Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica

    "Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica"

    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:07

    Het huidige Ajax is het beste Ajax van het afgelopen decennium, stelt Pierre van Hooijdonk. Van Hooijdonk laat op de clubsite van Benfica zijn licht schijnen over de aankomende Champions League-wedstrijd tussen de ploegen. Hij is onder de indruk van beide teams.

    Van Hooijdonk speelde van 2000 tot 2001 voor Benfica. "Ajax heeft een erg goed team, het beste team van het afgelopen decennium", aldus Van Hooijdonk. "Benfica is nog steeds sterk, maar op basis van wat ik tot nu toe heb gezien, denk ik dat ze de afgelopen jaren betere teams hadden."

    Van Hooijdonk is onder de indruk van wat Ajax op het veld heeft staan. "Ze hebben een paar jonge spelers met weinig ervaring, maar de balans is goed met ervaren spelers als Schöne, Ziyech, Tadic, Huntelaar..Ze hebben ook jongelingen als De Ligt, Frenkie de Jong, Neres, Dolberg. Ze hebben een goed team, net als Bayern München."

    Van Hooijdonk probeert in te schatten hoe groot de kloof tussen Ajax, Benfica en de rest van de Europese clubs is. "Zoals de Nederlandse teams, zitten ook de Portugese teams op een ander niveau. Zelden winnen ze de competitie. De titelkandidaten zijn Manchester City, Bayern, FC Barcelona, Real Madrid, Paris Saint-Germain en Juventus."

    "Die clubs kopen altijd de beste spelers van clubs als Ajax en Benfica. Ze halen altijd de kwartfinale en het is moeilijk voor Ajax en Benfica om zich daartussen te voegen."

    Plaats een reactie

    Bossie020 +5360
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
    Pierre zet je Ajaxbril eens af, pik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:21
    Nuchtere eerlijke kijk pikkie
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5360
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:23
    Oh, ik dacht dat je wat zei....
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8733
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:37
    Wat heeft deze uitspraak te maken met een Ajax bril, elke kenner ziet het talent aanwezig in de Ajax selectie. Clubs in Europa staan in rij om de Ligt, de Jong en Neres te halen....
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5360
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:22
    Omdat Pierre jarenlang voor Ajax speelde en hij in een Ajaxpyama geboren is is hij niet geheel objectief. Hij hemelt Ajax te pas en te onpas op. Hij is nog erger dan Sjaak Swart qua bezetenheid van Ajax. Hij schijnt zelfs zijn beide konijnen Ajax te hebben genoemd.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:12
    En zijn wipkonijntje a la vrouw/vriendin zijnde? Heten deze ook Ajax? Ben wel razend nieuwsgierig.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5360
    zondag 21 oktober 2018 om 13:32
    Ja, alledrie
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:46
    Kijk, nu ben ik gerust gesteld. Thanks man!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
    Wat een opendeuren. Goed bezig man.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2969
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:14
    En hij noemt nog de namen van een paar spelers bij ons op, denk dat hij al een beetje aan het oefenen is om technisch directeur bij NAC te worden
    Vind ik leuk
    Dodito +71
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:51
    Het was ook al zo erg toen hij commentaar gaf bij een wedstrijd. Stond aan de rand van het veld en kwam niet veel verder dan dat het spannend was geweest. Een echt groot licht heb ik hem nooit gevonden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:50
    Goh ja dat is waar helemaal vergeten dat hij een ajax hartje heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
    Het nieuwe gouden ajax
    Vind ik leuk
    Sabau +87
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:54
    Haal eerst eens wat zilverwerk op dan
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:10
    Als ajax een kans heeft om te overwinteren, dan is het nu wel. Verder lult ie maar uit zijn nek...13 in een dozijn gezwam.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9000
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:27
    13 in een dozijn gezwam betekent niet dat hij uit zijn nek lult. Vanuit het perspectief vd tegenstander bekeken, fans daar zijn toch minder op de hoogte dan wij hier weten van Ajax, en daar schrijft hij het toch voor vind ik het helemaal niet gek wat hij schrijft.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:10
    2003/2004 mocht er toch ook wel zijn onder Koeman.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10281
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:19
    Absoluut, maar dat was niet in het afgelopen decennium.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:24
    Ohja, haha foutje!
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:53
    2003/2004 CL was helemaal niks, laatste in de poule geëindigd. Jij bedoelt denk ik 2002/03, met kwartfinale CL? Met wereldsterren als Zlatan, vd Vaart, Litmanen, Sneijder, Wamberto, van der Meyde, Maxwell, Chivu. Dat is nog steeds het beste Ajax-team deze eeuw denk ik.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10281
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:58
    Je hebt helemaal gelijk, hoewel het gros van die spelers in seizoen 2003/2004 ook nog bij Ajax speelde.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:00
    Nouu, Chivu, Litmanen, Wamberto en van der Meyde niet meer. Ook had je toen Mido nog een half jaar erbij. Was echt een te gek team
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5257
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:59
    jaaaa met die kut kwart finale tegen ac milan waar filipo pipo en tomasson ons te veel waren........
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:27
    Die bedoelde ik inderdaad.. tering! Ik sliep nog geloof ik 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:21
    Ja aleen is dat wel iets langer als een decennium terug ;) tijd gaat snel he
    Vind ik leuk
    Ale +4730
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:11
    Wat een nieuws zeg.
    Vind ik leuk
    Mari +9292
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:15
    Jouw posting is pas van hoog niveau
    Vind ik leuk
    Ale +4730
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:38
    Hahaja die van jou is nuttig... Haha
    Vind ik leuk
    Mari +9292
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:07
    om je te wijzen dat als je niets te vertellen hebt doe dat dan ook niet.
    Ik heb het je daarmee duidelijk willen maken. Maar ik zie dat het toch te lastig voor je was/is.
    Geeft niets hoor
    Vind ik leuk
    Ale +4730
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:42
    Net als onze van Hooijdonk bedoel je? Wat is je punt nou? Ooit iets zinnigs gelezen op dit forum?
    Vind ik leuk
    Mari +9292
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:46
    Als je het zo onzinnig vindt wat doe je hier dan
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:19
    Dit heeft hij gezegd voor de de wedstrijd van Real

    Onee toen hadden ze ook al een tijd niet gescoord
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1811
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:34
    Dat Ajax een beter team sinds jaren heeft is een feit. Dat clubs in Nederland hun beste spelers niet kunnen behouden ten opzichte van de Europese top is ook een feit. We mogen in Nederland al blij zijn dat we met een paar clubs kunnen overwinteren in Europa. Op het moment dat er een speler doorbreekt is hij in feite al verkocht. Het gaat zo snel tegenwoordig dat je als Nederlandse club niet de mogelijkheid krijgt een team op te bouwen. Daarom wordt het steeds moeilijker om voor een Nederlandse club, Europese prijzen te pakken. Feyenoord was in 2002 de laatste club met een Europese prijs.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:42
    Klopt maar er is een verschil. Afgelopen seizoen heeft Ajax zn selectie redelijk op orde weten te houden en het effectief versterkt. Dat is een van de hoofdredenen dat ze het nu goed doen in de CL. We zagen het twee seizoenen geleden al. (Finale EL). Het probleem word daardoor alleen nog maar groter want de spelers worden na dit seizoen verkocht voor belachelijke prijzen. En dus kan Ajax weer opnieuw beginnen met bouwen. Jammer maar helaas, ze zullen het dit seizoen dus zo ver mogelijk moeten schoopen. Hopelijk worden ze poulewinnaar zodat ze nog een beetje gunstig gaan loten.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1811
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:52
    Daarom is het verschil groot ten opzichte van vorig seizoen. Ajax kan de kwartfinale halen maar als het team ook na dit seizoen bij elkaar blijft met nog een waard volle speler er bij dan zouden ze het jaar er op de Champions League kunnen winnen. Helaas gaan er veel spelers weg aan het einde van dit seizoen.en kan je weer van voor af aan beginnen. Het enige voordeel is dat je genoeg geld hebt om het een en ander te kopen.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:13
    Eens.
    Vind ik leuk
    Koenbres +777
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:03
    Wordt nog pittig voor Ajax, vooral in Portugal denk ik.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10281
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:06
    Als Ajax thuis wint mogen ze uit verliezen, ervanuitgaande dat Ajax in Athene wint en Benfica in München verliest.
    Vind ik leuk
    Pds010 +1199
    zondag 21 oktober 2018 om 00:34
    Pierre "open deuren intrappen" van Hooijdonk.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13067
    zondag 21 oktober 2018 om 06:42
    De komende 2 wedstrijden tegen Benfica kunnen bepalend zijn, thuis winnen en uit een gelijkspelletje zou al perfect zijn. Dan kan het toch haast niet meer mis gaan zou je zeggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws