Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week

    "Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week"

    zondag 21 oktober 2018 om 11:12

    Ronald de Boer en Hugo Borst hebben geen goed woord over voor de beslissing van Pol van Boekel, die Ajax zaterdagavond een dubieuze strafschop toekende na een duel tussen Daniel Hoegh van sc Heerenveen en Ajacied Kasper Dolberg. 

    Hoegh deelde een schouderduw uit aan Dolberg, maar Van Boekel oordeelde anders. "Ik heb ergere schouderduwen gezien. Het is redelijk zoals het is, schouder op schouder. Niet in z'n rug ofzo", oordeelt De Boer bij FOX Sports. "Als je wilt schieten en je komt vol in z'n rug, maar dit kwam van de zijkant. Het is gewoon op z'n schouder."

    Ook Borst heeft z'n mening klaar. "Krankzinnige beslissing. Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week, want dit is echt waanzin. Waanzin!"

    Van Boekel werd niet gecorrigeerd door de VAR. Opvallend, vindt De Boer. "We weten dat het mag, maar wat mij irriteert dat er niet iemand is die durft te zeggen: hey luister, wij kijken nu die beelden even terug."

    Poll

    Eens met De Boer en Borst?

    (2620 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 21 oktober 2018 om 11:14
    Zo is het Hugo.
    Ze kunnen die VAR beter afschaffen,als hij toch niet gebruikt word.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    zondag 21 oktober 2018 om 13:46
    Hugo laat als Rotterdammer weer even zijn partijdigheid en anti -Ajax gevoelens op de vrije loop. Hugo hoeven we niet serieus te nemen die is alles...behalve objectief.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:15
    Mee eens maar zonder pingel ook makkelijk gewonnen!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:21
    Ook mee eens
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2731
    zondag 21 oktober 2018 om 11:26
    Helemaal waar. Fouten moeten geanalyseerd worden.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1060
    zondag 21 oktober 2018 om 11:28
    Precies. Wat die gasten op TV schreeuwen is net zo hypocriet en wispelturig als de beoordelingen van de scheidsrechters! Ik bedoel als een speler van een NL club zich Europees laat vallen dan is het een professioneel uitgelokte pingel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5561
    zondag 21 oktober 2018 om 11:45
    Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat die clowns een blunder maken, deze niet corrigeren en achteraf niet toegeven
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4054
    zondag 21 oktober 2018 om 11:52
    Het gaat er niet om of de pingel uitgelokt is, maar om de blunder van de scheids en het niet corrigeren van de var.
    Dolberg zelf wilde gewoon doorspelen dus hijzelf was ook verbaasd en logisch dat hij het cadeautje aannam
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1060
    zondag 21 oktober 2018 om 11:58
    Eens, maar mij gaat het ook om de reacties van de analisten en wijs er op dat zij net zo wispelturig zijn in hun oordeel als de scheidsrechter. Die schouder duw komt 20x voor op het veld en dan fluit de scheids niet. Nu gaat Bos helemaal los, maar als Dolberg was gevallen in een CL wedstrijd, dan zou het een professioneel uitgelokte pingel zijn.
    Vind ik leuk
    Admat +396
    zondag 21 oktober 2018 om 11:29
    Natuurlijk had de penalty geen invloed op het resultaat. Neemt niet weg dat de arbitrage zn werk gewoon goed moet doen en als ze al een fout maken, deze in ieder geval erkennen. Want dit slaat nergens op
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    zondag 21 oktober 2018 om 13:51
    Juist omdat de penalty geen invloed op het resultaat had werd hij door de Brabantse scheidsrechter van Boekel aan Ajax gegeven.
    Van Boekel wil zijn onpartijdigheid eens laten zien door -als het er toch niet toe doet- voor Ajax te fluiten. Maar volgende keer als het gelijk staat zal Van Boekel hem zeker niet geven.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +890
    zondag 21 oktober 2018 om 11:16
    En Dolberg gaat ook erg graag liggen.
    Wat een slechte scheids dit zeg
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:27
    Probeer maar te blijven staan als je zo’n beuk krijgt. Durf te wedden dat jij binnen de kortste keren op je muil ligt.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +890
    zondag 21 oktober 2018 om 11:43
    Hahaha....je hebt me overduidelijk nog nooit gezien.
    Die Dolberg is een knulletje die niet tegen een beetje mannelijk voetbal kan.
    No way dat dit een pingel was!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:06
    Jij vindt jezelf wel heel wat hé. Doe die PSV-bril is af man.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    JoTaPe +890
    zondag 21 oktober 2018 om 12:14
    Ik heb geen PSV bril hoor.
    Hendrix had rood moeten hebben. Simpel als wat.
    En Bergwijn een pingel.
    Maar een echte vent laat zich niet zo makkelijk van de bal zetten en had tegengewicht gegeven.
    Dat jij liever van watjes voetbal houdt, zegt meer over jou dan mij.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 21 oktober 2018 om 14:43
