Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica

"Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica"

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 16:07za 20-10-2018 om 16:07

Het huidige Ajax is het beste Ajax van het afgelopen decennium, stelt Pierre van Hooijdonk. Van Hooijdonk laat op de clubsite van Benfica zijn licht schijnen over de aankomende Champions League-wedstrijd tussen de ploegen. Hij is onder de indruk van beide teams.

Van Hooijdonk speelde van 2000 tot 2001 voor Benfica. "Ajax heeft een erg goed team, het beste team van het afgelopen decennium", aldus Van Hooijdonk. "Benfica is nog steeds sterk, maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien, denk ik dat ze de afgelopen jaren betere teams hadden."

Van Hooijdonk is onder de indruk van wat Ajax op het veld heeft staan. "Ze hebben een paar jonge spelers met weinig ervaring, maar de balans is goed met ervaren spelers als Schöne, Ziyech, Tadic, Huntelaar..Ze hebben ook jongelingen als De Ligt, Frenkie de Jong, Neres, Dolberg. Ze hebben een goed team, net als Bayern München."

Van Hooijdonk probeert in te schatten hoe groot de kloof tussen Ajax, Benfica en de rest van de Europese clubs is. "Zoals de Nederlandse teams, zitten ook de Portugese teams op een ander niveau. Zelden winnen ze de competitie. De titelkandidaten zijn Manchester City, Bayern, FC Barcelona, Real Madrid, Paris Saint-Germain en Juventus."

"Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica. Ze halen altijd de kwartfinale en het is moeilijk voor Ajax en Benfica om zich daartussen te voegen."

Plaats een reactie

Bossie020 +6572
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
Pierre zet je Ajaxbril eens af, pik.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:21
Nuchtere eerlijke kijk pikkie
Vind ik leuk
Bossie020 +6572
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:23
Oh, ik dacht dat je wat zei....
Vind ik leuk
DeanJayden +13644
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:37
Wat heeft deze uitspraak te maken met een Ajax bril, elke kenner ziet het talent aanwezig in de Ajax selectie. Clubs in Europa staan in rij om de Ligt, de Jong en Neres te halen....
Vind ik leuk
Bossie020 +6572
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:22
Omdat Pierre jarenlang voor Ajax speelde en hij in een Ajaxpyama geboren is is hij niet geheel objectief. Hij hemelt Ajax te pas en te onpas op. Hij is nog erger dan Sjaak Swart qua bezetenheid van Ajax. Hij schijnt zelfs zijn beide konijnen Ajax te hebben genoemd.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:12
En zijn wipkonijntje a la vrouw/vriendin zijnde? Heten deze ook Ajax? Ben wel razend nieuwsgierig.
Vind ik leuk
Bossie020 +6572
zondag 21 oktober 2018 om 13:32
Ja, alledrie
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:46
Kijk, nu ben ik gerust gesteld. Thanks man!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
Wat een opendeuren. Goed bezig man.
Vind ik leuk
Dodito +106
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:51
Het was ook al zo erg toen hij commentaar gaf bij een wedstrijd. Stond aan de rand van het veld en kwam niet veel verder dan dat het spannend was geweest. Een echt groot licht heb ik hem nooit gevonden.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:50
Goh ja dat is waar helemaal vergeten dat hij een ajax hartje heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
Het nieuwe gouden ajax
Vind ik leuk
Sabau +1856
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:54
Haal eerst eens wat zilverwerk op dan
Vind ik leuk
Mass +5705
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:10
Als ajax een kans heeft om te overwinteren, dan is het nu wel. Verder lult ie maar uit zijn nek...13 in een dozijn gezwam.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:11]
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10431
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
13 in een dozijn gezwam betekent niet dat hij uit zijn nek lult. Vanuit het perspectief vd tegenstander bekeken, fans daar zijn toch minder op de hoogte dan wij hier weten van Ajax, en daar schrijft hij het toch voor vind ik het helemaal niet gek wat hij schrijft.
Vind ik leuk
JDW1988 +3352
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:10
2003/2004 mocht er toch ook wel zijn onder Koeman.
Vind ik leuk
The Iceman +18112
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:19
Absoluut, maar dat was niet in het afgelopen decennium.
Vind ik leuk
JDW1988 +3352
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:24
Ohja, haha foutje!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:21
Ja aleen is dat wel iets langer als een decennium terug ;) tijd gaat snel he
Vind ik leuk
Ale +6146
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:11
Wat een nieuws zeg.
Vind ik leuk
Mari +13242
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:15
Jouw posting is pas van hoog niveau
Vind ik leuk
Ale +6146
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
Hahaja die van jou is nuttig... Haha
Vind ik leuk
Mari +13242
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:07
om je te wijzen dat als je niets te vertellen hebt doe dat dan ook niet.
Ik heb het je daarmee duidelijk willen maken. Maar ik zie dat het toch te lastig voor je was/is.
Geeft niets hoor
Vind ik leuk
Ale +6146
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:42
Net als onze van Hooijdonk bedoel je? Wat is je punt nou? Ooit iets zinnigs gelezen op dit forum?
Vind ik leuk
Mari +13242
zaterdag 20 oktober 2018 om 18:46
Als je het zo onzinnig vindt wat doe je hier dan
Vind ik leuk
Benniewies +5899
zaterdag 20 oktober 2018 om 16:19
Dit heeft hij gezegd voor de de wedstrijd van Real

Onee toen hadden ze ook al een tijd niet gescoord
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
Koenbres +2125
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:03
Wordt nog pittig voor Ajax, vooral in Portugal denk ik.
Vind ik leuk
The Iceman +18112
zaterdag 20 oktober 2018 om 17:06
Als Ajax thuis wint mogen ze uit verliezen, ervanuitgaande dat Ajax in Athene wint en Benfica in München verliest.
Vind ik leuk
Pds010 +1465
zondag 21 oktober 2018 om 00:34
Pierre "open deuren intrappen" van Hooijdonk.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15294
zondag 21 oktober 2018 om 06:42
De komende 2 wedstrijden tegen Benfica kunnen bepalend zijn, thuis winnen en uit een gelijkspelletje zou al perfect zijn. Dan kan het toch haast niet meer mis gaan zou je zeggen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws