te beslissen en is na 8 wedstrijden nog altijd zonder puntverlies en heef een imposant doelsaldo.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:36
    Dit willen de amsterdamse vrienden niet lezen hoor ;)
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:16
    Tja.. en dan bedenk ik me net dat ik zelfs Ajax afdanker Viergever ben vergeten te vermelden als Amsterdamse vertrekker. Wat zal die Nick lachen nu..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:59
    Dat is dan het verschil met PSV.. ajax heeft teveel gelijkwaardige spelers
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:19
    En juist daarom mag je van Ten Hag wel meer verwachten. Die hoort onderhand toch wel meer te weten
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:37
    Dat blijkt toch ook wel uit de laatste drie wrdstrijden ?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:52
    Ten Hag is gewoon een genie met een geweldige visie voor de club.... 😂😂
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:12
    5-0 en toen was Ajax nog geeneens op dreef.... Hoopt zo psv een beetje te sussen...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2036
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:12
    Ok.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:12
    Achterlijk Poll weer. Psv - Ajax was toch laatst 3 - 0 voor Psv?
    Vind ik leuk
    Clutchy +737
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:26
    Nouja, ik denk momenteel dat PSV in competitieverband beter is maar in Europees verband krijgen ze niks voor elkaar
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3144
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:38
    Noujaah ze hebben de voorronde overleeft en deze poule van PSV biedt ook erg weinig kansen. Vraag me als Ajacied af als wij er wel met een resultaat vandaan zouden gaan..
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:10
    Ja precies eindelijk iemand die eerlijk is... je hebt nu een Bayern die zwaar overschat is en totaal niet presteerd. Een aek die zelfde niveau is als bate en Benfica die het ook ontzettend moeilijk heeft!
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3144
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:45
    Wel denk ik dat PSV Ajax heel anders was gelopen met de Ligt in de basis ( en het liefste ook Wober ) ik zie Ajax en PSV op dit moment als gelijkwaardige teams Ajax heeft meer individuele klasbakken maar zijn daar te afhankelijk van waar PSV een heel sterk team is waarbij het weg vallen van 1 invidu veel minder zeer doet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:46]
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:03
    Ja klopt maar dan doet psv er wel goed aan als er bij 1 uitval van een speler o iemand kan worden opgevangen.

    En tuurlijk zou het anders geweest zijn maar denk wel met alles erop en eraan dat we gewonnen hadden. Maarja kunnen we helaas niet vertellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:15
    Vorig jaar stonden de ligt en wober tegen psv in de basis! Zelfde uitslag, 3-0
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:03
    Dan nog is Bayern natuurlijk een geweldig resultaat. Mijn club PSV heeft dan wel 0 pt in de CL, maar beide wedstrijden vond ik zeker niet tegenvallen. Ook van Ajax heb ik genoten. Vooraf schatte ik psv in op de 4e plaats en met een beetje geluk 3e. Ajax gaf ik direct al kansen voor de 2e plaats. Moet ook zeker kunnen lukken
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:05
    Ja onze club psv heeft nog steeds kans maar wordt nu wel moeilijk. En zeker heeft Ajax dat knap gedaan maar Ajax heeft ook geen slecht team. Dat ze Bayern zo gek maakte is nog gek nog niet.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:17
    Dat zeg je wel, maar voor Barcelona geldt hetzelfde als voor Bayern Munchen. Draait ook nog niet goed. Tegen Barca had ik tijdens de wedstrijd niet bepaald het idee dat we daar punten konden halen. Bij Ajax dacht ik na afloop: zuur, hadden 3 punten moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:46
    Ja maar ze winnen ook weer heel makkelijk tegen Tottenham. Zal tegen inter wel anders worden als ze die ook zo winnen dan heb je werkelijk niks te zeggen tegen barca... heeft meer te maken met het opladen van de wedstrijden blijkbaar likt het Barcelona beter in de cl dan competitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:39
    Lijkt Ajax wel1😁😁😁
    Vind ik leuk
    the champ +112
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:48
    Nou was Milaan wel zo goed dan? daar stonden al minimaal 4 punten voor ingevuld, Nou en ik denk dat totenhem ook gewoon 3 punten pakt.
    Dan is Europa al over en uit.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +526
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:44
    Staan verdedigend nog beter dan psv en fysiek gezien veel en veel verder dan de Nederlandse clubs maar dat is niet zo moeilijk.
    Overigens had psv deze wedstrijd kunnen winnen. Maar daar hielpen de scheids en eigen keeper helaas niet mee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172001
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:13
    uiteindelijk ziet iedereen ons lempke
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:14
    Psychologisch praatje om de komende tegenstander te pleasen.. zo doorzichtig
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:16
    Zegt dat natuurlijk alleen maar om Emmen in een nog ergere underdog rol te schuiven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172001
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:17
    en wat zou hem dat opleveren dan?
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:05
    Misschien uit medelijden maar 6-0 ipv 7-0
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    zondag 21 oktober 2018 om 08:44
    Dit was het dus toch
    Vind ik leuk
    stratumseind +172001
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:18
    Die poll is ook weer een open deur van jewelste , wie staat er ongeslagen bovenaan?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1116
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:20
    Ach.zo'n man moet ook iets.
    Hij hoopt zo de schade te beperken,begrijpelijk

    Denk eerlijk gezegd dat ze elkaar niet veel ontlopen .

    Ten Hag heeft in Eindhoven de jong overschat en dat koste 3 punten
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:05
    En die andere de Jong onderschat ;)
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:21
    De stand op de ranglijst zegt genoeg
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:21
    Psv is in alle linies een stapje beter
    Daarbij heeft PSV in Mark v Bommel
    Een betere en standvastige trainer .
    Dan de onzekere en niet vestaanbaren ten hag . Dat en de 12e man maakt psv opnieuw KAMPIOENTJE
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 21:23]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:28
    Een sneer ( commentaar ) leveren over het accent van Erik ten Hag en dan zelf '' vestaanbaren '' schrijven :)

    Vestaanbaren is dat Brabants / Limburgs?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:59
    Beter focussen op punten voor 't Nederlandse voetbal vergaren dan je blind staren op kampioentje worden. Psv kan niet afhaken en de ogen op kampioenschap te storten! Groter plaatje kijken en daar profiteert iedereen van.... Verder geen moeite mee dat ze er beter voor staan ieder krijgt ups en downs hopelijk hahaha.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:08
    Focussen op punten voor NL voetbal? Wat is dat voor slappe klets? Je voetbalt om kampioen te worden van Nederland. Punten europees pakken is zeker belangrijk, maar niet van meer waarde dan wat jij probeert te verkondigen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:09
    Als je dat als meerwaarde zou pakken help je het voetbal ik Nederland wel meer. Om er nog wat van te maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:11
    Slappe praat is het zeker niet. Het is gewoon werkelijkheid dat het Nederlandse voetbal dat veel meer aan heeft en daar plukt uiteindelijk iedereen vruchten van en is het dus win win. Hoop dat psv een 3e plak kan afdwingen en doorgaat. Kampioen staren nu al wordt hem toch niet.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:14
    Nederlands voetbal is belangrijk, maar iedereeb heeft eigen club voorop staan. Als je het niveau wil verbeteren, laten we dan starten met het afschaffen van kunstgras en de eredivisie terugbrengen naar 16 clubs of een benelux competitie beginnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:18
    Dat is zeker een goed punt. Voorstander van liever gister als vandaag. Je leest steeds vaker dat spelers niet willen komen omdat ze op die nep zooi moeten spelen. Complete focus van de Nederlandse clubs moeten Europa staan en zeker minder op competitie anders kom je nergens. Soms een poosje iets wegcijferen ipv ego houden is ook niet alles. Als ik ajax kijk dat zie je ze echt keihard gaan en gaat alles op alles. Bij psv heb ik dat degelijk minder. Snap het wel. Maar we moeten als Nederland een meer een geheel gaan vormen en voor de competitie een naar het grote plaatje kijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:19
    En dan noem ik nu 2 namen van clubs maar geld natuurlijk voor alles en iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:54
    Zoals gewoonlijk draait het allemaal om geld. Ik vind ook dat dat kunstgras er zo snel mogelijk uit moet, maar wie moet dat betalen ? Het is wel leuk dat gebaar van onze 3 topclubs. Maar dan gaat het er op neer komen dat degene die het verst komt in Europa, het meest moet gaan betalen, wat neer komt op prestaties bestraffen. 16 clubs ben ik ook voor, maar zie het er niet door komen. Rechterijtje z al te veel gaan tegenligger. Benelux comp. AUB niet. Kijk liever Ajax-Willem II dan Ajax- Moeskroen. En voor Ajax is dat trouwens ooknadelig want elke uitwedstrijd is een rot end weg ;-)
    En in Luxemburg hebben we toch niets te zoeken ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:49
    Diw huilebalk die bij elk fysiek contact als een zot op de 4e man afstiert? Dan vind ik Ten Hag een stuk beschaafder. En er is nog een ander verchil : actie voetbal is veel moeilijker dan reactievoetbal..Het kost meer tijd en ook om aan te leren. Simpel tegen houden is nakkelijker. Maar een verzorgde opbouw is gewoon moeilijke te trainen. Want in de Eredisie is er ma aar één club die dat, ook Europees doet. PSV staat terecht bovenaan, maar dat is nu nog geengeen enkele garantie dat dat zo blijft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 02:57]
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:22
    Ten Hag, die kaarten aannaaier?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:21
    Van Bommel was als speler de grootste matennaaier die er ooit in Nederland gespeeld heeft. Dat van Ten Hag zuig je uit je duim.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:23
    Het gaat toch over van Bommel als trainer? Waarom praten ajacieden altijd in het verleden? En van Ten Hag zag ik niet uit m’n duim. PSV-Ajax niet gezien?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:39
    PSV - Ajax was toch ook in het verleden ?
    En nee, ik heb door ziekte alleen de samenvatting gezien.
    Overdreven om te zeggen dat ajacieden altijd in het verleden praten. PSVers hebben het toch ook steeds over 4 x kampioen???
    Maar laten we nou gewoon maar afwachten hoe het dit seizoen zal gaan. Als Ajacied schat ik de kans dat PSV weer kampioen wordt, vrij hoog in. Immers Ajax heeft het veel zwaarder met al die Europese wedstrijden erbij, die PSV niet meer zal spelen na de poulefase.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:45
    Nee hoor, PSV’ers hebben het over kampioen en dat zijn ze. Al gaat het over 4x kampioen dan zou het nog kloppen, want ook dat is nog heden tov Ajax. En Psv - ajax is nu, dit seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:02
    4 jaar geleden noem jij het heden ?
    Herhaal : laten we nou maar gewoon dit seizoen afwachten. Al die speculaties zijn zo zinloos. Ik geniet meer van Ajax, jij van PSV, kunnen we nu een biertje gaan drinken ?
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:29
    he he dacht dat je het nooit zou vragen, lust er wel een
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:10
    👍👍👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:53
    Ik heb vanmiddag de persconferentie gezien van Ten Hag Dat gestottter en gebrabbel is er nu wel ui.t Interssante teksten en komt sympathiek over. Maakt ook duidelijk een ontwikkeling door, van prvincieclub naar vol in de schijnwerpers is voor iedereen aaanpassen en het lijkt me dat dat proces nu klaar is. We zullen het zien morgenavond.......
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:34
    Jij hebt al goed aan het bier gezeten! Ik nu ook. Ben benieuwd naar de resultaten. Zware week voor ajax
    Vind ik leuk
    Champ +183
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:22
    Ben blij dat de trainer van Emmen😂😂😂 ook een mening heeft.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:32
    Het verschil zit hem tussen van Bommel en ten Hag.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:52
    Daar heb je volkomen gelijk in
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:54
    Zie boven :-)
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1500
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:42
    Kunnen we de platte kar weer uit het vet halen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 21:42]
    Vind ik leuk
    Primo +693
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:42
    Volgende week:"VVV is eigenlijk de beste ploeg in de Eredivisie"
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:03
    Ik heb wel eens het aantal punten gedeeld door het aantal miljoenen in de begroting, maar dat gaf niet het gewenste effect. Maar VVV stijgt hierdoor dan wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:45
    Als Ajaxied moet ik helaas deze opvatting delen. Ik vindt PSV een beter geheel vormen. Hopelijk heb ik het mis
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:48
    Als Ajaxied, toen stopte ik al met lezen ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:33
    Ik ook helemaal met je eens 🤔
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9511
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:54
    Wat een stelling zeg ! Das wel duidelijk dat PSV beter is 3-0 ! Landskampioen en een straat voor in de huidige stand.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21575
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:04
    En over 4 weken zegt ie weer wat anders.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:21
    gaaaaaaaaap.
    Misschien kan ie dan beter de kosten voor het busvervoer in zijn zak steken en de 3 punten per app naar Eindhoven sturen.
    Wat een trainer.....
    Vind ik leuk
    Counterattack +11674
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:30
    Lukkien dekt zich in. Doorzichtig.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:31
    Ze komen er van zelf achter .
    Vind ik leuk
    broedkip +1691
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:45
    Tegen wie speelt die Lukkien zaterdag?
    Vind ik leuk
    Darter 876 +710
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:51
    Emmen gaat stunten tegen PSV!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:03
    Ik zet mijn geld op Emmen en Lukkien. PSV wilt snel scoren om daarna zorgeloos naar de CL te kunnen. Als Emmen lang de bus kan parkeren kan er mss sprake zijn van een Drentse verrassing.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:19
    Dat denk ik niet. Emmen is niet bij machte om LdJ af te stoppen, en Bergwijn en Lozano ook niet. Deze wint Psv makkelijk.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:42
    Hoop dat de spelers van PSV er met evenveel gemakzucht erin gaan!!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:46
    Hoop het ook natuurlijk maar eerlijkheid gebief te zeggen dat Psv daar te proffessioneel voor is. Die gaan Emmen gewoon oprollen
    Vind ik leuk
    KvhZ +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:13
    1/4e van de competitie is al voorbij, vergis je niet. PSV en Ajax zijn sterker dan ooit en de andere clubs lijken wel zwakker geworden. Beide teams gaan niet veel punten laten liggen verwacht ik en dan is een gat van 5 punten best behoorlijk
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:15
    Lastig in de competitie tot nu toe psv maar ja die kwamen ook 2x goed weg... En in de champions league is ajax beter
    Vind ik leuk
    Gerro +6715
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:16
    Dan moet ie dus over 8 wedstrijden zijn mening weer bij gaan bijstellen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:26
    Rare stelling. PSV heeft de meeste punten, meeste doelpunten voor en in onderling duel van Ajax gewonnen. Dus tot op heden is PSV beter. Gewoon een feit en geen stelling.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:17
    Onzin, Psv heeft het beter gedaan maar om nou te stellen dat Psv beter is vind ik echt een overschatting. Imo kan Psv maar een manier van spelen en dat is met de Jong als kopsterke, kaatsende speler. Haal je hem uit de wedstrijd wordt het een lastiger verhaal voor ze, gezien de wedstrijd tegen Inter.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:50
    Ajax heeft betere spelers , PSV heeft een betere trainer
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:56
    PSV wint met 3 - 0 van Ajax. Bayern München tegen Ajax wordt 1 - 1. Daaruit kan je concluderen dat Bayern München met 1 - 4 (in eigen huis dus) van PSV zou verliezen. Daaruit volgt weer dat Ajax de makkelijkste tegenstanders in de CL heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 01:57
    Die waait dus met alle winden mee.....;-)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:15
    Gelijk duidelijk waarom hij trainer is van een clubje als Emmen. Ik zeg niet dat de een beter is als de ander, denk dat het redelijk gelijk is. Volgens hem wordt er dus bij Ajax niet met een visie gewerkt? Dus we hebben zonder enige visie van Bayern een puntje gesnoept, zonder visie 3 voorrondes CL overleefd. Dat Ajax verloor van Psv is duidelijk, al komt dat imo ook doordat onze (flut)trainer een hele vreemde opstelling neer had gezet. Maar Psv moet nog naar de JCA.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:03
    Op wat ga je dat beoordelen of veroordelen. stand eredivisie, spel europees of gewoon liefde voor het mooie spel van Ajax en de beste talenten en gaat dat goed lopen is geen nederlandse club beter dan ajax en europees alleen misschien de bekende top ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:16
    Wow wat een mafkezen allemaal
    Ajax was gewoon slecht tegen psv en gaf het in 15 minuten weg
    Volgens mij kent niemand Psv buiten Nederland dus hou maar eens op met die babbels.
    Hoe jullie vorig jaar kampioen werden was niet om aan te zien met alleen een terechte overwinning tegen ajax thuis.
    Mij staat willem ll ook nog bij en hoe jullie toen jankend en zanikend wegliepen.
    Die europacup 1 titel was precies in de lijn met hoe jullie messtal winnen, marginaal ., strafschoppen en weinig overtuigend
    Ajax blijft gewoon de beste en mooiste club wat er ook gebeurt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws