Openhartige Seuntjens: 'Mijn broer ging het verkeerde pad op. Contact verbroken'

Openhartige Seuntjens: 'Mijn broer ging het verkeerde pad op. Contact verbroken'

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 11:41za 20-10-2018 om 11:41

Ralf Seuntjens rijdt al jaren in een Volkswagen Polo, loopt meestal rond in een trainingspak en zit politiek gezien 'in het linkse kamp'. The Seun of God is een atypische profvoetballer en beseft dat zelf maar al te goed.

"Met dure kleren heb ik niets. Wat moet ik ermee?", vertelt de aanvaller van VVV-Venlo aan De Limburger. Zijn teamgenoten denken daar anders over, stelt Seuntjens vast. "Als ik hoor wat sommige gasten ervoor betalen, dan denk ik: dit slaat nergens op. Duizend euro voor een Louis Vuitton-tas: ben je gek geworden?"

'Het verkeerde pad op'
Seuntjens spreekt zich in het interview ook uit over de scheiding van zijn ouders. Vader Seuntjens ging het huis uit, waardoor zijn moeder achterbleef met vijf zoons (waaronder AZ'er Mats, red.). "De scheiding heeft diepe wonden geslagen", blikt de openhartige aanvaller terug. Zijn oudste broer is uiteindelijk 'het verkeerde pad' opgegaan. Hij doet dingen die heel ver van me af staan. Ik heb genoeg pogingen ondernomen om hem te helpen, maar op een gegeven moment houdt het op. Ik heb het contact met hem verbroken."

De Seun heeft niet vaak gesproken over zijn moeilijke gezinssituatie, zeker niet met ploeggenoten. "Met één trainer heb ik er ooit over gesproken: Eric Hellemons, destijds mijn trainer bij de A1 van RBC. Voor de rest heb ik het altijd voor mezelf gehouden", aldus Seuntjens. "In de voetballerij heb ik het nooit meegemaakt dat echt over dit soort zaken wordt gesproken."

Plaats een reactie

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:46
En nu graag een keer geen bagger uitkieperen omdat ie bij de 'foute' club zit.
Lijkt me een geschikte vent die duidelijk maakt dat achter iedere voetballer ook nog een verhaal zit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:57]
Vind ik leuk
Blindsy +15895
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:27
VVV een foute club? Lijkt mij niet. Of is dat Fortuna- en/of Roda-praat?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:58
Dat is mijn hele punt, Blindsy: hier schelden supporters spelers uit enkel omdat die bij een club onder contract staan die door zo'n supporter wordt gehaat. Wat die spelers zeggen doet er dan niet toe.
Vandaar dus.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 15:31]
Vind ik leuk
Blindsy +15895
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:03
Nou, da's waar ik vandaan kom, niet anders hoor. Kom van origine uit Rotterdam, 3x raden van welke club de spelers dáár vaak uitschelden ;-)
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:39
Nou de meeste voetballers doen elkaar na.
Deze jongen maakt eigen keuzes, mijn sympathie heeft hij na dit interview, ik ga anders naar hem kijken. Zulke mensen maken het verschil.
Vind ik leuk
henk1952 +110
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:00
Idd. Normale gast die niet tijdens een weekje vakantie 5 rolexen laat jatten. Sneijder/Kluivert. En vervolgens nog lopen te klagen ook. Een plastic tasje is goed genoeg zolang dat nog kan..
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:28
Precies, iedereen heeft recht op uitspattingen waar hij van houdt, maar met rolexen lopen om op te vallen vind ik treurig. En dan vereist dat moed dat Seuntjens daar niet aan mee doet en dan ook nog publiek dat bekend maakt. Prima kerel.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:03
De meeste voetballers? Hm, weet ik niet. We horen vooral van díé voetballers die dat wel doen. Levert geheid clicks op namelijk. Al die jongens die wel normaal doen, daar hoor je weinig over.
De kop van dit artikel was ook 'Mijn broer ging het verkeerde pad op..... Dat ruikt naar roddel en 'hee, we kunnen los op die broer'. Als de kop was 'Seuntjes rijdt Polo', hoeveel hadden dit bericht dan overgeslagen? Wat denk je ;-) ?
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:31
Je wilt zeggen dat er meer spelers zijn zoals Seuntjens?
Ik hoop het.
Vergeet niet dat de speler de kop niet schrijft he, men pikt er iets uit om lezertjes te trekken. Maar ik ben blij dat er onder voetballers nog een paar de pootjes op de vloer hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:38
Daar ben ik van overtuigd. Alleen, over deze spelers wordt niet zoveel gepubliceerd. Te saai.
En ja, de koppen worden door degenen gemaakt die voor de clicks moeten zorgen. Vandaar mijn opmerking over deze kop. En dat is meteen de verklaring waarom we weinig over spelers horen die niet opvallen door glimmende auto's, kleding g of andere dure hobbies. Er is hoop, Cookee ;-)
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:23
Ben je al bereid me wat namen te geven?
Of wacht je op WIkileaks. :))

Ik noem je Sander vd Streek, das mijn Seuntjens.

Weet je, het is leuker als een voetbalfan zich een beetje verbonden voelt met een speler. Een vent die met een Rolls naar de training rijdt is vh padje af. Is het dan gek dat de kritiek niet mals is als hij slecht speelt?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:34
De meeste jongens/mannen van mijn favoriete club, St. Pauli, doen heel normaal. Ik denk dat de gemiddelde speler can, zeg maar Almere, ook niet overstroomt van gekkigheid of geld.
Maar wat ze verder in het leven doen, weet ik niet. In elk geval niets wat de roddelbladen en -fora haalt.
Nu schieten me nog Jens Toornstra en Romelu Lukaku te binnen, overigens.
En die jonge kerels moeten allemaal nog een hoop leren, ook met overvloed om te gaan.
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:19
Ja, dat is ook wel waar en misschien overdrijft men ook. Maar Lukaku is idd ook prima en Jens en die jongen van Roda die nu stopt ook. Courtois lijkt me ook een prima vent. Lampard ook top. Er zijn vast wel meer.
En in de 1e div, die verdienen gemiddeld 18.000 dus daar hebben ze geen Rolex nodig om te weten hoe laat het is. Ik zelf kocht ook iets moois toen ik verdiende, maar had ook snel door dat dat geen geluk brengt.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:46
Daar geef ik Seuntjes gelijk in
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:18]
Vind ik leuk
The Iceman +12945
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:47
En kleine kinderen maken kleren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12403
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:51
Dat vind ik zo een lullig statement: eenmaal uit de kleren geen man meer dus........terwijl dat toch HET moment zou moeten zijn om je waar te maken als man.
Vind ik leuk
Gwen +186
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:47
Ik vind openheid fijn en laat zien dat ook voetballers gewone mensen zijn
Ook zij hebben leed meegemaakt
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:26
Voor mijn gevoel zijn er wel veel grote voetballers die uit een onvolledig gezin komen, je moet toch snel volwassen worden dan heb ik het gevoel.
Vind ik leuk
Gwen +186
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:39
Als voetballer bedoel je ?
Of bedoel je het op een manier dat ze niet zo moeten zeiken
Vind ik leuk
Cookee +11835
maandag 22 oktober 2018 om 19:12
Nee, ieder beleeft dat op zijn eigen manier toch? Ik kan niet beoordelen hoe pijnlijk dat is.
Maar Cruyff had ook alleen zijn moeder, dan moet je wel he?
Vind ik leuk
Ruud1987 +5356
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:47
Mag ik.weten welk interview dit is geweest?
Vind ik leuk
TomN10 +595
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:53
De Limburger
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:57
De krant zit digitaal achter een betaalmuurtje anders kon je het online lezen
Vind ik leuk
Janste +311
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:48
Mooi dat hij dit open durft te zeggen. En qua voetballer haalt hij er het maximale uit. Gewoon goed en knap van deze man
Vind ik leuk
Itsese +5674
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:24
Zeker.. bij VVV
Vind ik leuk
Janste +311
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:25
Wat is daar mis mee?
Vind ik leuk
Ruud1987 +5356
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:49
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20181019_00077953/het-stille-verdriet-van-mister-gewoon

Voor wie het interesseert
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:57
Achter een betaalmuurtje
Vind ik leuk
Ruud1987 +5356
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:24
Ja.sorry man zag ik idd ook net nadat ik.het had gepost.
Vind ik leuk
NvC +6859
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:53
Ondanks de tegenslagen en moeilijke thuis situatie heeft hij het toch nog aardig weten te schoppen. Dat zie je niet vaak, en dan vooral ook lekker ‘normaal’ blijven. Respect.
Vind ik leuk
stratumseind +187304
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:57
Heerlijk down to earth en hij haalt er het maximale uit maar is ie zelf niet een kilootje of 10 te zwaar ?
Vind ik leuk
JanTa48 +6765
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:17
Respect voor deze man.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:23
Het is mooi om te horen hoe kleine buurjongetje "die regelmatig tegen mijn zijkant van mijn huis stond te voetballen ( goede afspraken destijds gemaakt😉👍) volwassen kerels zijn geworden wat moet jou moeder trots op jou zijn dat je gewoon met beide benen op de grond blijf staan. Respect😉👍
Vind ik leuk
pico323 +7063
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:24
top mooi dat dit ook kan op vp. kan me helemaal vinden wat die jongen zegt. bij die voetballers moet alles duur en veel zijn.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93720
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:29
Niks mis mee Ralf, lekker jezelf zijn. De waarde van spullen zeggen niets over de waarde van het leven. Het is een bijzaak waar je niet per definitie gelukkiger van zal worden.
Vind ik leuk
kerel +2292
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30
Wat een wijze woorden.. zit toch wat verstand in den haag..
Vind ik leuk
Midden-Noord +93720
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:33
Als je ervoor openstaat om niet te generaliseren dan kom je een heel end. Noem het bij mij maar levenservaring.
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:47
Dank dat je even voor diepgang zorgt op deze dag.
Wij snappen dat en mij geeft dat rust in het hoofd.
Maar het valt niet altijd mee om tussen malloten te verkeren.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93720
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:49
Het houdt het leven in evenwicht. Ik ben jaren opzoek geweest naar de juiste afstelling/balans.
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:17
Grote geesten gaan daar naar op zoek dat klopt.
Domoren lopen met de fanfare mee.
Soms denk ik wel eens dat we zulke lessen op school hadden moeten krijgen, dat had een hoop ellende voor de planeet voorkomen. Dan was men minder ontevreden.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:57
Andere mensen afschilderen als malloten omdat zij een andere mening zijn toe gedaan. Ik noem jou toch ook geen malloot omdat jij mijn visie niet deelt?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:57]
Vind ik leuk
Midden-Noord +93720
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:03
Ik denk dat jij niet weet wat hij ermee wilt zeggen. Denk maar aan al die zieke minds hier op VP.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:08
Hij had het o.a. over mijn persoon. Jij en die andere Ado-supporter hier op VP, heet-ie ook alweer, altijd fijne discussies. Je kan ook normaal doen tegen mensen die niet in je straatje liggen, toch?
Ooit iemand tegen gekomen die een grote bek had op Twitter. Hij wist niet hoe snel hij weg moest wezen, keyboard warrior...
Vind ik leuk
Cookee +11835
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:25
Lees de woorden van M-N dan snap je ook mijn reactie.
Hij toont ermee de diepgang aan die malloten totaal missen.
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
zaterdag 20 oktober 2018 om 15:25
1000eu voor een Louis Vitton tasje slaat ook heeeeelemaal nergens op.. waarom?
Vind ik leuk
Enkidoe +309
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:59
Linkse kamp? Daar kun je niet vrolijk van worden, de meeste onverdraagzaamheid en geweld komt van die kant. Had hem wat realistischer en socialer ingeschat.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:07
Ik wil je vertellen dat het mijn moeder was die me voorstelde aan de dokter, toen ze ontdekte dat ik zo veel problemen had in mijn huwelijk vertelde ze me dat hij haar zo veel heeft geholpen, daarom nam ik contact met hem op om vastgehouden lost hij ook mijn probleem op sinds ik gek ben beloof ik hem dat ik, als loge als ik leef, de getuigenis zal blijven delen, en als er iemand is die problemen met de relatie doormaakt, neem dan alstublieft contact op met DR JAZAZA via zijn e-mail: drjazazasolution @ gmail.com of WhatsApp +1 (209)837-3537
HIJ SPECIALEERT OOK IN DE VOLGENDE PROBLEMEN
(1) Als u uw ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt gepromoot worden in uw kantoor.
(4) U wilt dat vrouwen / mannen achter u aan rennen.
(5) Als u een kind wilt
(6) Je wilt rijk zijn.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 10:27
Kunnen heel veel voetballers een voorbeeld aannemen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws