Stengs versiert penalty bij langverwachte rentree: 'Vuistje gemaakt, lekker'

    Stengs versiert penalty bij langverwachte rentree: 'Vuistje gemaakt, lekker'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:29

    Calvin Stengs is eindelijk weer terug in het betaald voetbal. Het AZ-talent scheurde in augustus 2017 zijn kruisband af en maakte vrijdagavond zijn langverwachte rentree tijdens de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen FC Dordrecht en Jong AZ.

    Stengs hield het, na veeriten maanden afwezigheid, precies een uur vol aan de Krommedijk. "Het was even wennen. Ik denk dat ik nog een beetje ritme mis, maar uiteindelijk kwam ik er wat beter in", laat hij weten aan de NOS. "Bij mij overheerst de blijdschap dat ik zestig minuten heb kunnen spelen en hoe ik uit de wedstrijd ben gekomen." De knie van de negentienjarige aanvaller was flink ingetapet, hoewel dat niet direct nodig leek. "Misschien zit nog in mijn hoofd dat ik denk dat het helpt. Voorlopig speel ik er wel mee."

    De geboren Amsterdammer was tijdens zijn rentree direct van waarde voor Jong Az. Na een half uur spelen versierde Stengs in duel met Maarten Peijnenburg een penalty. Keuken Kampioen Divisie-topscorer Ferdy Druijf scoorde vanaf elf meter en legde de 1-1 eindstand vast. "Ik maakte wel even een vuistje, zo van: dit is wel lekker. Maar ik wil nog steeds meer", vertelt Stengs over zijn bijdrage.

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Poll

    Gaat Stengs zijn oude niveau weer halen?

    (456 stemmen)

    Plaats een reactie

    timm0s +505
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:33
    Vreemde poll... maar laten we het wel hopen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9802
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:33
    Goed voor die jongen.

    En hopen dat hij het met zijn talent een eind gaat schoppen.
    Vind ik leuk
    Sanders +4102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:35
    Ik gun hem echt het beste. Leuk joch!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9802
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:41
    City schijnt al bod van 125 miljoen aan het voorbereiden te zijn voor Stengs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:58
    Hahaahaha hoe jij het ook verzint.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:42
    Tijdens zijn wedstrijd tegen PSV waar hij zijn blessure opliep, riep ik meteen... dit wordt een toekomstige Ajax speler en ook een vaste waarde van Oranje..
    Als hij dijn oude niveau weer weet te behalen hoop ik idd dat Ajax hem haalt als vervanger voor Neres.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90713
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:45
    De vorige AZ spelers waren geen succes.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:49
    Je kent het spreekwoord: resultaten uit het verleden..... nou dat geldt ook andersom.... deze gozer is precies waar Ajax voor staat.. technisch, snel, doelgericht, Nederlands, potentieel international en vooral wat veel Ajacieden nog wel eens missen in het verleden: De juiste drive en intrinsieke motivatie. Calvin Stengs is bovenal een echte winnaar... die missen wij in sommige wedstrijden nog al eens.
    Ik twijfel geen seconde aan hem
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90713
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:52
    Goed talentje ja.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:21
    waarom moet hij nu weer naar ajax?
    AZ zelf is toch gewoon goed bezig want die Boadu,zo hebben we gezien, begon er ook al aardig op los te scoren. Moet die dan ook naar ajax? Als ze alles bij elkaar hebben moeten ze in staat zijn om bovenin mee te draaien voor de prijzen want ik acht een aanval Idrissi-Boadu-Stengs en een middenveld met Koopmeiners en Midsjo niet echt heel veel minder dan de top 2. Enkel de cv baart me zorgen..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:41
    Waarom mag ik als Ajacied niet graag een speler zien komen naar onze club? Wordt gewoon netjes voor betaald hoor... En met alle respect, jij noemt een prima opstelling die misschien dit jaar zelfs al aardig kan gaan spelen, maar dan weet jij ook dat volgend seizoen een aantal van dit soort spelers die opvallen in de belangstelling komen... en dit jaar is plek 3 denk ik hoogst haalbare, samen met Feyenoord, Utrecht en Vitesse....
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:58
    Hij is geboren Amsterdammer, dus als Ajax hem dan niet wil, gun dan ook AZ een fijne speler. Ajax haalt ze toch wel uit verweggistan.
    Ajax betaalt wel maar van dat geld haal je nooit weer zo'n speler.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90713
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:44
    Leuk voor die jongen, alleen hoop ik dat hij hier sterker uitkomt. Best een aardig talent.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:17
    Zeg maar gerust het beste talent op de nederlandse velden, mits hij dat niveau weer kan aantikken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90713
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
    AZ supporter?

    Hij is een groot talent maar er zijn er meerdere voor 'm die beter en verder zijn. Wellicht kan daar verandering in komen in de toekomst.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2685
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:41
    Verder ja maar groter talent ner
    Vind ik leuk
    Mo +11701
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:03
    Heel mooi dat hij terug is, was zo ongelooflijk doodzonde die blessure.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:25
    Een penalty verdien je,als je hem versiert is het een schwalbe
    Vind ik leuk
    HanV +4401
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:36
    Jammer dat hij er blij mee is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:49
    Was dan ook geen schwalbe, gewoon verdient
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4753
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:45
    Mooi dat hij terug is, hopelijk kan hij zijn oude vorm weer krijgen. AZ kan wel een versterking gebruiken
    Vind ik leuk
    De Hout +1750
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:14
    Stengs versierde helemaal geen penalty, als je goed kijkt. Hij zal zelf ook hebben opgekeken dat die bal op de stip ging. Belgische scheids?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:22
    Laat hem gauw weer in het eerste spelen daar hebben ze hem hart nodig
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:56
    Hart serieus?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:15
    Nu nog Boadu en Wuijtens en AZ heeft een verdomd goed ploegje die in mijn ogen gewoon altijd 3e moet worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:26
    Waarom hoopt 20% van niet? Zeker feijenooit supporters die zelf geen jeugd hebben en maar iedereen kapot schoppen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:43
    De slechtste scheidsrechter ooit gister gezien tijdens de wedstrijd. Onterechte penaly, en de overtredingen waar je voor moet fluiten werdt niet voor gefloten.. echt de pik op gekregen ... Domme Belgische scheids
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:31
    Best een redelijk talentje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws