Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week

"Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 11:12zo 21-10-2018 om 11:12

Ronald de Boer en Hugo Borst hebben geen goed woord over voor de beslissing van Pol van Boekel, die Ajax zaterdagavond een dubieuze strafschop toekende na een duel tussen Daniel Hoegh van sc Heerenveen en Ajacied Kasper Dolberg. 

Hoegh deelde een schouderduw uit aan Dolberg, maar Van Boekel oordeelde anders. "Ik heb ergere schouderduwen gezien. Het is redelijk zoals het is, schouder op schouder. Niet in z'n rug ofzo", oordeelt De Boer bij FOX Sports. "Als je wilt schieten en je komt vol in z'n rug, maar dit kwam van de zijkant. Het is gewoon op z'n schouder."

Ook Borst heeft z'n mening klaar. "Krankzinnige beslissing. Straf voor Van Boekel. Ga maar even twee divisies omlaag volgende week, want dit is echt waanzin. Waanzin!"

Van Boekel werd niet gecorrigeerd door de VAR. Opvallend, vindt De Boer. "We weten dat het mag, maar wat mij irriteert dat er niet iemand is die durft te zeggen: hey luister, wij kijken nu die beelden even terug."

Poll

Eens met De Boer en Borst?

(2625 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 11:15
Mee eens maar zonder pingel ook makkelijk gewonnen!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:21
Ook mee eens
Vind ik leuk
Vakkie D +4791
zondag 21 oktober 2018 om 11:26
Helemaal waar. Fouten moeten geanalyseerd worden.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1346
zondag 21 oktober 2018 om 11:28
Precies. Wat die gasten op TV schreeuwen is net zo hypocriet en wispelturig als de beoordelingen van de scheidsrechters! Ik bedoel als een speler van een NL club zich Europees laat vallen dan is het een professioneel uitgelokte pingel.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6230
zondag 21 oktober 2018 om 11:45
Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat die clowns een blunder maken, deze niet corrigeren en achteraf niet toegeven
Vind ik leuk
Lucky Kes +7907
zondag 21 oktober 2018 om 11:52
Het gaat er niet om of de pingel uitgelokt is, maar om de blunder van de scheids en het niet corrigeren van de var.
Dolberg zelf wilde gewoon doorspelen dus hijzelf was ook verbaasd en logisch dat hij het cadeautje aannam
Vind ik leuk
Cruijfffan +1346
zondag 21 oktober 2018 om 11:58
Eens, maar mij gaat het ook om de reacties van de analisten en wijs er op dat zij net zo wispelturig zijn in hun oordeel als de scheidsrechter. Die schouder duw komt 20x voor op het veld en dan fluit de scheids niet. Nu gaat Bos helemaal los, maar als Dolberg was gevallen in een CL wedstrijd, dan zou het een professioneel uitgelokte pingel zijn.
Vind ik leuk
Admat +420
zondag 21 oktober 2018 om 11:29
Natuurlijk had de penalty geen invloed op het resultaat. Neemt niet weg dat de arbitrage zn werk gewoon goed moet doen en als ze al een fout maken, deze in ieder geval erkennen. Want dit slaat nergens op
Vind ik leuk
ReneAjax +10567
zondag 21 oktober 2018 om 13:51
Juist omdat de penalty geen invloed op het resultaat had werd hij door de Brabantse scheidsrechter van Boekel aan Ajax gegeven.
Van Boekel wil zijn onpartijdigheid eens laten zien door -als het er toch niet toe doet- voor Ajax te fluiten. Maar volgende keer als het gelijk staat zal Van Boekel hem zeker niet geven.
Vind ik leuk
Patje41 +1217
zondag 21 oktober 2018 om 11:16
Wat een gelul, de duw komt van achteraf en was meer een gooi dan een schouderduw. Terechte strafschop want behalve schouder werd ook de arm gebruikt om te duwen
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
4everfcu +5466
zondag 21 oktober 2018 om 12:58
terechte strafschop en nog likes ook sommige mensen willen mee praten maar kennen of willen de regels niet kennen 10.000% geen strafschop natuurlijk.
Vind ik leuk
ReneAjax +10567
zondag 21 oktober 2018 om 13:54
10.000% ??? Dat geeft al meteen aan hoe we jouw reactie moeten inschatten.
Ben je al 13 jaar geworden ? Volgende keer wat beter opletten bij wiskunde, he ?
Vind ik leuk
4everfcu +5466
zondag 21 oktober 2018 om 21:18
jochie ik had je vader kunnen zijn en leer jij maar eens wat een schouderduw is knulletje.
Vind ik leuk
ReneAjax +10567
maandag 22 oktober 2018 om 00:10
Dan is het nog triester, je zit zelfs onder het VMBO-niveau.
Vind ik leuk
4everfcu +5466
maandag 22 oktober 2018 om 05:10
jij komt niet verder dan kleuterschoolniveau
Vind ik leuk
pico323 +7740
zondag 21 oktober 2018 om 11:17
Hugo die kun je niet serieus nemen. De man doet alles voor geld en dat hij anti ajax is weet iedereen. ook dat schijnheilige gedoe over de zorg casht hij voor. Vies hypocriet figuur.
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 21 oktober 2018 om 11:26
De Boer ook anti Ajax?
Vind ik leuk
Vakkie D +4791
zondag 21 oktober 2018 om 11:27
Ja zeker 😂
Vind ik leuk
G.Kopf +5574
zondag 21 oktober 2018 om 11:18
Wat een onzin.
Als een speler een kutdag heeft hoeft ie toch ook niet meteen naar de amateurs.
Dan zou Feyenoord inmiddes wel opgedoekt zijn.
Vind ik leuk
Sytz +4310
zondag 21 oktober 2018 om 11:21
Dan zou Robin in zijn eentje op het veld staan ben ik bang. Met wat jeugdspelers waarschijnlijk.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12784
zondag 21 oktober 2018 om 11:31
Dan doe je Berguis en Vermeer tekort!! Meer loopt er ook echt niet
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:18
Pol van Boekel ging buiten zijn boekje.
Vind ik leuk
ritje +740
zondag 21 oktober 2018 om 11:19
hallo Zolang er in de VAR beslissingen worden genomen door collega scheidsrechters, dan heb ik mijn twijfels? De VAR moet onpartijdig zijn! En dat is met collega,s niet! Die Manschot durfde gewoon niet! Als dat niet verandert dan gaan we nog! meer dwalingen zien. mvg ritje
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 21 oktober 2018 om 11:28
Ik mis de groeten
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 21 oktober 2018 om 11:28
Ik zag het wel. Groetjes terug
Vind ik leuk
Jeroen77 +515
zondag 21 oktober 2018 om 11:30
Van uit Enschede waar het iedere dag sneeuwt. En iedereen er de Mexicaanse griep heeft.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1215
zondag 21 oktober 2018 om 11:20
Echt geen strafschop! Was een mannelijk duel. Maar de wedstrijd was gelukkig al zo goed als beslist. Krijgen we die discussie gelukkig niet.
Vind ik leuk
Roya +1761
zondag 21 oktober 2018 om 11:20
Ik ben het zowaar is eens met Hugo Borst dat had ik niet snel verwacht
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:23
Haha stelletje maagzweren bij elkaar!! En Ajax maar onder het vergrootglas leggen...

Kijk maar eens wat er in Eindhoven gebeurde, en misschien even de wedstrijd van bayern eens terug kijken wat betreft robben! Tis overal kut met peren wat de arbitrage betreft
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:30
Hallo, het gaat hier over die wedstrijd in Heerenveen.
Je lijkt Sjaak Swart wel.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:25
Van Boekel is ook zo’n typisch van Egmond product. Je moet hem zien voetballen als rechtsback in de hoofdklasse bij JVC cuijk om te snappen dat die man niets met voetbal heeft! Als je hier een pingel voor geeft moet je enorm snel een serie afspraken maken bij een psychotherapeut of gewoon zeggen dat je altijd in ajax shirtjes trainde bij de amateurs!
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 11:29]
Vind ik leuk
CoJW +91
zondag 21 oktober 2018 om 11:25
Laat Borst zelf eens een wedstrijd fluiten. Van Boekel is niet alleen schuldig. Vrijdag was het nog vele malen erger bij Jong AZ, een (omgekochte) Belgische scheidsrechter gaf nog voor veel minder een strafschop.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23739
zondag 21 oktober 2018 om 11:28
You win some you lose some
Vind ik leuk
pietprecies +12428
zondag 21 oktober 2018 om 11:34
Hij is erg makkelijk gegeven inderdaad maar anderzijds lijkt hij wel ook zn arm te gebruiken en dat mag dan weer niet.

Nogmaals, zwaar gestraft maar Borst en co maken graag sensatie.
Vind ik leuk
De Liefhebber +12814
zondag 21 oktober 2018 om 11:37
Samen met Nijhuis maar even een paar wedstrijdjes amateurs fluiten. Die was ook weer bezig.....
Dit sloeg ook helemaal nergens op, was een klassieke schouderduw!
Vind ik leuk
JanTa48 +9147
zondag 21 oktober 2018 om 11:40
Was natuurlijk geen strafschop want dan kan je elke 5 minuten er wel 1 geven. Had deze strafschop invloed op de wedstrijd, dacht het niet want daar was het niveauverschil te groot voor. Men probeert weer eens een excuus te vinden voor deze terechte nederlaag.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2748
zondag 21 oktober 2018 om 11:42
Zonder foute beslissingen zou het 2-0 voor Ajax zijn geworden,klinkt wel anders dan 4-0 triest voor Heerenveen..
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1439
zondag 21 oktober 2018 om 11:53
De VAR 1000% afschaffen! Dit kan niet meer test was leuk maar beslissingen rondom ajax worden nog dubieuzer als ervoor! Nu wordt Ajax abnormaal voorgetrokken! Belachelijke strafschop!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:59
Het kon ook niet anders dan dat je voor PSV bent... je reageert op de pingel, maar in Eindhoven was het toch nog veel dubieuzer?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:34
Klopt. Dat Bergwijn geen penalty kreeg was idd helemaal niet te geloven en inderdaad nog dubieuzer ;)

P.s.: Hendrikx ben ik met je eens hoor. Had er gewoon af gemoeten.

Ik geloof dat het Schone was die eerder dit jaar ook exact zo werd gespaard. Alleen toen was het hier wat rustiger.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:35]
Vind ik leuk
markie +3114
zondag 21 oktober 2018 om 12:50
Belachelijk dat je hier expliciet Ajax benoemd en geen psv
Vind ik leuk
129 +954
zondag 21 oktober 2018 om 13:57
Rikkie is wat gefrustreerd. Rikkie praat daardoor wat raar. We zijn niet boos op Rikkie. Arme Rikkie. Doei Rikkie.
Vind ik leuk
ABAB +143
zondag 21 oktober 2018 om 11:54
Gebruikt duidelijk ook ze arm das geen schouder duw rotterdammertje
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 12:02
"Gelukkig" is het nu duidelijk dat beide topclubs voordeel hebben van dit soort sjoemel- scheidsrechters en VAR (beiden verantwoordelijk). Penalty was een lachertje bij Ajax, en bij PSV had Hendrix rood moeten krijgen. Ook duidelijk dat deze beslissingen op beide wedstrijden geen invloed had, daarvoor waren Emmen en Heerenveen te zwak.
Vind ik leuk
Leonardus +202
zondag 21 oktober 2018 om 12:29
Ajax en PSV hebben alleen maar voordeel met de VAR. Dat is het hele seizoen al meer dan duidelijk zichtbaar.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 12:30
Het was gewoon een terechte penalty, niet zeiken. Hoe vaak heeft PSV afgelopen seizoen zulke mazzeltjes gehad?! En die lul van een Borst moet zich met zijn eigen club bezig houden!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 12:32
Ben een groot Ajax fan maar dit was overduidelijk geen strafschop . Maar hoe vaak komt het wel niet voor dat het WEL een strafschop is en niet gegeven wordt .
Vind ik leuk
4everfcu +5466
zondag 21 oktober 2018 om 13:02
gisteren nog bij utrecht weer uiteraard want de scheids wilde weer eens niet gaan kijken maar wel een afgekeurde goal bekijken en alsnog terecht overigens toekennen.
Vind ik leuk
markie +3114
zondag 21 oktober 2018 om 12:49
Er is maar 1 oplossing. Var alleen op aanvraag vd club terug laten kijken. Net als bij hockey
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:36
Helpt niet. Bij hockey is de ref bik het terug kijken objectief. Bij voetbal niet...ben je zo door je momenten heen ;)
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:58
Hugo wil weer aandacht wisten we al, nu ook de boer😱
Vind ik leuk
Gras +8
zondag 21 oktober 2018 om 21:35
Zouden we bij dit soort situaties niet gewoon even kijken of matchfixing het geval is?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws