Excelsior verrast en verslaat Vitesse na interlandonderbreking

    Excelsior verrast en verslaat Vitesse na interlandonderbreking

    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:24

    Vitesse is tegen de derde nederlaag van het seizoen aangelopen. In Kralingen werd er verrassend verloren van Excelsior: 2-0.

    De openingsfase was weinig opwindend, al kregen beide ploegen wat kansjes. Navarone Foor en Ryan Koolwijk schoten net naast. Daarna was er maar een ploeg die op voorsprong verdiende te komen en dat was Excelsior. Meerdere keren leken de Kralingers voor de 1-0 te zorgen, maar die treffer viel pas vijf minuten voor rust. Jeffry Fortes leek Eduardo met een vrije trap te verschalken, maar het eigen doelpunt kwam op naam van Max Clark. 

    In de tweede helft waren de rollen omgedraaid. Vitesse kwam getergd uit de kleedkamer en kreeg via onder meer Bryan Linssen op de gelijkmaker. Excelsior leek er niet meer uit te kunnen komen en moest het initiatief laten aan Vitesse. Na goede mogelijkheden van Clark en weer Linssen besliste Excelsior de wedstrijd. Een afgeslagen bal werd door Jurgen Mattheij benut: 2-0. 

    Vanaf dat moment leek de wedstrijd gespeeld. Vitesse probeerde er nog iets van te maken, maar creërde geen grote kansen meer om de wedstrijd nog enigszins spannend te maken. Dat veranderde in de laatste minuut, toen Vitesse een strafschop kreeg en Excelsior-doelman Sonny Stevens Roy Beerens naar de grond haalde en met rood moest vertrekken. Invaller Alessandro Damen ontpopte zich tot held van Excelsior en keerde de strafschop van Oussama Darfalou.

    Niet veel later floot de scheidsrechter af. Vitesse speelt volgende week thuis tegen Fortuna Sittard. Excelsior treft De Graafschap.

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:25
    Schei toch eens uit met dat ‘matig’. Als het slecht is, noem je het gewoon ‘slecht’!!! Man man....
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:28
    Ze luisteren wel heel snel naar jou, geen matig meer te vinden in de tekst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:31
    Dit Excelsior blijft gewoon in de Eredivisie hoe kan dat? Wat voor wapen gebruiken ze Excalibur?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10662
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:40
    Haha, dat. En een heel klein veld.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:00
    Gewoon elk jaar voor elkaar krijgen om fantastische spelers te halen. Die IJslandse spits is echt een geweldige speler en Edwards is ook geweldig, maar dat wist ik al van de jeugd van Spurs.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9573
    zondag 21 oktober 2018 om 06:52
    Ik blijf het een zeer knap prestatie vinden hoe Excelsior zich elk jaar zich zelf in de eredivisie weet te behouden 👍👌👏👏👏👏👏👏💪
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22093
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:26
    Wat een afgang moet dit zijn voor Vitesse. Dik verdiende zege voor Excelsior.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:33
    Inderdaad Excelsior was de hele wedstrijd beter , meer aan de bal vee gevaarlijker en vee meer doelpogingen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:41
    Excelsior 3 schoten, Vitesse 18.

    Maar ik bemoei niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:27
    @ Vitesse Arnhem: Dan zijn onze Rotterdamse broertjes toch echt wel een stuk effectiever... 2 goals uit 3 schoten tegen 0 uit 18...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:01
    Flashscore zegt 24 Vitesse en 6 Excelsior.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22093
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:30
    Excelsior 6 schoten en Vitesse 24.
    Vind ik leuk
    pico323 +6053
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:29
    Niet te geloven wat is Vitesse zwak. Het lijkt helemaal nergens naar.
    Vind ik leuk
    HansVites +4987
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:29
    Het was bar slecht vandaag.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +360
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:32
    Ehm...
    Vind ik leuk
    VA1 +1838
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:38
    Tjonge jonge wat een drama weer. Met al die geblesseerden staat er elke week een ander elftal op het veld. En misschien maar eens wat extra trainen op afwerken... hoeveel kansen heb je nodig? En we missen een echte aanvoerder. Eerste seizoenshelft uitzitten en bikkelen en in de winterstop nog één of twee gerichte aankopen doen. Een verdediger en een spits. Maar van mag Buitink ook de kans krijgen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7484
    zondag 21 oktober 2018 om 08:10
    Gisteren stond gewoon de basis elf opgesteld hoor, met uitzondering van Matavz. En misschien Buttner. Dus geen excuses over "vele geblesseerden"
    Vind ik leuk
    VA1 +1838
    maandag 22 oktober 2018 om 14:41
    Niet de basisopstelling dus... elke wedstrijd een paar andere spelers op het veld daarmee creëer je geen vastigheid. Maar dat mag zeker geen excuus zijn. Ze moeten keihard aangepakt worden en verdomme keihard gaan werken. Want ook in slechte tijden hoort Vitesse die wedstrijd te winnen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16359
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39
    Hahaha!
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:01
    Jammer joh!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:03
    Mooi dat zon klein clubje toch telkens weer een stabiele eredivisieclub blijkt
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:15
    Ik heb niets toe te voegen.
    Gefeliciteerd Excelsior verdiend gewonnen.😠
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:25
    Vitesse is te afhankelijk van bepaalde mensen. Nu zonder Matavz en als je dan Linssen uit de wedstrijd speelt heeft Vitesse niet zoveel wapens meer
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zondag 21 oktober 2018 om 00:08
    Gewoon een beperkt elftal.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    zondag 21 oktober 2018 om 05:17
    Ja want van Telstar winnen is een veel grotere prestatie, laat me niet lachen .
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7484
    zondag 21 oktober 2018 om 07:50
    Reageer nou eens op wat NvC zegt. Dat NEC in de KKD speelt dat weten we nu wel. Vitesse heeft gewoon een heel matig team. De topvorm van Linssen en Mount heeft er vorig seizoen voor gezorgd dat we in de subtop zijn geëindigd. Deze spelers zijn veel minder goed dan veel Vitesse supporters denken. Maar dat heb ik aan het begin van het seizoen al gezegd, maar toen werd ik uitgelachen met mijn kritiek op Van Hintum
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    zondag 21 oktober 2018 om 10:43
    Wat het team betreft geef ik jou ook gelijk. Ik heb ook nooit gezegd dat wij hiermee derde worden, maar hoogstens een plek voor de play ofs kunnen halen. Maar word alleen doodmoe van elke keer weer dat gezeik van die nekkers weer bij Vitesse topics. Nu hebben ze weer een keertje gewonnen en wij verloren en dan vinden ze zich weer heel wat. Ze vergeten alleen dat ze een divisie lager spelen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7484
    zondag 21 oktober 2018 om 11:22
    Ja ok alleen je pakt met NvC precies de verkeerde vind ik. Hij is een van de weinige die wel normaal doet hier.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zondag 21 oktober 2018 om 12:37
    Nee gezien het een divisie lager is is het niet vergelijkbaar. Alhoewel wij ze in de beker wel hebben verslagen, maar dat tenzijde. Vitesse heeft op dit moment een beperkt elftal, Matavz valt weg en een of twee spelers zijn niet in vorm en het begint meteen lastig te worden tegen een Excelsior. Ik verwacht zeker dat vitesse playoffs haalt maar de hoge verwachtingen gaat moeilijk worden in deze huidige vorm. Darfalou vind ik eerlijk gezegd niet veel en buiten Linssen zijn de overige vleugelspelers nou niet echt beslissend. DD ik weet dat als “nekker” ik meteen weer een veeg uit de pan krijg en dat je mij niet serieus neem maar ik probeer hier wel gewoon even serieus te zijn. Bij NEC loopt alles ook niet zoals het hoort. 😉
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:08
    Beter dan bij ons jullie hebben Iedergeval meer gejuich.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    maandag 22 oktober 2018 om 16:01
    Met uitslagen als 4-4 zal dat ook wel ja 😅 Maar tegen Heracles was het volgens mij prima. Vh weekend Fortuna thuis, die moet je gewoon 3-0 oprollen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 23:59
    Haha tegen Fortuna eerst zien.
    Hoe dan ook Vitesse blijft moeilijk hebben tegen de Zgn. Mindere Clubs.
    Hoe dat kan weet ik niet.
    Als het aan de instelling ligt wordt is tijd dat ze een flinke boete + niet 1of 2 keer trainen per dag.
    Maar een maand strafkamp.
    Zodat ze verlopig niet meer thuis zijn.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4731
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:43
    Toch ontzettend knap van Excelsior dat ze ‘gewoon’ in de middenmoot meedraaien. Zonder buitenlandse investeerder, zonder een leger huurlingen, zonder een enorm vreemdelingen legioen, zonder financieel enorme risico’s te nemen. Gewoon door wat goede clubspelers, jongens met een krasje een tweede kans geven en uitblinkers in de KKD een podium geven. Blijft ongemerkt maar wel bijzonder knap hoe Excelsior al jaren zo goed doet. Wat ik niet begrijp is dat ze in Enschede, Kerkrade, Rotterdam Spangen, Breda, Groningen en Leeuwarden niet naar Kralingen toe gaan. Daar lopen toch een paar mensen rond die aardig in de smiezen hebben hoe een BVO te managen. Bovengenoemde clubs hebben toch veel meer mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    Kuip +8021
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:52
    Ja, dat Excelsior is ongelofelijk. Blijkbaar maakt het ook niet uit welke trainer je daar neerzet. Van der Gaag deed het daar geweldig en kan er nu bij NAC niks meer van. Nu heeft Excelsior een fysiotherapeut als trainer waar nog nooit iemand van gehoord heeft en ...verdraaid, ze doen het weer goed. Volgend jaar gaat de plaatselijke slager ze trainen. Zal vast ook wel weer goed gaan.
    Zo’n Luigi Bruins presteert alleen bij Excelsior. Zet hem bij ADO den Haag in het veld en hij bakt er niets meer van.

    Excelsior is een parodie op betaald voetbal. Hopeloze spelers, een stadionnetje van niks, kunstgras, nauwelijks publiek en toch presteren die mensen het ongelofelijke.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:37
    Stadion wordt weer uitgebreid alles met eigen vermogen geen schulden en sponsorgedeelte weer uitverkocht 1500 plaatsen geld voor hele seizoen al binnen nu zijn er plannen om de hoofdingang aan de andere kant temaken en tribune groter meer plaatsen voor sponsors en een gebouw voor kantoren en sponsorruimtes dus excelsior groeit uit zijn jas nu
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4731
    zondag 21 oktober 2018 om 14:02
    Ik vind Excelsior juist prima spelers hebben. Bruins is een prima clubspeler op Eredivisie niveau. Kan op dat niveau vaak belangrijk zijn. Met jongens als Mattheij en Koolwijk hebben ze nog een aantal van dat soort jongens, prima op hun plek bij zo’n club. Met Messaoud bijvoorbeeld een speler die goed kan voetballen maar buiten beeld was geraakt en bij Excelsior een tweede kans krijgt. Ook nog een talentje gehaald uit de KKD met Schouten. En met Omarsson een van de weinige buitenlandse spelers gehaald en die voldoet ook nog.

    Al met al een prima gebalanceerde selectie. Jong talent dat hongerig is, midden twintigers met een krasje die voor revanche gaan en ervaren jongens die weten wat ze wel en niet kunnen. En dat zonder steun van een Engelse topclub, zonder huurlingen leger, zonder een rijke eigenaar uit Verweggistan, geen enorme schuldenberg en financieel enorme risico’s. Ze zijn ook bezig om het stadion te verbouwen, er komen steeds meer toeschouwers. Alleen dat kunstgras is een minpuntje. Maar verder een voorbeeld club wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:46
    Hoe speelde Marcus Edwards?
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:38
    Paar leuke acties
    Vind ik leuk
    Sandokan +765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:52
    Het geluk van Vitesse is dat De Graafschap, Emmen en Fortuna in de eredivisie spelen. Vitesse speelt zoals FC Twente vorig seizoen speelde. Een keeper met een mooie staat van dienst. Bij Vitesse blinkt hij uit als parelduiker. En laten we het maar helemaal niet over Clark of Clarke-Shalter hebben. Linssen VdWerff of Bruns? Schandalig gewoon.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 21:52]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:07
    Wat een hoop onzin schrijf je bij elkaar...
    Ten eerste laat Vitesse het traditioneel tegen de op papier zwakke broeders juist liggen. Vorig jaar ook al verloren tegen Excelsior bijvoorbeeld. Dus Emmen en Fortuna zijn zeker geen garantie voor punten. Graafschap ziet het als dè derby, dus dat wordt ook geen makkie voor Vitesse.

