Lyon-coach Genesio blij: 'De wapenstilstand in zijn hoofd kan Memphis goed doen'

    Lyon-coach Genesio blij: 'De wapenstilstand in zijn hoofd kan Memphis goed doen'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:14

    Olympique Lyon-trainer Bruno Genesio hoopt dat Memphis na zijn goede prestaties bij Oranje over 'een dood punt' heen is en nu ook bij zijn club zijn beste spel gaat laten zien. Memphis maakte dit seizoen pas één doelpunt in de Ligue 1.

    "Memphis heeft het zeer goed gedaan bij Nederland", vertelde Genesio tijdens de voorbereiding richting het competitieduel tegen Nîmes van vrijdag, geciteerd door Foot Français. "Dit kan hem over een dood punt helpen."

    De coach hoopt dat de goede vorm in het Oranje-shirt Memphis goed heeft gedaan. "Sinds het begin van het seizoen heeft hij pas één keer gescoord en was het onrustig in zijn hoofd. De wapenstilstand in zijn hoofd kan hem goed doen."

    Genesio kan de in vorm verkerende Memphis goed gebruiken. Nabil Fekir is geblesseerd aan zijn enkel en ook Maxwel Cornet en Bertrand Traoré zijn nog niet helemaal fit. Kenny Tete heeft de training weer hervat, maar de wedstrijd tegen Nîmes lijkt voor hem te vroeg te komen.

    Poll

    Gaat Memphis zijn Oranje-vorm meenemen naar Lyon?

    (538 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:24
    memphis wordt een hele grote ,gaan we nog veel plezier aan beleven
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:33
    Ga nou niet zulke dingen zeggen "hij word een grote" laat hem gewoon zijn ding doen en ga nou geen overgehaaste conclusies trekken. Daar zijn Nederlanders nogal goed in namelijk.
    Vind ik leuk
    Ale +4765
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:41
    Arrogant ventje. Is niks word niks
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:35
    Waar kan ik zo’n glazen bol krijgen?
    Arrogant als de pest ja maar dat kan je heel ver brengen in dit topsportklimaat, Cristiano Ronaldo heeft het ook ver gebracht! *kuch kuch*
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5268
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:36
    Ver of diep ? Hahaha
    Vind ik leuk
    Zico Ali +448
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:07
    Dit hoor ik al sinds hij 17 was en debuteerde bij PSV. Ik zie ook wel dat hij grote kwaliteiten bezit, maar afgezien van 1 seizoen bij PSV en 1 seizoen bij Lyon en een handjevol leuke wedstrijden bij Oranje, heeft hij nog niet echt zijn belofte ingelost. Zou mooi zijn als het alsnog gebeurt natuurlijk...hebben we allemaal baat bij.
    Vind ik leuk
    Hero.Axe +72
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:24
    Sjongejonge wat een poll weer.. Ik zal even mijn glazen bol uit de kast pakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:28
    moet je niet doen heb je nix aan
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:35
    Moet je hem eens laten staan, droplul.
    Van al dat rouleren wordt ie duizelig.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4232
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:40
    Best raar dat Depay niet onomstreden basisspeler is bij Lyon.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:37
    Belachelijk inderdaad Dembele en Memphis kunnen prima samen spelen. Met een Fekir op 10 is dat een garantie voor goals.
    Vind ik leuk
    derksen +8856
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:46
    Weer lekker banki warm houden als iedereen weer fit is
    Was niks is niks wordt niks met memphniks
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:46
    Weer lekki Derksi herpederpederp derp.
    Vind ik leuk
    Sanders +3957
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:54
    Valt me op dat veel trainers hem na een slechte pot altijd gelijk laten vallen. Lijkt me alleen juist dat dat averechts werkt bij hem. Je ziet ook bij koeman dat je gewoon vertrouwen in hem moet hebben en dan betaald hij het vanzelf terug. Confidence player.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:56
    Is hier geen kwestie van laten vallen.
    Denk dat deze man uit de Houlier school komt en er gewoon niet aan begint om 2 potjes achter elkaar met dezelfde 11 te beginnen
    Vind ik leuk
    Sanders +3957
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:38
    Ja daar heb je een punt. Ik doel alleen wel ook deels op van gaal. Die ging er ook heel raar mee om. Ik denk nog steeds dat dat ook een grote rede is dat memphis niet slaagde bij united.
    Dan speelde hij weer een wereldpot tegen midjiland en arsenal en de week daarop stond martial toch weer op zijn plaats. Bij een topclub heb je natuurlijk altijd concurrentie, maar op die manier hoe van gaal er mee omging bouw je natuurlijk nooit iets van vertrouwen op.
    Vind ik leuk
    Kuip +7966
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:40
    Het is nu eenmaal een heel wispelturige speler. Je kan niet op hem bouwen. Het is alles of niks. Ik begrijp die trainers wel. Je ergert je groen en geel aan Memphis.
    Sommige mensen vinden dat leuk zo’n speler, maar ik zou als trainer ook liever een stabiele speler hebben.
    Bij hem heb je altijd het gevoel dat er zo veel meer in zit. Het is jammer dat dat er nooit uit komt. Zo zal het z’n leven lang blijven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws