FC Utrecht verslaat AZ door eigen goal van schlemiel Van Rhijn

    FC Utrecht verslaat AZ door eigen goal van schlemiel Van Rhijn

    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:40

    FC Utrecht heeft in extremis een knappe zege geboekt op AZ. De wedstrijd leek te eindigen in 1-1, maar in de slotfase maakte Ricardo van Rhijn een eigen doelpunt.

    AZ kwam al vroeg op voorsprong in de Galgenwaard. Na twee minuten schoot Bjorn Johnsen raak na een voorzet van Thomas Ouwejan. De goal leek af te worden gekeurd, maar de VAR overrulede de grensrechter: 0-1. Ook na de treffer maakte AZ de dienst uit in Utrecht, al maakte dat weinig verschil. Na wat tactische omzettingen van Dick Advocaat begon Utrecht te voetballen. 

    Dat leverde na 36 minuten de gelijkmaker op. Gyrano Kerk speelde zijn tegenstander uit, gaf de bal voor, waarna Urby Emanuelson de bal binnen kon glijden: 1-1. Daarna leek Utrecht op voorsprong te komen, maar voormalig AZ-speler Joris van Overeem zag zijn schot gekeerd worden door Marco Bizot.

    De tweede helft was bijzonder spannend. Simon Gustafson stond oog-in-oog met Bizot, maar weigerde te scoren. Daarna was AZ dicht bij een treffer. De Alkmaarders maakten daarna de dienst uit. Daarna nam de storm van AZ af en ging het duel weer gelijk op.

    De wedstrijd leek in een gelijkspel te eindigen, maar in de slotfase trok Utrecht de zege naar zich toe. Nadat Pantelis Hatziadiakos verzuimde om AZ op voorsprong te zetten, schoot zijn collega Ricardo van Rhijn de bal in eigen doel. De verdediger werd vervangen door Dorin Rotariu, die een remise uit het vuur moest zien te slepen. 

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22078
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:42
    Veel beter spelend AZ verliest ongelukkig van het kwakkelend FC Utrecht.

    Gefeliciteerd Utrecht supporters! De punten die tellen!
    Vind ik leuk
    Stack5 +3038
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:43
    Thanks! Het maakt op dit moment ook ff niet meer uit hoe het gaat. Als we die punten maar pakken. Je zag af en toe dat er best wel voetbal in het elftal zit. Maar zo onzeker als het maar kan allemaal... Heb er op zich nog wel vertrouwen in dit seizoen, gebaseerd op niks maar goed...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:44
    Wat ongelukkig van Van Rhijn!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 22:46]
    Vind ik leuk
    Romario9 +11816
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:45
    Die kan er niet zoveel van he?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:50
    Dat wisten we al heel lang natuurlijk. Op zijn vrije trap na is hij deel geweesy van Ajax's "rechtsbacksyndroom"
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    zondag 21 oktober 2018 om 02:14
    Gewoon heel dom verdedigt en daar lijkt hij patent op te hebben.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:45
    Thnx! Gestolen punten zijn de lekkerste punten.

    Neemt niet weg dat het spel veel befer moet.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3245
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:00
    Lekker !!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:49
    Het levert mij wel de punten op!;D
    Vind ik leuk
    nefertiti +516
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:53
    verliest az ongelukkig?
    het was een slap zootje.
    brom rotop.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3086
    zondag 21 oktober 2018 om 04:45
    kijk dat ben ik met je eens utrecht speelt nog niet best maar az ook niet al was az iets sterker ook had utrecht een strafschop moeten hebben maar toen greep de var uiteraard niet in
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:42
    Die Van Rhijn blijft maar scoren
    Voor Ajax voor Utrecht :-)
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:47
    Ja , wat een lul niet?
    Naar huis laten lopen die klaploper.

    Kan ie stoppen in de hoofdstad,deze klojo heeft niks te zoeken in Alkmaar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:13
    Zo blij dat ie niet naar Den Haag is gekomen... wat een slapjanus is dat zeg.
    Vind ik leuk
    Benniewies +935
    zondag 21 oktober 2018 om 13:23
    Als hij niets in Alkmaar te zoeken heeft, waarom dan terug laten lopen?
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 21 oktober 2018 om 20:27
    Hij woont ergens in A'dam.
    Tot daar en niet verder.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    AlecBlc +961
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:42
    Van rijn scoort helaas vaker in eigen doel dan in de goal van de tegenstander
    Vind ik leuk
    broedkip +1692
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:42
    Geen schlemiel maar een zeer zeer beperkte voetballer. Een eigen doelpunt kan altijd maar bekijk dit eens technisch dan huil je tot je dood.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:43
    2 goals in 2 wedstrijden, knap. Alleen nu nog het goede net vinden.
    Vind ik leuk
    Tienus +1106
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:43
    Pfffff. Wat een slechte pot. Met mazzel wel lekker 3 punten . Goede ploeg AZ!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:32
    Timet dank aan de sterren Tanane en Guawra
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15865
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:43
    Het houdt niet op, niet vanzelf. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:43
    Zonde want AZ was dichtbij een stunt in Utrecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:48
    Een stunt zou ik het niet noemen. AZ is geen eerste divisionist.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:41
    Nog niet
    Vind ik leuk
    Tienus +1106
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:45
    .
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 22:53]
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3177
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:45
    Allereerst gefeliciteerd voor de Utrecht supporters hier.

    Wat een ontzettend fouten festijn van beide kanten. AZ leek wel iets makkelijker te voetballen en zeker meer kansen gehad dan FcU. Maar soms heb je ook beetje geluk nodig om wedstrijd over de streep te trekken, geluk wat Utrecht vandaag wel had en bij AZ ontbrak.

    Wordt wel weer is hoog tijd voor een overwinning , maar zolang hatzikidakos en van Rhijn blijven spelen kan dat nog wel even gaan duren ben ik bang voor.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:47
    Sportieve reactie.

    Utrecht heeft veel teveel gekregen vanavond en AZ te weinig.

    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3177
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:50
    Gelijkspel zou idd betere afspiegeling zijn geweest.
    Maar in Alkmaar zullen wij onze sportieve revanche nemen later dit seizoen 😇
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:52
    Hopelijk haalt Utrecht tegen die tijd een hoger niveau dan nu! Succes verder in de competitie!
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:54
    Moet er wel wat veranderd zijn, vooral in de verdediging.
    Maar Waarschijnlijk trekt AZ in de winterstop weer een 19 jarig "groeibriljantje" aan. En rommelt het verder achterin met eikels als vRhijn en consorten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:31
    Mee eens, de wedstrijd leek terecht af te stevenen op een puntendeling. Utrecht trok op een gelukkige manier aan het langste eind. Ik vond het sowieso geen geweldige wedstrijd, al was het wel vermakelijk.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3245
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:02
    Maakt niet uit man. Dit zijn de mooiste overwinningen😄
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15865
    zondag 21 oktober 2018 om 00:25
    Gefeliciteerd met de overwinning!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26496
    zondag 21 oktober 2018 om 08:03
    Dank je wel!
    Vind ik leuk
    johnaz +26
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:04
    ga er dan zelf staan
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3177
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:07
    Denk niet dat het daar beter van gaat worden 🤣

    Maar kritiek mag volgens jou niet ofzo?
    Vind ik leuk
    johnaz +26
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:11
    jawel.maar dat is juist goed maar ze luisteren toch niet ze hebben geen zelf vertrouwen en tja beste stuurlui staan aan wal ,ben zelf ook az supp dus heb ook de pest in.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5373
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:25
    Hatzidiakos vond ik nog meevallen vandaag.
    AZ en Utrecht waren beiden vreselijk slecht, al heeft de slechtste gewonnen. Zo is voetbal dan ook weer.

    Proficiat FC Utrecht supporters.
    Vind ik leuk
    falcon +39
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:45
    Hotseknotsebegonia voetbal, weer een matig niveau en zoals al vaker gezegd de verdediging en de aanval van az zijn minder dan vorig jaar en dan krijg je dit soort wedstrijden, rennen, vliegen, veel balverlies en verkeerde keuzes. Utrecht trouwen ook

    Vind ik leuk
    Shelbourne +4695
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:48
    Jammer voor AZ, maar ook tekenend voor dit seizoen zo’n eigen doelpunt op het einde. Waar vorig seizoen alles mee zat en men in een flow kwamen zit het nu tegen. Ook wel exemplarisch dat van Rhijn een eigen doelpunt maakt als aankoop zijnde. Ik vind AZ het enorm slecht heeft gedaan afgelopen zomer. Geen enkele aankoop kan overtuigen. Van Rhijn is niet hét antwoord op de kwetsbare defensie. Johnsen vind ik maar een hele beperkte spits. Rotariu deed in die paar minuten dat hij inviel alles fout, Gudmundsson is ook een vrij voorspelbare speler. AZ zal alle moeite hebben om de play-off’s voor Europees voetbal te halen
    Vind ik leuk
    Roel b. +4
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:50
    Het wordt tijd dat AZ iets gaat doen aan de verdediging, ze kunnen wel middenvelders en spitsen blijven kopen maar de verdediging die is is NIKS
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:50
    Morgen zelf winnen en we lopen lekker uit.
    Vind ik leuk
    pos +8780
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:54
    Pfff echt zo'n volkomen onnodige nederlaag dit. Het wil maar niet vlotten dit jaar. Jongens als Midtsjo en Til spelen stukken minder en verdedigend blijft het zeuren. Desondanks moet je hier gewoon winnen.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:59
    Nou van Seumeren, je was toch zo gecharmeerd van onze Johnny. Laat 'm aub in Utrecht achterblijven.

    Hij heeft je vdg weer 3 punten kado gedaan.
    Als wederdienst mag je AZ wel verlossen van de "langstzittende trainer"
    Het is hoog tijd ,WIEBEREN.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 22:59]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1903
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:59
    #HETADVOCAATEFFECT
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9861
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:06
    Feijenoord heeft geluk dat AZ en Vitesse niet presteren.....
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zondag 21 oktober 2018 om 10:12
    Of andersom natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:18
    Deze wedstrijd verdiende geen winnaar gezien de kansen die beiden teams hadden. Helaas dacht Ricardo van Rhijn daar anders over. Utrecht gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Kokkie85 +19
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:23
    Brom out
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3527
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:28
    3 punten! En daar is alles mee gezegd!
    Vind ik leuk
    Nook +36
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:29
    Kan alleen maar zeggen.. Hij zat er lekker in van Rhijn
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:40
    Van Rhijn gaat voor de topscoorders titel.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9557
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:42
    Manchester United bereid bod voor van 85 miljoen voor Emanuelson.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5262
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:57
    Voorafgaand aan de wedstrijd had ik al gezegd dat Utrecht spitsen niet scoren of geblesseerd zijn en dus niet scoren, en het dus van de middenvelders en verdedigers zou afhangen. Dat de winnende uiteindelijk van een verdediger is, die niet eens in Utrechtse dienst speelt, had zelfs ik niet kunnen vermoeden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 23:58]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:03
    Ja soms zit het mee zo als nu maar over het hele seizoen heeft elke club wel een keer mazzel......... maar Az top gespeeld.

    Een fc uuuu supp
    Vind ik leuk
    Az4ever +21
    zondag 21 oktober 2018 om 04:31
    Heel jammer dit AZ gaat op deze manier niet meedoen om de 3e plek dit seizoen als het zo door gaat. Ik hoop dat het volgend jaar beter gaat met een nieuwe trainer 😁
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 06:38
    Ik dacht dat AZ weer 3e ging worden, dit seizoen?
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 21 oktober 2018 om 08:07
    Derde van onderen ,met zo'n verdediging.
    Vind ik leuk
    companen +1361
    zondag 21 oktober 2018 om 12:55
    Kan nog steeds alleen niet met deze trainer, hopen dat we volgende week verliezen en kan zomaar over zijn met Brom.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 08:59
    We hebben de punten dat is wat telt , hoe of wat maakt niet uit .
    Er wordt op bepaalde momenten best goed gespeeld de geblesseerde straks terug .
    Kan het alleen maar beter gaan ik hou toch vertrouwen .
    Alway,s Alway,s Uuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    berwi +453
    zondag 21 oktober 2018 om 09:47
    was een mooie de 2-1
    Vind ik leuk
    De Hout +1751
    zondag 21 oktober 2018 om 14:02
    Voetbal is een oneerlijke sport af en toe.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 07:55
    Het is zwaar onverdiend maar o zo lekker :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws