'Ik wist met welk idee ik naar Ajax ben gekomen. Het is een beetje schipperen'

'Ik wist met welk idee ik naar Ajax ben gekomen. Het is een beetje schipperen'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 23:17vr 19-10-2018 om 23:17

Klaas-Jan Huntelaar is 35 jaar, maar nog niet bezig met het einde van zijn carrière. De Ajax-spits focust zich nog vol op het voetballen. 

"Als je daar mee bezig bent, is dat eigenlijk het begin van het einde", zegt Huntelaar bij Inside Ajax. "Ik ben daar op dit moment nog niet mee bezig en focus me op de wedstrijden en het voetbal. Wanneer dat moment komt, zie ik dan wel." Huntelaar speelt de laatste tijd minder.  "Natuurlijk accepteer je dat, maar je wilt altijd meer of langer spelen. Ik wist met welk idee ik hier ben gekomen. Het is een beetje schipperen, zeg maar."

Huntelaar wordt geen vervelende jongen als hij op de bank zit. Die tijd is geweest. "Die knorrige tijd, dat je er echt vervelend door was, is een beetje aan het begin van je carrière. Je wilt je gewoon laten zien. Als je dan tegen wordt gehouden is dat altijd vervelend."

Nu kan Huntelaar het relativeren. "Als je wat ouder wordt sta je daar wat relaxter in. Ik heb genoeg wedstrijden gespeeld. Aan het begin bijna alles. Alleen op het laatst wat minder. Het is de keuze van de trainer (Erik Ten Hag, red.). Ik doe gewoon m'n ding. Als ik de tijd krijg wil ik het laten zien. Dat blijft altijd zo."

Poll

Moet Huntelaar in de basis staan?

(1754 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 oktober 2018 om 23:19
Schipper mag ik overvaren ja of nee?
Vind ik leuk
Counterattack +11258
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:50
Inderdaad nietszeggend interview
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2692
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:21
Mooi nog paar jaar door hunteren
Vind ik leuk
AjaxFrisia +247
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:24
Je ergert je soms kapot aan die man, maar dolberg is ook nog niet alles.
Hopen dat hij zijn kansen een keer benut.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2740
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:25
Opa huntelaar afgeschreven in Duitsland en nu bij Ajax.
Vind ik leuk
Wouta80 +927
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:27
As Roma in Italië 🤣
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2740
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:30
Roma wilde hem niet, maar hij mag wel de schoenen poetsen van de spelers🤣🤣
Vind ik leuk
Spiegel +10296
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:00
Komt wel goed uit. Kan die die van Kluivert zonder probleem poetsen, aangezien die ze nooit aan heeft en er naast loopt.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:04
Keepers en linksbuitens, gewoon apart volk, Kluivertje komt er wel.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2740
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:36
Kluivert is gekocht voor de bank😂
Vind ik leuk
Lampenpit +1151
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:40
Huntelaar is voor Ajax waardevoller dan iedere aankoop van Roma dit seizoen voor Roma. Al is ie 65, zo lang hij zo presteert is er niks aan de hand.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2740
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:34
Italiaanse competitie is het niveau veel hoger als de ED. In italie eten ze opa Huntelaar op🤣🤣
Vind ik leuk
Lampenpit +1151
zondag 21 oktober 2018 om 03:13
Ik zeg toch ook niet dat huntelaar daar mee kan? Huntelaar is nog gewoon van waarde voor Ajax. Roma heeft echter geen een speler gekocht die laat zien een meerwaarde te zijn.
Vind ik leuk
Wouta80 +927
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:27
Echt een topgozer, niet heel technisch maar die looplijnen zijn nog steeds goed. Vizier niet meer zo scherp als vroeger, toch welkome speler
Vind ik leuk
ForzaToro +104
zaterdag 20 oktober 2018 om 01:20
Topper voor de bank 😁
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20496
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:27
Hij heeft al veel meer gespeeld als dat we van te voren hadden gedacht..
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:29
als 2e spits voor ajax is hij nog goed te gebruiken dit jaar, hopen dat dolberg langzaam weer zijn vorm terug vindt en dan the hunter voor het laatste kwartier of om iets te forceren samen met dolberg. volgend jaar kijken voor een andere concurent voor dolberg, als hij blijft
Vind ik leuk
Kuip +9073
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:29
Het is niet veel meer met Huntelaar. Mooie carrière gehad. Veel meer dan supersub zit er niet meer in voor hem. Maar voor zowel Ajax als Klaas-Jan is dit een mooie afsluiting.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15541
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:55
Gewoon een goede spits.
Brengt altijd wat extra's.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:15
ik denk dat elke nederlandse topclub een spits als Huntelaar als stand in wil hebben
Vind ik leuk
El Cazador +8080
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:14
Man naar mijn hart
Vind ik leuk
isaa +20
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:28
Sorry KJH Jij zou de jeugd niet in de weg moeten staan. Accepteer
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 03:25
Laat KJH i.p.v. Dolberg maar in de basis staan, wordt PSV zeker kampioen...
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:10
Niks over Frenkie?
Vind ik leuk
Cookee +11785
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:07
Als dit lang duurt dat hij minder vaak speelt dan zou ik nog een paar jaar bij Graafschap gaan spelen als ik hem was. Want nu traint hij de hele week en speelt niet altijd. Niks mooiers dan om voor je regio-club te spelen.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:36
Liefhebber pur sang.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws