Buijs spreekt berichtgeving tegen: Enorm veel steun aan mijn stafleden

Buijs spreekt berichtgeving tegen: "Enorm veel steun aan mijn stafleden"

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 09:46vr 19-10-2018 om 09:46

Danny Buijs debuteert dit seizoen als trainer in het betaald voetbal, maar is niet bepaald in een gespreid bedje terechtgekomen. De oud-middenvelder verruilde Kozakken Boys voor FC Groningen en vecht met de Noorderlingen tegen degradatie.

In de tussentijd werd doelman Sergio Padt gearresteerd en moest directeur Hans Nijland zich na de bekeruitschakeling tegen FC Twente verantwoorden tegenover woedende supporters. "Ik kan bijna een boek schrijven over de eerste maanden", vertelt Buijs aan De Telegraaf over zijn vuurdoop als trainer. "Het is geweldig, maar ook hectisch en zwaar."

De Dordrechter vertrouwt er echter op dat hij FC Groningen uit de onderste regionen van de Eredivisie kan leiden. "In de amateurs moest je alles zelf doen. Ik heb enorm veel steun aan mijn stafleden", spreekt Buijs de verhalen tegen dat hij niet door één deur kan met assistent Hennie Spijkerman. "In de wetenschap dat we absoluut potentie hebben."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Is Buijs de juiste man voor Groningen?

(1067 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +26935
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:54
Buijs moet snel naar huis!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:09
hahaha......


pffffff
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:05
Buijs heeft hier geen schuld weinig ervaring maar selectie is te matig
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26935
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:54
Misschien moet ie gaan omdat het beter voor hem is?
Vind ik leuk
RtdDub +13292
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:56
En iedereen maar roepen dat Poldervaart nooit wat kon worden bij Excelsior en dat deze Buijs de verrassing zou gaan worden.

Maar ja... de een heeft spelers die door het vuur lijken te willen gaan voor hem en de ander heeft spelers die geen treinkaartje kopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:57]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:05
Nogmaals dit is niet te verwijten aan buijs. Jans en nijland hebben gezorgd voor een slecht wanbeleid. Goeie spelers verkopen, En mindere spelers binnenhalen. Daarbij ook nog een belangrijke speler als cassierra die we vooralsnog missen momenteel. Zoveel dingen waar het aan ligt. Maar ik houd vertrouwen. Gaat goed komen!
Vind ik leuk
Deck010 +10215
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:10
Helemaal mee eens. Als de spitsen terugkomen van hun blessures en Buijs weer over een volledige selectie beschikt spelen ze zich hopelijk weer veilig. Kan me niet voorstellen dat Groningen uit de ED verdwijnt terwijl er toch heel wat mindere clubs bij zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:59
Zoveel clubs zijn niet minder hoor
Vind ik leuk
Deck010 +10215
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:14
Vind ik wel. In potentie is meer te verwachten van Groningen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:42
Onzin hele middenveld is matig alleen doan is eredivisie waardig derest niet spitsen scoren niet omdat ze via middenveld niet aangespeeld worden dan scoor je ook niet
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:40
Hoe zit het nou met cassiera dan? Is hij nog steeds geblesseerd? Zag er echt naar uit wat die jongen in de eredivisie ging laten zien. Verwacht persoonlijk van Ajax wel wat inbreng als het in de winterstop er nog zo slecht voor staat. Dr loopt nog een linksback rond bij jong Ajax die te goed is voor de Keukenkampioen divisie maar geen kans gaat krijgen in het eerste. En een middenvelder moeten ze ook wel kunnen missen. Dani de wit is een garantie voor doelpunten. Zet Cerny dr bij in de voorhoede en je moet makkelijk degradatie kunnen voorkomen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1226
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:46
Cassiera heeft inmiddels 2 wedstrijden in o23 gespeeld. Ga er vanuit dat hij zondag weer bij de wedstrijdselectie zit of basis staat.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:59
Oh da's mooi, hopelijk gaat ie t verschil maken
Vind ik leuk
Schaar +1519
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:51
En daarbij heeft Jans ervoor gezorgd dat Buijs zijn gewenste assistent Joop Gall niet kreeg, maar nu opgescheept zit met Hennie Spijkerman een vriendje van Jans. Zit toch niet lekker lijkt me vanuit oogpunt van Buijs.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 11:52]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:12
Die man kan ook niks aan de situatie bij groningen doen nu... Was voor iedere trainer een lastig moment om in te stappen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:12]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:42
Danny Buijs lijkt me een heel integere kerel, die m.i. capabel genoeg is als hij de middelen krijgt.
Vind ik leuk
tollie +878
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:47
Hoop op het beste voor onze buren... Degraderen zou een ramp zijn.. Voor geheel de provincie en de supporters.. Buijs kan er weinig aan doen... Ligt vlgns mij toch een paar treden hoger.. Verkeerd ingeschat lijkt mij foute beslissingen voor korte en lange termijn qua spelers... Maar wat ook voor mijn club geldt heb je een goeie speler of er 1 in dop.. Wordt hij door bv Ajax wegehaald en in de jeugdopleiding gepropt en meestal eindigen ze dan weer bij nec of nac of willem 2.. Maar helaas zo werkt het nu... Veel suc6 om er in te blijven grunn mensen...

Een Sc - Heerenveen man
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1226
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:42
Over het feit dat hij en Spijkerman niet door een deur konden heb ik meteen gezegd dat dat een door de media bedacht iets was.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 04:47
De juiste mentaliteit om te winnen straalt er bij de spelers niet van af
Daar moet Buijs als trainer wat aan doen En die kwaliteit heeft hij waarschijnlijk niet
Vind ik leuk