Van Bronckhorst: 'Om te zeggen dat we er helemaal niet bij zijn, gaat te ver'

Van Bronckhorst: 'Om te zeggen dat we er helemaal niet bij zijn, gaat te ver'

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 07:53za 20-10-2018 om 07:53

Feyenoord was in 2014 nog hofleverancier van het Nederlands elftal, maar momenteel spelen de Rotterdammers een marginale rol in de opleving van Oranje. Tegen Duitsland en België kreeg alleen Tonny Vilhena een uitnodiging van bondscoach Ronald Koeman.

"Hoe dat komt, is lastig te zeggen. Maar om nou te zeggen dat we er helemaal niet bij zijn, gaat me ook te ver", zegt Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst in het Algemeen Dagblad. "Naast Vilhena heeft de bondscoach keeper Justin Bijlow duidelijk op de radar. Steven Berghuis behoorde tot de kern en kan daar in de toekomst weer bij aansluiten."

"En jonge spelers als Dylan Vente, Tyrell Malacia en Jeremiah St. Juste hebben in mijn ogen de potentie om international te worden", vervolgt Van Bronckhorst. "En het kan snel gaan, blijkt de afgelopen dagen maar weer. Kijk eens hoe snel Rosario en Arnaut Danjuma Groeneveld opeens door zijn gekomen."

Een handicap voor Feyenoord lijkt het mislopen van Europees voetbal, maar ook het ontbreken van een beloftenteam in de Keuken Kampioen Divisie. "Het is beter dat je op het moment dat je bij het eerste aansluit, al vijftig, zestig wedstrijden op niveau hebt gespeeld", erkent Van Bronckhorst in De Telegraaf. "Maar het is al een aantal jaar zo dat wij niet het podium hebben voor onze talenten om zich op jonge leeftijd te meten met oudere jongens."

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +25453
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:58
Jeetje man, onder welke steen heeft die gelegen?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:59
Waarom heeft Feyenoord eigenlijk geen Jong team?
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:03
Omdat er ene Martin van Geel de baas is daar. Daarom ..
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:20
Dus hij is de alleenheerser van Feyenoord?
Vind ik leuk
Bertje 54 +174
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:19
Hij is familie van dat kleintje uit Rusland
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:29
Welk kleintje?
Vind ik leuk
Bertje 54 +174
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:49
Poetin
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:50
Hahahaa, zijn dat vrienden dan?
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10362
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:34
Mede omdat Feyenoord toen geen geld had heeft Martin besloten dit niet te doen. Nu kunnen we het wel maar doen ze het niet...al zijn ze het aantal contractspelers omhoog aan het gooien dus ik gok een kwestie van tijd.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10462
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:39
Klopt. Toen was er geen geld en daarna kon het niet meer.

Dus meneer Gutierres hierboven slaat volledig de plank mis. Heeft niets met Van Geel te doen.

Eerder nog met ene meneer Bosz, die als TD bij Feyenoord ons de afgrond in heeft geduwd.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6230
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:20
Lul toch niet zo slap man, geloof je echt dat Van Geel alle 3 de keren dat hij de mogelijkheid had toe te treden, geen geld had? Er is gekozen dit aan andere doeleinden uit te geven; een regelrechte blunder, waar mijn inziens hij voor ontslagen mag worden.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10462
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:55
Ja, dat geloof ik.

En geloof jij dat, als er geld was, dat alleen van Geel deze beslissing neemt
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6230
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:20
Ze hadden wel geld maar Van Geel koos er voor dit aan andere dingen uit te geven
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:53
Wanbeleid
Vind ik leuk
WTSGD +1714
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:27
Voor de 1000000e keer: geld was alleen een issue in 2013 toen Jong Ajax, PSV en Twente erin gingen. In 16/17 bij begin vd piramide had Feyenoord geld genoeg maar wilden ze het niet omdat vGeel geen voorstander was...
Vind ik leuk
Bertje 54 +174
zondag 21 oktober 2018 om 11:00
Martin van Geel heeft gezegd dat de voetbal pyramide zo snel mogelijk in elkaar moet klappen hij is daar geen voorstander van was dan als alternatief een samenwerkings verband aangegaan met een kk club had daar een beetje geld ingestoken die man droomt van een standbeeld voor de kuip van hem wil de club vooruit had hij gisteren nog weg gemoeten
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
Omdat ze dat niet nodig vonden. Geblesseerden en vaste wissels maken dus geen speelminuten. Jonge jeugd kan zich ook niet meten met de senioren. Dom besluit geweest.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 04:04
Dat is er wel hoor. En het speelt wedstrijden tegen ander Jong teams van BVO's uit de ere- en eerste divisie. Gelijk alle Jong teams dat plachten te doen voor er een paar in de eerste divisie werden toegelaten.
Vind ik leuk
Benniewies +5843
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:59
Misschien spelers verhuren?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:00
Gio, alsjeblieft doe het voor de club Feyenoord zelf maar stap in Godsnaam op. Alle krediet die jij als voetballer bij Feyenoord hebt opgebouwd ben je nu als trainer aan het kwijtraken. Want niet JIJ hebt al die prijzen gewonnen maar dankzij o.a. Dick Advocaat, Dirk Kuyt, KEA om er maar een paar te noemen. Want nu sta je er alleen voor en het het voetbal is niet om aan te zien en je maakt geen enkele speler beter.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:04
Mag de td dan ook mee? Vers bloed door heel die club. Nieuwe inzichten en ideeën
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:05
Grote onzin. Hij heeft genoeg prijzen gepakt. Meer dan al zijn voorgangers. En meer dan zijn concurrent coaches uit Amsterdam. Maar we hebben gewoon pech met blessures gehad. Ook hebben we een aanzienlijk lager spelersbudspelersbudget en een mindere lichting qua jeugd in vergelijking met PSV en Ajax. Met de middelen heeft hij er het maximale uitgehaald.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:08
Ja? Spelen met een centrum dat de 100 meter in 20seconden loopt ben jij het mee eens? Het keepersbeleid ben je het ook mee eens? Ayoub die wekelijks goed invalt niet opstellen omdat hij ene Clasie niet durft op te offeren, of er eens voor zorgt dat de beste 11 spelen in een systeem wat daar bij past?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:12]
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:11
Ik zal 1x op je reageren.
A: Niet Gio heeft genoeg prijzen gepakt maar Gio heeft dankzij anderen genoeg prijzen gepakt.
B: Onzin wat blessures betreft, Gio heeft nog nooit 1 speler beter gemaakt en het voet bal wat Feyenoord ( Dus Gio ) laat zien is afgrijselijk slecht.
C: Praat niet mee met mensen die in jouw straatje passen, maar heb een eigen mening.
D: Die fedor2501 is de grootste Klootzak die er op VP zit daarom reageer ik niet op hem. Maar ik als jonger en gezond was geweest had ik hem, met z,n grote bek hieroo, wel uitgenodigd op het voorplein van de Kuip maar helaas kan ik dat niet meer.

Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 04:12
Toon realiteitszin. Feyenoord begon het vorige seizoen zonder de basisspelers Kuijt, Elia, Karsdorp en Elia. En verloor van de resterende 7 basisspelers Botteghin, van der Heijden en Jørgensen ten gevolge van langdurige blessures. Bleven er zeggen en schrijven 4 basisspelers over van het team dat kampioen werd. En dat heb ik het nog niet eens over de blessures van Nieuwkoop, Haps en het niet fit zijn van Larsson.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:18
Helemaal juist. Ik word Zooooo moe van al die beste stuurlui hier.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:07
Maar hij is wél van mening dat het een fout is van Feyenoord om geen Jong in het betaald voetbal te hebben spelen.
En dat vind ik óók.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:08]
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:36
Pleur jij dan ook gelijk op namaak supporter.
Vind ik leuk
Zinho +117
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:57
Wat een onzin zeg. Prijzen pakken doe je samen en daar had van Bronckhorst ook een aandeel in. Maar dat zijn tijd erop zit is wel duidelijk. Feyenoord heeft een trainer nodig met duitse discipline. Werken, mouwen omhoog en de beuk erin.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:58]
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:52
chap heddegij ze wel allemaal op unne rijtje ey?
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 04:06
Dat las ik bij voortduring met dat ene Frank de Boer bij Ajax prijzen pakte.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30140
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:07
Als Gio vertrouwen in Vente heeft, moet hij hem vaker opstellen! Niet alleen tegen Gemert uit voor de beker
Vind ik leuk
plein19 +3362
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:24
Komende jaren geen Feyenoorders en ook veel minder van Ajax en PSV. De kwaliteit schiet omhoog. En bijna alle spelers zullen in het buitenland spelen. Maar als ze nog in Nederland spelen zal het bij Ajax of PSV zijn
Vind ik leuk
COYG +8524
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:25
Alles wat deze man nu nog zegt is gewoon een brevet van onvermogen. Voor het eerst ben ik er wel klaar mee. Er verandert toch niks.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:01
Ben blij dat we aan het begin van het seizoen nog een prijsje hebben gepakt. Zou jammer zijn als we over twee weken al de conclusie kunnen trekken dat de competitie voor ons al over en sluiten is.
Vind ik leuk
Marco S +6838
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:08
Je hebt helemaal gelijk Gi Joe
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:33
Mede door jou vent. Mede door jou. Hopelijk is het je laatste seizoen.
Vind ik leuk
Futre +5217
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:10
Feyenoord is een eeuwige Sudoku: grootste fanbase, grootste stadion, grootste stad met meeste bedrijven, beste infrastructuur, zeer goede jeugdopleiding en lange tijd de meeste multinationals per km2.

En toch lukt het niemand om er een echte topclub van te maken.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2746
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:27
Is het nou zo dat jong feyenoord volgend jaar wel mee doet aan de Keukenkampioen divisie?
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:16
Gio word met de dag meer ongeloofwaardiger.

Beetje jammer.
Vind ik leuk
Bertje 54 +174
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:52
Hij is bij hem op cursus geweest hoe trek ik alles naar mij toe
Vind ik leuk