    Volgensmij is Dolberg niet opzoek naar een strafschop maar komt het gewoon door de duw dat hij valt
    Vind ik leuk
    zwollie +7956
    zondag 21 oktober 2018 om 11:58
    Duikelaar lozanootje ligt ook makkelijk op de grond.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +890
    zondag 21 oktober 2018 om 12:16
    Ja. Want Lozano deed mee bij Heerenveen-Ajax.....?
    Off topic geneuzel van een kind.
    Vind ik leuk
    Wilex +1264
    zondag 21 oktober 2018 om 12:41
    Hij heeft misschien iets te veel naar Luuk de Jong gekeken?
    Die gaat 5x per wedstrijd op zo'n manier naar de grond.
    Vind ik leuk
    Patje41 +776
    zondag 21 oktober 2018 om 11:16
    Wat een gelul, de duw komt van achteraf en was meer een gooi dan een schouderduw. Terechte strafschop want behalve schouder werd ook de arm gebruikt om te duwen
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    zondag 21 oktober 2018 om 12:58
    terechte strafschop en nog likes ook sommige mensen willen mee praten maar kennen of willen de regels niet kennen 10.000% geen strafschop natuurlijk.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    zondag 21 oktober 2018 om 13:54
    10.000% ??? Dat geeft al meteen aan hoe we jouw reactie moeten inschatten.
    Ben je al 13 jaar geworden ? Volgende keer wat beter opletten bij wiskunde, he ?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    zondag 21 oktober 2018 om 21:18
    jochie ik had je vader kunnen zijn en leer jij maar eens wat een schouderduw is knulletje.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    maandag 22 oktober 2018 om 00:10
    Dan is het nog triester, je zit zelfs onder het VMBO-niveau.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    maandag 22 oktober 2018 om 05:10
    jij komt niet verder dan kleuterschoolniveau
    Vind ik leuk
    pico323 +6054
    zondag 21 oktober 2018 om 11:17
    Hugo die kun je niet serieus nemen. De man doet alles voor geld en dat hij anti ajax is weet iedereen. ook dat schijnheilige gedoe over de zorg casht hij voor. Vies hypocriet figuur.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zondag 21 oktober 2018 om 11:26
    De Boer ook anti Ajax?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2731
    zondag 21 oktober 2018 om 11:27
    Ja zeker 😂
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2031
    zondag 21 oktober 2018 om 11:18
    Wat een onzin.
    Als een speler een kutdag heeft hoeft ie toch ook niet meteen naar de amateurs.
    Dan zou Feyenoord inmiddes wel opgedoekt zijn.
    Vind ik leuk
    Sytz +3322
    zondag 21 oktober 2018 om 11:21
    Dan zou Robin in zijn eentje op het veld staan ben ik bang. Met wat jeugdspelers waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    zondag 21 oktober 2018 om 11:31
    Dan doe je Berguis en Vermeer tekort!! Meer loopt er ook echt niet
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:18
    Pol van Boekel ging buiten zijn boekje.
    Vind ik leuk
    ritje +205
    zondag 21 oktober 2018 om 11:19
    hallo Zolang er in de VAR beslissingen worden genomen door collega scheidsrechters, dan heb ik mijn twijfels? De VAR moet onpartijdig zijn! En dat is met collega,s niet! Die Manschot durfde gewoon niet! Als dat niet verandert dan gaan we nog! meer dwalingen zien. mvg ritje
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zondag 21 oktober 2018 om 11:28
    Ik mis de groeten
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zondag 21 oktober 2018 om 11:28
    Ik zag het wel. Groetjes terug
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    zondag 21 oktober 2018 om 11:30
    Van uit Enschede waar het iedere dag sneeuwt. En iedereen er de Mexicaanse griep heeft.
    Vind ik leuk
    035 +5859
    zondag 21 oktober 2018 om 12:36
    Goed onthouden Jeroen.😁😂
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    zondag 21 oktober 2018 om 11:20
    Echt geen strafschop! Was een mannelijk duel. Maar de wedstrijd was gelukkig al zo goed als beslist. Krijgen we die discussie gelukkig niet.
    Vind ik leuk
    Roya +1473
    zondag 21 oktober 2018 om 11:20
    Ik ben het zowaar is eens met Hugo Borst dat had ik niet snel verwacht
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zondag 21 oktober 2018 om 11:22
    Laat dan ook die andere corrupte scheidsrechters (Kuiper en Nijhuis) in de Derde divisie fluiten. Gebeurt niet omdat de KNVB uber corrupt is. Zolang die neus daar de dienst uit maakt is het kommer en kwel in Zeist.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:28
    Wat hebben Kuipers en Nijhuis met deze wedstrijd te maken? Waren niet eens aanwezig in Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zondag 21 oktober 2018 om 11:31
    Nijhuis was aan het klungelen in Eindhoven en Kuipers flikt het wekelijks. Ik heb het over het negeren van de VAR.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:43
    Het negeren door van Boekel van de VAR in Heerenveen heeft geen effect op de wedstrijd in Eindhoven en zal ook Kuipers zijn fluiten niet beinvloeden.
    Calimero gedrag alla Sjaak Swart.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:23
    Haha stelletje maagzweren bij elkaar!! En Ajax maar onder het vergrootglas leggen...

    Kijk maar eens wat er in Eindhoven gebeurde, en misschien even de wedstrijd van bayern eens terug kijken wat betreft robben! Tis overal kut met peren wat de arbitrage betreft
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:30
    Hallo, het gaat hier over die wedstrijd in Heerenveen.
    Je lijkt Sjaak Swart wel.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:25
    Van Boekel is ook zo’n typisch van Egmond product. Je moet hem zien voetballen als rechtsback in de hoofdklasse bij JVC cuijk om te snappen dat die man niets met voetbal heeft! Als je hier een pingel voor geeft moet je enorm snel een serie afspraken maken bij een psychotherapeut of gewoon zeggen dat je altijd in ajax shirtjes trainde bij de amateurs!
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    CoJW +87
    zondag 21 oktober 2018 om 11:25
    Laat Borst zelf eens een wedstrijd fluiten. Van Boekel is niet alleen schuldig. Vrijdag was het nog vele malen erger bij Jong AZ, een (omgekochte) Belgische scheidsrechter gaf nog voor veel minder een strafschop.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21515
    zondag 21 oktober 2018 om 11:28
    You win some you lose some
    Vind ik leuk
    pietprecies +6214
    zondag 21 oktober 2018 om 11:34
    Hij is erg makkelijk gegeven inderdaad maar anderzijds lijkt hij wel ook zn arm te gebruiken en dat mag dan weer niet.

    Nogmaals, zwaar gestraft maar Borst en co maken graag sensatie.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1112
    zondag 21 oktober 2018 om 11:35
    Deze Ajacied zegt ook dat het GEEN penalty is. Nijhuis had er wel 1 moeten geven. VAR opdoeken of leidend laten zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:37
    En wat vond je van de situatie Jorrit?


    Goed gezien zeker?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2466
    zondag 21 oktober 2018 om 11:43
    Jorrit moest er met rood af en PSV hoorde een penalty te krijgen.. Nijhuis was ook lekker bezig..
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    zondag 21 oktober 2018 om 11:45
    En wat dacht je van het VAR moment....en dan geel geven...wist niet dat dat mocht....of niks of rood...
    Toen deed de VAR t wel maar bij de penalty niet.... Als t nou eens omgekeerd was... benieuwd of de club uit Amsterdam dan wel een penalty had gehad en PSV niet...
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2466
    zondag 21 oktober 2018 om 11:47
    Ik vond het VAR moment tegen Rosario belachelijk, was totaal geen kwade opzet puur pech.. ik had rood een grote fout gevonden maar vond geel ook onterecht..
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 15:31
    Ik dacht eerst ook wat jij zegt. Maar ik hoorde gister dat als de VAR aangeeft aan de scheids dat hij een volgens de VAR rood moment moet gaan bekijken de scheids dan wel heel mag geven als hij het geen rood vindt. Was inderdaad ook geen rood maar dit duurt zo'n 2 minuten tijdens een wedstrijd voor een gele kaart daar waar in sommige andere wedstrijden een 100% rode kaart niet eens wordt terug gekeken.

    Erg warrig allemaal.

    Alleen dit weekend al:
    Penalty voor Ajax
    Geen Penalty voor PSV
    Geen rood voor Hendrikx.
    (Al was dit laatste de beslissing van de scheids zelf, niet van de VAR ).

    En bij Groningen wordt net door de VAR een penalty terug gedraaid waar iemand wel gewoon aan zijn shirt wordt getrokken.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:43
    Hoi Sjaak
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:44
    FopNeusje, ga je weer de hele dag janken over de niet verkregen 2e gele kaart van Jorrit Hendriks?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:48
    Nee hoor, ik geef alleen aan dat die 2 Ajax onder het vergrootglas leggen terwijl er bij tig andere wedstrijden nog vele grovere fouten gemaakt werden
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:51
    Er worden wekelijks tig fouten gemaakt door de scheidsrechters en de VAR. Ik vrees dat dit altijd zo zal blijven.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:57
    Dat bedoel ik! Bij Ajax gaat het om 1 voorval. Pingel of niet... ik zeg makkelijk gegeven!

    Bij PSV was het en Jorrit, en de pingel, en Rosario...
    Ik zeg Jorrit 2x geel, pingel had gemoeten, Rosario laat ik in het midden...
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:06
    Dat klopt helemaal. Echter deze beslissingen waren gelukkig niet beslissend voor de einduitslag. Ajax en PSV wonnen hun wedstrijden zeer gemakkelijk en dat was ook gebeurd wanneer de scheidsrechters wel bovenstaande beslissingen genomen zouden hebben.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1112
    zondag 21 oktober 2018 om 11:55
    Nee rood.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:37
    Samen met Nijhuis maar even een paar wedstrijdjes amateurs fluiten. Die was ook weer bezig.....
    Dit sloeg ook helemaal nergens op, was een klassieke schouderduw!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5580
    zondag 21 oktober 2018 om 11:40
    Was natuurlijk geen strafschop want dan kan je elke 5 minuten er wel 1 geven. Had deze strafschop invloed op de wedstrijd, dacht het niet want daar was het niveauverschil te groot voor. Men probeert weer eens een excuus te vinden voor deze terechte nederlaag.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2466
    zondag 21 oktober 2018 om 11:42
    Zonder foute beslissingen zou het 2-0 voor Ajax zijn geworden,klinkt wel anders dan 4-0 triest voor Heerenveen..
    Vind ik leuk
    Rikkie1993 +895
    zondag 21 oktober 2018 om 11:53
    De VAR 1000% afschaffen! Dit kan niet meer test was leuk maar beslissingen rondom ajax worden nog dubieuzer als ervoor! Nu wordt Ajax abnormaal voorgetrokken! Belachelijke strafschop!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 11:59
    Het kon ook niet anders dan dat je voor PSV bent... je reageert op de pingel, maar in Eindhoven was het toch nog veel dubieuzer?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 15:34
    Klopt. Dat Bergwijn geen penalty kreeg was idd helemaal niet te geloven en inderdaad nog dubieuzer ;)

    P.s.: Hendrikx ben ik met je eens hoor. Had er gewoon af gemoeten.

    Ik geloof dat het Schone was die eerder dit jaar ook exact zo werd gespaard. Alleen toen was het hier wat rustiger.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    markie +870
    zondag 21 oktober 2018 om 12:50
    Belachelijk dat je hier expliciet Ajax benoemd en geen psv
    Vind ik leuk
    129 +1013
    zondag 21 oktober 2018 om 13:57
    Rikkie is wat gefrustreerd. Rikkie praat daardoor wat raar. We zijn niet boos op Rikkie. Arme Rikkie. Doei Rikkie.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1112
    zondag 21 oktober 2018 om 15:37
    Rikkie slaap zacht; PSV genaaid was strafschop had de VAR moeten zien. Ajax was er geen VAR moet daar ingrijpen. 2e geel voor Hendrix had er moeten komen; had ook in 1x rood mogen/moeten zijn. Ook daar moet VAR ingrijpen. Dus niet alleen mijn Ajax wordt bevoor- of benadeeld.

    Wel objectief blijven A.U.B.
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    zondag 21 oktober 2018 om 11:54
    Gebruikt duidelijk ook ze arm das geen schouder duw rotterdammertje
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:02
    "Gelukkig" is het nu duidelijk dat beide topclubs voordeel hebben van dit soort sjoemel- scheidsrechters en VAR (beiden verantwoordelijk). Penalty was een lachertje bij Ajax, en bij PSV had Hendrix rood moeten krijgen. Ook duidelijk dat deze beslissingen op beide wedstrijden geen invloed had, daarvoor waren Emmen en Heerenveen te zwak.
    Vind ik leuk
    Leonardus +102
    zondag 21 oktober 2018 om 12:29
    Ajax en PSV hebben alleen maar voordeel met de VAR. Dat is het hele seizoen al meer dan duidelijk zichtbaar.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:30
    Het was gewoon een terechte penalty, niet zeiken. Hoe vaak heeft PSV afgelopen seizoen zulke mazzeltjes gehad?! En die lul van een Borst moet zich met zijn eigen club bezig houden!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:32
    Ben een groot Ajax fan maar dit was overduidelijk geen strafschop . Maar hoe vaak komt het wel niet voor dat het WEL een strafschop is en niet gegeven wordt .
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    zondag 21 oktober 2018 om 13:02
    gisteren nog bij utrecht weer uiteraard want de scheids wilde weer eens niet gaan kijken maar wel een afgekeurde goal bekijken en alsnog terecht overigens toekennen.
    Vind ik leuk
    markie +870
    zondag 21 oktober 2018 om 12:49
    Er is maar 1 oplossing. Var alleen op aanvraag vd club terug laten kijken. Net als bij hockey
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 15:36
    Helpt niet. Bij hockey is de ref bik het terug kijken objectief. Bij voetbal niet...ben je zo door je momenten heen ;)
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    zondag 21 oktober 2018 om 14:14
    Prima beslissing dia strafschop, dat joch van Heerenveen had geen enkele intentie om de bal te spelen. daarnaast was het ook geen zuivere schouderduw., omdat Dolberg draaide en daarmee de bal afschermde. Maar lekker belangrijker... anders had Ajax iet langer gas gegeven, nu was het gedaan na 70 minuten.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 14:58
    Hugo wil weer aandacht wisten we al, nu ook de boer😱
    Vind ik leuk
    Gras +10
    zondag 21 oktober 2018 om 21:35
    Zouden we bij dit soort situaties niet gewoon even kijken of matchfixing het geval is?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws