Van Bommel trapt op PSV-rem: Dan eindig je op 102 punten

Van Bommel trapt op PSV-rem: "Dan eindig je op 102 punten"

Gepubliceerd: zaterdag 20 oktober 2018 om 21:43za 20-10-2018 om 21:43

Mark van Bommel is een tevreden trainer na de 6-0 overwinning op FC Emmen. Niet alleen pakte PSV opnieuw drie punten, Van Bommel is met negen zeges op rij de best debuterende trainer in de geschiedenis van de club.

"Dit kun je niet volhouden. Dan eindig je op 102 punten en ik weet niet hoeveel goals", relativeert Van Bommel tegenover FOX Sports. "Wat ik het mooiste van de avond vond: we stonden met 6-0 voor en Emmen gaf een voorzet. Angelino maakte een sliding om ten koste van alles een tegengoal te voorkomen. Ook al sta je met 6-0 voor in de 89e minuut, die bal mag er niet in."

Dat Van Bommel de best debuterende coach is, doet hem weinig. "Dat zijn leuke records, maar ja.. Dit is een mooi begin. Als je van tevoren zegt: Mark, je begint bij PSV en wint negen keer op rij, dan teken je daarvoor. Maar ik ben er hartstikke blij mee."

Van Bommel legt de keuze om Denzel Dumfries te wisselen uit. "Hij heeft ook een zware wedstrijd gespeeld bij het Nederlands elftal. Uit eigen ervaring weet ik dat je veel indrukken krijgt. Het is een andere intensiteit. Hij was er voor de eerste keer bij en speelde tegen Duitsland negentig minuten en tegen België 45 minuten. Als je dan zo'n wedstrijd hebt als deze, kun je hem rust geven. We spelen woensdag tegen Tottenham Hotspur."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zaterdag 20 oktober 2018 om 21:47
Nu moet van Bommel zijn spelers zover krijgen dat er punten gepakt wordt tegen Tottenham. Eredivisie gaat om psv en Ajax en dat komt dus niet in gevaar, maar Europees moet je nu toch iets doen. Overwinteren is gewoon belangrijk.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:48
Had van te voren ook gehoopt dat ze Europees meer punten zouden pakken, maar de thuiswedstrijd tegen Inter heeft behoorlijk roet in het eten gegooid
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:07
dat wordt echt een lastig karwei
die Engelsen weten dat ze bij verlies , overwintering in de cl kunnen vergeten
dus die gaan vol gas geven
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:47
Sorry PSV'ers ik ga weer ff off-topic...

Ik ben vergeten naar Excelsior te kijken, maar hoe was onze Edwards en die IJslanders spits! Ben namelijk wel gecharmeerd van die 2....
Vind ik leuk
sundaymanara +1444
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:49
Zeker die IJslandse, speelt al weken erg goed.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:54
Idd ben zeer gecharmeerd van hem! En hoe speelde Edwards?
Vind ik leuk
goedemorgen +3379
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:00
Kijk de samenvatting zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Gerro +9592
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:47
Tot nu toe hebben ze in de competitie naar europese wedstrijden of wedstrijden na oranje steeds thuis kunnen spelen tegen relatief makkelijke tegenstanders dus in dat opzicht hebben ze het niet beter kunnen treffen.
Vind ik leuk
sundaymanara +1444
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:48
Je moet nog naar Heracles.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17990
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:49
Kijk de prgramma's van beide teams maar eens voor en na de CL ronde.
Makkelijk praten bommel.

Hendrix had zijn 2e geel dik verdiend.
En dan bij een 1-0 stand, krijg je toch een andere wedstrijd.

Maar overall is 6-0 een keurige uitslag.
Op naar de CL tegen Tottenham ...............................
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:58
Hendrix geen 2de geel. Het is niet eerlijk he Pietje.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:02
Ik ben het wel met hem eens. Elke andere ref trekt rood (2×geel) en dan win je niet met 6-0
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:17
Wat elke andere scheidsrechter zou doen heeft geen ruk met deze wedstrijd te maken.
Maar ben maar niet bang Sjaak is het morgen weer met je eens.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17990
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:19
Dan heeft Sjaakie toch ook 100% gelijk.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:20
Dan het 5-0 geworden. Als het tegen Ajax had geweest, had ie wel rood gehad. 3 jaar geleden tegen NAC, 1e minuut rode kaart voor PSV (onterecht)dat won PSV.
Vind ik leuk
Bruurke +1186
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:52
Van Bommel is een prima coach en realististsch. Vooral dat laatste siert hem. Wat ook meespeeld is dat pa een bukt van ervaring heeft en hem advies kan geven. Ik als PSV’er ben er blij mee. Dat we een keer een mindere periode gaan krijgen dat is een feit maar wanneer? Ik hoop nadat we op 102 punten staan 😂
Vind ik leuk
Der Monarch +2209
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:56
Daar kraait geen Hahn naar om.. Net zoals die goals van Ajax.
Vind ik leuk
j-roen11 +2497
zaterdag 20 oktober 2018 om 21:59
Knap wat psv doet. Heel benieuwd of en waar het eindigt. Ajacieden moeten ook niet piepen. Maar ook daar zit het goed. Dit soort wedstrijdjes in heerenveen winnen met deze cijfers is toch ook wel moraaltechnisch handig he. Psv hoopt toch op puntverlies in heerenveen. Als je feyenoord ook pakt kunnen ze wel 9 potjes winnen maar dan is dit serieuze druk om de reden die bommel geeft. Maar verder alleen maar respect voor de concurrent!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:01
Emmen had gewoon moeten zeggen wij blijven in de KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE,dit soort wedstrijden gaat nergens meer over wat doen die hier eigenlijk.
Vind ik leuk
Kingb +45
zondag 21 oktober 2018 om 00:36
Rare opmerking: PSV - Feijenoord is ook ooit 10-0 geworden. Had je dan ook moeten zeggen. Feijenoord kon toen nog beter jupiler league spelen? Emmen pakt voor nieuwkomer zijn puntjes. Dat is niet tegen clubs als Ajax of PSV weggelegd. Maar ik denk niet dat ze rechtstreeks degraderen. Ajax en PSV is wereldtop. Verwacht PSV kampioen, omdat Ajax in de winterstop een paar essentiële spelers gaan verliezen. Moge de besten winnen. Ik heb geen voorkeur.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 00:51
hmm dat is geen vergelijking dat feijenoord was zelfs nog veel beter dan dit Emmen,maar geef je wel een beetje gelijk had het anders moeten verwoorden.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:03
PSV doet het uitstekend, erg effectief en constant. Maar laten we eerlijk zijn, dat Emmen is ook wel erg zwak hoor.
Jammer dat PSV in Europa nog zo weinig heeft kunnen laten zien, maar het zit ze ook niet mee als je ziet in wat voor poule ze zitten en hoe ze die wedstrijd tegen Inter verloren.
PSV en Ajax zijn duidelijk de 2 beste uit de Nederlandse competitie, maar de rest valt ook gewoon enorm tegen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14498
zondag 21 oktober 2018 om 07:44
Had Ajax een behoorlijk ervaren Trainer gehad, stonden ze nu met 3 punten voor.... Dat verschil van 8 punten is het verschil tussen van Bommel en ten Hag.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:50
Om heel eerlijk te zijn heb ik de wedstrijd niet gezien, ouders 40 jaar getrouwd dus had een etentje. Dus als jij zegt dat het eventueel geflateerd was moet ik maar aannemen dat het zo was. Al zeggen de cijfers iets anders.
Vind ik leuk
Riszh +482
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:57
Van Bommel word de volgende ‘grote’ Nederlandse trainer.
Vind ik leuk
Foebele +52756
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:39
Moet je altijd geluk mee hebben, je bent nogal afhankelijk van het materiaal waar je mee kan werken en hij heeft toch een goed draaiend team overgenomen van Cocu en daarnaast is er prima ingekocht.
Vind ik leuk
Harrie82 +4377
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:59
Van Bommel snapt wat er nodig is. Voelt aan wat spelers voelen, omdat hij zelf aan de top heeft gezeten. Dat hebben niet veel trainers meegemaakt.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 03:46
Zeker mattie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws