Buijs spreekt berichtgeving tegen: Enorm veel steun aan mijn stafleden

    Buijs spreekt berichtgeving tegen: "Enorm veel steun aan mijn stafleden"

    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:46

    Danny Buijs debuteert dit seizoen als trainer in het betaald voetbal, maar is niet bepaald in een gespreid bedje terechtgekomen. De oud-middenvelder verruilde Kozakken Boys voor FC Groningen en vecht met de Noorderlingen tegen degradatie.

    In de tussentijd werd doelman Sergio Padt gearresteerd en moest directeur Hans Nijland zich na de bekeruitschakeling tegen FC Twente verantwoorden tegenover woedende supporters. "Ik kan bijna een boek schrijven over de eerste maanden", vertelt Buijs aan De Telegraaf over zijn vuurdoop als trainer. "Het is geweldig, maar ook hectisch en zwaar."

    De Dordrechter vertrouwt er echter op dat hij FC Groningen uit de onderste regionen van de Eredivisie kan leiden. "In de amateurs moest je alles zelf doen. Ik heb enorm veel steun aan mijn stafleden", spreekt Buijs de verhalen tegen dat hij niet door één deur kan met assistent Hennie Spijkerman. "In de wetenschap dat we absoluut potentie hebben."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Is Buijs de juiste man voor Groningen?

    (1067 stemmen)

    Plaats een reactie

    Analyse075 +1858
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:54
    In iedere competitie was deze man al lang ontslagen. Hij is niet de man om het kwakkelende Groningen uit de slob te halen. Hoe lang duurt het nog voordat men daar in Groningen gaat ingrijpen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:03
    Serieus? weer 1 die groningen totaal niet volgt. Het ligt niet aan buijs maar aan de selectie. Hij moet met deze jongens ook een team zien te vormen en dat is lastig, Oké hij gebruikt sommige jongens ook verkeerd das waar. Maar je word uiteindelijk ook hopeloos als je 2 belangrijke spitsen ook nog mist. Het beleid is slecht. Jans heeft slecht ingekocht, Goeie spelers verkocht. Dan krijg je dit. Eerst ff verdiepen in een club voordat je een reactie plaatst.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:46
    Jullie hebben Cassiera gehuurd van Ajax. Dan gooi je hem in de spits. Groningen heeft een ervaren trainer nodig en dat is Buijs niet. Daarom loopt het niet in Groningen. Dat Jans er een potje van maakt en het bestuur niet ingrijpt begrijp ik ook niet.
    Vind ik leuk
    Koeien +2611
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:50
    Is lang geblesseerd geweest en de 1e keuze spits is in die tijd afgetieft. Blijft over dat Cassiera totnogtoe alleen 1e divisie ervaring heeft en de man erachter uit de hoofdklasse komt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:59
    Of Zet je Messi ook in spits veranderd niks van goede spits helpt niet als die bal niet krijgt scoort ie nooit matige middenveld is oorzaak
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:54
    Buijs moet snel naar huis!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:09
    hahaha......


    pffffff
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:05
    Buijs heeft hier geen schuld weinig ervaring maar selectie is te matig
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:54
    Misschien moet ie gaan omdat het beter voor hem is?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:56
    En iedereen maar roepen dat Poldervaart nooit wat kon worden bij Excelsior en dat deze Buijs de verrassing zou gaan worden.

    Maar ja... de een heeft spelers die door het vuur lijken te willen gaan voor hem en de ander heeft spelers die geen treinkaartje kopen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:05
    Nogmaals dit is niet te verwijten aan buijs. Jans en nijland hebben gezorgd voor een slecht wanbeleid. Goeie spelers verkopen, En mindere spelers binnenhalen. Daarbij ook nog een belangrijke speler als cassierra die we vooralsnog missen momenteel. Zoveel dingen waar het aan ligt. Maar ik houd vertrouwen. Gaat goed komen!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7837
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:10
    Helemaal mee eens. Als de spitsen terugkomen van hun blessures en Buijs weer over een volledige selectie beschikt spelen ze zich hopelijk weer veilig. Kan me niet voorstellen dat Groningen uit de ED verdwijnt terwijl er toch heel wat mindere clubs bij zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:59
    Zoveel clubs zijn niet minder hoor
    Vind ik leuk
    Deck010 +7837
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:14
    Vind ik wel. In potentie is meer te verwachten van Groningen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:42
    Onzin hele middenveld is matig alleen doan is eredivisie waardig derest niet spitsen scoren niet omdat ze via middenveld niet aangespeeld worden dan scoor je ook niet
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +426
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:40
    Hoe zit het nou met cassiera dan? Is hij nog steeds geblesseerd? Zag er echt naar uit wat die jongen in de eredivisie ging laten zien. Verwacht persoonlijk van Ajax wel wat inbreng als het in de winterstop er nog zo slecht voor staat. Dr loopt nog een linksback rond bij jong Ajax die te goed is voor de Keukenkampioen divisie maar geen kans gaat krijgen in het eerste. En een middenvelder moeten ze ook wel kunnen missen. Dani de wit is een garantie voor doelpunten. Zet Cerny dr bij in de voorhoede en je moet makkelijk degradatie kunnen voorkomen.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +286
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:46
    Cassiera heeft inmiddels 2 wedstrijden in o23 gespeeld. Ga er vanuit dat hij zondag weer bij de wedstrijdselectie zit of basis staat.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +426
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:59
    Oh da's mooi, hopelijk gaat ie t verschil maken
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:51
    En daarbij heeft Jans ervoor gezorgd dat Buijs zijn gewenste assistent Joop Gall niet kreeg, maar nu opgescheept zit met Hennie Spijkerman een vriendje van Jans. Zit toch niet lekker lijkt me vanuit oogpunt van Buijs.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:12
    Die man kan ook niks aan de situatie bij groningen doen nu... Was voor iedere trainer een lastig moment om in te stappen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:42
    Danny Buijs lijkt me een heel integere kerel, die m.i. capabel genoeg is als hij de middelen krijgt.
    Vind ik leuk
    tollie +874
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:47
    Hoop op het beste voor onze buren... Degraderen zou een ramp zijn.. Voor geheel de provincie en de supporters.. Buijs kan er weinig aan doen... Ligt vlgns mij toch een paar treden hoger.. Verkeerd ingeschat lijkt mij foute beslissingen voor korte en lange termijn qua spelers... Maar wat ook voor mijn club geldt heb je een goeie speler of er 1 in dop.. Wordt hij door bv Ajax wegehaald en in de jeugdopleiding gepropt en meestal eindigen ze dan weer bij nec of nac of willem 2.. Maar helaas zo werkt het nu... Veel suc6 om er in te blijven grunn mensen...

    Een Sc - Heerenveen man
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +286
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:42
    Over het feit dat hij en Spijkerman niet door een deur konden heb ik meteen gezegd dat dat een door de media bedacht iets was.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 04:47
    De juiste mentaliteit om te winnen straalt er bij de spelers niet van af
    Daar moet Buijs als trainer wat aan doen En die kwaliteit heeft hij waarschijnlijk niet
    Vind ik leuk