    Voor Eduardo laat je je gewoon meeslepen door de mannetjes van VI. Hij heeft al een boel goede reddingen gehad. Ondanks de door jou zo beroerd gevonden verdediging, hebben we relatief weinig tegendoelpunten.
    Verder noem je Clarke-Salter als aanfluiting, terwijl die over het algemeen gewoon prima speelt. Bruns, de ster van Heracles voordat hij naar Vitesse kwam, deed enkel tegen Feyenoord mee dit seizoen en deed dat best aardig (op de rode kaart na). Linssen is nu uit vorm en geblesseerd geweest, maar hebben we normaal ook weinig te klagen over.

    Waarom Vitesse typisch met FC Twente van vorig jaar te vergelijken is, is me ook een vraag. Ik zie niet bepaald een significante overeenkomst. Sterker nog, ik zie Vitesse zelf niet eens elke week herkenbaar consistent op een bepaalde manier spelen.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1594
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:05
    Een aanval op de top drie wilden ze doen. Vraag me af in welk jaar?
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:20
    Ze hebben praatjes genoeg daar iig, ik kan niet wachten op de dag dat de rus vertrekt en ze zelf de gaten elk jaar moeten dichten wat ze niet kunnen, dan gaan we pas lachen🤣
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:51
    Komt goed 😉
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    zondag 21 oktober 2018 om 05:19
    De enige die praatjes heeft ben jij Jan met je honderdste fake account van je.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:27
    Ja sterk verhaal man. Alleen ben je niet goed geïnformeerd. Want “de Rus” heeft al twee jaar niets hoeven bij te leggen. We hebben afgelopen seizoen zelfs flink winst gedraaid en er is al aangegeven dat ook na het huidige seizoen geen geld bijgelegd hoeft te worden...

    Gelukkig gaat het met jouw club zowel financieel als sportief helemaal voor de wind👍🏻
    Vind ik leuk
    Pie Ranja +27
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:10
    Wat een heerlijk weekend, ik pak er nog 1, of 2, of 3, of............
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:18
    Ik ook! 🍻
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:26
    Wanneer krijgt Slutsky Vitesse aan het voetballen . Momenteel draait het totaal niet. Brengt aanvallend te weinig en is verdedigend kwetsbaar,
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zondag 21 oktober 2018 om 00:15
    Ik vraag me dan ook af wat Vitesse met zo'n rare rus moet......


    Oja nu weet ik het weer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 00:16]
    Vind ik leuk
    Waaljanker +124
    zondag 21 oktober 2018 om 01:45
    Ze gingen de top 3 bedreigen;-) Hoogmoed komt voor de ...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:11
    Dat hebt geen 1 van Vitesse gezegd bijdehandje.
    Plek 4 of 5 hoogst haalbare.
    En dat gaat echt wel gebeuren Schijtmegen.
    Vind ik leuk
    Wouter018 +225
    zondag 21 oktober 2018 om 09:52
    Goed gedaan van Excelsior! Ik heb al jaren bewondering voor die club. Met die begroting zo’n team op het veld zetten en ook dit jaar handhaving op het hoogste niveau, echt klasse!👍
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Vitheo +11
    maandag 22 oktober 2018 om 16:17
    Juist als de trouwe achterban van Vitesse
    denkt "Het lek" is boven, dan stelt ons cluppie heel erg teleur. Meestal laat men punten liggen bij laagvliegers. Daar kan maar een oorzaak debet aan zijn. Onderschatting zou een reden kunnen, maar ik neem aan dat Slutskiy zijn spelersgroep hiervoor terdege heeft
    gewaarschuwd! Hautainiteit zou ook
    makkelijk kunnen. Het is ook mogelijk, dat het spelconcept dat Slutskiy met Vitesse in uitwedstrijden voor ogen heeft, niet door de spelers wordt begrepen. Het is zo belangrijk, dat de spelers gemotiveerd en getergd uit de catacomben komen, maar daarvan was zondag jl. niets te merken. Pas in de 2e helft wilde men de achterstand ombuigen, maar meestal gaat men dan te geforceerd tewerk en komt pech of net niet om de hoek kijken. Ik hoop dat coach en spelers hiervan geleerd hebben.
    Ook Jong Vitesse, verlies op eigen veld, hakt met hetzelfde bijltje. Als deze groep eveneens zo blijft kwakkelen dan mogen de coaches en beleidsbepalers de koppen wel eens bij elkaar steken.
    Misschien moet het trainingsconcept
    worden aangepast! Ik ben maar een leek op dat gebied, maar toch denk ik dat ik er niet ver naast zit.



    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws