Feyenoord speelt één helft sterk en verslaat PEC Zwolle met duidelijke cijfers

    Feyenoord speelt één helft sterk en verslaat PEC Zwolle met duidelijke cijfers

    zondag 21 oktober 2018 om 16:20

    Feyenoord heeft de derde plek op de ranglijst van de Eredivisie verstevigd. In de eigen Kuip werd laagvlieger PEC Zwolle door een goede eerste helft met 3-0 verslagen.

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst ruimde zondag een basisplaats in voor Robin van Persie én Nicolai Jörgensen. Die aanvallende intenties werden beloond, want de thuisploeg schoot uit de startblokken. Feyenoord combineerde snel en zette PEC Zwolle met de rug tegen de muur. Na achttien minuten was het raak: Jordy Clasie nam een afvallende bal in één keer op de pantoffel: 1-0.

    Na de openingstreffer bleef Feyenoord de bovenliggende partij, al haalden de Rotterdammers de voet wat meer van het gaspedaal. Met uitzondering van Jörgensen, die naarstig op zoek ging naar zijn eerste goal sinds april. Hij raakte de paal en werd meerdere keren gestuit door doelman Mickey van der Hart, maar zette zichzelf op slag van rust tóch op het scoreformulier. De Deense spits kopte een corner binnen: 2-0.

    Zo goed als de eerste helft was van Feyenoord, zo matig was het na rust. De ploeg van Van Bronckhorst bakte er weinig van. Dat kwam ook door een tactische omzetting van PEC-trainer John van 't Schip, die met het inbrengen van Alessandro Tripaldelli een extra vleugelverdediger inbracht om Jerry St. Juste te neutraliseren.

    PEC Zwolle begon zelfs wat kansen te creëren. Thomas Lam kreeg de grootste, maar zag zijn schot uiteenspatten op de lat. Ruim een kwartier voor tijd forceerde Steven Berghuis de beslissing namens Feyenoord met een schot van afstand. Het was zijn vijftigste Eredivisie-doelpunt. Door de zege komt Feyenoord op twintig punten. Dat zijn er twee minder dan Ajax en zeven minder dan koploper PSV. PEC Zwolle blijft elfde.

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1513
    zondag 21 oktober 2018 om 16:22
    Goedzo boys! Nu eventjes landskampioen worden en de CL winnen. Dan komt alles weer goed.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 21 oktober 2018 om 17:22
    Je kunt niet iets winnen waar je niet aan mee doet he, dat weet je toch?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    zondag 21 oktober 2018 om 19:52
    Hoelang doen jullie al mee en win je niks dat begrijp je ook. Wel he?
    😏
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 21 oktober 2018 om 19:57
    Dat jij dat nou durft te zeggen....
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    zondag 21 oktober 2018 om 21:15
    Jaaa dat zeg ik ja op je tenen getrapt misschien. ......
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1215
    zondag 21 oktober 2018 om 16:22
    FEYENOORD
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    zondag 21 oktober 2018 om 16:22
    3 punten blijven in Rotterdam ben zeer tevreden mee
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:50
    Ja daar is ook alles mee gezegd! Het vertoonde spel en met name de 2e helft is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.... helaas
    Vind ik leuk
    poklane +4923
    zondag 21 oktober 2018 om 16:22
    Prima eerste helft, maar waar waren in godsnaam de eerste 20 minuten na rust mee bezig?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zondag 21 oktober 2018 om 16:23
    Het moet wel op Feyenoord blijven lijken natuurlijk anders wordt PEC meteen zo verdacht ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9003
    zondag 21 oktober 2018 om 16:24
    Ergerde me mateloos. Ik snap het ook niet aangezien je in een goede flow wilt komen...
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 16:45
    Persoonlijk erger ik me groen en geel aan de maniertjes van Clasie. En maar wijzen en maar babbelen, en ondertussen tig keer zelf balverlies in leiden door duels te verliezen, tegenstanders niet bij te kunnen benen, verkeerde positionering zonder enig besef wie waar staat omdat hij alleen maar naar de bal kijkt.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9003
    zondag 21 oktober 2018 om 16:48
    Persoonlijk vind ik dat tapia een kans moet krijgen.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 16:52
    Die kun je zeker weten gebruiken. Feyenoord heeft amper loopvermogen op het middenveld. Tegen Ajax met al die lopende spelers wordt het met een 3-mans middenveld met Clasie en Van Persie een drama.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:25
    Viel idd wat tegen, maar de andere 70 min waren ze goed tot zeer goed. Gewoon gedaan wat moest gebeuren.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9455
    zondag 21 oktober 2018 om 16:33
    Ze hadden al een slok bier op in de rust volgens mij 😂ging iets niet goed hoor
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zondag 21 oktober 2018 om 17:07
    Ze wilden wel maar PEC had 1 omzetting gedaan en toen konden ze ineens meer zo makkelijk voetballen. Oftewel het leek dat Feyenoord de eerste helft heel goed bezig was, maar dat was dus zoals nu blijkt omdat het bij PEC niet niet helemaal goed stond.
    Gelukkig betekent dat dat Feyenoord zich nu kan realiseren dat ze nog steeds niet goed voetballen en dat het tegen Ajax een kansloze missie wordt in plaats van 8x in het mes te lopen.
    Als je ziet hoeveel kansen ze in de eerste twintig minuten gewoon niet af kunnen maken, dat zegt wel iets over de kwaliteiten (of beter de tekortkomingen) op dit moment.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:53
    Oh ja Ropa, jullie staan twee hele puntjes voor na 9 wedstrijden. Natuurlijk was het geen perfecte wedstrijd, maar naar teletekst kijken en alles van Voetbalprimeur één op één over nemen kan soms een heel ander beeld geven dan zelf de wedstrijd te kijken. Zo slecht als jij het doet voorkomen was het zeer zeker niet.
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zondag 21 oktober 2018 om 19:02
    Als je als Zwolle geen druk zet op Feyenoord dan komt Feyenoord aan voetballen toe. Maar in de tweede helft maakt Zwolle zijn kansen niet af anders was het een heel andere uitslag geweest. Feyenoord won maar zeer weinig duels en zette totaal geen druk. Ze dachten dat war PSV kan moeten wij ook kunnen. Lekker achterover hangen en dan op de counter. Maar Fnoord heeft helemaal geen snelle spitsen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:22
    Klein maar dapper die Clasie, goed om te zien dat hij beter wordt.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 16:46
    Beter? Clasie was verantwoordelijk voor erg veel balverlies. Kijkt ook amper waar wie staat voor hij zich positioneert. Heeft alleen oog voor de speler met de bal.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 21 oktober 2018 om 16:48
    Kijk maar uit, straks gaat het nog op iets van een hit lijken...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1927
    zondag 21 oktober 2018 om 16:23
    Gefeli feijenoord verdiend gewonnen
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1924
    zondag 21 oktober 2018 om 16:24
    Jammer, had op basis van de tweede helft meer ingezeten. AMSTERDAMMERS: Veel plezier volgende week met hrt afmaken van die prutsers uit Rotterdam, met 2 vingers in de neus
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    ficusje +2198
    zondag 21 oktober 2018 om 16:26
    Gaan het zien volgende week,denk een groot niveau verschil.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9003
    zondag 21 oktober 2018 om 16:54
    Zo buk jij maar eens goed voorover voor die Amsterdammers die jij zo graag schijn te mogen....
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:54
    Hé Zwollenaar 1, als wij prutsers zijn, wat zijn jullie dan wel niet?? Je hebt echt met 3 - 0 verloren van ons.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:26
    A ..l m..e..t a..l w..e..e..r 3 p..u..n..t..e..n. H..o..e..r..a.

    Dit is getypt, zoals er gevoetbald werd.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:37
    🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:26
    Gefeliciteerd Feyenoord
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:27
    1e helft aardig, maar wat een verschrikkelijke 2e helft.
    Jorgensen die aangeeft dat die wilt wisselen, maar nee haal Larsson eruit, want daar was die ook erg blij mee en erg goed ook voor zo'n jongen z'n zelfvertrouwen!

    Als we zo spelen worden we afgedroogd in de ArenA.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9476
    zondag 21 oktober 2018 om 16:30
    Ben je gek. Gewoon erop klatsen. ajax had tegen PSV ook geen schijn van kans. Maar ben benieuwd wie er tweede gaat worden. Feyenoord heeft iig voordeel die hebben de laatste jaren wel prijzen gewonnen.
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zondag 21 oktober 2018 om 17:16
    Dat wordt Feyenoord sowieso wel in de Arena. Ik kan me niet heugen wanneer Feyenoord niet werd weggespeeld in de Arena.
    Ook statistisch gezien maakt Feyenoord geen schijn van kans. En als je dan nu kijkt hoe makkelijk en mooi Ajax voetbalt en hoe moeizaam en slecht Feyenoord, dan kan je alleen maar hopen op een wonder. Het zou al een wonder zijn als Feyenoord 11 man op het veld houdt en minimaal 1 doelpunt scoort.
    Mijn voorspelling is dat volgende week zondag een dag wordt waar elke Feyenoorder een jaar lang een k gevoel aan over gaat houden en elke Ajaxied zich maanden lang de tranen over wangen blijft lachen.
    Vind ik leuk
    BassieN +10934
    zondag 21 oktober 2018 om 18:39
    Nou dat moeten we nog maar eens zien hé, dat zeiden er een paar uit de hoofdstad ook over PSV - Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 18:58
    Zo roepen jullie al vijf jaar op rij met dat arrogante taaltje. En, heb je in die jaren al eens een prijs gewonnen? Nee? Wij wel... Liever twee keer van Ajax verliezen en een mooie prijs winnen dan vijf jaar op rij HELEMAAL NIETS... (en nu staan jullie na 9 wedstrijden ook al 5 punten achter...)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16052
    zondag 21 oktober 2018 om 16:28
    35 miljoen die Jørgensen!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:42
    Wat was Josef, Cruz, Obiku toch goede spitsen, zucht. Werd toentertijd meer gevoetbald als mannen.
    Vind ik leuk
    zwollie +7924
    zondag 21 oktober 2018 om 16:58
    Het dubbele 70 miljoen.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5262
    zondag 21 oktober 2018 om 16:29
    Lekker hoor feyenoordjes goed mee blijven doen wellicht maken de CL-gangers nog hier en daar een foutje.

    Weer een weekje nagenieten en feesten altijd lekker :D
    Vind ik leuk
    COYG +6133
    zondag 21 oktober 2018 om 16:29
    Nou ik geef het niet graag toe, maar verrek er was een lijn in het spel te bekennen! Nouja, de eerste helft dan toch zeker.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:38
    Pffff jammer hoor die drie punten voor feyenoord
    Vind ik leuk
    McRobbos +788
    zondag 21 oktober 2018 om 16:40
    3 punten met weer dramatisch spel (op eerste half uur na). Ben benieuwd volgende week.. elk puntje is winst
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:43
    De 1e 45 minuten was Feyenoord klaar voor de klassieker, maar helaas duurt de Klassieker 90 minuten, want de 2e helft weer weer niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:45
    Dat geeft de burger weer moed. Volgende week heeft Feyenoord alles te winnen en Ajax alles te verliezen. Hopelijk wordt het een mooie spannende pot!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6668
    zondag 21 oktober 2018 om 16:46
    Indien Gio met dezelfde opstelling gaat komen volgende week speelt die Ajax heerlijk in de kaart, want dan word het middenveld simpel overlopen. Geef, zoals Feijenoord in de tweede helft speelde, heel weinig kans volgende week.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 16:48
    Wanneer Feyenoord volgende week met Clasie en van Persie op een 3-mans middenveld tegen Ajax gaat spelen zal het Feyenoord hetzelfde vergaan als AZ daar.
    Vind ik leuk
    mvr +224
    zondag 21 oktober 2018 om 16:49
    Van schip out... Over en uit met van schip
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    zondag 21 oktober 2018 om 16:51
    Dit is wel een huldiging waard.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 19:01
    Weet jij als Ajacied nog wel hoe dat gaat, zo'n huldiging? Wij wel...
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 16:57
    Volgende week krijgen ze een gigantische afstraffing in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:01
    Schandalige 1e helft van onze kant. Ook al gaf feyenoord ons geen kans te voetballen.

    Het is aan mickey v.d.hart te danken dat je niet met 6-0 achter de rust ingaat. 2e helft krijg je meerdere kansen op goals maar die maak je gewoon niet. En dan krijg je deksel op de neus.
    Vind ik leuk
    HanV +4357
    zondag 21 oktober 2018 om 18:22
    Ik heb voor rust twee goede reddingen van hem gezien, wat vooral tegenviel was dat PEC zelf maar een keer gevaarlijk was voor rust. Als je de statistieken mag geloven hebben de keepers 5x (Bijlow) en 8x (vdHart) handelend opgetreden. Maar dat is inclusief reddingen op kansloze inzetten. Verder was Feyenoord gevaarlijk bij spelhervattingen en had PEC nog niet goed geoefend op de afstandsschoten. Evenveel schoten als Feyenoord 17, maar bij Feyenoord gingen er maar 2 over en bij PEC 10. Feyenoord is trots op hun aantal passes, PEC op de eerste plek, met ruime voorsprong, bij de rubriek afstandsschoten. Het percentage raak is gezakt tot onder de 1,5%. Kunnen ze dat niet verbieden, dat schieten van buiten het strafschopgebied.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 17:02
    Kunnen na volgende week zondag allemaal naar een geestelijke gezondheidsinstelling om te revalideren.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zondag 21 oktober 2018 om 17:08
    Maat stel hè, stel dat Ajax een mindere dag heeft en Feyenoord boven zichzelf uit stijgt, en die 3 punten mee terug neemt naar Rotterdam. Wat dan?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31763
    zondag 21 oktober 2018 om 18:51
    Gebeurt echt niet.
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zondag 21 oktober 2018 om 18:57
    Zelfs al heeft Ajax een super bad day en staan ze met tien man, dan nog wint dit Feyenoord niet. Feyenoord was voor hun doen dit seizoen al een paar keer in zeer goede doen. Alleen zien wij dat niet omdat we denken dat Feyenoord echt veel beter kan en daar gaan onze hersenen de fout in.
    Vind ik leuk
    Kaar +854
    zondag 21 oktober 2018 om 19:00
    Heb je nu echt speciaal een account aangemaakt om deze opmerking van niveau te kunnen plaatsen?!😂
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    zondag 21 oktober 2018 om 17:51
    Wat een matig elftal! RvP op het middenveld kan eigenlijk niet! Komt snelheid te kort! Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in Amsterdam. Psv en Ajax zijn toch wel 3klasse beter
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31763
    zondag 21 oktober 2018 om 18:51
    Op naar de amsterdamse billenkoek.
    Vind ik leuk
    kees ee +597
    maandag 22 oktober 2018 om 16:59
    het verschil in punten is enorm, nu twee, en volgende week misschien wel vijf !? en tussen ajax en psv ??
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2575
    zondag 21 oktober 2018 om 19:50
    Ik zie Feyenoord volgende week ook wel punten pakken. Ajax krijgt het zwaar tegen Benfica en vooral Blindje
    Vind ik leuk
    kees ee +597
    maandag 22 oktober 2018 om 16:57
    var en nps; elleboogstoot van een pec-jongen over het hoofd gezien ?? tegen een ajaxied herhalen ze zulke beelden een keer of tien en wordt door de redactie de knvb gebeld, . . hoezo een onpartijdig systeem ??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws