Burenruzie tussen NAC en Willem II eindigt gelijk; wereldgoal van Avdijaj

Burenruzie tussen NAC en Willem II eindigt gelijk; wereldgoal van Avdijaj

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 14:07zo 21-10-2018 om 14:07

De Brabantse derby tussen NAC Breda en Willem II is zondagmiddag in het Rat Verlegh Stadion in een remise geëindigd. Het werd 2-2. Mikhail Rosheuvel bezorgde NAC na de pauze een punt door een penalty te benutten. 

De beladen clash tussen de aartsrivalen uit Breda en Tilburg begon flets. Beiden ploegen slaagden er amper in om kansen te creëren. De eerste échte mogelijkheid was direct raak. Op links stond Mounir El Allouchi in de 28e minuut geheel vrij. Hij bleef koel en gaf de bal laag en strak voor op Mitchell te Vrede. De spits kon simpel binnentikken. 

Lang kon hekkensluiter NAC niet genieten van die 1-0. Binnen een paar minuten draaide Willem II de stand volledig om. Eerst kon verdediger Thomas Meissner na een vrije trap simpel afwerken in de korte hoek. Even later volgde het hoogtepunt van de middag: Daniel Crowley stuurde Damil Dankerlui weg, hij vond Avdijaj en de Willem II-aanvaller volleyde fraai binnen. Van Leer was kansloos. 

Na de pauze leek het geloof bij NAC weg. De formatie van trainer Mitchell van der Gaag kon geen vuist maken en de achtste opeenvolgende nederlaag (competitie en beker) hing in de lucht. Door een domme overtreding van Pol Llonch op Rosheuvel ging de bal in de 74e minuut op de stip. Rosheuvel zelf benutte het buitenkansje.

In de absolute slotfase dácht Willem II met de drie punten aan de haal te gaan. Op aangeven van Diego Palacios werkte Fran Sol de bal met enig geluk achter Van Leer. De Spaanse spits bleek echter buitenspel te staan. 

NAC heeft nu vier punten uit negen duels, net als FC Groningen. Die club komt om 14.30 uur in actie tegen Heracles Almelo. Willem II staat op tien punten, net zo veel als sc Heerenveen en PEC Zwolle. 

Poll

Gaat NAC dit seizoen degraderen?

(5580 stemmen)

Plaats een reactie

Mrunterwijst +6152
zondag 21 oktober 2018 om 14:10
Willem 2 mag zich wel eens achter de oren krabben, zij hebben zoveel kwaliteit maar desondanks erg weinig punten. Dit armoedige NAC zouden ze toch 'gewoon' moeten kunnen verslaan
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
zondag 21 oktober 2018 om 14:17
Het gelijk spel vond ik wel terecht eigenlijk
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:10
Klopt ook, geen van beide verdiende het om te winnen
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 21 oktober 2018 om 14:18
Zoveel kwaliteit? Sol is een topper voor Willem II begrippen maar verder? Crowley en Avdidjaj zijn technisch wel aardig maar missen op andere vlakken nog een hoop. En verder, veel middelmaat.

Het is dat NAC in alles een KKD team heeft. Als Rosheuvel de speler is waarvoor je naar het stadion gaat is het wel triest gesteld. Een aanval Korte, Te Vrede, Rosheuvel zou ook prima passen bij RKC of TOP Oss.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:27
Ze hebben Anita gekocht en er werd wel verwacht dat die een steunpilaar zoud worden.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:48
Ik denk dat je er een aantal vergeet. Voor het rechterrijtje zijn Avdijaj en Crowley gewoon kwaliteit. Verder Akkaynak, Llonch, Lewis, Meibner en zo kan ik nog verder gaan meg voetballers die je gewoon kwaliteit kan noemen als je kijkt naar de doelstellingen van Willem II
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 21 oktober 2018 om 16:03
Ik ben niet echt kapot van de namen doe je noemt. Akkanyak en Lloch zijn totaal nieuw in de Eredivisie, dat is altijd afvragen hoe die in Nederland zich aanpassen. Meissner zat op de bank bij ADO. Lewis is een mislukte buitenspeler van AZ, ik word daar niet warm of koud van eerlijk gezegd.

Gelukkig loopt daar Sol rond, een speler waar je voor naar het stadion gaat als Willem II zijnde. En gelukkig voor de Tilburgers zijn er ploegen als NAC, Emmen, de Graafschap, Groningen in deze vorm die nog net niet de bal in eigen doel trappen. Maar ik vond deze wedstrijd weer exemplarisch voor het bedroevende niveau van de Eredivisie. Geen wonder dat Ajax en PSV er op los scoren, nul tegenstand.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 16:23
Al de dingen die je nu zegt hebben toch weinig met kwaliteit te maken. En klopt van Lewis en Meibner maar ze doen het nu anders gewoon prima.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:37
Volgens mij kijk je niet veel naar Willem II als ik je zo hoor. Lewis is namelijk echt een hele goede speler, ook Llonch doet het goed! Meissner doet het ook verdienstelijk, al heeft die nog niet veel gespeeld.
Vind ik leuk
FSCeara +9407
zondag 21 oktober 2018 om 15:31
Voor Rosheuvel gingen ze vorig jaar in Kerkrade naar het stadion en kijk waar die nu spelen en Te Vrede scoorde bij Feyenoord in 50 wedstrijden 1 keer dus dan weet je wel waar je staat als prachtige club die NAC eigenlijk is.
Willem 2 heeft best leuke aanval met Sol en Avdidjaj maar geeft achterin ook heel veel weg.
Vind ik leuk
Rodapaus +6149
maandag 22 oktober 2018 om 12:29
Voor Rosheuvel naar het stadion? Dat valt ook wel mee :p
Vind ik leuk
FSCeara +9407
maandag 22 oktober 2018 om 12:37
was cynisch. al doet hij het nu al beter als een heel jaar bij jullie.
was vorig jaar een drama bij jullie. een keeper die geen ballen tegen hield ( gelukkig gisteren ook niet tegen ons ) en spitsen die niet wisten te scoren.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 21 oktober 2018 om 14:11
Wat een triest niveau deze wedstrijd. De atmosfeer bij zo’n derby maakt nog enigszins goed maar kwalitatief is het om te huilen zo slecht. Illustratief is die penalty, hoe kan je zo een strafschop weggeven. En dan ook nog klagen bij de scheidsrechter. Dan ben je echt ontzettend dom
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:18
Nou dat klagen snap ik nog wel. Ik zeg niet dat ie m niet kan geven maar die Rosheuvel is wel heel erg opzoek. Llonch trekt zn been in en opeens is het alsof Rosheuvel geraakt wordt door een geweer. Desondanks wel dom dat Llonch Rosheuvel de kans geeft
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 21 oktober 2018 om 14:22
Je kan ook niet je been uitsteken, gewoon blijf staan. Die Rosheuvel komt zelfs geen lantaarnpaal voorbij, die loopt hem zelf wel of de achterlijn.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:34
Mee eens, maar je ziet dat hij zn uitgestoken been best snel weer intrekt, ik denk dat hij gewoon de bal verwacht
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:20
Ik wil nie veel zeggen, maar Palacios werd aardig neergetrokken door een speler van nac.... 2 seconde later heb je die pingel tegen.. Waardeloos.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 21 oktober 2018 om 16:05
Dat zal best, die speler van is ontzettend dom bezig. Die Rosheuvel komt nooit iemand voorbij, staat op de achterlijn en kan niks. Als je dan gaat 'happen' snap je er niks van als prof zijnde.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:34
Jij kijkt duidelijk alleen samenvattingen. Rosheuvel is geen geweldenaar, maar komt zn man juist wél regelmatig voorbij, en haalt meestal een voldoende. Nooit een negen, dat klopt.
Vind ik leuk
Rodapaus +6149
maandag 22 oktober 2018 om 12:33
Rosheuvel moet een goeie dag hebben, dan is het wel wat. Hij komt idd zijn man regelmatig voorbij, door snelheid of een actie. Allleen als hij een mindere dag heeft dan gaat het daarna bijna altijd fout. Voorzet die nergens op slaat of een of ander raar schot op doel.

Zeker geen geweldenaar maar hij kan wel bruikbaar zijn voor het rechter rijtje.

Had deze wedstrijd eigenlijk moeten kijken maar was het vergeten, leuk met rosheuvel, van leer en avdijaj.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:35
Hoo daar heb ik het ook zeker niet over, dat was ook gewoon een overtreding. Maar even daar voor wordt Palacios gewoon onderuit getrokken en daar moet een vrije trap voor gegeven worden naar mijn mening... Neemt niet weg dat het een hele slechte wedstrijd was en dit punt opzich wel terecht is!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:12
Man man man, ja we hebben een goed team maar dit gaat de verkeerde kant op natuurlijk, alleen maar 1 punt de hele tijd. In deze wedstrijd moet je gewoon op zoek naar de 3-1. Nu ga je wachten en ja die Rosheuvel is de hele tijd op zoek en dan krijg ie m ( naar mijn mening best zwaar, want je ziet dat hij er gewoon naar opzoek was) maar je roept het over je af.
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zondag 21 oktober 2018 om 14:12
matige wedstrijd
Vind ik leuk
★Timmio★ +24893
zondag 21 oktober 2018 om 14:13
Levert mij genoeg punten op!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:13
Een wereldgoal ? Nou dan heeft VP die ons onthouden !
Vind ik leuk
Basik013 +719
zondag 21 oktober 2018 om 14:46
Had je de wedstrijd moeten kijken was echt een prachtig doelpunt.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:13
Dat was gewoon een wereld goal, die nooit had mogen vallen. Hij kon nog eerst een krant lezen en de vaatwasser uitruimen voordat ie em op zn slof nam
Vind ik leuk
Tim +4993
zondag 21 oktober 2018 om 14:13
'NAC heeft nu vier punten uit negen duels, net als FC Groningen.'
Da kan nie hè! Groningen heeft er 90 minuten minder op zitten.
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 17:44
Nu niet meer ;-)
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:29
🤣
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:16
Waarom grijpt de var niet in voor de overtreding van te vrede voordat de overtreding wordt gemaakt op rosheuvel. Snap echt niks meer van die regels. Wordt gewoon een speler omlaag getrokken en wordt niet eens naar gekeken. Var - willem ii dit seizoen al 6-1 voor var
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:20
Ik zag het ook al ja, heb echter het geloof in de VAR opgegeven
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 14:49
Vergeet je gemakshalve de handsbal van Willem 2, was onkunde maar toch hands.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 14:55
Kom op joh haha als we daar al strafschoppen voor gaan uitdelen. Was nog positief voor nac ook die een hoekschop erdoor kregen
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 15:01
Dit meen je niet he? Dat je daar een strafschop voor moet geven?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:43
Haha nee hoor Sooike, wilde ff checken of je er was. Willem 2 heeft paar goede spelers, mooi om te zien. Alleen het gedrag van nr. 18 is niet des Willem 2.
Vind ik leuk
Zekur +597
zondag 21 oktober 2018 om 15:34
Dat is een opmerking van een clown. Dat was dus 200% geen hands.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:15
Aangeschoten hands is nog steeds geen penalty toch? Ik schreeuwde in de wedstrijd van wel. Maar gelukkig is het niveau van de arbiters nog niet zo bedroevend om em te geven.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:15]
Vind ik leuk
wil +1323
zondag 21 oktober 2018 om 14:19
En dan loopt Minister Rutten met een NAC shawl. Motie van wantrouwen? Moeten wij voor dit soort figuren belasting betalen??
Vind ik leuk
Jafio +2046
zondag 21 oktober 2018 om 14:59
Zeur niet mag die man ook een leuke dag hebben. Qua sfeer staan we nog steeds op 1
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 15:16
Echt jafio? Ff leuk na de 1-0 maar daarna gewoon eigen spelers wèèr uitfluiten. Sfeer was na de 1-1 voor de zoveelste keer zeer tam en weer niet des nacs
Vind ik leuk
Jafio +2046
zondag 21 oktober 2018 om 15:20
Van een kruik verwacht ik geen andere reactie!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 15:23
Hoezo? Je mag rustig zeggen als ik het fout heb hoor...
De sfeer was het grootste deel van de wedstrijd net zo waardeloos als de wedstrijd zelf
Vind ik leuk
Jafio +2046
zondag 21 oktober 2018 om 15:30
Eerste helft kwam er na dertig minuten gelatenheid in. Maar na de 2-2 was het gewoon weer lekker. Jammer dat er na afloop weer gevochten moet worden
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 15:43
Ben het volledig met je eens, werdt veel gefloten en het thuispubliek was niet altijd aanwezig leek het. Moet zeggen dat de teams er ook niet per se aanleiding voor gaven.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:49
Dan heb je het inderdaad fout. Sfeer was gewoon goed en de keren dat er gefloten werd is omdat er constant balletje breed balletje terug werd gespeeld en omdat Ilic onterecht gewisseld werd
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 17:35
Sfeer was zeer matig! Na de 1-1 geen b-side meer gehoord. Na de 2-2 kwam het weer een beetje los! Heb toch andere tijden meegemaakt :-(
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:00
Zo matig vond ik het niet hoor. Maar goed dat is een meningsverschil
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 18:03
Heb wel a ndere tijden meegemaakt. Maar ja....het voetbal is er ook niet beter op geworden de laatste jaren :-(
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:05
Ik heb ook andere tijden meegemaakt. Maar als je kijkt naar wat wij als NAC NAC supporters voorgeschoteld krijgen........dan vind ik de sfeer prima. Bij andere stadions zou je heel veel lege plekken zien, bij ons blijft het vol
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 18:06
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
FSCeara +9407
zondag 21 oktober 2018 om 15:35
wat moet je dan als NAC supporter ? aanmoedigen hoe ze momenteel spelen ? je mag toch wel je ongenoegen uiten over het spel dat ze laten zien
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 15:37
Tuurlijk mag dat! Niks mis mee hoor. Logisch dat dat gebeurd maar dan moet je niet spreken over een geweldige sfeer
Vind ik leuk
Guntherr +1670
zondag 21 oktober 2018 om 18:00
Jezus, vind je het gek als die kut wedstrijd om 12u begint.. zondags is het altijd minder sfeer dat is geen geheim, tegen willem 2 was iedereen nerveus dat merkte je gewoon, en dan nogmaals vak G is niet het sfeer vak dat is aan de overkant en dat hoor je niet net als dat wij het uitvak niet hoorde.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 18:57
Tsja, en dat uitvak is weer moeilijk te horen door die vissekom...

Maar goed, draak van een wedstrijd die geen winaar verdiende
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:05
Ik ben het als NACsupporters eens met Sooike. Helaas te veel toeristen bij NAC, die net als Ajaxpubliek (bioscoop publiek) zijn.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:18
Dat kon je op FB al zien bij de promotiefilmpjes. Dan komen er mensen aankakken die elkaar taggen of ze een seizoenskaart nemen omdat ze er bij willen horen. Verschrikkelijk, ik moet wekelijks een verdwaalde van mijn plek duwen
Vind ik leuk
deltiaan +1423
zondag 21 oktober 2018 om 14:28
wat ik al jaren schrijf scheidsrechters bepalen alles , was nooit strafschop, een grote mafia bende
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:29]
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zondag 21 oktober 2018 om 14:29
Denk dat bij Willem 2 de ommedraai nog wel komt maar bij NAC heb ik er een hard hoofd in.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zondag 21 oktober 2018 om 15:00
Slechste wedstrijd van het seizoen. Was op die werelgoal na het aangluren niet waard. Echt ongelooflijk dat je van dit nac niet kunt winnen.

En koster is de weg ook keijt. Hoe haalt hij het in zijn zeeuwse bolus om dankerlui op rechtsbuiten te zetten. Tactisch tot nu toe zeer zwak.
Vind ik leuk
Jafio +2046
zondag 21 oktober 2018 om 15:03
Dit Nac is veel te lief. Na de 1-0 nog enkele mooie kansen maar daarna weer teveel angst en die Avdijay zou niet meer kunnen lopen met zijn vervelende en uitdagende gedrag als er wat meer gif bij de spelers zou zitten. Naar mannetje
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 15:07
Mannentje heeft wel inzet en vol gif. Soms wat overdreven maar goed, vind die Rosheuvel net zo'n naar mannetje, hele tijd zoeken naar overtredingen
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 17:22
Wat dacht je van onze vriend Sol! Leek wel of hij schaatsen aan had.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 17:47
Is me niet opgevallen
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 17:50
Kan ook niet, want de samenvatting is pas om 1900 uur!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 18:01
Oh dan gaan we het gelijk weer zo spelen. Daar heb ik geen zin in. Zit gewoon met een seizoenskaart op de tribune bij Willem II, uitwedstrijden kijk ik op fox. maarja soms moet er weer op de man worden gespeeld
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:06]
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 18:02
Met een seizoenskaart van w2 bij nac?
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 18:04
Laat maar zitten, ik weet zelf wel wat ik wel en niet heb gezien. Heb hier geen zin in
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:04]
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 18:09
Top! Suc6 nog dit seizoen!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 18:12
Jullie ook
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 18:13
Dank je! Hopelijk volgend seizoen weer deze derby, maar ik vrees het ergste!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 18:17
Dat hoop ik met je mee, zie het nog wel goedkomen bij jullie als er wat vertrouwen komt in de groep. Seizoen is voor ons ook nog lang denk ik
Vind ik leuk
wil +1323
zondag 21 oktober 2018 om 19:56
Bij NAC lopen 11 nare mannetjes rond.
Vind ik leuk
Tilburgia +414
zondag 21 oktober 2018 om 15:20
Snap nu wel waarom daar zoveel gezopen wordt! #VoetbalIsNietAanTeGluren
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 15:21]
Vind ik leuk
Alibaba +686
zondag 21 oktober 2018 om 17:22
Heb je wel een punt. Maar dit is al jaren!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 15:50
Lekker man toch nog een puntje over weten te houden. Dat nac niet best was is niks nieuws. Dat Willem II zwaar teleurstelde was toch wel een verassing.
Vind ik leuk
013Tilburg +722
zondag 21 oktober 2018 om 17:30
100% geen penalty. Je kunt in elke herhaling vanuit elke hoek zien dat er niks gebeurt en dat die rosheuvel of wie het ook was alleen maar bezig is een penalty te versieren. Waar hebben we in vredesnaam een VAR voor als ze zelfs dit soort simpele dingen niet kunnen onderscheppen?!?
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 17:48
Ze moeten fluiten voor de overtreding op Palacios
Vind ik leuk
013Tilburg +722
zondag 21 oktober 2018 om 17:52
Absoluut! Belachelijk dat ze laten doorspelen. Als palacios dat had gedaan was het een overtreding en een penalty maar omdat het nu andersom gebeurt niet?!? Zeer zwak gefloten weer....
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:08]
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zondag 21 oktober 2018 om 18:02
Precies dat ja
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 18:15
100 procent penalty kut kruik!!
Vind ik leuk
013Tilburg +722
zondag 21 oktober 2018 om 18:27
Goede inhoudelijke reactie 👍
Vind ik leuk
wil +1323
zondag 21 oktober 2018 om 19:50
En dan Minister Rutte met een NAC shawl. Hoe durft deze man zich volksvertegenwoordiger te noemen. Te schandalig voor woorden.
Typeert de man wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:51]
Vind ik leuk
Rodapaus +6149
maandag 22 oktober 2018 om 12:37
Waarom heeft hij een NAC sjaal om? Hij komt toch niet uit Breda of heb ik wat gemist. Getuigt wel weer van smaak dat hij geel zwart kiest
Vind ik leuk
wil +1323
maandag 22 oktober 2018 om 21:22
RUTTE krijgt geen stem meer in Tilburg. Hoe dom kun je als
Volksvertegenwoordiger zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws