Feyenoord speelt één helft sterk en verslaat PEC Zwolle met duidelijke cijfers

Feyenoord speelt één helft sterk en verslaat PEC Zwolle met duidelijke cijfers

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 16:20zo 21-10-2018 om 16:20

Feyenoord heeft de derde plek op de ranglijst van de Eredivisie verstevigd. In de eigen Kuip werd laagvlieger PEC Zwolle door een goede eerste helft met 3-0 verslagen.

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst ruimde zondag een basisplaats in voor Robin van Persie én Nicolai Jörgensen. Die aanvallende intenties werden beloond, want de thuisploeg schoot uit de startblokken. Feyenoord combineerde snel en zette PEC Zwolle met de rug tegen de muur. Na achttien minuten was het raak: Jordy Clasie nam een afvallende bal in één keer op de pantoffel: 1-0.

Na de openingstreffer bleef Feyenoord de bovenliggende partij, al haalden de Rotterdammers de voet wat meer van het gaspedaal. Met uitzondering van Jörgensen, die naarstig op zoek ging naar zijn eerste goal sinds april. Hij raakte de paal en werd meerdere keren gestuit door doelman Mickey van der Hart, maar zette zichzelf op slag van rust tóch op het scoreformulier. De Deense spits kopte een corner binnen: 2-0.

Zo goed als de eerste helft was van Feyenoord, zo matig was het na rust. De ploeg van Van Bronckhorst bakte er weinig van. Dat kwam ook door een tactische omzetting van PEC-trainer John van 't Schip, die met het inbrengen van Alessandro Tripaldelli een extra vleugelverdediger inbracht om Jerry St. Juste te neutraliseren.

PEC Zwolle begon zelfs wat kansen te creëren. Thomas Lam kreeg de grootste, maar zag zijn schot uiteenspatten op de lat. Ruim een kwartier voor tijd forceerde Steven Berghuis de beslissing namens Feyenoord met een schot van afstand. Het was zijn vijftigste Eredivisie-doelpunt. Door de zege komt Feyenoord op twintig punten. Dat zijn er twee minder dan Ajax en zeven minder dan koploper PSV. PEC Zwolle blijft elfde.

Plaats een reactie

Reinier86 +1463
zondag 21 oktober 2018 om 16:22
Goedzo boys! Nu eventjes landskampioen worden en de CL winnen. Dan komt alles weer goed.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
Foebele +52759
zondag 21 oktober 2018 om 17:22
Je kunt niet iets winnen waar je niet aan mee doet he, dat weet je toch?
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12529
zondag 21 oktober 2018 om 19:52
Hoelang doen jullie al mee en win je niks dat begrijp je ook. Wel he?
😏
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:52]
Vind ik leuk
Foebele +52759
zondag 21 oktober 2018 om 19:57
Dat jij dat nou durft te zeggen....
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12529
zondag 21 oktober 2018 om 21:15
Jaaa dat zeg ik ja op je tenen getrapt misschien. ......
Vind ik leuk
MaxFR010 +1484
zondag 21 oktober 2018 om 16:22
FEYENOORD
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12529
zondag 21 oktober 2018 om 16:22
3 punten blijven in Rotterdam ben zeer tevreden mee
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:50
Ja daar is ook alles mee gezegd! Het vertoonde spel en met name de 2e helft is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.... helaas
Vind ik leuk
poklane +5382
zondag 21 oktober 2018 om 16:22
Prima eerste helft, maar waar waren in godsnaam de eerste 20 minuten na rust mee bezig?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zondag 21 oktober 2018 om 16:23
Het moet wel op Feyenoord blijven lijken natuurlijk anders wordt PEC meteen zo verdacht ;)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10362
zondag 21 oktober 2018 om 16:24
Ergerde me mateloos. Ik snap het ook niet aangezien je in een goede flow wilt komen...
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 16:45
Persoonlijk erger ik me groen en geel aan de maniertjes van Clasie. En maar wijzen en maar babbelen, en ondertussen tig keer zelf balverlies in leiden door duels te verliezen, tegenstanders niet bij te kunnen benen, verkeerde positionering zonder enig besef wie waar staat omdat hij alleen maar naar de bal kijkt.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10362
zondag 21 oktober 2018 om 16:48
Persoonlijk vind ik dat tapia een kans moet krijgen.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 16:52
Die kun je zeker weten gebruiken. Feyenoord heeft amper loopvermogen op het middenveld. Tegen Ajax met al die lopende spelers wordt het met een 3-mans middenveld met Clasie en Van Persie een drama.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:25
Viel idd wat tegen, maar de andere 70 min waren ze goed tot zeer goed. Gewoon gedaan wat moest gebeuren.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12529
zondag 21 oktober 2018 om 16:33
Ze hadden al een slok bier op in de rust volgens mij 😂ging iets niet goed hoor
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:22
Klein maar dapper die Clasie, goed om te zien dat hij beter wordt.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 16:46
Beter? Clasie was verantwoordelijk voor erg veel balverlies. Kijkt ook amper waar wie staat voor hij zich positioneert. Heeft alleen oog voor de speler met de bal.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14457
zondag 21 oktober 2018 om 16:48
Kijk maar uit, straks gaat het nog op iets van een hit lijken...
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4082
zondag 21 oktober 2018 om 16:23
Gefeli feijenoord verdiend gewonnen
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2288
zondag 21 oktober 2018 om 16:24
Jammer, had op basis van de tweede helft meer ingezeten. AMSTERDAMMERS: Veel plezier volgende week met hrt afmaken van die prutsers uit Rotterdam, met 2 vingers in de neus
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:25]
Vind ik leuk
ficusje +3036
zondag 21 oktober 2018 om 16:26
Gaan het zien volgende week,denk een groot niveau verschil.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10362
zondag 21 oktober 2018 om 16:54
Zo buk jij maar eens goed voorover voor die Amsterdammers die jij zo graag schijn te mogen....
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:26
Gefeliciteerd Feyenoord
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:27
1e helft aardig, maar wat een verschrikkelijke 2e helft.
Jorgensen die aangeeft dat die wilt wisselen, maar nee haal Larsson eruit, want daar was die ook erg blij mee en erg goed ook voor zo'n jongen z'n zelfvertrouwen!

Als we zo spelen worden we afgedroogd in de ArenA.
Vind ik leuk
Napolitanos +9281
zondag 21 oktober 2018 om 16:30
Ben je gek. Gewoon erop klatsen. ajax had tegen PSV ook geen schijn van kans. Maar ben benieuwd wie er tweede gaat worden. Feyenoord heeft iig voordeel die hebben de laatste jaren wel prijzen gewonnen.
Vind ik leuk
J Kiprich +18574
zondag 21 oktober 2018 om 16:28
35 miljoen die Jørgensen!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:42
Wat was Josef, Cruz, Obiku toch goede spitsen, zucht. Werd toentertijd meer gevoetbald als mannen.
Vind ik leuk
zwollie +9751
zondag 21 oktober 2018 om 16:58
Het dubbele 70 miljoen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6347
zondag 21 oktober 2018 om 16:29
Lekker hoor feyenoordjes goed mee blijven doen wellicht maken de CL-gangers nog hier en daar een foutje.

Weer een weekje nagenieten en feesten altijd lekker :D
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 21 oktober 2018 om 16:29
Nou ik geef het niet graag toe, maar verrek er was een lijn in het spel te bekennen! Nouja, de eerste helft dan toch zeker.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:38
Pffff jammer hoor die drie punten voor feyenoord
Vind ik leuk
McRobbos +1449
zondag 21 oktober 2018 om 16:40
3 punten met weer dramatisch spel (op eerste half uur na). Ben benieuwd volgende week.. elk puntje is winst
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:43
De 1e 45 minuten was Feyenoord klaar voor de klassieker, maar helaas duurt de Klassieker 90 minuten, want de 2e helft weer weer niet om aan te zien.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:45
Dat geeft de burger weer moed. Volgende week heeft Feyenoord alles te winnen en Ajax alles te verliezen. Hopelijk wordt het een mooie spannende pot!
Vind ik leuk
El Cazador +9346
zondag 21 oktober 2018 om 16:46
Indien Gio met dezelfde opstelling gaat komen volgende week speelt die Ajax heerlijk in de kaart, want dan word het middenveld simpel overlopen. Geef, zoals Feijenoord in de tweede helft speelde, heel weinig kans volgende week.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 16:48
Wanneer Feyenoord volgende week met Clasie en van Persie op een 3-mans middenveld tegen Ajax gaat spelen zal het Feyenoord hetzelfde vergaan als AZ daar.
Vind ik leuk
mvr +248
zondag 21 oktober 2018 om 16:49
Van schip out... Over en uit met van schip
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 21 oktober 2018 om 16:51
Dit is wel een huldiging waard.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:01
Schandalige 1e helft van onze kant. Ook al gaf feyenoord ons geen kans te voetballen.

Het is aan mickey v.d.hart te danken dat je niet met 6-0 achter de rust ingaat. 2e helft krijg je meerdere kansen op goals maar die maak je gewoon niet. En dan krijg je deksel op de neus.
Vind ik leuk
HanV +5654
zondag 21 oktober 2018 om 18:22
Ik heb voor rust twee goede reddingen van hem gezien, wat vooral tegenviel was dat PEC zelf maar een keer gevaarlijk was voor rust. Als je de statistieken mag geloven hebben de keepers 5x (Bijlow) en 8x (vdHart) handelend opgetreden. Maar dat is inclusief reddingen op kansloze inzetten. Verder was Feyenoord gevaarlijk bij spelhervattingen en had PEC nog niet goed geoefend op de afstandsschoten. Evenveel schoten als Feyenoord 17, maar bij Feyenoord gingen er maar 2 over en bij PEC 10. Feyenoord is trots op hun aantal passes, PEC op de eerste plek, met ruime voorsprong, bij de rubriek afstandsschoten. Het percentage raak is gezakt tot onder de 1,5%. Kunnen ze dat niet verbieden, dat schieten van buiten het strafschopgebied.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 18:23]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:02
Kunnen na volgende week zondag allemaal naar een geestelijke gezondheidsinstelling om te revalideren.
Vind ik leuk
repeP +2251
zondag 21 oktober 2018 om 17:08
Maat stel hè, stel dat Ajax een mindere dag heeft en Feyenoord boven zichzelf uit stijgt, en die 3 punten mee terug neemt naar Rotterdam. Wat dan?
Vind ik leuk
Smithsonian +45006
zondag 21 oktober 2018 om 18:51
Gebeurt echt niet.
Vind ik leuk
Kaar +4184
zondag 21 oktober 2018 om 19:00
Heb je nu echt speciaal een account aangemaakt om deze opmerking van niveau te kunnen plaatsen?!😂
Vind ik leuk
Bocajuun +891
zondag 21 oktober 2018 om 17:51
Wat een matig elftal! RvP op het middenveld kan eigenlijk niet! Komt snelheid te kort! Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in Amsterdam. Psv en Ajax zijn toch wel 3klasse beter
Vind ik leuk
Smithsonian +45006
zondag 21 oktober 2018 om 18:51
Op naar de amsterdamse billenkoek.
Vind ik leuk
kees ee +1043
maandag 22 oktober 2018 om 16:59
het verschil in punten is enorm, nu twee, en volgende week misschien wel vijf !? en tussen ajax en psv ??
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 19:50
Ik zie Feyenoord volgende week ook wel punten pakken. Ajax krijgt het zwaar tegen Benfica en vooral Blindje
Vind ik leuk
kees ee +1043
maandag 22 oktober 2018 om 16:57
var en nps; elleboogstoot van een pec-jongen over het hoofd gezien ?? tegen een ajaxied herhalen ze zulke beelden een keer of tien en wordt door de redactie de knvb gebeld, . . hoezo een onpartijdig systeem ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws