VVV-Venlo klimt naar vijfde plek door eerste Eredivisie-doelpunt van spits

VVV-Venlo klimt naar vijfde plek door eerste Eredivisie-doelpunt van spits

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 16:24zo 21-10-2018 om 16:24

VVV-Venlo blijft uitstekend presteren in de Eredivisie. Zondagmiddag werd ADO Den Haag aan de kant gezet door de ploeg van trainer Maurice Steijn: 2-0. VVV klimt daardoor naar de vijfde plek.

Het eerste doelpunt in De Koel viel al na twee minuten. Peniel Mlapa werd in het strafschopgebied gevloerd door ADO-doelman Indy Groothuizen en ging vervolgens zelf achter de bal staan. De Duitse spits faalde niet: 1-0. Het was zijn allereerste doelpunt in de Eredivisie.

VVV bleef in eigen huis de bovenliggende partij en kreeg op slag van rust dé kans om de score uit te bouwen. Een schot van Patrick Joosten belandde op de paal. In de tweede helft kroop ADO wat meer uit zijn schulp, maar VVV-doelman Lars Unnerstall werd nauwelijks getest. Aan de andere kant kopte Aaron Meijers een bal van de lijn.

Vijf minuten voor tijd viel de beslissing in Venlo. Na een ouderwetse scrimmage voor het doel van ADO hield invaller Jay-Roy Grot het hoofd koel: 2-0. Door de overwinning klimt VVV naar de vijfde plaats in de Eredivisie met veertien punten uit negen wedstrijden. ADO heeft er drie minder en staat tiende.

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 16:26
Heerlijk dit!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3697
zondag 21 oktober 2018 om 16:27
Vooraf zei iedereen vvv gaat een moeilijk seizoen tegemoet... En zie hier plek 5... Welkom in de eredivisie
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zondag 21 oktober 2018 om 17:37
Dit is de droom van elke Venlonaar, schat ik zo in. Als ze zo blijven presteren zit zelfs een plaats in de play offs nog in de pijplijn.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1209
zondag 21 oktober 2018 om 16:27
Hoppa 3 puntjes in de pocket
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
zondag 21 oktober 2018 om 16:27
Knap hoor
Vind ik leuk
frank1971 +2419
zondag 21 oktober 2018 om 16:28
Oh oh Den Haag.
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 21 oktober 2018 om 16:28
Trots op me club. Wederom deze wedsrijd duidelijk weer een tactisch hand van Maurice te zien. Ik ga steeds meer hopen dat me zoontje het voor het eerst gaat meemaken dat wij in het linker rijtje kunnen eindigen.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zondag 21 oktober 2018 om 17:38
Leuk man, hou dat mannetje scherp.
Vind ik leuk
rjc71 +1630
zondag 21 oktober 2018 om 16:31
Super goed bezig daar in Venlo.. daar kunnen wij nog maar van dromen... gefeliciteerd vanuit het iets zuiderlijke ...
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 21 oktober 2018 om 16:36
En dan komt nu eigenlijk de periode aan waarvan ik voor het seizoen zei daar moeten we de punten halen. We hebben Ajax, PSV. al gehad. Het zou zomaar eens zoon jaar kunnen worden dan dat ADO had toen ze de play offs behaalden. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Nu komen Emmen de Graafschap Groningen eraan met AZ er tussen die het ook ff kwijt zijn dus busje parkeren...
Vind ik leuk
Janste +351
zondag 21 oktober 2018 om 17:01
De graafschap hebben we al gehad hoor
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 21 oktober 2018 om 17:03
Bedoelde ook Sittard. Neemt niet weg er nu een maand komt waar in principe 10 punten gehaald moeten en kunnen worden.
Vind ik leuk
Janste +351
zondag 21 oktober 2018 om 17:05
Das waar
Vind ik leuk
Radaje +1511
maandag 22 oktober 2018 om 07:56
En als we dat denken gaat het meestal mis. Maar hoop dat ze zich elke week ervan bewust zijn dat we de punten gewoon keihard nodig hebben. Voor als er een mindere reeks komt.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 21 oktober 2018 om 16:33
Leuk van VVV, maar dan Den Haag joh :')
Sneu.
Vind ik leuk
★Timmio★ +24885
zondag 21 oktober 2018 om 16:40
ADO zou bij winsr ook 5e hebben gestaan dus ik denk niet dat ze in paniek zijn :)
Vind ik leuk
Argentario +645
zondag 21 oktober 2018 om 16:49
Ze staan ook 4 punten verwijderd van de degradatie zone ...
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
★Timmio★ +24885
zondag 21 oktober 2018 om 16:53
Geen paniek toch? Die gaan echt niet ineens 3 x op rij winnen
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 21 oktober 2018 om 16:54
Haha dat klopt natuurlijk, maar ze waren echt bijzonder matig. Al heb ik slechts de tweede helft gezien hor.
Vind ik leuk
★Timmio★ +24885
zondag 21 oktober 2018 om 17:03
Vind ik niet erg. Heb zowel Unnerstall als Röseler in mn team :)
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:07
Den Haag lag nog net niet met een handdoekkie en een flesje zonnebrand in de middenstip te zonnen met een koud biertje in de hand. Wat een schande was dat zeg. Terechte overwinning van VVV maar geholpen door een zeer matig Den Haag dat er echt totaal geen zin in had.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:37
Niet voor uit te branden die gasten, heel vervelend om te zien. Alles maar dan ook alles was voor VVV het leek wel of die 15 man op het veld hadden. Nee jongens als jullie aan klantenbinding willen doen moet je er elke wedstrijd voor gaan en niet met zo'n vertoning aankomen.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 16:54
Heerlijke tijden in ‘os’ Venlo. Echter kwam ADO vandaag wel heel erg matig voor de dag. Geweldig om te zien hoe VVV ADO in alle duels de baas was
Vind ik leuk
Janste +351
zondag 21 oktober 2018 om 16:59
Zo knap van ons vvv om 5de te staan. Misschien niet met haar beste voetbal, maar wel met goed beleid
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:03
Terechte uitslag. Wat een kutkeeper hebben wij. Slappe hap. Zwinkels terug.
Vind ik leuk
Reyhan +373
zondag 21 oktober 2018 om 17:48
Klopt! En dat heb ik vaak genoeg gezegd. Maar ook Groenendijk coacht als een malle. Laat ie keer op keer Hooi beginnen, terwijl je volgens mij meer aan Falkenburg/Lorenzen hebt. En daarnaast snap ik ook niet waarom Kanon op de bank zat. Zeer terechte nederlaag.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:57
Hooi weer snelheid alleen daar is alles ook meegezegd. Verder kreeg Kanon rust want die heeft meer in het vliegtuig gezeten de afgelopen dagen dan echt kunnen uitrusten. Zeker een gemis.
Vind ik leuk
NvC +8483
zondag 21 oktober 2018 om 17:48
Grotje weer op dreef!
Vind ik leuk
PeterAdo +352
zondag 21 oktober 2018 om 17:53
Waar was ADO en El Kayati. Wat een wan vertoning en dus terechte winst VVV
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:23
Maurice Steijn heeft er goed aan gedaan om Post op El Khayati te zetten. Hierdoor heeft die geen enkel moment de bal gehad
Vind ik leuk
allround +1824
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:24
Zeg dit iets over post , of over het niveau van khayati? Ps. Terechte overwinning
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 21 oktober 2018 om 17:57
Leuke ploeg hebben ze! Jammerdat het in duitsland ligt
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 21 oktober 2018 om 18:03
Hilarisch.
Vind ik leuk
Emnu +7052
zondag 21 oktober 2018 om 18:11
Alle hulde aan VVV, dat vooropgesteld.

Wat is er echter in vredesnaam aan de hand met clubs als AZ, Vitesse, Utrecht, met wat goede wil ook ADO en Heerenveen dat dit mogelijk is?

Slaat onder de top 2 de verschraling dan zo hard toe?

Ik vind dit, hoewel vermakelijk omdat je n outsider wat gunt, zorgwekkend.
Vind ik leuk
goreju +126
maandag 22 oktober 2018 om 10:31
Je zit het ook terug in de punten en doelpunten van Ajax en PSV.
Die hebben nauwelijks tegenstand, en dan vallen inderdaad de door jou genoemde clubs door de mand.
Feijenoord is goede subtop, de rest erg matig.

En nee, dat is geen goede ontwikkeling.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zondag 21 oktober 2018 om 19:12
Gefeliciteerd VVV, wij waren wel heel erg zwak vandaag.
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 21 oktober 2018 om 19:38
Steijn had weer zijn huiswerk gedaan met een goede tactische verandering. Kayati zit waarschijk nog bij post in zijn achterzak.
Vind ik leuk
Andreh +1186
maandag 22 oktober 2018 om 17:20
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar wat een belabberd ongeïnspireerd ADO. hoop dat het tegen NAC rechtgezet gaat worden, dit leek nergens op.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
allround +1824
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:22
2 weken getraind. Geen wedstrijden gespeeld. En dan zo'n vertoning op het veld "leggen". Schande en respectloos naar de meegereisde supporters. Salaris inhouden wegens wanprestatie. Verliezen kan. Maar op zo'n manier!!!???
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws