'Turan verder in de problemen: onderzoek naar banden met 'terroristen''

'Turan verder in de problemen: onderzoek naar banden met 'terroristen''

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 12:18vr 19-10-2018 om 12:18

Arda Turan wordt beschuldigd van banden met de controversiële, in de Verenigde Staten gevestigde islamitische geestelijke Fethullah Gülen. Gülen wordt gezien als de aartsvijand van Recep Tayyip Erdoğan en de leider van een groep 'terroristen' die in 2016 een staatsgreep probeerde te plegen.

Volgens de Turkse krant Vatan wordt Turan ervan verdacht 'lid' te zijn van de FETÖ (Fethullahist Terror Organization) en hen 'willens en wetens te helpen'. De hoofdofficier van justitie in Istanbul heeft een onderzoek geopend naar contractspeler van FC Barcelona, die op dit moment uitgeleend is aan Istanbul Basaksehir.

Ook Emre Belözoglu (speler Basaksehir), Okan Buruk (trainer Rizespor) en Bülent Korkmaz (trainer Antalyaspor) worden verdacht aanhanger te zijn van Gulen's FETÖ.

Turan kwam eerder deze week ook al negatief in het nieuws. Hij wordt ervan verdacht de neus van de Turkse popzanger Berkay Sahin te hebben gebroken tijdens een vechtpartij bij een nachtclub in Istanbul. Op dit moment is hij geschorst na een aanval op de grensrechter tijdens Sivasspor - Istanbul Basaksehir in mei.

Plaats een reactie

Come on Utreg +29692
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:21
Gaat van kwaad tot erger met Turan..
Vind ik leuk
Spartan +7177
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:30
Met turkije bedoel je?
Wat een heksenjacht weer zeg van die dictator.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6053
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:02
Goeie timing van Erdogan hem nu aan te pakken. Goh er worden 4 man ervan verdacht aanhanger te zijn van de tegenstander van Erdogan. Ja dat kan natuurlijk niet in een democratie :)
Vind ik leuk
Rodajc +18649
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:27
Klopt, maar wat doet hij hier precies mis? Dat Turkije een halve dictatuur is geworden kan hij niks aan doen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:52
Nou, eerder deze week werd hij opgepakt voor openlijke geweldpleging, illegaal wapenbezit en aanranding.. Hiervoor gaathij mogelijk naar de cel en hij heeft ook een boete gehad.

Erdogan doet er nu nog een schepje bovenop door hem te beschuldigen van deelname aan een terrorristische organisatie Te hopen voor Turan is dat Erdogan bluft..

Turan heeft niet bepaald zijn week..

Vind ik leuk
Rodajc +18649
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:33
Om dat eerste gaf ik je ook gelijk. Maar dat hij Gülen steunt is op zich niks mis mee.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:26
Alleen Erdogan is het er niet mee eens dat hij Gulen steunt..Als hij dit al doet! Er zitten daar veel mensen vast op verdenking van het steunen van Gulen. Te schandalig voor woorden.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:29
Had allang een signaal van Barça verwacht.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:39
Mag ik vragen waarom? Hij is al een tijd geen speler van Barcelona namelijk.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:55
Hij staat daar nog onder contract toch? Bij elk nieuws over Turan wordt nu telkens Barça genoemd. Dat moeten ze in Catalonië niet echt leuk vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:03
Ah ik dacht dat hij juist niet meer onder contract stond bij Barcelona, maar ik kan het fout hebben hoor. Maar inderdaad, elke keer die vermelding zullen ze niet fijn vinden.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:47
Je liet me heel even twijfelen dus zocht het voor de zekerheid op. Zijn contract bij Barcelona loopt nog tot de zomer van 2020.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:47
Ah dan zat ik er naast haha! Bedankt voor de info!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:58
No worries! ;)

Door die "dragon" in je accountnaam en blauw wit gestreepte shirt in je foto kwam je bij mij trouwens over als Porto-fan. Bijna heb je mijn hoolie-mode getriggered. Dan was het rellen geblazen hier!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:12
Hahaha, het is zwart wit :) en ik ben geen Porto fan, heb wel shirtje maar was meer omdat aanbieding was toen ik Portugal was hahaha...
Is voetbal shirt van mijn werk hahahaha
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:38
Ah verrek, haha! Op de ene of andere manier lijkt het een beetje blauw. Of ik kleur het in mijn hoofd automatisch blauw in omdat Porto ook altijd met precies dezelfde design met die brede strepen speelt. Niks aan de hand dan! :D
Vind ik leuk
DrDeef +2351
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:29
Hmm, Erdogan wilde toch de doodstraf invoeren voor mensen betrokken bij terreur? Denk dat Arda straks een klein probleempje heeft.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:39
erdogan is een mongool
Vind ik leuk
DrDeef +2351
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:45
No shit Sherlock.
Vind ik leuk
Tim +4993
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:48
Maar vind je Genghis Khan dan ook een turk?
Vind ik leuk
davidben +6482
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:17
Die snapt hij niet.
Vind ik leuk
Haagsekoerd +1305
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:57
Daar heb je een punt HupFean
Vind ik leuk
DrDeef +2351
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:08
Ik denk overigens dat Arda ook wel een redelijke debiel is. Niet alleen Erdogan.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:05
Dat zal vast, dat zijn de meesten daar.
Vind ik leuk
Futre +4884
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:32
Kortom: niet de beste week uit het leven van Turan.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:36
Terroristen moeten altijd de doodstraf krijgen. Publieke executies in het leven roepen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:57
Nederland steunt ook terroristen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:38
Van hero tot zero in wel heel snel tijd bestek...
Vind ik leuk
Hupfean +5315
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:38
Nee erdogan dat is pas een lekkere.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:40
dan kan hij het beste snel naar barcelona terug verhuizen anders eindigt hij levenslang bij erdogan in de bajes
Vind ik leuk
Klopper456 +3003
vrijdag 19 oktober 2018 om 13:58
Turan, de Benzema van Barcelona.
Vind ik leuk
De Hout +2012
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:00
Islam staat garant voor ellende.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:02
Kijk maar uit dan. Je hebt zo een Kashoggi behandeling te pakken met goedkeuring van de dictator.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:22
Daar zit de zionistische staat Saudie Arabië achter. Een staat die Nederland steunt en het koningshuis dikke mik mee is. Evenals Amerika en Israël.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
poklane +5406
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:15
Je kan in Turkije doen en laten wat je wilt, maar als je Erdogan er slecht uit laat zien ben je de lul. Kennelijk is je misdragen als speler van zijn club genoeg, en ja dan ben je opeens een terrorist.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5519
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11
Als ze in turkije van iemand af willen dan zeggen ze maar gewoon dat die persoon bandrn met gülen heeft.

Wat een dictator is die erdogan en hoe komp kun je zijn om op hem tr stemmen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11]
Vind ik leuk